Skocz do zawartości

Adria Aviva 400 PS.


Mars

Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, Mars napisał:

Dzięki koledzy za tak duży odzew. Jestem trochę rozczarowany szybkością obsługi, ale nie spieszy mi się oraz wiem o zbliżających się targach w Poznaniu i Nadarzynie, więc jeszcze mnie szlag nie trafił :-). Próbuję załatwić wolne w pracy na targi w Poznaniu, to może bym się lepiej zorientował.

Na tę chwilę zamówię: opcję MZ3801 (z gniazdem multimedialnym); organizer w łazience; deskę do krojenia na pokrywie zlewu; klasyczne szafki; amortyzatory; tapicerkę standard; klimatyzator; uchwyt na TV; koło zapasowe; smart box two; zaczep ze stabilizatorem; chlapacze (nie będzie movera).

 

Tak jeszcze z ciekawości to popatrz ile sobie życzą za amortyzatory i stabilizator.  Dwa Oktagony od AL-KO to koszt w sklepie 240-280 zł, stabilizator to 1000 zł (w sumie do przyczepy 1000 kg to można by było AKS 1300 założyć, tyle że chyba już go nie produkują). Montaż tych rzeczy jest na poziomie zaawansowania troszkę większym niż wymiana koła w aucie :).

Chlapacze na pewno warto założyć, a tak z ciekawości ile za taką przyjemność liczą? Bo to samemu ogarnąć też dość łatwo, a koszt chlapaczy jest żaden. Tu masz film jak to ogarnąłem u siebie:

Nie wiem czy od razu bym się pchał w klimatyzator, czy po prostu nie zapłacił bym tylko za przygotowanie przyczepy pod instalację. To można dołożyć w każdej chwili, a moim zdaniem nie jest to coś obowiązkowego.
 

Ogrzewanie. Pamiętaj że apetyt rośnie w miarę jedzenia. Jak kupisz przyczepę, to będziesz chciał z nią jeździć i co najmniej maj i wrzesień też zaczną wchodzić w grę, a w tych miesiącach ogrzewanie już się przydaje. Ja bym z niego nie rezygnował bo nie zawsze masz możliwość podpięcia 230 V (np. spanie w drodze na mopie). 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 286
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Instalacja pod klimatyzację Tak, klima Nie, ogrzewanie Tak, moskitiery Tak. Też jeździliśmy w od maja do sierpnia, teraz już od kwietnia do października. Chlapacze dla mnie to bezsens, pierwsze cofanie na krawężnik i urwiesz. Dokup preparat do konserwacji podłogi i pryśnij dodatkowo za kołami, nic złego dziać się nie będzie. Co do ładowania akumulatora podczas jazdy to przede wszystkim musisz mieć porządne kable w aucie, dla mnie to przerost treść nad formą, ja zasilam tylko lodówkę podczas jazdy. Akumulator ładuje ładowarką na 230 V I w zupełności wystarczy, a jeżeli planujesz na dziko to i tak zakup paneli Cię nie ominie. Standardowe trafo w przyczepie wystarczy.

Wysłane z mojego motorola one vision przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Mars napisał:

Na tę chwilę zamówię: opcję MZ3801 (z gniazdem multimedialnym);

Z ciekawości to po co Ci to?

7 godzin temu, Mars napisał:

organizer w łazience

To kosztuje 64 eu netto. NIe warto. W byle jakim hipermarkecie kupisz coś podobnego za kilkanaście czy kilkadziesiąt złotych, a nie za 350 zl! Mam to, i owszem jest to wygodne ale drugi raz bym tego nie kupił, bo nie jest to warte swoich pieniedzy.

7 godzin temu, Mars napisał:

Skoro będzie klimatyzator dachowy, to nie chcę większego okna dachowego, żeby mi jeszcze mocniej nie nagrzewało wnętrza.

