Skocz do zawartości

zakup kampera dla 6 osób


Przemo40

Rekomendowane odpowiedzi

 Witam, jestem na forum nowy więc na początku chciałbym wszystkich serdecznie powitać.

Planujemy zakup kampera dla naszej 6 osobowej (2+4) rodziny. Chcielibyśmy aby kamper był dosyć przestronny i można go było użytkować przez cały rok.

Póki co namierzyłem dwa modele które mnie zainteresowały, Burstner Argos A 747-2 G i Dethleffs A 7877-2.

Może ktoś z Was jest lub był użytkownikiem takiego kampera i mógłby powiedzieć coś więcej o rozwiązaniach w nich zastosowanych, alkowa, podwójna oś tylna.

Jak kamper tej wielkości sprawdza się w praktyce?

A może jakieś inne sugestie co do wyboru kampera.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Oba modele są uznanych marek, co oznacza że są dobre, a raczej bardzo dobre. Bardziej podoba mi się Burstner.

Lepiej się jeździ małym kamperem, a lepiej się mieszka w dużym. Gdzieś trzeba szukać kompromisu.

Na wiele campingów w tym sezonie byś rzeczonymi nie wjechał, bo są po prostu bardzo duże. 

Słowo przestronny, też można szczególnie jako "Świeżak" różnie rozumieć. To co w domu jest maleńkim pokojem, klitką, to w kamperze będzie salonem. Niemniej jak na kampery to oba są przestronne.

Jak sądzę budżet masz całkiem spory, więc odczekaj aż zaraza minie i do Bundesrepublik jedź oglądać, bo jakoś nie sądzę aby w Polsce by Ci pokazali więcej niż obrazek.

 

Edytowane przez Cathay (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czystym sumieniem mogę polecić Sunlighta A70. Spanie 160cm w alkowie, 140 cm z tyłu kampera i 140cm łóżko po złożeniu stołu. Łazienka z osobnym prysznicem. Wysoko zawieszony co powzwala na wjazd w mniej dostępne miejsca. Spędziłem w takim 2 tygodnie z rodziną 2+3 i było bardzo komfortowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna uwaga co do całoroczności: pisze się że całoroczny bo ma podwójną podłogę a to tylko mały kawałek prawdy. Ogólnie w zimę po pierwsze trzeba mocno grzać niezależnie od ilości  podłóg (zużycie gazu Spore) a poza tym najmocniej chłodzi szoferka. I wcale nie trzeba zimy, nawet jak jest w nocy +5 to z szoferki wieje zimnem. Jakbym chciał  kamperem jeździć w zimę to i tak musiałbym go sam dostosować do takich warunków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Michał2016 napisał:

Jedna uwaga co do całoroczności: pisze się że całoroczny bo ma podwójną podłogę a to tylko mały kawałek prawdy. Ogólnie w zimę po pierwsze trzeba mocno grzać niezależnie od ilości  podłóg (zużycie gazu Spore) a poza tym najmocniej chłodzi szoferka. I wcale nie trzeba zimy, nawet jak jest w nocy +5 to z szoferki wieje zimnem. Jakbym chciał  kamperem jeździć w zimę to i tak musiałbym go sam dostosować do takich warunków.

u mnie w Burstnerze w wersji zimowej był zrobiony nadmuch z trumy również do szoferki - nie wiem czy to fabryka, oczywiście gazu schodzi więcej. Szoferkę oczywiście zimą można zabezpieczać z zewnątrz i od środka lub ogrzewać.  Podstawą na zimę będzie miejsce na 2 butle 11kg, i ogrzewany zbiornik wody szarej. Reszta bez większego znaczenia. Truma combi 4 i nowsza ma taką moc, że przy otwartych 4 nadmuchach ciężko utrzymać rękę kilka sekund przy wylocie ciepła. Testowałem w ubiegły weekend - moc grzewcza jest z bardzo dużym zapasem, w 15 minut w łazience można było się udusić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, maarec napisał:

