Skocz do zawartości

jazda z wlaczonym ogrzewaniem gazowym


Fedek

Rekomendowane odpowiedzi

Myślę że butle z propanem do podstawa. 

8 minut temu, danielpoz napisał:

Do zimy jeszcze daleko?

Tam daleko... ja już mam zimówki na przyczepie. :]

Dziś wymieniłem dwie butle. Do zimy nie wytrzymają ale poczułem już klimat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, czyś napisał:

Wszystko w temacie już było:

 

Czyli poza mono/duocontrol CS plus wężem ciśnieniowym oraz jeszcze co najmniej kominek (T3) plus ewentualne przedłużenie żeby wylot był min. 10 cm ponad wyposażenie na dachu mogące tłumić przepływ, w mrozy - EisEx albo butle z propanem, żeby reduktor i te cud-miód zabezpieczenia nie zamarzły na kość. Plus absolutny zakaz podjeżdżania z cepą z odpalonymi urządzeniami pod dystrybutor na stacji...

Wrzucam, żeby ktoś kiedyś nie kopiąc się przez forum nie uznał, że reduktor i waż to już full program.

Nie no to oczywista oczywistośc w postaci propanu (używam  go cały rok), czy kominka czy zimowych kratek do lodówki. Wszystko jest w instrukcji zresztą ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, vrs napisał:

Myślę że butle z propanem do podstawa. 

Tam daleko... ja już mam zimówki na przyczepie. :]

Dziś wymieniłem dwie butle. Do zimy nie wytrzymają ale poczułem już klimat. 

Caly weekend spędzilismy na zewnatrz. ?Zimowki zaloze jak spadnie snieg a propan jak beda mrozy. Jeszcze jest fajna ciepla jesien?

 

Choc dzis widzialem ze chyba idzie ciezka zima?

IMG_20201013_095158.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Odnośnie jazdy z włączonym ogrzewaniem, kominka i kratek do lodówki zrobiłem film.

 

Jedna rzecz mnie tylko zastanawia. Czy jest sens zdejmować końcówkę T3 na lato? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Tomii napisał:

Jedna rzecz mnie tylko zastanawia. Czy jest sens zdejmować końcówkę T3 na lato? 

Ja cały rok jeździłem z jednym segmentem przedłużenia i tym daszkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, vrs napisał:

Ja cały rok jeździłem z jednym segmentem przedłużenia i tym daszkiem.

No dobra tutaj by można było powiedzieć że lepiej przedłużenie zdjąć bo zwiększamy możliwość zahaczenia kominem. Jeśli jednak zdejmować nie trzeba, to nasuwa się pytanie - czemu truma nie wypuszcza wszystkich piecyków Truma S (Trumatic S3002-3004) z tym daszkiem tylko chce perfidnie dorobić kilka euro, sprzedając nam daszek T3?

Z drugiej strony, są też tacy którzy z ogrzewaniem włączonym jeżdżą nie mając kominka T3 i też są zadowoleni. Jeśli się zastanowimy kominek T3 działa trochę jak "pompa strumienicowa"  i na pewno pomaga wyciągać spaliny, co w urządzeniu nie wyposażonym w przerywacz ciągu kominowego może mieć sens. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję Tomii za wyczerpująca odpowiedz,kupilem nakladke t2 na daszek,ale jeszcze nie mialem okazji sprobowac,natomiast dalej mam ten problem z iskrownikiem ktory prawie non stop daje iskre,poprostu nie wiem co powinno wylaczyc po odpaleniu pieca,czy tam jest jakis bimetal w mikrowylaczniku w piecu?i on moze byc wadliwy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.10.2020 o 10:07, Tomii napisał:

No dobra tutaj by można było powiedzieć że lepiej przedłużenie zdjąć bo zwiększamy możliwość zahaczenia kominem. Jeśli jednak zdejmować nie trzeba, to nasuwa się pytanie - czemu truma nie wypuszcza wszystkich piecyków Truma S (Trumatic S3002-3004) z tym daszkiem tylko chce perfidnie dorobić kilka euro, sprzedając nam daszek T3?

