Skocz do zawartości

Buduję campervana w USA na bazie Transita.


Trucker Hiob

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, Marcin Siemcio napisał:

Wiesz co Pawle ... problem jest że taki stopień sprawdzi się na polu biwakowym ale już się nie sprawdzi np jak wychodzisz z vana np pod sklepem czy na cpn'ie :) a podejrzewam że Hiobowy vanlife będzie "dynamiczny" i często będzie zmieniał lokalizację.

Do sklepu będzie wychodzić drzwiami z szoferki... A boczne drzwi to jak już zacumuje albo otworzy by włożyć zakupy...
Zresztą to i tak wszystko wychodzi w praniu ;). Co do zostawiania, mam już nawyk jak odjeżdżam to robię obchód kampera, bo zapomnieć to można wszystko. Kiedyś pod kamperkiem schowałem grilla i odjeżdżając w ostatnim momencie zobaczyłem go w lusterku...
Na pewno wygodny schodek to taki na którym można postawić całą stopę.
Ja też przeważnie 2-3 dni w jednym miejscu i dalej w drogę, chyba że jest naprawdę fajnie to dłużej a bywają takie miejsca z których nie chce się odjeżdżać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

22 hours ago, Paweł7 said:

Gdzieś tam na tym filmie widziałem taki podeścik trapez, wiele razy widziałem jak ludzie takie mają np. do przyczep. Proponuję go zabierać i sprawdzić czy jest przydatny.
Ja oryginalny schodek usunąłem bo raz, że był nieergonomiczny a dwa bardzo ciężki. W tej chwili mam taką małą ala drabinkę:

https://www.castorama.pl/drabina-plastikowa-curver-jumbo-2-x-2-stopnie-id-1159603.html

jest lekka, składana, spisuje się świetnie i bardzo pomaga zakładać/ściągać rowery, właściwie bez niej było by to niemożliwe bo mam dość wysoko zamontowany bagażnik rowerowy. Ja przymocowałem do stopnia kawałek wykładziny dywanowej do pozbywania się piasku z butów czy klapek.  Moja pani ( Grażynka i też służba zdrowia ;) ) wymieniła na kawałek sztucznej trawy.

Nam jest potrzebna dłuższa drabinka, by montować Starlinka na dachu i wycierać z robaków kamerkę nad przednią szybą. Takie schodki natomiast są na wyposażeniu każdego sklepu, do których wożę towar, by łatwiej było im go układać na górnych półkach. 

19 hours ago, Marcin Siemcio said:

Hiob pytał dzisiaj zaczepnie o skrytykowanie tych stopni ale nie za bardzo wiem co można złego powiedzieć?

Jak mogę skrytykować coś co ktoś wstawia do swojego kamperka którego buduję pod siebie :) to tak jak bym wiedział lepiej co wy potrzebujecie niż wy sami :)

jedyne co to mogę powiedzieć że bym się obawiał czy nie zaryją gdzieś w trawe i się nie podwiesi kamperek ale dopóki się nie zawiesi to nigdy nie będziemy tego wiedzieć hehe :) zawsze to będzie chwytliwe hasło na filmek na YouTube:

" zawiesiliśmy się na schodkach, kto nas wyciągnie z tarapatów " :)

Sam się tego trochę obawiam, ale tylko trochę... Poza tym ryzyko niewielkie, najwyżej się kupi nowe. :D 

10 hours ago, Paweł7 said:

Do sklepu będzie wychodzić drzwiami z szoferki... A boczne drzwi to jak już zacumuje albo otworzy by włożyć zakupy...
 

Oj, wchodzi się przez boczne drzwi co chwilkę i bez schodka jak bez ręki. Mamy taki mały taborecik plastikowy, którego używaliśmy przy pracy, ale schodek dużo wygodniejszy - bo zawsze jest pod ręką.

PS. Znowu muszę wykorzystać forum do wysłania fotek nie całkiem związanych z tematem. Rivian przysłał taką wiadomość: "we have made the decision to discontinue the Explore Package"  więc musimy wybrać "Adventure", czyli 5 tysięcy w plecy. Ale zrezygnowaliśmy z większych baterii (135 kWh zamiast 160 kWh, 500 km zasięgu zamiast 640) i to nam zaoszczędziło 10 tysięcy. W razie czego możemy to dodać, ale na razie udało nam się zejść poniżej 80 tysięcy dolarów. 

 

r1t2 (2).jpg

r1t1 (2).jpg

PS. Co ciekawe, teraz taki sam samochód kosztuje już 94 400  .... a 160 kWh akumulatory $16 000, zamiast $10 000... 

 

 

 

r1t3 (2).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie wiem, jak jadę do sklepu to nawet drabinki nie wyciągam. Ja mam wejście do kampera na wysokości ponad 70cm. I po sprawdzeniu kilku opcji mi właśnie najlepiej się spisuje. Jak są na wyposażeniu sklepów to już nie mogą służyć w kamperze tak? Czy coś źle zrozumiałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 hours ago, Paweł7 said:

 Ja mam wejście do kampera na wysokości ponad 70cm. I po sprawdzeniu kilku opcji mi właśnie najlepiej się spisuje. Jak są na wyposażeniu sklepów to już nie mogą służyć w kamperze tak? Czy coś źle zrozumiałem?

