Skocz do zawartości

Nowa przyczepa Niewiadów N-Cross


szantymen

Rekomendowane odpowiedzi

23 godziny temu, Marcin T napisał(a):

Z jednej strony cieszy fakt, że ktoś stara się ich obudzić w nowej rzeczywistości. Chyba @Adasiuuustara się tam walczyć z "systemem". Z strony drugiej widać, że jeszcze im "żółtko nie weszło", bo stylistyka, zwłaszcza zewnętrzna, jest niczym w Autosanie. Ja tam im dobrze życzę, ale czy są warte tak ogromnego wydatku finansowego to zweryfikuje rynek.

Czy dobrze widzę, że firanki widzą dalej na tej sprężynce, jak za dawnych lat?

Faktycznie wnętrze baaaardzo stonowane. A przecież inna kolorystyka materacy i zasłonek to nie powinien być żaden problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Więc tak:

No to zaczęli z "dość wysokiego pułapu"  :]. Redaktorowi podoba się disajn - czy oni to nagrali 1 kwitnia?
Podobno wszystkie wady milkną w obliczu ceny 75 k brutto. W tej cenie nie mamy nawet szuflady na sztućce :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Tomii napisał(a):

Więc tak:

No to zaczęli z "dość wysokiego pułapu"  :]. Redaktorowi podoba się disajn - czy oni to nagrali 1 kwitnia?
Podobno wszystkie wady milkną w obliczu ceny 75 k brutto. W tej cenie nie mamy nawet szuflady na sztućce :unsure:

75k to jest model bazowy, całkowity golas, który chyba nie ma nawet ogrzewania czy rolet w oknach. Ta buda jest dość mocno doposażona, więc szacuję, że kosztuje ok 90-100k. 

Co do materiału to Bartek widać że ma niewielkie pojęcie o rynku przyczep, albo nawet żadne. Teksty w stylu "alufelgi, rzadko spotykane rozwiązanie nawet w droższych przyczepach kempingowych" dobitnie pokazują, że nie widział on nawet oferty większości przyczep kempingowych, bo obecnie alufelgi często są już dostępne nawet w stosunkowo tanich modelach jak Knaus Sport czy Adria Altea. 

A co do samej przyczepy? No cóż. Jakby oni to zrobili porządnie to ile ten sprzęt by kosztował? 130k? C-Joy od Dethlefa przy tym to wypas, a Aviva przy tym to klasa premium. Gdzie te sprzęty wcale nie kosztują więcej. 

 

Edit. Niewiele się pomyliłem z ceną. Tak doposażony model jak na filmiku kosztuje uwaga 99374 PLN brutto!!!

Wyposażona dodatkowo względem golasa (który kosztuje bazowo (75141 PLN brutto) jest w:

  • Akumulator 80 Ah + Zasilacz / ładowarka akumulatora,
  • Amortyzatory osi AL-KO,
  • Bagażnik rowerowy Thule Essential Short na 2 rowery,
  • Bojler gazowy 10l Truma BG10,
  • Dopłata za układ DMC 1100KG (RAMA ALKO),
  • Drzwi serwisowe,
  • Koła aluminiowe,
  • Koło zapasowe 165R13C z montażem w bakiście,
  • Komplet roleto-moskitier okiennych (czyli za 75k nie dostajemy nawet rolet i moskitier? :look:)
  • Lodówka DOMETIC RM8380 12V/230V/gaz 80l,
  • Markiza Dometic PR2000 3m,
  • Moskitiera drzwi pozioma,
  • Ogrzewanie nadmuchowe Propex HS2000 Digital,
  • Urządzenie najazdowe ze stabilizatorem AKS 3004,
  • Zmiana koloru wnętrza (ściany+sufit) na RAL7035, nowe jasne fronty w środku.

Z ciekawości co można mieć do 100k zł:

  • Adria Aviva 472PK - za niecałe 100000 zł, czyli dużo większa przyczepa i dużo lepiej wykonana
  • Adria Aviva 400Dk - taki sam układ, i to jest odpowiednik N-Crossa - do kupienia za niewiele więcej niż golas N-Cross bo już za 82000 zł gdzie w standardzie mamy zdecydowanie lepsze wyposażenie niż N-Cross
  • Knaus Sport 400 - za ok 89000 zł
  • Dethleffs c' joy 410 LK - za ok 88000 zł
  • Sterckeman EASY 420 - za ok 77500 zł
  • Sterckeman EASY 470 - za ok 89000 zł
  • Do 100k kupimy też bez problemu Weinsberga, LMC, Buernstera czy Hobby. Przyczepy które w standardzie będą mieć dużo lepsze wyposażenie, ciepłą wodęm, automatyczną lodówkę itd. 

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z filmiku moze nie bije jakis mega optymizm, bo jest mowa o wielu niedorobkach, ale faktycznie zabraklo porownania tego z konkurencja w szczegolnosci jesli chodzi o kwestie wyposazenia i ceny. Jesli chodzi o jakosc wykonania to wiadomo ze Niewiadow bedzie odstawal, bo to jest dosc swiezy produkt. 