To nie działa tak zerojedynkowo. Mimo że mam klimę, to i tak bardzo często używam okna dachowego, które otwieram. Często okno jest otwarte wtedy, gdy klima nie pracuje. Nie zawsze pogoda jest taka, że koniecznie używasz klimy

7 godzin temu, Mars napisał:

Skoro będzie klimatyzator, to po co piecyk gazowy (nie planujemy biwakowania na dziko)? Taki klimatyzator nie ma opcji grzania? 

Dometic 1700 ma opcję grzania, ale zapomnij o nagrzewaniu tym przyczepy, to jedynie dodatek. Piecyk gazowy to podstawa w naszym klimacie. W ostatni weekend było w słońcu nawet 30 stopni, a w nocy około 3-4. W dzień używałem klimy, wieczorem piecyka i grzania z klimy, a w nocy samego piecyka. Zapomnij też o używaniu klimy w nocy - ona hałasuje i spanie przy takim buczeniu nie jest czymś komfortowym - przynajmniej dla mnie.

 

7 godzin temu, Mars napisał:

Nie chcę moskitiery, bo skoro będzie klima, to nie będę musiał mieć wszystko otwarte.

Moskitiera się przydaje, zwłaszcza przy dzieciakach, które biegają w tą i z powrotem. U mnie często są otwarte drzwi mimo pracującej klimatyzacji. 

7 godzin temu, Mars napisał:

Bojler jest w standardzie, czy jednak muszę dobrać jakąś opcję?

Jest w standardzie

 

2 godziny temu, Tomii napisał:

Tak jeszcze z ciekawości to popatrz ile sobie życzą za amortyzatory i stabilizator.

  Dwa Oktagony od AL-KO to koszt w sklepie 240-280 zł, stabilizator to 1000 zł (w sumie do przyczepy 1000 kg to można by było AKS 1300 założyć, tyle że chyba już go nie produkują). Montaż tych rzeczy jest na poziomie zaawansowania troszkę większym niż wymiana koła w aucie :).

IMO nie ma sensu się bawić w to samemu, bo różnice w cenie są niewielkie. Amortyzatory to koszt 102 eu netto, a stabilizator to koszt 208 eu netto. Klima Dometic 1700 to koszt 4500 netto. Więc ceny z montażem porównywalne do sklepowych, a nawet niższe patrząc chociażby na stabilizator czy klimę Dometica.

6 godzin temu, peja76 napisał:

Zastanów się czy warto tą markę przyczepy kupować, jak teraz jest problem z kontaktem to co będzie jak trzeba coś kupić bo uszkodzisz, na przykład lampę okno, itp (zdarzyć może się wszystko), albo będziesz musiał coś na gwarancji zrobić. Może lepiej poszukać jakąś inną markę która jest mocniejsza na Polskim rynku i jest kilku dilerów. Sprawdz też jak z dostępnością danych elementów typu okna, lampy itp, oraz jak długo trzeba czekać i jakie ceny.

Akurat o podejściu sprzedażowym można wiele złego powiedzieć. Natomiast jeśli chodzi o naprawy gwarancyjne czy nawet same przeglądy czy kontakt z serwisem to jest dużo lepiej i nie ma z tym żadnego problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Mars napisał:

Ogólnie jest problem z przyczepami z 1000 kg DMC. Adria Aviva 400 PS to spełnia. Podoba nam się układ w tym modelu. 

Będziesz mógł w przyszłości podwyższyć trochę to DMC jak auto będzie miało inne możliwości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, jacek00 napisał:

Zapomnij też o używaniu klimy w nocy - ona hałasuje i spanie przy takim buczeniu nie jest czymś komfortowym - przynajmniej dla mnie.

Przesadzasz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj dokładnie co otrzymasz pod opcją koło zapasowe? Czy to będzie po taniości tylko opona na feldze wrzucona do budy czy też może tak jak w Knausie : koło zapasowe, uchwyt koła,lewarek ,klucz i dedykowane adaptery pod lewarek przykręcone do "ramy". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.09.2020 o 20:28, Mars napisał:

Siema.

Ostatecznie wybór padł na ten model Adrii. Jest to moja pierwsza przyczepa, więc zanim ją kupię, to chcę ją odpowiednio skonfigurować, ....

