Skocz do zawartości

Buduję campervana w USA na bazie Transita.


Trucker Hiob

Rekomendowane odpowiedzi

2 hours ago, Marcin Siemcio said:

 

Plan wygląda tak    W czwartek wieczorem wystartujemy z Connecticut I dojedziemy do Charlotte w piątek do południa. Ty pewnie z pracy wrócisz koło 1-3 godziny także dychniemy , i później razem wystartujemy na Chattanoge żeby na późny wieczór wbić się na kemping. 

Prognozy pokazują deszcz zwłaszcza w sobotę ale jak to oni do mnie napisali z tych targów " we are adventure people " także damy radę:) 

W niedzielę w południe wyruszymy w drogę powrotną do Connecticut gdzie przesiądziemy się do osobówki i późną nocą wyruszymy do Nowego Jorku. 

 

Plan super, czekamy.  Szczegóły dogadamy na LIVie. ;)  

PS. Wygląda na to, że huragan Ian skręca coraz bardziej na wschód, co jest dla nas dobrą wiadomością. Być może Chattanooga w ogóle uniknie huraganowych opadów deszczu. 

Edytowane przez Trucker Hiob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 1,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

@Marcin Siemcio wmyśla coraz to nowe "eventy" i dzięki Niemu mam zajęcie na każdy weekend, ale ani pracy w kamperku nie przybywa, ani nie ma czasu na sklejanie nowych filmików. W ostatni weekend pojechaliśmy do Arrington, Va, na kolejne expo wyprawowych pojazdów. O samej wystawie kiedyś pewnie będzie filmik, a na razie parę słów o samym kamperku.

1. Wilgoć w aucie. Noce były zimne, ogrzewaliśmy sobie wnętrze i w rezultacie na szybach samochodu, pod matami termicznymi, zbierała się woda. Sporo wody. Na szczęście nasza izolacja natryśnięta na blaszane elementy samochodu, "Lizard Skin", doskonale radzi sobie z tym problemem i ściany vana były suche jak pieprz. Jednak jeśli ktoś po prostu na gołą blachę kładzie jakąś izolację, która może namoknąć, jakąś mineralną wełnę, czy coś podobnego, to wcześniej, czy później będzie miał problem.

2. Mówiąc o ogrzewaniu, to nasze baterie, choć potężne, ledwo wystarczały na ogrzewanie elektrycznym grzejnikiem. W pierwszą noc było około +3 stopni, w drugą około +5. Pierwszą noc zaczęliśmy od pełnego naładowania baterii, rano było 45%. Drugiego dnia grzaliśmy dłużej, przez dobre 12 godzin, zaczynając od 90% naładowania baterii, a skończyliśmy na 25%. Oczywiście oprócz elektrycznego grzejnika nastawionego na 750W podgrzewana była też woda na kawę i do mycia, plus oświetlenie, mikrofalówka do podgrzania posiłku itp. Prądu starczyło, ale zbyt wiele wcale go nie ma. Trzeba będzie chyba rozpatrzyć zakup gazowego grzejnika, tak na wszelki wypadek. Na przykład coś takiego:  https://www.amazon.com/Mr-Heater-F232000-Indoor-Safe-Portable/dp/B002G51BZU/ref=sr_1_2?crid=2SBN  albo to:  https://www.amazon.com/Mr-Heater-F215100-3800-BTU-Propane/dp/B001CFRF7I/ref=sr_1_3?crid=2SBN5A83TRHNC

3. Łóżko - spaliśmy "North - South" i "East - West". Oczywiście wygodniej, gdy rozciągniemy łóżko wzdłuż, ale i w poprzek jest wystarczająco dużo miejsca. Po wykończeniu ścian jednak pewnie nam ubędzie kilka cm, więc będziemy raczej łóżko rozciągać na noc i spać wzdłuż auta. 

4. Opony - mam wrażenie, że w miarę zużywania się stają się coraz glośniejsze. Myślę, że gdy będzie czas na wymianę, zostawię "A/T-eki" na tylnej osi, a na przód pójdą zwykłe, szosowe, ciche opony. Poświęcimy wygląd dla komfortu podróżowania. 

