Jump to content
filipert

W poszukiwaniu ideału a może kompromisu - czy Filipert znajdzie przyczepę dla osoby niepełnosprawnej?

Recommended Posts

filipert

Też bym chyba z takiego nie korzystał...

Podpowiedzcie, czy istnieją jakieś uniwersalne oznaczenia układów przyczep? Jeśli tak, to może ktoś mnie oświeci a jak nie to założę osobny watek, chyba, że już było.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ola19

@filipert Chodzi Ci o np: Fendt 490 TK albo Hobby KMF ? Te przyczepy mają łóżka piętrowe. Każda firma inaczej nazywa...A i tak może się okazać, że w środku jest inny układ. W linku są katalogi Fendt  z oznaczeniami układów. Może Ci się do czegoś przyda :)https://www.holidaysport.nl/fendt-brochures/?fbclid=IwAR0oqv8X6ylr9hvIN64lznQ6NtfOmsyezFnw6GGMGCaVJ7MwWsJD5reDRMc

Share this post


Link to post
Share on other sites
filipert
1 godzinę temu, Ola19 napisał:

@filipert Chodzi Ci o np: Fendt 490 TK albo Hobby KMF ? Te przyczepy mają łóżka piętrowe. Każda firma inaczej nazywa...A i tak może się okazać, że w środku jest inny układ. W linku są katalogi Fendt  z oznaczeniami układów. Może Ci się do czegoś przyda :)https://www.holidaysport.nl/fendt-brochures/?fbclid=IwAR0oqv8X6ylr9hvIN64lznQ6NtfOmsyezFnw6GGMGCaVJ7MwWsJD5reDRMc

Bardzo dziękuję

teraz wszystko jasne, znalazłem ideał układu

1417089879_FENDT700TGD.jpg.acdf8744ab5187b2205e356ef5ffc048.jpg

Jeszcze tylko dozbieram kasy, zmienię holownik na cięższy, mocniejszy ;)

 

A tak poważnie, to z grubsza przejrzałem kilka epok i wychodzi, że u Fendt'a dwa oddzielne łóżka mają oznaczenie "G" są wersje TG i WG z łazienką na tyle. Niestety mało co mi podchodzi i martwi mnie to, bo Fendt to był nr 1 na liście jakości.

Share this post


Link to post
Share on other sites
filipert
W dniu 13.08.2020 o 09:27, jacek00 napisał:

Byłem, widziałem i podziękuję.

Niestety zagrzybiała i zgnita - do zrobienia jest tylna ściana ( kompletne pruchno) narożniki i jakiś kawałek podłogi. Opony ledwo stoją, plastiki dookoła połamane, popękane a w bakiście grzyby całkiem sporych rozmiarów. Wnętrze o dziwo nie wygląda źle i brak zacieków, gdyby nie zapach pleśni to laik dałby się nabrać. To rozwiązanie z prysznicem/łazienką okazało się nienajgorsze ale w tym konkretnym przypadku układu wnętrza zrobiłbym to zupełnie inaczej. Spodobała mi się przestrzeń :)

Jak już byłem to trochę pooglądałem i musze Wam powiedzieć, że byłem w szoku bo poza tą LMC w żadnej następnej budzie nie wyczułem pleśni ani zbutwiałego drewna, "strychu" itd. Tylko w jednej dopatrzyłem się tuszowania w postaci sylikonu w szafie przy suficie ale zaznaczam, że oglądałem tylko z grubsza.

Utwierdziłem się co do szerokości, że  trudno będzie znaleźć sensowny komfort poniżej 2,3m.

Ideał pod względem przestrzeni to

https://www.przyczepykempingowewiorek.pl/przyczepa/610-excelsior-hobby-1570

Niestety nawet taki kolos bez prysznica. Jednak komfort poruszania się na wózku wewnątrz najlepszy z dotychczasowych układów.

Drugi ciekawy układ i w zasadzie przyczepa którą mógłbym w całości zaakceptować a do przeróbki poszły by tylko drzwi i delikatnie stolarka wewnątrz to 

https://www.przyczepykempingowewiorek.pl/przyczepa/classica-613-ut-z-markiza-i-moverem-adria-1567

Wcześniej niechętnie podchodziłem do układu z łazienką na tyle ale pomierzyłem dokładnie i nawet elektrycznym wózkiem dało by radę tam podjechać bez przeróbek. Zresztą to często jedyna z opcji oddzielnego prysznica w europejkach. W tym konkretnym egzemplarzu jest Alde, akumulator z ładowarką, markiza, mover więc ewentualnie zostaje tylko klima aby mieć luksus pełen. 

Niestety obie mocno poza budżetem.