u mnie w Burstnerze w wersji zimowej był zrobiony nadmuch z trumy również do szoferki - nie wiem czy to fabryka, oczywiście gazu schodzi więcej. Szoferkę oczywiście zimą można zabezpieczać z zewnątrz i od środka lub ogrzewać.  Podstawą na zimę będzie miejsce na 2 butle 11kg, i ogrzewany zbiornik wody szarej. Reszta bez większego znaczenia. Truma combi 4 i nowsza ma taką moc, że przy otwartych 4 nadmuchach ciężko utrzymać rękę kilka sekund przy wylocie ciepła. Testowałem w ubiegły weekend - moc grzewcza jest z bardzo dużym zapasem, w 15 minut w łazience można było się udusić.

u mnie w Dethleffsie  podobnie . Co prawda  nie spałem nigdy w niższych temperaturach niż -12 ale nawet przy tych - 12 truma cały czas chodziła w trybie "ECO" i miałem komfortowe ciepełko. W półintegrze kabina w zimie znacznie się wychładza to fakt, można zminimalizować to poprzez zakup mat zewnętrznych (grubych zimowych) lub kotary oddzielającej przestrzeń mieszkalną od kabiny (ja używam mat zewnętrznych , zdają egzamin)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alde wygrzewa całą zabudowę poprzez grzejniki, ciepło jest równomiernie rozprowadzone i komfortowe, truma dmucha ciepłym powietrzem, długo trzeba czekać aby wygrzała całą kubaturę (zakamarki), ale również daje radę i po czasie dłuższym niż w przypadku alde czuć wszędzie ciepło. Jedyna różnica jest w odbiorze tego ciepła,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie miałem nigdy Alde więc się nie wypowiem, natomiast sporo osób wypowiada się pozytywnie.

mi Truma ze swoim nadmuchem pasuje, w garażu bezpośrednio nad wylotem ciepłego powietrza zrobiłem wieszak na narciarskie ciuchy, po kilkudziesięciu minutach suszenia są  całkowicie suche.

Z butami to samo. Jak dzieciaki przemoczą buty to kładę   je przed nadmuchem powietrza i po dwóch - trzech godzinach są suche.

z minusów to niewielki szmer wentylatora, jak ktoś ma delikatny sen to może przeszkadzać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Voku napisał:

Traumą można dogrzać przedsionek (teoretycznie) mają czasem ludzie porobione wyloty na zewnątrz. Alde tak jak w domu, na ścianach kaloryfery i można suszyć skarpety :D

Alde w kamperze może przez odpowiedni wymiennik dogrzać silnik :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli budżet pozwala to szedłbym w Alde + ogrzewana podłoga - koniecznie płynem, z głównego pieca nie elektrycznie. Oczywiście przy takim kamperze nie ma mowy na 3,5t DMC oraz na oszczędności na opłatach drogowych czy też butlach z gazem :)

ogrzewanie trumy wieje ciepłym / gorącym powietrzem, nie każdy dobrze czuje się w takiej atmosferze, osobiście wolałbym grzejniki idące całą dobę i podłogę - na niskich temperaturach grzania aby nie wysuszać powietrza tak jak nadmuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 rury od nadmuchu są ponacinane i tak porozprowadzane  że w połączeniu z dystansami jakie są zachowane pomiędzy oparciami siedzisk,  materacami czy meblami a ścianami zabudowy następuje ciągła cyrkulacja ciepłego powietrza i dzięki temu nie zaobserwowałem nigdzie wykraplania się wilgoci co ma w zimie miejsce w przypadku zabudów bez rozprowadzania ciepłego powietrza.

Ciekawi mnie jak to jest rozwiązane w przypadku ALDE ? idą rurki z glikolem w newralgicznych miejscach (za materacami meblami itd) czy są same grzejniki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.