Skocz do zawartości

Czy Lancer Sportback da radę?


scorpion

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że to mój pierwszy post na forum, to oczywiście się przywitam - dzień dobry ?

Oto moja historia... :D Pandemia, krótka zabawa z Bailey Rangerem 540 (świetna łazienka!), postanowiliśmy, że kupimy przyczepę Hobby KMF 545 - fajny układ dla 2+2, wszystko pięknie. Mój Mercedes W213 może ciągnąć łącznie do 4800, także mogłem wybierać... Mogłem, bo zamawiając go, nie zamówiłem haka ?  Teraz taka operacja nie jest możliwa (można zamówić hak max do 400 kg za 14 tysięcy brutto - ot absurdalne ceny Mercedesa). A że samochód na gwarancji, to niewiele da się zrobić.

W domu jest natomiast niezniszczalny Mitsubishi Lancer Sportback z 2010 roku 1.8 benzyna 143 km (DMC 1900), w dowodzie ma, że max masa zestawu to 1390 kg, ale O1 ma wpisane 1300 kg. Czy uważacie, że jazda takim samochodem i przyczepą do 1300 kg będzie wygodna? Czy szukać czegoś na poziomie 1100-1200?

Generalnie to im więcej tych przyczep oglądam, tym mniej wiem ;) Szukamy czegoś dla rodziny 2+2, katowana będzie co drugi weekend, zależy nam na łóżkach piętrowych i osobnym prysznicu. Reszta do przeżycia. Ideałem jest Hobby KMF 545, jak wspomniałem, ale niestety do Mitsubishi nie podłączysz. Przyczepa może być nowa, może być używana. Na pewno musi mieć klimatyzację i markizę. Może ktoś stał przed podobnym wyborem w tej kategorii wagowej i może podzielić się opinią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 37
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jako, że to mój pierwszy post na forum, to oczywiście się przywitam - dzień dobry
Oto moja historia...  Pandemia, krótka zabawa z Bailey Rangerem 540 (świetna łazienka!), postanowiliśmy, że kupimy przyczepę Hobby KMF 545 - fajny układ dla 2+2, wszystko pięknie. Mój Mercedes W213 może ciągnąć łącznie do 4800, także mogłem wybierać... Mogłem, bo zamawiając go, nie zamówiłem haka   Teraz taka operacja nie jest możliwa (można zamówić hak max do 400 kg za 14 tysięcy brutto - ot absurdalne ceny Mercedesa). A że samochód na gwarancji, to niewiele da się zrobić.
W domu jest natomiast niezniszczalny Mitsubishi Lancer Sportback z 2010 roku 1.8 benzyna 143 km (DMC 1900), w dowodzie ma, że max masa zestawu to 1390 kg, ale O1 ma wpisane 1300 kg. Czy uważacie, że jazda takim samochodem i przyczepą do 1300 kg będzie wygodna? Czy szukać czegoś na poziomie 1100-1200?
Generalnie to im więcej tych przyczep oglądam, tym mniej wiem  Szukamy czegoś dla rodziny 2+2, katowana będzie co drugi weekend, zależy nam na łóżkach piętrowych i osobnym prysznicu. Reszta do przeżycia. Ideałem jest Hobby KMF 545, jak wspomniałem, ale niestety do Mitsubishi nie podłączysz. Przyczepa może być nowa, może być używana. Na pewno musi mieć klimatyzację i markizę. Może ktoś stał przed podobnym wyborem w tej kategorii wagowej i może podzielić się opinią?
Ja mam auto na gwarancji i hak założyłem sam. Zero problemów w serwisie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, scorpion napisał:

Jako, że to mój pierwszy post na forum, to oczywiście się przywitam - dzień dobry ?

