Skocz do zawartości

Usztywnienie tylnego zawieszenia w holowniku


Aśka

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, nikt tu nie mówi o jakimś super utwardzaniu zawieszenia- u mnie akurat zmieniłem z zbyt miękkiego na porównywalne z innymi autami (czyt. komfortowe), nie miałem problemu z zbyt niskim hakiem po zaczepieniu przyczepy tylko z panowaniem nad samochodem w trakcie normalnej jazdy bez przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 131
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Podniesienie nadwozia to także podniesienie jego środka ciężkości a co zatym pogorszenie właściwości trakcyjnych zmiana parametrów pracy korektora siły hamowania (zły rozkład sił hamowania na osie) to także przemawia za"niepoprawianiem fabryki"Na szczęście w nowych konstrukcjach zawieszeń nie ma tylu możliwości dla "poprawiaczy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps. Ale mnie teraz posiadacze Daewoo pogonią

 

W razie czego jestem z Tobą - jakoś mnie te auta (jeśli można je tak nazwać) nie przekonują

 

z tematu koledzy zboczyli ... :hop1:

Ps. ja go przynaj mniej mam za gotówkę... :) a nie w kredycie ... :(:)

 

Przepraszam drogich kolegów ...już nie będe :bzik:

 

Pozdrawiam.

 

Powrócmy do tematu.

 

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps. ja go przynaj mniej mam za gotówkę... a nie w kredycie ...

Też mam za gotówke, ale po pierwsze nie na temat, a po drugie chyba jesteśmy ponad tym co kto i za co ma - karawaning nas :hop1: łączy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś Daewoo Nexia i Espero i w obu pod szwedzkie sprężyny ( orginalne popękały jeszcze przed podpięciem przyczepy ) włożyłem na gniazdo wachacza jak i gniazdo w karoseri pod sprężynę podkładki o grubości 2 cm. z materiału jakie szewc używa na podeszwy który jest twardy i nie da się rozgnieść a jednocześnie przy dotykaniu do karoseri nie wydaje żadnych dżwięków i dzięki temu tył podniósł się o około 4 cm. i wtedy tył przestał ciągnąć po asfalcie gdy ciągnąłem przyczepę a jeżdżąc bez obciążenia nie czułem aby samochód żle się zachowywał przy szybkości 130-150 km./godz. jadąc autostradami do Włoch.Teraz mam Fiata Marea i zauważyłem że pod sprężynami od góry są orginalnie podkładki gumowe o grubości 4-5 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)jak działa na przyczepę zbyt twarde zawieszenie pickupa - jak zrobicie to w osobówce efekt będzie ten sam - łamie się rama na wysokości początku budy (tam jest moment łamiący ja , bo jest krawędź) - odradzam, skoor fabryka coś wymysliła to tak powinno zostać (nie dotyczy dawoo .....)

 

No oczywiście nie należy przesadzać, zawsze lepiej założyć dłuższe sprężyny niż twardsze. I pamiętać o tym, że napewno pogorszy się prowadzenie auta. U mnie niestety na fabrycznych sprężynach auto po załadowaniu stało cały czas na odbojach :hop1: A w koleinach i na nierównościach osłona mechanizmu hamulca najazdowego uderzała o jezdnie. Wyższe sprężyny zamówiłem po tym jak powiesiłem się dyszlem na wyjeździe z promu w Świnoujściu :bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mnie teraz posiadacze Daewoo pogonią .....

Pewnie że tak

ja pierwszy Ci :hop1:

no chyba że dodasz że za wyjątkiem TICO i że TICO jest OK

W razie czego jestem z Tobą - jakoś mnie te auta (jeśli można je tak nazwać) nie przekonują

:bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIVO jest O.K. Pozdrawiam wszystkich

 

:hop1::bzik::ok::(:):)

 

 

Koledzy orientujecie się może czy do sieny można zakupić wzmacniane sprężyny na tył, bo tak samo jest miękka i wiadomo że przy ciągnięciu przyczepy to samochód ucierpi

 

Talapik a ile waży ta Twoja przyczepa ? Bo ze zdjęcia to jest trochę długawa .... Ty serio chcesz ją ciągać silnikiem 1,2 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja uważam że jeśli jakoś tragicznie tył nie siada przy przyczepie to nie ma co kombinować ze sprężynami i zawieszeniem Przecież wiadomo że jak zapniemy przyczepe to auto musi troszke usiąść A jak po kombinujemy z zawieszeniem to może się to kiepsko skończyć przy normalnym użytkowaniu auta Pamiętajmy że nie tylko z przyczepami jeżdzimy A solówką przy większej prędkości możemy się zdziwić jak będziemy mieć podniesione lub usztywnione zawieszenie Nad wszystkim przecież pracowali konstruktorzy i wzieli pod uwage możliwość ciągnięcia przyczepy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.