Prawde powiedziawszy to jak ogladalem relacje Bartka z targow w Dusseldorfie, gdzie bylo wielkie zainteresowanie Niemcow i lekkie dmuchanie balonika, to napawalo optymizmem. A jednak chyba realia beda inne, bo dosc blado to wychodzi w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy naprawdę seryjnej produkcji koszty wytworzenia takiego sprzętu są sporo niższe (duże kontrakty z dostawcami na tysiące sztuk ram, osi, sprzętów, rządzą się innymi prawami, inaczej rozkładają się koszty stałe). Gdyby to klepała np. adria jako jeden z modeli, to cudo w swojej okrojonej podstawie kosztowałoby spokojnie pod 10 kpln mniej. A okrojona jest - cena „podstawy” jak koledzy zauważyli, jest np. bez rolet. W podstawie jest truma 3004, terma i lodówka 60 l, w pierwszej chwili zasugerowałem się lista opcji powyżej, ze nie ma ogrzewania i lodówki, ale są. Tyle ze z adrią 400 nie ma m.zd. startu, nawet „na oko” powinna być tańsza

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiednikiem N-Cross'a jest Adria 360DK/DD, długość 375/561cm vs 364/553cm, identyczny rozkład szefek, łóżek, itp. robiłem baaaardzo doglębne rozeznanie tego segmentu. Finalnie za Adrię zapłaciłem 16k EUR (jakieś 75k PLN) + wyjazd do DE, wyposażeniem i jakością wnętrza rozklada N-Cross'a na łopatki - w tej cenie są już moskitiery/rolety, duże okno dachowe, ładowarka do aku, lodówka 80l, AKS3004, amortyzatory osi, moskitiera wejściowa, zbiornik 50l na wodę, zbiornik na szarą wodę, zabudowa bakisty, itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, piorun napisał(a):

Odpowiednikiem N-Cross'a jest Adria 360DK/DD, długość 375/561cm vs 364/553cm, identyczny rozkład szefek, łóżek, itp. robiłem baaaardzo doglębne rozeznanie tego segmentu. Finalnie za Adrię zapłaciłem 16k EUR (jakieś 75k PLN) + wyjazd do DE, wyposażeniem i jakością wnętrza rozklada N-Cross'a na łopatki - w tej cenie są już moskitiery/rolety, duże okno dachowe, ładowarka do aku, lodówka 80l, AKS3004, amortyzatory osi, moskitiera wejściowa, zbiornik 50l na wodę, zbiornik na szarą wodę, zabudowa bakisty, itd...

No to jeszcze gorzej dla N-Cross kiedy za niewiele więcej de facto można kupić większą i lepszą przyczepę. Ta ich oferta to niestety nieporozumienie. Żeby ta przyczepa miała rację bytu to powinna by sprzedawana za jakieś 55k zł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, piorun napisał(a):

Odpowiednikiem N-Cross'a jest Adria 360DK/DD, długość 375/561cm vs 364/553cm, identyczny rozkład szefek, łóżek, itp. robiłem baaaardzo doglębne rozeznanie tego segmentu. Finalnie za Adrię zapłaciłem 16k EUR (jakieś 75k PLN) + wyjazd do DE, wyposażeniem i jakością wnętrza rozklada N-Cross'a na łopatki - w tej cenie są już moskitiery/rolety, duże okno dachowe, ładowarka do aku, lodówka 80l, AKS3004, amortyzatory osi, moskitiera wejściowa, zbiornik 50l na wodę, zbiornik na szarą wodę, zabudowa bakisty, itd...

To wszystko pokazuje nam tylko że ktoś w Niewiadowie nie odrobił lekcji.
Piotrek, trochę odejście od tematu. Dlaczego finalnie kupowałeś przyczepę u dilera DE? Cena, terminy, podejście do klienta? Widać że przybywa nam towarzystwa które zakupu dokonało "zagramanicą". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Tomii napisał(a):

Piotrek, trochę odejście od tematu. Dlaczego finalnie kupowałeś przyczepę u dilera DE? Cena, terminy, podejście do klienta? Widać że przybywa nam towarzystwa które zakupu dokonało "zagramanicą". 

Cena, wyposażenie, dostępność. Skoro szlaki zostały przetarte to stwierdziłem, że a co mi tam. Pierwotne zamówienie wypadło co prawda z produkcji z powodu problemów z dostępnością komponentów, więc skupiłem się na poszukiwaniu modelu dostępnego od ręki. A najlepsze jest to, że finalnie przyczepę kupiłem od dealer'a. który ni w ząb nie znał angielskiego, cała komunikacja odbywała się poprzez google translator. Przyczepa wyprodukowana 2.02, 8.02 zjechała na plac do dealer'a, zaraz potem zdjęcia, zamówienie, przelew, rejestracja i wycieczka po odbiór. W sumie zapytania powysyłałem do kilku dealer'ów, tylko jeden mi nie odpisał, z całą resztą komunikacja bez żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem kto to projektuje ale wygląda jak koniowóz. 

8 godzin temu, Tomii napisał(a):

To wszystko pokazuje nam tylko że ktoś w Niewiadowie nie odrobił lekcji.
Piotrek, trochę odejście od tematu. Dlaczego finalnie kupowałeś przyczepę u dilera DE? Cena, terminy, podejście do klienta? Widać że przybywa nam towarzystwa które zakupu dokonało "zagramanicą". 

No u nas narobiło się sporo „biznesów” które strzygą naiwnych . W DE , NL niższe ceny dosłownie każdej rzeczy do karawaningu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy jest tutaj użytkownik N-cross w wersji 4 osobowej?
Ostatnio ją oglądałem i naprawdę mocno się zastanawiałem jak się do niej spakować w 4 osoby na 2tyg wyjazd.
Brakuje mi w niej półek na przedniej śnienia nad łóżkiem.
 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.