5 Kamery na dachu - już się przydały. Co prawda nikt się nie włamywał do naszego vana, ale nagrał się wypadek, jaki miał miejsce tuż za naszym pojazdem:  

 6. Stopień do wchodzenia - jest zbyt wąski. Pod drzwiami auta jest jakiś ozdobny, plastikowy gzymsik, który zasłania schodek i przeszkadza. Pewnie jakby go obciąć, byłoby wygodniej. Musimy się temu przyjrzeć. Widziałem na innym Fordzie węższy gzyms, może są dwie wersje tego elementu? 

7. Ładowanie akumulatorów "hotelowych". Ładowarki idą "pełną parą" nawet na wolnych obrotach. Zauważyłem jednak, że one dają maksymalnie po 360W, a ponieważ ładują prądem 27,2V, to daje to tylko 13,2 amp.  Zatem cały prąd ładowania to ok 76-80 amperów. Przydałoby się trochę więcej, ale z drugiej strony - alternatory w aucie się nie przemęczają, a więc i nie przegrzewają. Ma to więc swoje "plusy dodatnie i plusy ujemne". W praktyce, gdy rozładuję akumulatory do 20%, to po sześciu godzinach jazdy są ponownie niemal w pełni naładowane. (16kWh - 20% = 12,8kWh.  6godzin razy 6 ładowarek po 360W = 6x6x360=12,960kWh.)  Pomijam straty energii połączeń i zyski z baterii słonecznych, nie będziemy się spierać o piętnaście minut. ;-) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywołany do tablicy :) tak tak już wam szukam czegoś ciekawego na kolejny weekend :) ( to taki plan aby troszkę was dogonić z robotą , wy sobie jeździcie na eventy a ja ostro pracuje przy blaszaku ). 

Jeśli chodzi o wilgoć w kamperku to kondensacja która powstaje na szybach niestety jest trudna do zwalczenia bo niestety fizyki nievda się nagiąć,  sprawdzonym sposobem jest sprawna wentylacja oraz osuszanie powietrza. Oczywiście to nie jest takie proste jak się wydaje bo na pierwszy rzut oka mało sensowne jest nagrzewanie kampera a w tym samym czasie uchylanie okienek i włączanie maxxfana celem wietrzenia ale niestety jest to najskuteczniejszy sposób. 

Kolejnym dobrym sposobem jest ogrzewanie np webastem które wysusza powietrze i to bardzo szybko gdyż zaciąga do ogrzania powietrze które podczas ogrzania wtsusza a wilgoć wychodzi przez wydech. Niestety dokładnie na odwrót działa to z ogrzewaniem na gaz ( które wkleiłeś powyżej w linkach ) , podczas spalania gazu powstaje wilgoć a więc podczas grzania tymi gazowcami powodujesz iż wilgotność w kamperze wzrasta. 

Jeśli chodzi o grzanie kaloryferami elektrycznymi to z kolei jest najmniej efektywna opcja także w żadnym wypadku nie macie za małych baterii tylko pootostu za dużo zużywacie. 

Wydaje mi się że będziecie się musieli przeprosić za ogrzewaniem webasto i będzie trzeba gdzieś zaplanować jego instalację. Tak się składa że w ostatni weekend instalowałem u siebie i mimo że zajęło mi to prawie dwa dni to nie jest to nic trudnego a upiekli byście dwie pieczenie na jednym ogniu bo i baterie zaoszczędzicie a i z wilgocią sobie poradzicie. 

Jest to bardzo efektywne urządzenie gdyż przeciętnie bierze 12W na medium lub 23W na większych obrotach , natomiast zużycie diesla to 0.05 galona na godzinę ( około 0.5galona na 10 godzin i to licząc że cały czas będzie grzało a jak wiadomo przy dobrej izolacji będzie się włączało tylko od czasu do czasu ). Jedyny mankament że nie podepniesz się do baku tylko będziesz musiał dodatkowy zbiorniczek mieć na diesla ( oczywiście występują wersje na benzynę ale z jakichś powodów są mniej popularne ( oryginały espar lub webasto na benzynę są prawie dwa razy droższe od wersji na diesel a chińskich zamienników na benzynę chyba nie uświadczysz ). 

