Skocz do zawartości

Niewielka przyczepa dla rodziny na dziko i nie tylko?


Ciapek99

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono!
Na początku dziękuję wszystkim którzy wypowiedzą się w tym wątku i zagłębią się w poszczególne szczegóły o które pytam :)

Szukam pierwszej przyczepy i proszę o pomoc w udzieleniu rad na co zwrócić uwagę, na co uważać,  a może i co kupić?

Moje wymagania/oczekiwania:
budżet na przyczepę używaną: ~ 35 000 zł
ilość miejsc do spania: min. 5 (rodzina 2+3). W ostateczności 4 miejsca też mogą być, małe łóżeczko turystyczne gdzieś zmieścimy.
DMC: do 1500 (max)
przeznaczenie: weekendowe wyjazdy na dziko, ale również oczywiście pola kempingowe z infrastrukturą. Nie chciał bym, aby przyczepa była tylko i wyłącznie zdatna do użytku na polach z prądem i dostępem do wody etc.
cechy: ogrzewanie, ciepła woda, prąd na dziko.
Holownik: VW Touran 2.0 DSG/140 KM

Chciałem Was zapytać na jakie szczegóły zwrócić uwagę. Przyczepa musi mieć ogrzewanie gazowe wnętrza i wody. To na pewno. Mile widziany akumulator aby zasilić światło i pompę. Dobrze myślę? Zasilanie w przyczepie odbywa się tylko przez akumulator lub przez ciągle podpięte auto do przyczepy wiązką, ale to może rozładować nam holownik.
Proszę traktować mnie jako laika i uświadamiać :)

Przeglądając przyczepy wpadają mi w oko takie marki jak Knaus, Hymer, Adria, Hobby. Trochę nie do końca przekonują mnie angielki. Tana maksa otwarta przestrzeń nie dająca wiele prywatności między dzieciakami i umeblowanie w stylu "Ludwik XVI" sprawia, że jakoś mniej na nie spoglądam. Może niepotrzebnie?
Zauważyłem, że angielki są też chyba lżejsze.
Myślę, że optymalnym rozkładem są miejsca do spania usytuowane po dwóch stronach przyczepy i piętrowe łóżko.
Bardzo chętnie widział bym markizę (ew. domontowanie jej) lub jakiś mały/szybki przedsionek.


Zostaje też kwestia wagi i samej wielkości przyczepy.
Moim autem mogę maksymalnie ciągnąć DMC 1500. Jak się ma do tego silnik TDI 2 litry, 140 koni i DSG? No pewnie na styku. Ale czy jeżeli mam zamiar robić szybkie wypady, przemieszczać się sporo i wjeżdżać na dzikie miejscówki nie lepiej czegoś lżejszego i krótszego z czym wygodniej będzie się przemieszczać? Biorę pod uwagę nawet coś małego ok. 1100 DMC. Wiem, że przestrzeń będzie inna, ale patrząc np.na Hobby i Knausa są rolety i drzwi oddzielające części sypialniane.
Genialny rozkład dla mnie jest w małej przyczepie Hobby OnTour 360 KB która już nie jest chyba produkowana. Łóżka piętrowe na tyle oddzielone są roletką. Mistrzostwo w organizacji wnętrza. Nie wiem czy widzieliście.
DMC przyczepy pow. 1260 kg to u mnie viatoll. Uprawnienia BE posiadam :) Ale może tym się sugerować? Zwłaszcza, że to będzie pierwsza przyczepa?

To chyba wszystko. Zatem doradźcie co taka przyczepa powinna mieć aby można było ją ewentualnie doinwestować, jakie cechy wykluczają moje wymagania etc.
Może ktoś będzie sprzedawał taką przyczepę po sezonie?
Gdzie ew. polecacie szukać?

Dziękuję i pozdrawiam!


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.