 

cennik przyczep Adria sezon 2020_PL.xlsx 19 kB · 18 pobrań

Mars, pozwolę sobie zadać pytanie dlaczego Adria Aviva 400 PS a nie np Weinsberg CaraOne 390 QD? Pytam, gdyż również jestem zainteresowany zakupem nowej przyczepy do 1100kg z jak największą ładownością, gdyż moim priorytetem jest karawaning na dziko. Dlatego dodatkowo chciałbym mieć takie rzeczy jak: solar, markizę, bagażnik na rowery.

W tym roku miałem przyjemność podróżować Alteą 390 z 2014 r. Była wyposażona w solar i przez 10 dni nie zatrzymaliśmy się z żoną za żadnym campingu.  Osobiście mogę stwierdzić, że gdyby nie jedna rzecz, byłaby to "docelowa" przyczepa. Tą rzeczą była toaleta. Nie rozpisując się, w czasie wiadomej czynności musiałem mieć otwarte drzwi, gdyż moje kolana wybiłyby dziurę w drzwiach. 

Zapoznając się ze specyfikacją Aviva 400 PS, zauważyłem podobną toaletę jak w używanej w tym roku Altei 390. Składana umywalka, malutki brodzik. Używam słowa "podobną", gdyż nie udało mi się porównać tych dwóch toalet fizycznie. Stąd też mój post. do osoby, która miała możliwość sprawdzić aspekt wielkości przestrzeni łazienkowej, a jednocześnie pozwalam sobie porównać Avive z CaraOne 390 QD, ktora na ten moment jest dla mnie interesującą propozycją.

Poza Weinsbergiem zwróciłem uwagę na bliznaki: Dethleffs c'joy 410/420 i Buerstner Premio Life 425. W tych dwóch przypadkach martwi mnie bardzo wysoko usytuowane łóżko. Mam 191 cm wzrostu i jestem przekonanym, że nogami albo głową wypchnę okna nie wspominając już o roletach i moskitierach.

Z góry dziękuję za Twoją odpowiedź.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.09.2020 o 09:37, golob napisał:

Będziesz mógł w przyszłości podwyższyć trochę to DMC jak auto będzie miało inne możliwości?

Podobno nie - info od handlowca z Elcamp.

19 godzin temu, Tommylee1 napisał:

Mars, pozwolę sobie zadać pytanie dlaczego Adria Aviva 400 PS a nie np Weinsberg CaraOne 390 QD? ...

Adria Aviva 400 PS nam pasuje i przy odrobinie szczęścia dogadamy się cenowo w Poznaniu, a nie w Krakowie - dla mnie plus. Ten Weinsberg CaraOne 390 QD może mieć zmniejszoną DMC do 1000 kg? Widzę, że ona ma MW gotową do jazdy na poziomie ok. 850 kg, więc spada ładowność. Adria ma 784 kg, więc jest różnica.

My jesteśmy "drobni", to nam taka mała łazienka wystarczy.

W dniu 25.09.2020 o 14:46, Maras napisał:

Zapytaj dokładnie co otrzymasz pod opcją koło zapasowe? Czy to będzie po taniości tylko opona na feldze wrzucona do budy czy też może tak jak w Knausie : koło zapasowe, uchwyt koła,lewarek ,klucz i dedykowane adaptery pod lewarek przykręcone do "ramy". 

Nie wiem, czy w ogóle to będę brał. Jeszcze się zastanawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Mars napisał:

Podobno nie - info od handlowca z Elcamp.

Już lepiej ich nie słuchaj ;) Jeśli fabrycznie przyczepa ma 1100 kg, a Ty DMC obniżasz do 1000 kg, to zawsze w przyszłości będziesz mógł przywrócić wartość pierwotną. 

20 godzin temu, Tommylee1 napisał:

Mars, pozwolę sobie zadać pytanie dlaczego Adria Aviva 400 PS a nie np Weinsberg CaraOne 390 QD? Pytam, gdyż również jestem zainteresowany zakupem nowej przyczepy do 1100kg z jak największą ładownością, gdyż moim priorytetem jest karawaning na dziko. Dlatego dodatkowo chciałbym mieć takie rzeczy jak: solar, markizę, bagażnik na rowery.

