Skocz do zawartości

Małe auto i cepka o DMC: 1t.


Mars

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Przymierzam się do zakupu pierwszej przyczepy kempingowej. Mam prośbę do Was, abyście napisali swoje opinie na temat "mojego zestawu".

Auto, to ford fiesta z 2018 r.; 129 KM i 205 Nm; MW: 1088 kg; DMC: 1670 kg. W DR ma wpisane, że może holować przyczepę o DMC: 1000 kg i taką planuję kupić.

Czy powinienem się obawiać problemów podczas jazdy np. autostradą ze względu na niską wagę holownika? Czy według Was da radę jeździć tym zestawem, czy od razu sobie podarować i zmienić auto na większe?  

 

Edytowane przez Mars (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Mars napisał:

Auto, to ford fiesta z 2018 r.; 129 KM i 205 Nm; MW: 1088 kg; DMC: 1670 kg. W DR ma wpisane, że może holować przyczepę o DMC: 1000 kg i taką planuję kupić.

Poczytaj forum (doświadczenia innych a nie opinie) a dowiesz się, że to nie jest bezpieczny pomysł.

Ja bym do fiesty nie odważył się podpiąć przyczepy ale pewnie są odważniejsi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nawalisz gratów do Fiesty a przyczepa pusta to spokojnie pojedzie. Gorzej jak się z 1000kg zrobi 1200 bo potrzebnych na wyjeździe pierdół się nazbiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, filipert napisał:

Poczytaj forum (doświadczenia innych a nie opinie) a dowiesz się, że to nie jest bezpieczny pomysł.

Ja bym do fiesty nie odważył się podpiąć przyczepy ale pewnie są odważniejsi.

Dlaczego niebezpieczny? Jeśli faktycznie podepniemy do tej Fiesty budę o MW 800 kg i obciążymy ją nie więcej niż do 1000 kg, to przy załadowanej Fieście różnice w masach będą dość duże i IMO Fiesta z tym silnikiem powinna sobie bez problemu dać radę. W górach może być gorzej i auto się będzie tam trochę męczyło, ale to już kwestia samego silnika i momentu. 

Godzinę temu, Walt napisał:

Jak nawalisz gratów do Fiesty a przyczepa pusta to spokojnie pojedzie. Gorzej jak się z 1000kg zrobi 1200 bo potrzebnych na wyjeździe pierdół się nazbiera.

Zgadza się. Realna masa przyczepy to IMO maks 1000 kg i trzeba będzie tego pilnować.

5 godzin temu, Mars napisał:

Cześć.

Przymierzam się do zakupu pierwszej przyczepy kempingowej. Mam prośbę do Was, abyście napisali swoje opinie na temat "mojego zestawu".

Auto, to ford fiesta z 2018 r.; 129 KM i 205 Nm; MW: 1088 kg; DMC: 1670 kg. W DR ma wpisane, że może holować przyczepę o DMC: 1000 kg i taką planuję kupić.

Czy powinienem się obawiać problemów podczas jazdy np. autostradą ze względu na niską wagę holownika? Czy według Was da radę jeździć tym zestawem, czy od razu sobie podarować i zmienić auto na większe?  

 

Z ciekawości spojrzałem na taki zestaw na towcar.info - zestawiłem Twoją Fiestę z Avivą 360 DD. I jak pisałem - jedynie góry będą wyzwaniem, po płaskim nie powinno być problemów.
image.thumb.png.0a79577124a438aff3a364d8da2d8bd4.png
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Walt napisał:

Jak nawalisz gratów do Fiesty a przyczepa pusta to spokojnie pojedzie. Gorzej jak się z 1000kg zrobi 1200 bo potrzebnych na wyjeździe pierdół się nazbiera.

Chciałbym się "pomęczyć" takim holownikiem przez jakieś 3 lata, bo potem planuję kupić coś nowego z salonu (większego i mocnego). W aucie tylko ja i żona, więc można trochę rzeczy wrzucić do niego w celu dociążenia. Sama przyczepa Adria Aviva 400 PS waży (gotowa do jazdy) 784 kg. Mam świadomość, że ta waga szybko urośnie, jak nie będę uważał, co ładuję do cepki. 

