Jump to content
szantymen

Nowa przyczepa Niewiadów N-Cross

Recommended Posts

Tofel
12 godzin temu, Commander napisał:

Przeraził mnie tylko tzw. hejt względem polskiego produktu. Chodziło mi o porównanie na papierze cen Niewiadowki i Winsberga. Jak dla mnie Niewiadów to prototyp

Hejtu być nie powinno. Zaś konstruktywna krytyka - jak najbardziej jest na miejscu gdy sytuacja tego może wymagać. Również my sami  jesteśmy (możemy być) klientami i możemy (a czasem musimy) dokonać porównania w celu dokonania właściwego wyboru.

Wg mnie to nie prototyp. Oferowany jest m.in. Holandii i Rumuni oficjalnie (importerzy). Pełna informacja jest dostępna. Wybór doposażenia jak i konfiguracja wnętrza również.

No cóż. Nie jestem fanem ani użytkownikiem Niewiadówki, ale po prostu cieszy mnie jak tam gdzieś daleko pada informacja, że to wyrób z naszego kraju. A jeszcze lepiej jakby miał pochlebne opinie.

A Niewiadów obecny jest w GB, Australii, Korei Południowej, podobno w Nowej Zelandii, Islandii i na Tajwanie. Europy nie liczę.

Wracając do NCross-a. Różowo nie jest. Ceny z chwili obecnej. Z tego samego rynku - Holandia.

Weinsberg CaraOne 420 LK (układ wnętrza i wymiary odpowiadają NCross-owi)

2032283282_CaraOne400LK.thumb.png.c1b39b4054f51b39010c7350775821bb.png

ktg-weinsberg-2020-2021-ww-preisliste-caraone-nl-nl.pdf

ktg-weinsberg-2020-2021-preisliste-ww-de-de.pdf

ktg-weinsberg-2020-2021-preisliste-ww-en-int.pdf

No to teraz NCross 410 CP

prezentacja

N410CP_1.JPG.db59515f43ba58244a7197dd6e89fb5d.JPG  N410CP_2.JPG.b478817709adaba08b9348da122432dd.JPG

specyfikacja

N410CP_3.JPG.136d54bc5594672d572a41323e89ec85.JPG

N410CP_4.JPG.96ebfb91d5296e98349e8ceeb004e1be.JPGN410CP_5.JPG.4fa27c2bf2398b06264cd2d120a89d38.JPG

W wolnym tłumaczeniu wygląda to tak:

Standardowe wyposażenie  Niewiadowa NCross 410CP wraz z kosztami przydatności do ruchu drogowego to:

    GFK-Nadbudowa / Poliester.
    Okna ocynkowane ogniowo.
    Wbudowana lampa markizy po prawej stronie przyczepy kempingowej.
    AL-KO / Knott Jak pod autem.
    Amortyzator jazdy pojazdu.
    Hamulec najazdowy AL-KO / Knott.
    Koło nosa.
    4 - Podpórki narożne.
    Nogi wsporcze narożne  (4x)  z PCV
    Korba do podpór narożnych.      
    Koło zapasowe.
    Uchwyt na koło zapasowe pod samochodem.
    Amortyzatory montowane pod autem: 2x.
    Instalacja toalety Thetford Cassete w toalecie
    który zawiera również lustro i umywalkę.
    Bojler Truma 6ltr 230 V.
    30 l, zbiornik na wodę / wbudowany 1
    Oświetlenie wewnętrzne LED.
    3 Światła hamowania.     
    Kołpaki.  (2x)
    Stopień do drzwi wejściowych.
    Obecny w samochodzie:
    Poziom duchowy.
    Szafa.
    Przetworzone w szafie bankowej lub już dostępne dla Ciebie:
    Falownik (220/230 V do 12 V) z zabezpieczeniem upływowym.
    20 m. Kabel kempingowy.
    Przewód adaptera Euro, gdy samochód jest pod drzwiami.
    Przetworzone w bloku kuchennym:   
    Kuchenka Cramer 2-palnikowa, zabezpieczona termicznie.
    Lodówka Dometic  (51 l)  z zamrażalnikiem.  (6 litrów) (praca na: 12 V / 220/230 V i gazie)
    (Typ Dometic: RM42XX / Dzienne zużycie energii wynosi: 2,3 kWh, gaz 024 kg.
    Umywalka już wyposażona w baterię mieszającą, ale pracująca na zimnej wodzie z 10 l zbiornikiem na wodę.
    Ponadto:
    Podwójne szyby,  W TYM n  Przednia i tylna szyba  są rozszerzane.
      Dostarczane są Combi-Rollo dla   „szyby przedniej i tylnej” .
    Okno w kuchni było odchylone.
    Certyfikat :
    Każdy samochód,  który wychodzi z produkcji dla klienta, jest wyposażony w  specjalnie stworzony
    CERTYFIKAT ZGODNOŚCI CE , aby był zatwierdzony dla każdego podłączonego kraju UE
    jest w UNII EUROPEJSKIEJ!
    Wzrost wagi lub masy ładunku, a następnie „Tablica rejestracyjna” przez RDW w samochodzie:
    W przypadku tego auta - pustego 750kg - ma ładowność 100kg,
    więc przy wadze całkowitej 850 kg, na ten samochód należy wydać LICENCJĘ do RDW.
    prośba o den!
    To za dodatkową opłatą  w wysokości €. 265,00 !
    Jednak za dodatkową opłatą w wysokości: €. 365,00 Otrzymasz As - z fabryki w Polsce - pod samochód
    który może wytrzymać 1000 kg!
    Tablica rejestracyjna lub tablica rejestracyjna jest zawsze dołączona do dostawy samochodu!

