Skocz do zawartości

Prostownik - kilka podstawowych pytań


max1978

Rekomendowane odpowiedzi

Mrsulki wnioskuję, że znasz to urządzenie pisząc że nie jest prostownikiem, bo w sumie mogło by być, tak jak piszesz są przyłącza do akumulatora i wyjście do odbiorników na 12V, ale równie dobrze po przyłączeniu 220V mogło by to to ładować akumulator i zasilać resztę instalacji na 12V - teoretyzuje tylko ze zdjęcia
Mogło by tak być gdyby nie nazwa urządzenia "NETZGERAT" czyli zasilacz sieciowy

No tak, wyższość znajomości języków nad wyobraźnią... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiadomo nie ma urządzeń o sprawności 100 %

tak jest i z przetwornicami tym bardziej że jest to urządzenie aktywne więc musi pracować generator który to napędza można zmierzyć prąd spoczynkowy bez obciążenia lub sprawdzić czy ten parametr podaje producent ewentualnie prosić sprzedawcę o pomiar

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem należy przejść na zasilanie 12 V i po problemie, a i bezpieczniej będzie. Trzeba uciąć przewody biegnące z zewnętrznego gniazda 230V i zakończyć bieg 230 V zwykłym podwójnym gniazdkiem nadtynkowym. Do tego powstałego gniazdka podłączamy ładowarkę do akumulatorów samochodowych za pomocą fabrycznej wtyczki, a przewody z krokodylkami zakładamy na akumulator .Ładowarka powinna być mała, z funkcją podtrzymywania/ dołądowywania, czyli cały czas może być doprowadzony do niej prąd 230V, a ona według uznania doładowuje akumulator w przyczepie (np 75 Ah). Na klemy akumulatora zakładamy krokodylki z przewodami, które łączymy z tymi odciętymi od gniazda 230 V. Przewód od + przy akumulatorze, przecinamy, by zainstalować bezpiecznik 15 A. kiedy ruszamy w drogę pamiętajmy, o zdjęciu jednego krokodylka od ładowarki, bo pobierać będzie niepotrzebnie mały prąd na stycznik wewnętrzny.

Tym sposobem Kolego możesz podłączyć sobie telewizorek z DVD na 12 V z dużym dość ekranem z Saturna za circa 800 zł( pobór mocy 20 W), zwykła antena ze wzmacniaczem niby na 230 V też może działać, bo ma zasilacz 12 V, który wywalisz, poucinasz oprawki w fabrycznych lampkach i

wmontujesz ze sklepu motoryzacyjnego oprawki na żarówki pozycyjne. Oświetlenie jednak lepiej zrobić diodowe z lamp warsztatowych, mocując je na cokołach z grubych listew maskujących wiązki przewodów z Castoramy.

Zyskasz jeszcze możliwość podłączenia ładowarki samochodowej do komórki, zamontujesz sobie najtańsze CB radio, by wzywać pomocy, gdyby wieś przyszła Cię spalić, a zasięgu ni ma :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie w końcu postanowiłem,że kupie przetwornice i nic nie bede musiał przerabiać,dopne przetwornice i akumulator i po sprawie i bedzie 230v,tylko waham sie nad mocą przetwornicy.I czy starczy 400vat za ok 100zł czy lepiej 800vat za 160 zł ,cena nie ma w tym przypadku znaczenia ,bardziej walory użytkowe mnie interesują.

I ostatnie pytanie czy moc przetwornicy ma znaczenie jeśli chodzi o straty w czasie użytokowania???bo wiadomo ,że zazwyczaj bedę wykożystywał max ok 100-150vat,ale zapas może się czasem przydac,chyba ,że bedzie dużo bardziej nieekonomiczna.

proszę o odpowiedzi bo za dwa tygodnie jadę na 2tygodnie na rybki!!!!!

 

pozdrawiam

 

http://www.allegro.pl/item564805218_promocja_przetwornica_400w_800w_12v_230v_gwar_24.html

 

http://www.allegro.pl/item565146562_okazja_tylko_50szt_w_tej_cenie_przetwornica_800w.html

 

ps panowie a może takie coś przetwornica ups czym one się rużnią???? dlaczego ona jest o tyle droższa od tamtych?ale jak duzo lepsza to może byc i taka

 

 

http://www.allegro.pl/item584605126_230v_z_12v_awaryjny_zasilacz_ups_przetwornica.html

 

prosze o odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bierz tą większą od przybytku głowa nie boli

w tym przypadku straty będą takie same bo to ten sam producent tylko będzie się różnić nieznacznie odpowiadającymi za moc

w tym ostatnim masz dodatkową funkcje ups która w warunkach polowych jest zbądna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również mam pytanie o prostownik. Szukam czegoś odpowiedniego dla mnie i znalazłem cos takiego:

 

http://www.allegro.pl/item587755654_m_m_super_prostownik_h_tron_automatyczny.html

 

Potrzebuje akumulator jedynie na czas podróży żeby lodówka chodziła a na miejscu zeby czekało na mnie zimne :hop1: Stąd moje pytanie czy taka ładowarka podłączona na stałe pozwoli na doładowanie akumulatora? Mam niemal nowy akumulator 60 Ah i słyszałem, że do ładowania takiego akumulatora potrzebny jest prąd ładowania rzędu 6A. Jak to wygląda w praktyce?