Lekcja cenna. Po tej inspekcji Wiórka bardzo przekonała mnie do siebie Adria i nieco mniej krzywo patrzę na Hobby :)

Poszukiwania trwają.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
filipert
Posted (edited)
W dniu 13.08.2020 o 11:23, golob napisał:

Może w Twoim konkretnym i specyficznym przypadku nie warto odrzucać od razu angielek, raz że masz pojęcie i na minę się nie powinieneś wpakować, dwa że tam są wydaje mi się ciekawe układy na Twoje potrzeby, np. duże przestronne łazienki zajmujące np. całą szerokość przyczepy i ewentualne przeróbki mogą być prostsze niż w przyczepach kontynentalnych.

Wczoraj zrobiłem podejście do jednej angielki i wyszedłem w momencie jak zauważyłem pękniętą podłogę

IMG_20200815_152421.thumb.jpg.fb4762dd94fccb5e1dbe06c17d221554.jpg

Dzisiaj byłem po sąsiedzku w firmie Świat Kempingów, to ta gdzie Kiki się zaopatruje i jest zlokalizowana w Czapurach obok Wiórka,

Były tylko 4 europejki wyglądające dużo gorzej niż na zdjęciach. Widać, że te przyczepy są po jakichś przejściach, bardzo wymęczone, poniszczone i wyeksploatowane. Widać nieudolne naprawy i ordynarny sylikon! Mają Dethlefsa któremu całe uszczelnienie krawędziowe zrobili sylikonem 😱 teraz kup to, oczyść jak zacznie ciec...

Do tego wszystkie przyczepy są wysterylizowane jakąś chemią i wszystkie tak samo walą czymś co aż wierci w nosie.

Jedyny godny uwagi był Fendt ale widać, że ponadprzeciętnie zużyty i cena nieadekwatna.

Jak to mówią, na bezrybiu i rak ryba

Pooglądałem angielki i nie dziwię się, że ludzie je kupują. Są śliczne, mają żywszą kolorystykę, mają piekarniki ale na głowę biją łazienkami - to istne salony kąpielowe, SPA w porównaniu z europejskimi hybrydami sraczotrysków. Niestety wszystko tam takie liche w dotyku, że jakbym się pod prysznicem poślizgnął to pewnie przez ścianę wpadłbym do salonu. Oczywiście wyolbrzymiam ale czuć, że to zdecydowanie niższa jakość. No i te nieszczęsne łączenia dachów ze ścianami... jedna taka była tak śliczna i pachnąca aż w końcu pod kanapą znalazłem spleśniałą deskę.

Ale te łazienki... czemu w EU nie można

IMG_20200816_132654.thumb.jpg.71d0286aaf370ede817ea8970d40e86a.jpg

IMG_20200816_132704.thumb.jpg.3786277b09d6c30ed1a6fb5c02d42442.jpg

Może gdybym osobiście pojechał po angielkę to bym się skusił bo nie znam zaufanego importera. 

Edited by filipert (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kalapan

Też rozglądam się za przyczepą przystosowaną dla osoby na wózku dla mojego kuzyna. Niestety w normalnych pieniądzach ciężko coś znaleźć. Rzuciło mi się w oczy ogłoszenie o przyczepie częściowo już przystosowanej dla osoby niepełnosprawnej. Sporo jest już fachowo przerobione, pozostałby tylko kibelek żeby coś przerobić, ale reszta całkiem fajna, nawet podłoga wzmocniona. Niestety przyczepa praktycznie nowa i cena zaporowa :(

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=304874047&categories=Caravan&categories=Caravan&cn=DE&features=DISABLED_ACCESSIBLE&isSearchRequest=true&pageNumber=1&scopeId=MH&sortOption.sortBy=creationTime&sortOption.sortOrder=DESCENDING&action=eyeCatcher&searchId=fbf36954-2057-4dbf-849b-33e42c4651fe

Share this post


Link to post
Share on other sites
filipert
10 minut temu, kalapan napisał:

Też rozglądam się za przyczepą przystosowaną dla osoby na wózku dla mojego kuzyna. Niestety w normalnych pieniądzach ciężko coś znaleźć. Rzuciło mi się w oczy ogłoszenie o przyczepie częściowo już przystosowanej dla osoby niepełnosprawnej. Sporo jest już fachowo przerobione, pozostałby tylko kibelek żeby coś przerobić, ale reszta całkiem fajna, nawet podłoga wzmocniona. Niestety przyczepa praktycznie nowa i cena zaporowa :(

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=304874047&categories=Caravan&categories=Caravan&cn=DE&features=DISABLED_ACCESSIBLE&isSearchRequest=true&pageNumber=1&scopeId=MH&sortOption.sortBy=creationTime&sortOption.sortOrder=DESCENDING&action=eyeCatcher&searchId=fbf36954-2057-4dbf-849b-33e42c4651fe

Smutna historia i piękna przyczepa.