Jak to wygląda cenowo :

1 ) Espar na diesla z całym zestawem : Eberspacher Espar Airtronic S2 D2 L 12V 2.2kW 7500BTU with EasyStart PRO 7 Day Timer Fault Diagnostic and Automatic Altitude Adjustment with includes FREE floor mounting plate | LATEST MODEL https://a.co/d/caAxPwV. ( w tym zestawie nie ma dołączonego zbiornika więc trzeba by dokupić) 

2) to samo co powyżej tylko z firmy Webasto ( Espar i Webasto to producenci niemieccy i nawet z tego samego miasta , jest to niemalże bliźniacza konstrukcja , obydwie solidne i działające latami ) 

Full installation set Air Heater Webasto AT 2000 Diesel 12V with Electronic Timer https://a.co/d/3FBahpB

3) Chińskie zamienniki 10x tańsze i dosyć popularne , dużo ludzi ich używa i trwałość czy niezawodność to jest już kwestią losową , gdyż niektórzy używają też sporo i działa a niektórym nie działa od początku lub po kilku użyciach wysiada albo urządzenie albo termostat. 

Jest wiele firm które to produkują i sprzedają ale większość to to samo do tego stopnia że termostatu mają te same a nieraz nawet urządzenie kupując 2kW otrzymujesz 5kW zablokowane programowo do 2 kW. 

Tutaj przykładowy zestaw z Amazona już ze zbiornikiem: 

Bestauto 8KW Diesel Air Heater Muffler Diesel Heater 12V 10L Tank Diesel Parking Heater 8000W with Lcd Monitor for Boat Bus RV and Trailer, 8KW 12V 10L https://a.co/d/ejyoQcC

 

Ja u siebie zainstalowałem Espar gdyż lubię jak raz zrobię i wiem że to będzie niezawodne , z chińczykiem też jakoś się bałem o bezpieczeństwo chociaż nigdy jeszcze nie słyszałem na forach aby Chińczyka spowodował jakiś pożar czy co, Espar ma dodatkowo czujnik wysokości dzięki temu kiedy jesteś w górach to zmienia sobie mieszankę ( do Webasta trzeba to dokupić dodatkowo a w chuńczykach nie wiem czy wogóle da się to dostosować). 

 

Ładowanie baterii 70-80 amperów z alternatora ale w tym samym czasie jeszcze z 15-20A z solarów także to jest w zupełności okej chyba :) tak jak powyżej trzeba zmniejszyć zużycie:) 

Jeśli chodzi o spanie w poprzek to spróbuj bez kowbojek i kapelusza to powinno być okej nawet jak dojdzie okładzina na ściany:) 

Mam nadzieję że na tych targach wypatrzyliście coś ciekawego bo to moje ulubione ale znowu że względu na progres w budowie a raczej jego braku to musiałem odpuścić:( 

Pozdrowionka ale się rozpisałem ale na lajfie te 130 znaków to nie do napisania

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 10/11/2022 at 5:05 PM, Marcin Siemcio said:

Jeśli chodzi o wilgoć w kamperku to kondensacja która powstaje na szybach niestety jest trudna do zwalczenia bo niestety fizyki nievda się nagiąć,  sprawdzonym sposobem jest sprawna wentylacja oraz osuszanie powietrza. Oczywiście to nie jest takie proste jak się wydaje bo na pierwszy rzut oka mało sensowne jest nagrzewanie kampera a w tym samym czasie uchylanie okienek i włączanie maxxfana celem wietrzenia ale niestety jest to najskuteczniejszy sposób. 

Ja tam z osuszaniem problemu nie mam, o wilgoci na szybie napisałem tylko w tym kontekście, że "Lizard Skin" doskonale izoluje vana i nie ma na ścianach kropli rosy, a z szyby wilgoć wytrzeć jest bardzo łatwo.  