Godzinę temu, jacek00 napisał:

... Z ciekawości spojrzałem na taki zestaw na towcar.info - zestawiłem Twoją Fiestę z Avivą 360 DD...

Dzięki za namiar na tę stronę! 

Edytowane przez Mars (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się obniżyć DMC Avivy 400 PS z 1100 na 1000 kg. Zostaje tylko Aviva 360 DD lub nowy, większy holownik.

Szkoda. 

Edytowane przez Mars (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Mars napisał:

Nie da się obniżyć DMC Avivy 400 PS z 1100 na 1000 kg. Zostaje tylko Aviva 360 DD lub nowy, większy holownik.

Szkoda. 

To info z Elcampu? IMO zbyli Cię bo zawracałeś gitarę ;)  No ale może faktycznie w tym modelu homologowali ją tylko na 1100 i na 1300 kg. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Walt napisał:

Jak nawalisz gratów do Fiesty a przyczepa pusta to spokojnie pojedzie. Gorzej jak się z 1000kg zrobi 1200 bo potrzebnych na wyjeździe pierdół się nazbiera.

 

2 godziny temu, jacek00 napisał:

Jeśli faktycznie podepniemy do tej Fiesty budę o MW 800 kg i obciążymy ją nie więcej niż do 1000 kg, to przy załadowanej Fieście różnice w masach będą dość duże i IMO Fiesta z tym silnikiem powinna sobie bez problemu dać radę. W górach może być gorzej i auto się będzie tam trochę męczyło, ale to już kwestia samego silnika i momentu. 

Zgadzam się z Wami.

Ale to tylko teoretyzowanie.

Ja mam doświadczenie niewielkie ale jednego jestem pewien, że nad Masą Rzeczywistą przyczepy baaaardzo trudno zapanować.

Co to znaczy "pusta" przyczepa? Czy to oznacza, że wszystkie garnki, sztućce, talerze, szklanki, jedzenie, płyny i napoje, ubrania, pościele, poduszki, kołdry, koce, buty, przedsionek ze stelażem, itd. pojedzie we Fieście? A gdzie kolejne dziesiątki kg. dla "przydasiów" ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, filipert napisał:

Co to znaczy "pusta" przyczepa? Czy to oznacza, że wszystkie garnki, sztućce, talerze, szklanki, jedzenie, płyny i napoje, ubrania, pościele, poduszki, kołdry, koce, buty, przedsionek ze stelażem, itd. pojedzie we Fieście? A gdzie kolejne dziesiątki kg. dla "przydasiów" ;)

Nie. Przyczepa na pusto waży powiedzmy 800 kg, a jej DMC to 1000 kg. Czyli ma 200 kg ładowności na różnego rodzaju graty. Czyli trzymając się tego 1000 kg nie powinno być tragedii. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.08.2020 o 11:57, jacek00 napisał:

To info z Elcampu? IMO zbyli Cię bo zawracałeś gitarę ;)  No ale może faktycznie w tym modelu homologowali ją tylko na 1100 i na 1300 kg. 

No cóż, mogę podać tylko takie info, które dostałem z firmy Elcamp. Nie mam innego wiarygodnego źródła. Dostałem cennik Avivy 360 DD, ale ona nam nie odpowiada. Trzeba będzie zmienić auto. 

W dniu 28.08.2020 o 12:06, jacek00 napisał:

Nie. Przyczepa na pusto waży powiedzmy 800 kg, a jej DMC to 1000 kg. Czyli ma 200 kg ładowności na różnego rodzaju graty. Czyli trzymając się tego 1000 kg nie powinno być tragedii. 

Jeśli zdecyduję się na zmianę auta, to poszukam takie, które będzie mogło holować cepkę o DMC 1300 kg i do takiej podniosę DMC cepki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.