To już kolejne LMC które widzę po adaptacji. Rozwiązania ciekawe i niestandardowe dają do myślenia. Dzięki za ten link.

Bardzo ciekawe koszty takich przeróbek na zachodzie:

"Montaż drzwi przez Tegos: 3,339€"

Share this post


Link to post
Share on other sites
dudek_t

Z tymi kosztami to chyba jest tak że w DE są jakieś dopłaty do takich urządzeń...? Jak kupowałem fotel do samochodu to wszyscy rozmówcy z DE bardzo się dziwili na moją reakcje że 8000e to dużo. Tłumaczyli mi coś o jakimś funduszu który w całości mi to wyrówna? Zbytnio się nie wczuwałem bo w PL 500zł dofinansowania na wózek to problem raz na kilka lat. 

W tej kwocie za drzwi jest pewnie cena całej "papierologii" atestów itp.?

Share this post


Link to post
Share on other sites
filipert
22 minuty temu, dudek_t napisał:

w PL 500zł dofinansowania na wózek to problem raz na kilka lat. 

Dużo się u nas zmieniło w kwestii wsparcia osób niepełnosprawnych i już tak mocno nie odstajemy od zachodu a dwa lata temu, na kempingu, spotkaliśmy niepełnosprawnego, polskiego Niemca i mówił, że rozważa powrót do Polski właśnie ze względu na lepsze w jego przypadku możliwości wsparcia ze strony państwa. A 500zł na wózek? Chyba nigdy nie było tak niskiej kwoty, z tego co pamiętam to zawsze było to kilka tysięcy na manuala a znacznie więcej na elektryka. Fakt, że nowy sprzęt przysługuje standardowo 1x na 5 lat ale teraz jeszcze jest kasa w międzyczasie na ewentualny remont. 500 zł teraz dostają osoby niepełnosprawne co miesiąc dodatku do najniższych rent i to znacznie poprawiło jakość życia. Jest też "Asystent osoby niepełnosprawnej" albo "Opieka Wytchnieniowa". Są też programy likwidacji barier i tu chyba jest coś związanego z dostosowaniem auta jednak o przyczepie nic nie słyszałem. Z tego co pamiętam z rozmowy ze wspomnianym rodakiem z zachodu, to albo sam finansował sobie przeróbki przyczepy, albo dostał groszowe dodatki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dudek_t

Co do wózków to faktycznie mogło się coś zmienić. Dawno nie korzystaliśmy. Do samochodu żadnego nie dostaliśmy ani grosza. Lepsze wsparcie ze strony państwa niż w DE? Chyba za dużo wypił ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
filipert
47 minut temu, dudek_t napisał:

Lepsze wsparcie ze strony państwa niż w DE? Chyba za dużo wypił ;)

Rozmowa była bez % ;)

W jego konkretnym przypadku, z jego schorzeniami i w jego landzie nie było wcale różowo. Nie pamiętam szczegółów ale z żoną robiliśmy wielkie oczy, bo tez myśleliśmy , że w DE jest różowo. Jak to mówią: "wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma"

Ale wracając do wątku, znalazłem przyczepę z ciekawym rozwiązaniem - natrysk jak na standard w tym układzie jest "pełnowymiarowy"

B_Averso_465_TS.jpeg.95a09170d08f9dc5ec41b61005d8713b.jpeg

To Burstner Averso 465 TS.

Jest też miejsce na poszerzenie drzwi kosztem kawałka podkowy

np. taki 

https://www.dba.dk/burstner-averso-fifty-465-ts/id-116914062/

Bardzo przyzwoita również ładowność.

Oczywiście teoretyzuję w oderwaniu od ceny.

Moim zdaniem, to wydłużenie brodzika + sztywne drzwi predysponują ten przybytek do nazywania go prawdziwym natryskiem. Aż dziw, że jest to rozwiązanie wyjątkowe nawet w samym Burstnerze.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

Nie pomogę Ci z konkretnym modelem burstnera, jednak wiem, że oni często wypuszczają kampery z łazienką na tylnej ścianie, gdzie masz osobny prysznic z całkowicie plastikowymi ścianami i dość szerokim wejściem, wc jest w pomieszczeniu obok. Pooglądaj może na mobile.de przyczepy, tam się chyba da zaznaczyć osobny prysznic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
filipert
10 minut temu, maarec napisał:

Nie pomogę Ci z konkretnym modelem burstnera, jednak wiem, że oni często wypuszczają kampery z łazienką na tylnej ścianie, gdzie masz osobny prysznic z całkowicie plastikowymi ścianami i dość szerokim wejściem, wc jest w pomieszczeniu obok. Pooglądaj może na mobile.de przyczepy, tam się chyba da zaznaczyć osobny prysznic.

