Jump to content
goorek

Lekkie auto + ciężka przyczepa

Recommended Posts

Commander

Osoba która zna temat karawaningu i ma olej w głowie spokojnie pojedzie takim zestawem. Ja popieram!

Share this post


Link to post
Share on other sites
lbuster

Wiem @Commander, że Ty i kilka innych osób pisało, że rozsądna osoba pojedzie bezpiecznie takim zestawem, tym bardziej w okresie przejściowym. Ale zdecydowana większość napisała wręcz przeciwnie i odwiodła @goorek'ka od tego. Czy dobrze czy źle - nie wiem, prawdopodobnie już się nie dowiemy ☹🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski
W dniu 27.08.2020 o 20:25, czyś napisał:

W Polsce nawet na B można, gdy zestaw nie przekracza 3,5t

To nie jest przypadek pytającego ale na B można zestaw  4,250 (3500+750) z zastrzeżeniem że  za holownikiem idzie przyczepa lekka
Zależności i kat prawka pokazane fajnie obrazkowo  TUTAJ

Edited by smok_wawelski (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
czyś
10 godzin temu, smok_wawelski napisał:

To nie jest przypadek pytającego ale na B można zestaw  4,250 (3500+750) z zastrzeżeniem że  za holownikiem idzie przyczepa lekka
Zależności i kat prawka pokazane fajnie obrazkowo  TUTAJ

Nie jest to przypadek pytającego - nie ma chyba sensu za każdym razem robić analizy wszelkich możliwych kombinacji, bo za chwilę trzeba będzie pisać teksty z gwiazdkami i zastrzeżeniami. 

Owszem, można, do 4250, jeżeli holownik nie przekracza DMC 3500 kg, i ciągnie przyczepę tylko i wyłącznie lekką (czyli z DMC do 750 kg, uprzedzając różne niedorzeczne teorie, nie ma znaczenia, czy ma 1 czy 2 osie, czy mimo tego że jest do 750 kg DMC ma hamulec, czy nie). I to potwierdza też Konwencja Wiedeńska. Trzeba pamiętać natomiast o innych ograniczeniach/obowiązkach - w Polsce Viatoll (pełny Viatoll, nie wystarczy ViaAuto), w innych krajach ewentualne opłaty i winiety powyżej 3,5t dmc zestawu. W praktyce dotyczyć to będzie kamperów, campervanów oraz dostawczków i mikrobusów do 9 osób.

Ciągnąc temat w każdym temacie "do dna", dla wszelkich możliwych konfiguracji, można byłoby dodać jeszcze wiele wyjątków/obostrzeń. 

Mikrobusem czy kamperem samo przez się rzecz jasna łatwo jest się "wymiksować" z wszelkich obostrzeń, bo nie służy do przewozu towarów. Campervan z odpowiednim wpisem w DR co do rodzaju pojazdu, no problem, ale gorzej gdy będzie to w DR jako dostawczy/ciężarowy, lub po prostu  będzie to czysto pojazd dostawczy/ciężarowy (np. 3-osobwy blaszak o dmc do 3,5t).

Wtedy np. holując dostawczakiem/ciężarowym jeśli wyściubimy nos ponad 3,5t DMC zestawu, warto byłoby robić to tak, żeby na 100% "wyłączyć" się z międzynarodowego transportu towarów, na zasadzie wyjątku z art. 3 lit. h) Rozporządzenia PE i Rady nr 561/2006. Holowanie dostawczakiem bywa b. wygodne jak jedzie się np. w składzie 2+1. Czyli jeśli DMC busa albo DMC zestawu zestawu przekracza 3,5t - żeby dostawczak i przyczepa były zarejestrowane na nas jako na osobę fizyczną [ewentualnie mieć kwit z wypożyczalni przyczep/busów wyraźnie na siebie, a nie na ciocię, kumpla, zaprzyjaźnioną firmę, niektórzy cudzym busem i zestawem ponad 3,5t [na przykład jadąc za granicę dostawczym zarejestrowanym nawet na ojca, i z lawetą po samochód dla siebie] jeżdżą mając przy sobie wypisaną umowę kupna busa na siebie jako na os. prywatną, i żeby widać było ponad wszelką wątpliwość, że to przewóz na cele prywatne - w przeciwnym razie będzie obowiązywał tachograf. Jak się pewnych kwestii nie dopilnuje, w całej Europie sypią za brak tacho potężne kary, a np. sprawdzają to na zasadzie masz coś co wygląda na "towar", pokaż kwit, jak "towar" nie jest na ciebie wg kwitu lub kwitu nie masz - masz kłopot. Czyli lepiej nie łączyć wyjazdu rekreacyjnego samochodem/zespołem pojazdów pow. 3,5t z przywiezieniem w drodze powrotnej np. silnika lub blach do auta dla brata, ojca lub kumpla, a jeśli już coś się przewozi poza ewidentnie kempingowymi gratami, mieć kwity zakupu takowych gratów tylko i wyłącznie prywatnie na siebie jako na osobę fizyczną. Po ostatnich zmianach zdaje się że już niedługo będzie to dot. od DMC 2,4t pojazdu lub zestawu pojazdów, ale jeszcze tego nie zgłębiałem, jeszcze nie obowiązuje. A z kolei w Niemczech nawet ponad 2800kg do 3,5 t, jeżeli nie spełnia się warunków wyłączenia z w/w Rozporządzenia, na dostawczaku trzeba ewidencjonować czas prowadzenia pojazdu, przerwy, wypoczynek (i tu mając 2,7 tony, chwalić mogę najsłabszą wersję silnikową swojego pudła :) ).

Im głębiej wejść w las tym więcej drzew :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski

Masz racje - choć krótko ale mimo niepotrzebnie to wtrąciłem   -  przepraszam Założyciela wątku i Kolegów
Rzeczywiście lepiej jest trzymać się ściślej tematu wątku a moje wtrącenie było tutaj OT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...