Z drugiej strony, są też tacy którzy z ogrzewaniem włączonym jeżdżą nie mając kominka T3 i też są zadowoleni. Jeśli się zastanowimy kominek T3 działa trochę jak "pompa strumienicowa"  i na pewno pomaga wyciągać spaliny, co w urządzeniu nie wyposażonym w przerywacz ciągu kominowego może mieć sens. 

Witam. 

Czy kiedykolwiek rozważałeś wyposażenie przyczepy w taki pochłaniacz wilgoci? Podaje tylko tak poglądowo:

https://www.amazon.de/Pro-kompakter-Luftentfeuchter-Feuchtigkeit-Schlafzimmer/dp/B00R4JI1U6/ref=as_li_ss_tl?__mk_de_DE=ÅMÅŽÕÑ&crid=2M8Y9UN04CT7X&keywords=pro+breeze+luftentfeuchter&qid=1576499937&sprefix=pro+breeze,aps,149&sr=8-3&linkCode=sl1&tag=smartercamping-21&linkId=8dc11c59b4e7425fc9ecece10149e122&language=de_DE

https://luftbewusst.de/luftentfeuchter/wohnwagen/

Na forum niemieckim dosyć często poruszany jest ten temat. Właśnie w porach roku o zwiększonej wilgotności, użytkownicy swoich przyczep lub kamperów właśnie stosują dodatkowo takie pochłaniacze wilgoci. Są przy tym dosyć małych rozmiarów i o niskim poborze prądu ok. 25 W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.10.2020 o 16:35, Fedek napisał:

dziękuję Tomii za wyczerpująca odpowiedz,kupilem nakladke t2 na daszek,ale jeszcze nie mialem okazji sprobowac,natomiast dalej mam ten problem z iskrownikiem ktory prawie non stop daje iskre,poprostu nie wiem co powinno wylaczyc po odpaleniu pieca,czy tam jest jakis bimetal w mikrowylaczniku w piecu?i on moze byc wadliwy?

Niestety nigdy nie analizowałem kiedy automat nie podaje iskry, ale domyślam się że najłatwiej było to wykonać za pomocą istniejącego zabezpieczenia (termopara). Przyczepy z takim zapalnikiem też nie mam już od kilku lat i nie jestem w  stanie tego sprawdzić. 
 

W dniu 31.10.2020 o 20:16, Helmut napisał:

Witam. 

Czy kiedykolwiek rozważałeś wyposażenie przyczepy w taki pochłaniacz wilgoci? Podaje tylko tak poglądowo:

https://www.amazon.de/Pro-kompakter-Luftentfeuchter-Feuchtigkeit-Schlafzimmer/dp/B00R4JI1U6/ref=as_li_ss_tl?__mk_de_DE=ÅMÅŽÕÑ&crid=2M8Y9UN04CT7X&keywords=pro+breeze+luftentfeuchter&qid=1576499937&sprefix=pro+breeze,aps,149&sr=8-3&linkCode=sl1&tag=smartercamping-21&linkId=8dc11c59b4e7425fc9ecece10149e122&language=de_DE

https://luftbewusst.de/luftentfeuchter/wohnwagen/

Na forum niemieckim dosyć często poruszany jest ten temat. Właśnie w porach roku o zwiększonej wilgotności, użytkownicy swoich przyczep lub kamperów właśnie stosują dodatkowo takie pochłaniacze wilgoci. Są przy tym dosyć małych rozmiarów i o niskim poborze prądu ok. 25 W

To może być dobre rozwiązanie, jeśli chodzi o problem kondensacji na szybach jednak pytanie czy zbyt suche powietrze wewnątrz nie będzie problematyczne dla nas samych (komfort klimatu). Większą wilgotność mam tylko przez pierwszy dzień jak wygrzewam przyczepę i jeśli robili byśmy osuszanie w momencie gdy nas nie ma to jak najbardziej ma to sens. Później pozostaje już tylko kwestia sprawnej wentylacji i częstego wietrzenia pojazdu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.