 

On 10/11/2022 at 5:05 PM, Marcin Siemcio said:

Kolejnym dobrym sposobem jest ogrzewanie np webastem które wysusza powietrze i to bardzo szybko gdyż zaciąga do ogrzania powietrze które podczas ogrzania wtsusza a wilgoć wychodzi przez wydech. Niestety dokładnie na odwrót działa to z ogrzewaniem na gaz ( które wkleiłeś powyżej w linkach ) , podczas spalania gazu powstaje wilgoć a więc podczas grzania tymi gazowcami powodujesz iż wilgotność w kamperze wzrasta. 

/.../   Wydaje mi się że będziecie się musieli przeprosić za ogrzewaniem webasto i będzie trzeba gdzieś zaplanować jego instalację. Tak się składa że w ostatni weekend instalowałem u siebie i mimo że zajęło mi to prawie dwa dni to nie jest to nic trudnego a upiekli byście dwie pieczenie na jednym ogniu bo i baterie zaoszczędzicie a i z wilgocią sobie poradzicie. 

Webasto nie wchodzi w grę - po prostu nie widzę potrzeby, nie planuję jeździć po zimnych rejonach, aczkolwiek mam pewne doświadczenie z webasto w trucku i z gazowym "słoneczkiem", którego używałem w swoim Volvo. Jedno i drugie działało elegancko. Używając słoneczka miałem zawsze uchylone okienko, bo to nie był grzejnik typu "indoor" i zawsze się bałem, by się nie zaczadzić, albo by mi nie zużył całego tlenu w aucie i by mnie nie rozbolała głowa. 

On 10/11/2022 at 5:05 PM, Marcin Siemcio said:

Jeśli chodzi o spanie w poprzek to spróbuj bez kowbojek i kapelusza to powinno być okej nawet jak dojdzie okładzina na ściany:) 

Dobry pomysł, nie wpadło mi to do głowy... Muszę spróbować. ;) 

Jednak szefowa mówi, że w poprzek to jej ciasno na szerokość. :D  Chyba muszę odpiąć pas z coltami. ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka ciekawostka nie związana z kamperkami ...

dziś byłem w warsztacie swoim jeepkiem a że obok był salon Forda to poszedłem bo wpadł mi w oko piękny Bronco 

No powiem że autko jest naprawdę zajefajne.... nie dziwota że tego tyle po ulicach jeździ 

Jedno co mnie zdziwiło to cena bo ten egzemplarz który oglądałem to bez podatku 73000 $ czyli z podatkiem ponad 80000$. 

Co prawda dealer dolicza Adjustment w wysokości 15000$ A egzemplarz z innymi opłatami to dealer ma w sumie prawie 40% zysku na tym aucie. 

80000$ to wychodzi w spłatach około 1400$ minimum - ciekawe czy wrócą jeszcze czasy tanich samochodów ?

 

I druga ciekawostka apropo mojego materaca to zmierzyłem i wychodzi : 56 szerokości na 78 długości to chyba nie tak źle,? Mój w domu ma 50x75 :)

 

 

20221015_125242.jpg

20221015_125202.jpg

20221015_125156.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Trucker Hiob said:

Widzę z tyłu Transity, nie sprawdziłeś, ile one kosztują? 

Do transitów doliczają 12000 $, także " tylko 20%" 

To już wg mnie kupiliśmy w ostatniej chwili :)

ja jam zaczynałem składać zamówienie to oferowali 3000$ rabatu na mojego , a jak przyszedł po półtora roku od zamówienia to już o rabacie nikt nie wspominał za to oferowali 15000$  cash jeśli im zostawię blaszaka :). 

dziwne te czasy nastąpiły:) 

20221016_152921.jpg

20221016_152911.jpg

Edytowane przez Marcin Siemcio (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://mpcamp.pl/pl/p/Bojler-Ogrzewanie-Gazowe-Combi-4-iNet-X-Panel-Truma/46622?utm_source=shoper&utm_medium=shoper-cpc&utm_campaign=shoper-kampanie-google&shop_campaign=7117805019&gclid=CjwKCAjw-rOaBhA9EiwAUkLV4k3C41sVdPGr1XUeJV4dyG6Xbox2iPC1H20kWowLedIJjSmsyq3SEBoCihsQAvD_BwE


Coś takiego załatwiłoby Ci sprawę ogrzewania i ciepłej wody.
Osobiście gdybym miał wybierać z trzech paliw to wybrałbym LPG, o ile nie miałbym możliwości korzystania z baku kampera.
Słyszałem jak pracuje chińskie webasto na diesla i powiem że chyba byłaby dla mnie uciążliwa praca pompki.