W tym roku miałem przyjemność podróżować Alteą 390 z 2014 r. Była wyposażona w solar i przez 10 dni nie zatrzymaliśmy się z żoną za żadnym campingu.  Osobiście mogę stwierdzić, że gdyby nie jedna rzecz, byłaby to "docelowa" przyczepa. Tą rzeczą była toaleta. Nie rozpisując się, w czasie wiadomej czynności musiałem mieć otwarte drzwi, gdyż moje kolana wybiłyby dziurę w drzwiach. 

Zapoznając się ze specyfikacją Aviva 400 PS, zauważyłem podobną toaletę jak w używanej w tym roku Altei 390. Składana umywalka, malutki brodzik. Używam słowa "podobną", gdyż nie udało mi się porównać tych dwóch toalet fizycznie. Stąd też mój post. do osoby, która miała możliwość sprawdzić aspekt wielkości przestrzeni łazienkowej, a jednocześnie pozwalam sobie porównać Avive z CaraOne 390 QD, ktora na ten moment jest dla mnie interesującą propozycją.

Poza Weinsbergiem zwróciłem uwagę na bliznaki: Dethleffs c'joy 410/420 i Buerstner Premio Life 425. W tych dwóch przypadkach martwi mnie bardzo wysoko usytuowane łóżko. Mam 191 cm wzrostu i jestem przekonanym, że nogami albo głową wypchnę okna nie wspominając już o roletach i moskitierach.

Z góry dziękuję za Twoją odpowiedź.

 

 

Weinsberg jest fajny, ale przede wszystkim cięższy i zdecydowanie gorzej wyposażony niż Adria. Z minusów Weinsberga to 15 litrowy zbiornik na wodę świężą, gdzie w Adrii masz 50l, drzwi jednoczęściowe, brak ciepłej wody, brak prysznica w standardzie i jeszcze kilka rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, jacek00 napisał:

Już lepiej ich nie słuchaj ;) Jeśli fabrycznie przyczepa ma 1100 kg, a Ty DMC obniżasz do 1000 kg, to zawsze w przyszłości będziesz mógł przywrócić... 

W takim razie u kogo można dostać rzetelne informacje, jeśli nie u autoryzowanego przedstawiciela? Przecież to jest chore. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie u kogo można dostać rzetelne informacje, jeśli nie u autoryzowanego przedstawiciela? Przecież to jest chore. 

Owszem, jest to chore. Przypomnę tylko, że już miałeś informacje, że DMC nie można obniżyć, co też było nieprawdą.

 

Ja Ci pisze swoje doświadczenia. Sam mam obniżone DMC z 1350 kg na 1300 i sam rozpocząłem procedurę przywracania fabrycznego DMC więc mam informacje od Adrii. Występujesz po zaświadczenie i nową tabliczkę. Ja tabliczkę mam, więc potrzebowałem nowe zaświadczenie. Koszt kilkadziesiąt euro - musiałbym poszukać w mailu dokładnie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, jacek00 napisał:

Ja Ci pisze swoje doświadczenia. Sam mam obniżone DMC z 1350 kg na 1300 i sam rozpocząłem procedurę przywracania fabrycznego DMC więc mam informacje od Adrii. Występujesz po zaświadczenie i nową tabliczkę. Ja tabliczkę mam, więc potrzebowałem nowe zaświadczenie. Koszt kilkadziesiąt euro - musiałbym poszukać w mailu dokładnie

 

Cześć, możesz podrzucić adres na który piszesz w swojej sprawie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, możesz podrzucić adres na który piszesz w swojej sprawie?
Załatwiałem to pod koniec zeszłego roku, finalnie nie dociagnałem sprawy do końca, a sprawę załatwiałem z Adrią ale za pośrednictwem dealera ze Szczecina, który już nie istnieje. Niemniej jakiś kontakt do kogoś z Adrii mam, bo byłem na kopii, tylko muszę poszukać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.