Skocz do zawartości

Mini-kamper i auto na codzień - łózko piętrowe w osobówce


lazanki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mój pierwszy post więc prosżę o wyrozumiałość.

Planuję kupno auta i chciałem przy okazji zrealizować marzenie posiadania mini-kampera - minimalne zapotrzebowanie to sporo miejsca na bagaże, łóżko dla 2 dorosłych i ew 1 dziecka (jak rozumiem dmuchany materac położony na dolną warstwe bagażu wystarczy) i "łóżko piętrowe" położone w poprzek dla dziecka ew dwójki - głównie miałoby spełniać rolę doraźnego noclegu w trasie dla 2 dorosłych i 2 dzieci.

Wstępnie myślałem o używanym Nissanie NV200 (cena 7-letniego z niedużym przebiegiem to ok 30-35k) bo podoba mi się wysoka i niedługa bryła co jest pewnym kompromisem łatwości używania auta na codzień i mini-kamperowania. Ew. Ford Tourneo Connect albo Fiat Doblo.

Główne pytanie jakie mam, to jak zrealizować to łóżko piętrowe w samochodzie osobowym (czyli nie-blaszaku)? Potrzebuję jakiś stelaż czy można to jakoś podwieszać, ew wykorzystać fabryczną półkę? Obciążenie jakie zakładam to do 40kg

Jako że pomysł jest świeży i pewnie nie wszystko w rzeczywistości się tak ładnie dopnie, jak w mojej głowie, wszelka konstruktywna krytyka jest mile widziana.

Edytowane przez lazanki (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam forda tourneo grand connect, dokładnie w ten sposób używanego - na codzień tyra jako osobówka do dojazdów do pracy, szkoły, sklepu, a w weekendy i wakacje jako minicamper. Do spania składamy tylne siedzenia, bagaże mamy w skrzynkach systemu euro 30*40*12,5cm; na skrzynkach leży składany na 4 części materac piankowy, zamówiony na wymiar. Dziecko natomiast ma materac na podwieszonej "drabince" (zrobionej z boku łóżeczka dla niemowlaków) nad przednimi fotelami. Do jazdy wszystko trafia do bagażnika.

Na łóżko piętrowe z tyłu raczej nie ma miejsca w tego typu autach.

te auta: NV200/Doblo/Connect/Partner/Combo/Berlingo/Caddy/kangoo mają bardzo podobne wymiary, prawie identyczne, więc którą markę wybierzesz nie ma większego znaczenia, natomiast raczej celuj w wersje dłuższe (Maxi/Grand/Long itp) - one są o 40cm dłuższe od standardowych, co daje Ci możliwość wygodnego spania. A nadal tej długości auto da się zaparkować na każdym parkingu dla osobówek, bo ma mniej więcej tyle długości co większe limuzyny ~4,8 metra

 

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, masz jakieś zdjęcie tych drabinek, jak to wygląda po zainstalowaniu? Tzn do czego to jest podwieszane? U mnie jest o tyle problem, że mam 2 dzieciaków, 1 pewnie by musiało spać z tyłu na materacu a 2gie tak jak mówisz

Edytowane przez lazanki (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 4 osoby to raczej będzie za mało miejsca, bardzo ciasno będziecie mieli. U nas na 3 os już zaczyna być za ciasno, no ale to już sam musisz rozważyć.

Nie mam zdjęć, podesłałem Ci na prv link do filmiku

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lazanki napisał:

Tzn do czego to jest podwieszane?

z jednej strony (od strony oparć foteli) pętle z cienkiej linki alpinistycznej przerzucone przez zagłówki (taka linka o średnicy ~0,5cm wytrzymuje setki kilogramów).
2 pętle są przywiązane na stałe do stelaża. Nic nie trzeba z nimi robić, po prostu przerzucam za zagłówki (jedna na fotel kierowcy druga pasażera) i gotowe.

Z z przodu auta - 2 kawałki linki alpinistycznej przywiązane do stelaża z karabinkami na drugim końcu. Karabinki przyczepiam do uchwytów nad głową kierowcy/pasażera. Linkę i karabinki kupiłem w sklepie ze sprzętem alpinistycznym. 

W moim aucie są takie uchwyty, nie wiem jak jest w innych modelach:
IMG_20201005_112615.thumb.jpg.dc6f08ec39aee06b3668fcbc0446867f.jpg

Tu mam zrobioną taką pętelkę i o nią zaczepiam karabinek. Można też bez tej pętelki ale chciałem żeby montaż/demontaż zajmował jak najmniej czasu i z taką pętelką jest szybciej niż bez niej - sprawdzone empirycznie ;) Montaż/demontaż tego łóżka zajmuje mniej niż minutę.

Wsuwam stelaż razem z materacem, zarzucam pętle za zagłówki, zapinam dwa karabinki i gotowe.

Mała strasznie lubi ten swój kącik ;)

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten przedni materac dla małej jest od szyby do szyby, ma 162 x 70cm, więc za jakiś czas z niego wyrośnie. Wtedy trzeba będzie porozglądać się za większym pojazdem

Jeszcze mi wpadło do głowy, że fiat doblo wystepuje w wersji z podwyższonym o jakieś 40cm dachem, może tam by sie dało piętrusa zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kalifornia na crafterze kosztuje jakieś 280000, na transporterze  ~350000zł. caddilak jest jeszcze odrobinę mniejszy, więc pewnie z 450000.

camper California na golfie będzie coś koło 600000, a w przypadku kaliforni na na VW up, cena ma szansę sięgnąć coś koło miliona zł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dudek_t napisał:

To ta California wyjdzie za 250k ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajnie że dali virtual cocpit, skrzynia ma już selektor zamiast wajchy też fajnie ale cena kosmos .

Pomimo że lubię Caddego i miałem trzy różne  nie kupię już więcej żadnego  ze względu na przestrzeloną cenę .

Swoją drogą czytałem że nowy Crafter ma być bliźniaczy z nowym Transitem,  patrząc z tyłu na tego Caddiego przypomina Transita connecta, ciekawe czy przypadek czy już mają się ku sobie :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie przypadek, nowy caddilak to nowe bliźniaki fordowsko-widływagenowe. (https://www.dostawczakiem.pl/ford-transit-connect-bedzie-produkowany-w-zakladach-vw-poznan/)

Coż, cena to oczywiście też nie przypadek. Mogą postawić cenę jaką chcą - nie ma żadnej konkurencji przecież.
Connect miał elementy z koncernu PSA, np. silnik. Wszyscy rywale jakoś zadziwiająco dobrze ze sobą współpracują.

BTW, ten nowy kaddylak w środku dosyć podobny do mojego connecta, ale ma też sporo różnic. Ciekawe jak wielkie różnice będą między caddylakiem a connectem. Na razie cały czas tylko stary jest w ofercie.

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.