 

Zastanawiałem sie jeszcze nad podłączeniem 12V w przyczepie pod samochód. Nie wiem tylko jak to zrobic. To by rozwiązało moje problemy.

 

Czy jest możliwośc poprowadzenia przewodu od aleternatora tak zeby na 12v w przyczepie szedł prąd ładowania i przy tej okazji ładował moj przyczepowy akumulator podczas jazdy?

Ja mysle że jest taka opcja ale nie wiem jak to rozwiazac, jaki przekrój przewodu, jaki bezpiecznik? Prosze o podpowiedz jeśli ktoś juz coś takiego robił.

 

Pozdrawiam

Adam1988

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przetwornic 12/230, to przed kupnem proponuję sprawdzić, czy można z niej zasilać żarówki energooszczędne ponieważ ja jedną przetwornicę w ten sposób spaliłem. Żarówki enenrgooszczędne mają "na wejściu" przetwornice elektroniczne potrzebne do zapłonu i mogą powodować przepięcia niekorzystnie działające na przetworniice 12/230

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Moi drodzy zaopatrzyłem się w żelowy akumulator Hoppecke 56 Ah. Chciałbym zakupić do niego jakiś prostownik/ładowarkę. Tak żeby zamknąć to wszystko pod łóżkiem i się tym nie przejmować. W Lidlu ma być na promocji prostownik o którym tu wiele na forum było napisane, ale z tego co pamiętam ma on taki minus że nie chce rozpocząć ładowania mocno rozładowanego akku. Co byście polecili. Zależało by mi przede wszystkim na bezszelestnej pracy tego urządzenia i na pełnej automatyce. Cenowo też nie chciał bym wydać więcej niż 200 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na allegro ktoś sprzedaje ten prostownik z Lidla i twierdzi że nadaje się do żelowych.

 

W innych sklepach oglądam i nie są tak tragicznie drogie np.:

http://www.sonarsklep.pl/ladowarka-ultipower-15a-12v-odwrotnego-pulsu-mikroprocesorowa-regeneracja-akumulatora-p-703.html (ten ma niski prąd ładowania oslabiony.gif )

http://www.sonarsklep.pl/ladowarka-prostownik-do-akumulatorow-zelowych-kwasowych-4a-12v-p-210.html

 

Wychodzę jednak z założenia że jak kupić coś to już coś dobrego tak żeby potem nie kombinować że np. rozładuje akku do końca i prostownik nie będzie chciał go łądowac bo stwierdzi że jest zepsuty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomii, zamontuj sobie urządzenie które nie pozwoli na rozładowanie aku poniżej 10,5V, wtedy prostownik z lidla spokojnie da radę, ma on tylko jeden problem, nie ładuje on automatycznie po podpięciu do sieci, tylko trzeba jeszcze ręcznie wcisnąć przycisk na odpowiedni tryb.

 

http://allegro.pl/zabezpieczenie-akumulatora-est-805-12v-20a-i1850222558.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na allegro ktoś sprzedaje ten prostownik z Lidla i twierdzi że nadaje się do żelowych.

 

W innych sklepach oglądam i nie są tak tragicznie drogie np.:

http://www.sonarskle...tora-p-703.html (ten ma niski prąd ładowania oslabiony.gif )

http://www.sonarskle...-12v-p-210.html

 

Wychodzę jednak z założenia że jak kupić coś to już coś dobrego tak żeby potem nie kombinować że np. rozładuje akku do końca i prostownik nie będzie chciał go łądowac bo stwierdzi że jest zepsuty.

 

chyba nadaje się do żelowych bo ładuje małym prądem impulsowym, musiał bym sprawdzić co piszą w instrukcji :hmm:

 

ale IMO on się średnio nadaje do przyczepki, bo za każdym razem musisz go włączyć ręcznie i pilnować napięcia

np stoisz na kempingu podpięty pod 220V i włączasz ładowania, naładuje, wyłączy ... czyli używasz aku, mimo że jesteś podpięty do prądu

i np codziennie rano trza pstryknąć :bzik: ... dla mnie to upierdliwe

chyba że nie stoisz podpięty do 220V a prostownik ma służyć tylko do nabicia aku przed wyjazdem ... to może być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.