Wymiary zewnętrzne kabiny:

długość 410 cm. bez dyszla, szerokość 205 cm, wysokość 218 cm

Dopuszczalna masa całkowita: 850 kg

Za dodatkową opłatą w wysokości 365,00 € otrzymujesz oś pod samochodem, która udźwignie do 1000 kg.

Nośność 100 kg

Przyczepa dla 4 osób dorosłych. Dwa łóżka piętrowe z tyłu. Z przodu dwie składane ławki.

Szafka kuchenna ze zlewozmywakiem i 2-palnikową płytą grzejną. 51-litrowa lodówka Dometic z 6-litrowym zamrażalnikiem. Lodówka działa na gaz, 12V z auta i sieć 230V. Dzienne zużycie gazu 0,24 kg. Szafa. Łazienka z prysznicem i toaletą chemiczną. 30 litrowy zbiornik na wodę. Bojler elektryczny Truma 6 litrów. Duże dwuosobowe rozkładane łóżko z dwoma sofami i stolikiem. Dwa łóżka ułożone w łóżka piętrowe. Zamykane szafki pod sufitem. Dwa świetliki z moskitierą i roletą. Wszystkie okna boczne można otworzyć za pomocą moskitiery i rolety. Instalacja elektryczna 230V i 12V, oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne LED. 13-pinowa wtyczka samochodowa. Amortyzatory osi. Koło podporowe.

WYPOSAŻENIE WEWNĘTRZNE

- rozkładana dwuosobowa sofa ze stolikiem, który można rozłożyć w podwójne łóżko,
- dwa pojedyncze łóżka ustawione w łóżka piętrowe
- panel kuchenny (kuchenka gazowa + zlew),
- lodówka - 3 funkcje, zasilanie 12V, 230V, gaz (DOMETIC typ RM 42XX, pojemność 51 litrów + 6 litrów zamrażarka). Dzienne zużycie energii 2,3 kWh, gaz 0,24 kg.
łazienka z kabiną prysznicową, umywalką i toaletą chemiczną
- Szafa z małą szafką na buty.
- instalacja elektryczna 230V i 12V
- Oświetlenie wewnętrzne LED
- bojler 6l Truma 230V
- 30l zbiornik na wodę.
z łóżkiem piętrowym i toaletą 2021

€. 14 220,00

1000 kg Jak pod samochód cena wynosi €. 14,340,00

fragment z oferty materiałów wystroju wnętrza

685618_Niewiadw_tapicerka.JPG.1cfcca28b2e1b7cc0920a3a1dac41b54.JPG

ps. 1 Nie porównywałem wyposażenia obu przyczep vs ceny

ps. 2 Na rynku rumuńskim NCross przywiduje opcję Truma S3004

Czy o takie coś kol. @Commander chodziło?

Pozdrawiam

Edited by Tofel (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
nomadka
10 godzin temu, Tofel napisał:

Hejtu być nie powinno. Zaś konstruktywna krytyka - jak najbardziej jest na miejscu gdy sytuacja tego może wymagać. Również my sami  jesteśmy (możemy być) klientami i możemy (a czasem musimy) dokonać porównania w celu dokonania właściwego wyboru.

Wg mnie to nie prototyp. Oferowany jest m.in. Holandii i Rumuni oficjalnie (importerzy). Pełna informacja jest dostępna. Wybór doposażenia jak i konfiguracja wnętrza również.