Proponuję też zaopatrzyć się w koce elektryczne, 20-30W i zapewniam, że nie będziecie marznąć w nocy ;) .



 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Paweł7 said:

https://mpcamp.pl/pl/p/Bojler-Ogrzewanie-Gazowe-Combi-4-iNet-X-Panel-Truma/46622?utm_source=shoper&utm_medium=shoper-cpc&utm_campaign=shoper-kampanie-google&shop_campaign=7117805019&gclid=CjwKCAjw-rOaBhA9EiwAUkLV4k3C41sVdPGr1XUeJV4dyG6Xbox2iPC1H20kWowLedIJjSmsyq3SEBoCihsQAvD_BwE


Coś takiego załatwiłoby Ci sprawę ogrzewania i ciepłej wody.
Osobiście gdybym miał wybierać z trzech paliw to wybrałbym LPG, o ile nie miałbym możliwości korzystania z baku kampera.
Słyszałem jak pracuje chińskie webasto na diesla i powiem że chyba byłaby dla mnie uciążliwa praca pompki.

Proponuję też zaopatrzyć się w koce elektryczne, 20-30W i zapewniam, że nie będziecie marznąć w nocy ;) .



 

Truma to bardzo fajne urządzenie I wiem że w Europie bardzo popularne ale to już wtedy inna koncepcja kampera od początku musi być,  na tą chwilę u Hioba już jest zamontowany boiler do grzania wody więc na trume nie ma już potrzeby. 

Jeśli chodzi o chińskie webasto to nie miałem z nim doczynienia a ja założyłem Espara i powiem szczerze że jedyny dźwięk jaki słyszę po odpaleniu to tylko wylatujące powietrze. W środku auta nie nawet nie jesteś w stanie usłyszeć że espar chodzi. 

Ale Hiob jak już wspomnial będzie jechał w stronę słońca i na razie nie rozważa dodatkowego heatera a Espar w razie czego można zawsze dołożyć:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, Paweł7 said:


Proponuję też zaopatrzyć się w koce elektryczne, 20-30W i zapewniam, że nie będziecie marznąć w nocy ;) .
 

Koce i prześcieradła elektryczne używałem w trucku, mamy w domu i mam w kamperku. Na pewno jest to najlepsza "elektryczna" opcja, ze względu na niewielkie pobory mocy. Po prostu ogrzewa tylko tam, gdzie tego ciepła potrzebujemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W teorii nie ma różnicy między teorią, a praktyką, ale w praktyce jest...  Schodek do kamperka okazał się być zbyt blisko pojazdu i musiałem go odsunąć, plus zmienimy plastikową nakładkę na bok auta na taką z wycięciem, co nam w praktyce da dodatkowe 8 cm miejsca na stopę. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dla odmiany uzupełniłem wątek na forum Transita:  https://www.fordtransitusaforum.com/threads/our-future-campervan-2020-cargo-van-xl-transit-long-el-250-high-roof-148-3-5l-ecoboost-v6-engine.81212/page-3  Poza tym... leniwa niedziela. Zimno, niebo zaciągnięte, wygląda jakby się listopad zbliżał... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schodek poszerzony, a dziś zamontowałem drugi stolik. Jak wiecie mamy "główny stół" koło łóżka, ale gdy łóżko jest rozsunięte, to jest on nieużyteczny, więc gdy jedna osoba jeszcze śpi, a druga już jest na nogach, drugi stolik będzie, jak znalazł. 

 

 

 

DSC02525.JPG

DSC02528.JPG

DSC02542.JPG

DSC02547.JPG

DSC02549.JPG

DSC02550.JPG

DSC02554.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.