Skocz do zawartości

Al-Ko Carryback - wyciągany hak do bagażnika rowerowego do przyczepy!


jacek00

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, lbuster napisał:

przy dłuższych przyczepach o wiele szybciej przywalimy zadkiem

Ja tam wolałbym się ślizgnąć po ziemi takim kawałkiem żelastwa niż zderzakiem

2 minuty temu, lbuster napisał:

Czyli możemy zgubić pupcie przyczepki :klnie:

Jest to możliwe, od razu zrobi się wjazd od tyłu jak w deseo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

2 godziny temu, vrs napisał:

Swoją drogą to rzeczywiście ciekawie jest pomyślana ta rama w Fendtcie. Bo to chyba Fendt na obrazku. U mnie rama jest prawie do samego końca podłogi.

@AdamH założenie jest chyba takie że to jest bagażnik tylko na rowery wiec pewnie nie zakładają większego obciążenia niż 45kg. 

A tak przy okazji to to jest takie zdjęcie czy ten hak ma taką jakby czapeczkę metalową, jak się na to zakłada bagażnik?

Załączyłem zdjęcia swojej ramy.  Jest skręcana z kawałków.  Razem z podłogą stanowią monolit bo Fendty trzymają się dobrze. Jaką część sztywności przenosi podłoga a jaką rama można tylko przypuszczać. Chyba większą podłoga bo rama kończy się pół metra przed zderzakiem.

W Dethleffsie rama była dłuższa i inaczej wyprofilowana przy osiach. Można je było wymienić odkręcając je od ramy. Rama jako skręcona całość usztywniała cepkę - miała dodatkowe poprzeczki. Jako całość to rozwiązanie oceniam gorzej bo ciągle musiałem coś dokręcać - buda się bardziej chwierutała.

W Fendtcie aby wymienić oś musisz rozkręcić ramę. Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że jest delikatniejsza niż w Det.   Jednak to rozwiązanie jest bardziej stabilne . Nic się nie luzuje, nic nie muszę przykręcać.  Sądzę, że podłoga jest b. sztywna.

Michał, zdaję sobie sprawę, że na rowery wystarczające jest obciążenie rzędu 45 kg.  Tylko, że działają tam siły dynamiczne. Dwa, trzy a może więcej razy. Wahadło oś - rower jest jednak długie.  I działa stale.  A jeszcze w tym modelu przesuwna tylna belka blokowana śrubką z plastikowym pokrętłem.

Widzę jak mi się kołysze cepka gdy jadę po nierównej drodze.  Nie wierzę w to rozwiązanie.  Jeżeli już to stała pospawana  aluminiowa konstrukcja przykręcona  do ramy cepki.

Pzdr. A  :ok:

 

29.07.2016 646.jpg

29.07.2016 649.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.09.2020 o 23:45, AdamH napisał:

W Dethleffsie rama była dłuższa i inaczej wyprofilowana przy osiach. Można je było wymienić odkręcając je od ramy. Rama jako skręcona całość usztywniała cepkę - miała dodatkowe poprzeczki. Jako całość to rozwiązanie oceniam gorzej bo ciągle musiałem coś dokręcać - buda się bardziej chwierutała.

W Fendtcie aby wymienić oś musisz rozkręcić ramę. Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że jest delikatniejsza niż w Det.   Jednak to rozwiązanie jest bardziej stabilne . Nic się nie luzuje, nic nie muszę przykręcać.  Sądzę, że podłoga jest b. sztywna.

To jest chyba różnica technologiczna pomiędzy Dethleffs’em z „tamtych czasów” a Fendt’em z „tych” bo moja rama wyglada przy osiach dokładnie taks samo jak Twoja. Pewnie Alko coś tam zmodernizowało. Mam natomiast dodatkowe wzmocnienia poprzeczne ramy co, przy mojej długości, powiem szczerze mnie cieszy bo uważam że takich rzeczy nigdy dosyć. Dokręcać nic nie dokręcam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.