Jestem za! Tym bardziej, że o gustach nie ma co dyskutować. Co innego o brakach i wadach. 

A z tym prototypem... To wskrzeszony Romer 

No i dzięki za dogłębną analizę 😃

Edited by nomadka (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kalapan

Uśmiałem się jak zobaczyłem  " Główną Halę Produkcyjną "  Fabryki Przyczep Niewiadów. To już światowa klasa :)  - jak ktoś nie wierzy niech zobaczy ten filmik od 6 min. i 10 sek.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
nomadka
9 godzin temu, kalapan napisał:

Uśmiałem się jak zobaczyłem  " Główną Halę Produkcyjną "  Fabryki Przyczep Niewiadów. To już światowa klasa :)  - jak ktoś nie wierzy niech zobaczy ten filmik od 6 min. i 10 sek.

 

To hala montażowa nie główna, trudno tu się spodziewać jakiejś wielkiej techniki. To nie ten rząd produkcji co samochody na przykład, żeby opłacała się automatyzacja. A mnie co innego uświadomił ten filmik. Bardzo długie życie wyrobu jakim są Niewiadówki. Ewenement i powód do dumy dla twórców?! Chyba jednak tak.

Edited by nomadka (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piotrekm13
12 godzin temu, kalapan napisał:

Uśmiałem się jak zobaczyłem  " Główną Halę Produkcyjną "  Fabryki Przyczep Niewiadów. To już światowa klasa :)  - jak ktoś nie wierzy niech zobaczy ten filmik od 6 min. i 10 sek.

 

Luksusowe jachty też nie są robione przez automaty...

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66
Jeśli to rzeczywiście jest prototyp, to co sądzicie o takim posunięciu (wystawienie go na sprzedaż)


Wypuszczali już pojedyncze sztuki kamperów, wyprodukowali kilka sztuk w różnych konfiguracjach i potem długo czekali na klientów. Widać taka polityka, spróbować swoich sił i odpuścić temat


Wysłane z telefonu

Share this post


Link to post
Share on other sites
kalapan
5 godzin temu, nomadka napisał:

To hala montażowa nie główna, trudno tu się spodziewać jakiejś wielkiej techniki

Idąc za autorem filmu/dosłownie - wchodzimy na halę produkcyjną, a więc gdzieś, gdzie coś się produkuje - czyli tworzy nowy produkt. I co widać już od samych drzwi? Ano widać człowieka, który flexem "obrabia" nowy zderzak do montażu na przyczepę. Gdybym osobiście miał zamiar kupić nową Niewiadówkę - to po zobaczeniu tej czynności natychmiast bym się wycofał z zakupu. Tylko to ujęcie świadczy dobitnie o tym - co tam jest produkowane.Wniosek można wysnuć jeden - każda "wyprodukowana" tam przyczepa - to prototyp, który choćby z małą seryjną produkcją - nie ma nic wspólnego. Flex w hali montażowej!! Przecież jakieś realia, lub choćby namiastka jakości powinna być zachowana, szczególnie jeżeli coś się klepie przez 47 lat. Ogólnie na hali wielki syf, tam nie ma wydzielonych konkretnych stanowisk montażowych, trudno to nawet nazwać manufakturą . W jednym miejscu gość napi...la flexem zderzak , a obok leżą porozciągane materiały tapicerskie, na które  siada kurz z całej hali. Pod ścianami kupa zakurzonych ścinków i " wycinków wszelakiej maści" , nowe polakierowane meble oraz części i osprzęt walają się po betonowej posadzce, nawet nie zabezpieczone. Po kablach i wężach  ujeżdżają sztaplarkami. Koszmar - jaki pamiętam z lat młodości - czyli lat 70 kiedy rozpoczynałem pracę w PRL - nic się nie zmieniło....  Ku..a  polski hit eksportowy ...

Oglądając ten filmik tak mi się przypomniała inna "produkcja" wykonywana w podobnych warunkach:

 

Czym się różni efekt końcowy? Ano niczym - jakość zapewne taka sama jak tego słynnego  polskiego hitu eksportowego ...

Edited by kalapan (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Cóż powiedzieć. Kupujcie niemieckie bo najlepsze...

Kolego Tofel. Bardzo dziękuję za podejście. Tak...o to chodziło 👍

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
Cóż powiedzieć. Kupujcie niemieckie bo najlepsze...
Kolego Tofel. Bardzo dziękuję za podejście. Tak...o to chodziło
Ja mam słoweńskie, czyli z kraju byłej Jugosławii i ichniego PRLu. I Adria akurat dobitnie pokazuje jak z produktu PRLowskiego można było zrobić produkt, który niczym nie ustępuje konkurencji niemieckiej. Kwestia chęci i rozwoju.