Oto moja historia... :D Pandemia, krótka zabawa z Bailey Rangerem 540 (świetna łazienka!), postanowiliśmy, że kupimy przyczepę Hobby KMF 545 - fajny układ dla 2+2, wszystko pięknie. Mój Mercedes W213 może ciągnąć łącznie do 4800, także mogłem wybierać... Mogłem, bo zamawiając go, nie zamówiłem haka ?  Teraz taka operacja nie jest możliwa (można zamówić hak max do 400 kg za 14 tysięcy brutto - ot absurdalne ceny Mercedesa). A że samochód na gwarancji, to niewiele da się zrobić.

Nie rozumiem, co to jest hak ma do 400 kg? Nacisku? I co ma gwarancja do haka? Bo nie ma nic przecież. 

19 minut temu, scorpion napisał:

W domu jest natomiast niezniszczalny Mitsubishi Lancer Sportback z 2010 roku 1.8 benzyna 143 km (DMC 1900), w dowodzie ma, że max masa zestawu to 1390 kg, ale O1 ma wpisane 1300 kg. Czy uważacie, że jazda takim samochodem i przyczepą do 1300 kg będzie wygodna? Czy szukać czegoś na poziomie 1100-1200?

DMC zestawu 1390 kg? Coś masz nie tak w papierach chyba. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Możemy zamontować jedynie hak, którego obciążenie wynosi max 400kg. W takim przypadku konieczne jest podpisanie przez klienta oświadczenia o otrzymaniu informacji o dopuszczalnym obciążeniu haka.

Taka informacja przyszła z Mercedesa.

Ja już w tej sprawie odbiłem się od centrali Mercedesa i czterech dealerów. Bo dla mnie to jest żart, że haka w aucie nie można zamontowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, scorpion napisał:

Taka informacja przyszła z Mercedesa.

Ja już w tej sprawie odbiłem się od centrali Mercedesa i czterech dealerów. Bo dla mnie to jest żart, że haka w aucie nie można zamontowac.

A ile ten mercedes ma wpisane w O1? Nie około 2000 kg? Więc o co chodzi centrali? Może to jednak nacisk na hak. Wydaje mi się, że jest ktoś na forum kto ciągnie takim mercedesem swoją przyczepę. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ojciec przy CLS 218 miał ten sam problem 00 na haku, przejechał się do mercedesa i dupa blada, jak nie było przy wyjeździe z serwisu haka to nie zamontujesz, ot taka ich polityka. Nowe Sprintery mają tak samo, ręce letą.

Mój kolega ciąga taką przyczepę BMW G30 3.0D, praktycznie każdy wyjazd razem jedziemy (co weekend) do 90km/h ok, powyżej komfortu nie ma, nawet strach jechać wozi, nacisk na hak ma odpowiedni.

 

20200802_131118.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@peja76

Tą G30 to niemożliwe co mówisz. Budę 1360 targałem sporo jednak mniejszymi E46 i E91 i 100-110 prowadziła się jak dziewica. 
 

@danielpoz

pewnie że może hak założyć po za serwisem. Ale jest ingerencja w elektrykę oraz konstrukcje auta i gwarant ma prawo tego nie respektować. TAK było w BMW. 
 

@scorpion
Proponuje posać maila do serwisu w Niemczech. Może tak być że tam założą normalny hak, chociaż ceny poniżej 10-12 to na pewno nie będzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, peja76 napisał:

Mój ojciec przy CLS 218 miał ten sam problem 00 na haku, przejechał się do mercedesa i dupa blada, jak nie było przy wyjeździe z serwisu haka to nie zamontujesz, ot taka ich polityka. Nowe Sprintery mają tak samo, ręce letą.

Mój kolega ciąga taką przyczepę BMW G30 3.0D, praktycznie każdy wyjazd razem jedziemy (co weekend) do 90km/h ok, powyżej komfortu nie ma, nawet strach jechać wozi, nacisk na hak ma odpowiedni.

 

20200802_131118.jpg

Pewnie przez stado rowerów z tyłu przyczepy?

Jak może sprawne auto i prawidłowa przyczepa dobrze sie prowadzić tylko do 90km/h???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.