Dzięki, każda wskazówka cenna :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
filipert

Przeglądam ogłoszenia w kraju i za granicą,  cały czas łudząc się, że coś idealnego się trafi.

Na rynku PL w ostatnim tygodniu wysyp przyczep w nadmorskich miejscowościach i po wypożyczalniach.

Najciekawiej jawi mi się rynek w Dani - rozsądne ceny, spora oferta i widzę, że handlarze często tam zaglądają.

Rozmawiałem z Panią Olą z Białogardu i powiedziała, że u nich "sezon" zaczyna się od września. Niestety, przyznała, że przyczepa z choćby poszerzanymi drzwiami to nawet na zachodzie okaz rzadki.

Jak na razie,  wyklarowało się kilka kryteriów wyboru:

1. szerokość 2,5 była by najrozsądniejsza ale nie będziemy się upierać

2. ponieważ wolę jedną oś to rozmiar celuję max w okolicach 500+ do 600

3. drzwi na 99% będę sam poszerzał i albo będzie to poszerzenie fabrycznych drzwi i ramy albo kupię gotowy zestaw 

Drzwi-do-przyczepy-kampera-177x65-poszerzane.jpg.e467abac97788a254d5351cb86d2bc17.jpg

znalazłem też kilka ofert całych, szerokich drzwi do kampera ale tam chyba jest inna kategoria wagowa.

4. Preferowany układ to podkowa na tyle, cała infrastruktura gazowa (kuchnia, piec) na przeciw drzwi

Hobby_kuchnia_nadkole_250.jpg.f3f207e7be96d73fe26c81389544db6c.jpg

a po drugiej stronie półeczki za drzwiami które po usunięciu pozwolą zmieścić szerokie drzwi bez demolki podkowy, będzie to też przestrzeń na ewentualne poszerzenie łazienki. Ten układ pozwala całkowicie wyburzyć łazienkę i w powstałej przestrzeni zbudować coś od podstaw uwzględniając tylko otwór na WC i nadkole.

Hobby_lazienka_nadkole_250.jpg.37e36b8749d0275ad4e051318b804454.jpg

Na przodzie typ spania to już loteria i choć preferencja idzie w kierunku dwóch osobnych łóżek ze wstawką po środku, to dopuszczamy układ jak na zdjęciach powyżej oraz piętrusy z dodatkową kanapą.

Nieprzypadkowo na zdjęciach Hobby, bo tego jest po prostu w tym układzie najwięcej.

Drugi typ, zdecydowanie rzadziej spotykany, to odwrotność powyższego układu i ma łazienkę z oddzielnym natryskiem na tylnej ścianie.

1746502389_Adria_lazienkanatyle.jpg.0b0294611c88c104aa07c1a2d0ebddc0.jpg

Ten układ jak na razie znalazłem na jednej osi tylko w jednym ogłoszeniu (Adria z powyższego zdjęcia).

Wolałbym uniknąć podkowy na środku, bo nawet przy 2,5m szerokości zabiera sporo miejsca.

Ostatecznie wchodzi w grę łóżko francuskie i równoległa łazienka na przodzie.

W zasadzie jedyny układ jakiego zdecydowanie chciałbym uniknąć, to kuchnia albo nawet kuchnia+łazienka na tylnej ścianie.

5. najtrudniejsze kryterium to rozsądna różnica miedzy MW a w zasadzie MR do DMC. Poniżej 1400 nie ma co szukać w tym rozmiarze a najlepiej rozpocząć od 1600 a to znów rzadkość na jednej osi.

Dopuszczam nawet myśl aby do wiosny kupić coś przejściowego, a tego ideału szukać na spokojnie.

Zapowiada się ciekawe polowanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
filipert
W dniu 13.08.2020 o 07:05, marek230482 napisał:

musisz pamiętać, że łazienka/prysznic odpadają w dwóch lokalizacjach.

1. Na środku bo masz koło

Tutaj znalazłem rozwiązanie o którym myślę dla kabiny na kole

https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/caravans/m1592922577-5-pers-lmc-ambassador-770p-rondzit-treinzit-enkele-bedden.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Oczywiście trochę w tej konkretnej przyczepie wszystko ma maxi rozmiary i w mojej wersji wejście było by z korytarza do kabiny bo aż tak nie chciałbym poszaleć z przestrzenią ;)

W tym konkretnym przypadku również nie do zaakceptowania jest ładowność 170kg...

Toaleta, według planu, będzie fabryczna-kasetowa :)

 

LMC_prysznic_na_kole.jpg

LMC_prysznic_na_kole2.jpg

LMC_prysznic_na_kole3.jpg

LMC_prysznic_na_kole4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...