Z całym szacunkiem do Niewiadowa, wiem ile enki znaczą nawet obecnie na świecie i że są chętnie kupowanym produktem nawet w Australii. Ale to wyjątek potwierdzający regułę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łza Włóczynutka
W dniu 18.10.2020 o 09:52, nomadka napisał:

Ewenement i powód do dumy dla twórców?! Chyba jednak tak.

Ja mam inne zdanie: Jeśli coś jest produkowane przez tyle lat, to oznacza że producent jest ekstremalnie zacofany, że w firmie nie ma postępu. I dlatego że nie ma postępu, jest stagnacja. Firma się nie może rozwijać. Jest ograniczona wąskim gronem specyficznych klientów. Przeciętny klient -jak widać po komentarzach- chce bardziej nowoczesnych produktów.
W Niewiadowie produkują pewnie znacznie mniej sztuk niż 40 lat temu. To że są klienci na kilkadziesiąt/set sztuk rocznie o niczym nie świadczy: pasjonaci albo odizolowani mentalnie emeryci byli są i będą, ale to jest nisza, którą warto zagospodarować, ale trzeba też rwać z kopyta do przodu.

Produkowanie zabytków nie jest w sprzeczności z produkowaniem pojazdów współczesnych. Gdyby był postęp, zarabiali by i na nowych modelach i na oldschoolowych manufakturach dla pasjonatów. Wyjeżdżałoby stamtąd tysiące pojazdów rocznie, gdyby nie zatrzymali się w ubiegłej epoce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kalapan
2 minuty temu, Łza Włóczynutka napisał:

Wyjeżdżało by z stamtąd tysiące pojazdów rocznie, gdyby nie zatrzymali się w ubiegłej epoce.

Dobre posumowanie...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
PolariS
4 godziny temu, kalapan napisał:

Oglądając ten filmik tak mi się przypomniała inna "produkcja" wykonywana w podobnych warunkach:

To mi się podoba!  Ciekawe kto/co żyje dłużej, "producenci" czy ich produkty...  

Share this post


Link to post
Share on other sites
BUMERANG
48 minut temu, PolariS napisał:

To mi się podoba!  Ciekawe kto/co żyje dłużej, "producenci" czy ich produkty...  

A Tobie zabraniają nawet patyka spalić w ogrodzie bo ekologia :puk:

Share this post


Link to post
Share on other sites
PolariS
1 minutę temu, BUMERANG napisał:

A Tobie zabraniają nawet patyka spalić w ogrodzie bo ekologia :puk:

I unia w ramach czystej polityki środowiskowej wye..ła brzydką produkcję tam gdzie nie ma klimatu.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
nomadka
15 godzin temu, Łza Włóczynutka napisał:

Ja mam inne zdanie: Jeśli coś jest produkowane przez tyle lat, to oznacza że producent jest ekstremalnie zacofany, że w firmie nie ma postępu. I dlatego że nie ma postępu, jest stagnacja. Firma się nie może rozwijać. Jest ograniczona wąskim gronem specyficznych klientów. Przeciętny klient -jak widać po komentarzach- chce bardziej nowoczesnych produktów.
W Niewiadowie produkują pewnie znacznie mniej sztuk niż 40 lat temu. To że są klienci na kilkadziesiąt/set sztuk rocznie o niczym nie świadczy: pasjonaci albo odizolowani mentalnie emeryci byli są i będą, ale to jest nisza, którą warto zagospodarować, ale trzeba też rwać z kopyta do przodu.

Produkowanie zabytków nie jest w sprzeczności z produkowaniem pojazdów współczesnych. Gdyby był postęp, zarabiali by i na nowych modelach i na oldschoolowych manufakturach dla pasjonatów. Wyjeżdżało by z stamtąd tysiące pojazdów rocznie, gdyby nie zatrzymali się w ubiegłej epoce.

Generalnie się zgadzam: brak postępu, to prosta droga do upadku firmy. Ale firma ma się chyba nieźle, bo  produkcja laminatowych Niewiadówek to tylko margines, uzupełnienie oferty dla klientów, którzy chcą je kupować.  

W poszukiwaniu wyrobów wiecznie żywych znalazłam starszy2137627727_Zrzutekranu(62).png.4ac9dc49cef7cb43426599b9fc88b3d7.png 

A dyskusja popłynęła, więc ja odpływam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...