Myślę, że coś źle zrozumiałeś. Moja informacja o mini-drabinkach w sklepie była tylko tym - informacją, że znam takie cudo. Nie neguję też wcale faktu, że Ci się to sprawdza i jesteś z tego zadowolony. W końcu zadowolenie z czegoś to rzecz raczej subiektywna. Dlatego też nasz schodek jest subiektywnie dobrą opcją, bo Szefowa jest zadowolona, a jak "mama ain't happy, ain't nobody happy". :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Najnowszy numer miesięcznika MotorTrend to egzemplarz zapowiadający nowe modele samochodów na rok 2023, czyli Buyer's Guide. O Transicie jedynie wzmianka "carryover", Sprinter traci silnik V6 diesel, pozostają trzy czterocylindrowe silniki: dwa diesle 168 i 208 KM i benzyna, poza tym nowa, 9-biegowa skrzynia automatyczna i opcjonalny AWD system zamiast starego 4WD. Natomiast RAM, czyli Fiat, wreszcie doczekał się face liftingu i będzie miał ładniejszą mordkę i opcjonalny "super high roof", czyli to, co w Europie już jest od dawna - wysokość znana chyba jako H3. 

Jeśli chodzi o nasze plany, to od września zabieramy się za kontynuację prac, zaczynając chyba od prysznica, a w międzyczasie planujemy dwa weekendowe wyjazdy. Pierwszy, w połowie września, na targi RV w Pensylwanii plus wizyta u Marcina Siemcio w Connecticut i w Niagara Falls, drugi, na początku października - zlot i targi campervanów w Chattanooga, Tennessee.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 hours ago, Trucker Hiob said:

Sprinter traci silnik V6 diesel,

W ramach ekologii mercedes wycofał najbardziej udaną, mocną i niezawodną jednostkę diesla V6 która była idealnym wołem roboczym dla ciężkich kamperów a w szczególności 4x4.

20 hours ago, Trucker Hiob said:

pozostają trzy czterocylindrowe silniki: dwa diesle 168 i 208 KM i benzyna, poza tym nowa, 9-biegowa skrzynia automatyczna i opcjonalny AWD system zamiast starego 4WD.

Niestety od tego momentu aby cieszyć się z napędu 4x4 będziemy skazani na firmy zewnętrzne które będą wprowadzały modyfikację napędu , Jak klienci oceniają zmianę napędu 4x4 na AWD widać na rynku wtórnym gdzie używane 4x4 sprzedają się drożej niż nowe AWD. Oczywiście 4x4 z austriacjiej firmy Oberaigner które do tej pory były instalowane w Sprinterach noe było rozwiązaniem idealnym ale miało też swoje zalety których było zdecydowanie dużo,  dlatego Sorinter z tym napędem praktycznie nie miał konkurencji na tym polu. 

Ja nawet dzisiaj jeździłem tym 4 cylindrowym dieslem i powiem tak , na pusto czyli tak jak co najmniej 50% swojego czasu samochody dostawcze jeżdżą to nie mam zastrzeżeń ale po załadowaniu nawet w połowie to niestety czuć że dla auta jest to już wysiłek,  jeżeli jeszcze dojdzie do tego AWD to wydaje mi się że przy 4 tonowych kamperach to się nie spina :)

w Europie firma Oberaigner po zakończeniu współpracy z Mercedesem rozpoczęła montaż lekko zmodyfikowanego napędu 4x4 do Renault Master ( który na rynku europejskim jest około 100 tysięcy tańszy od Mercedesa oczywiście w US nie będzie ten bus dostępny. 

 

20 hours ago, Trucker Hiob said:

Jeśli chodzi o nasze plany, to od września zabieramy się za kontynuację prac, zaczynając chyba od prysznica

 

No ja chyba też powoli się biorę za prysznic ale nie zdecydowałem się jeszcze jaki a to przydatna informacja przed rozpoczęciem:) 

20 hours ago, Trucker Hiob said:

,a w międzyczasie planujemy dwa weekendowe wyjazdy. Pierwszy, w połowie września, na targi RV w Pensylwanii plus wizyta u Marcina Siemcio w Connecticut

No ja juz miałem zacząć trawę malować ale się okazało że nie ma trawy bo w tamtym roku zasypałem kamyczkami żeby nie tracić czasu na koszenie :)

20 hours ago, Trucker Hiob said:

i w Niagara Falls, drugi, na początku października - zlot i targi campervanów w Chattanooga, Tennessee.

Duża szansa że w Chattanodze Sue też pojawimy :) kusi kusi

 

 

I na koniec jeszcze nowy most Kościuszki o którym ostatnio rozmawialiśmy a akurat przejeżdżałem to zrobiłem nagranie :)

 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seven-O-Savage porównał różne kibelki do kampervanów i ten, który my mamy ocenił bardzo dobrze, ale znalazł jedną wadę. Nie działa zbyt dobrze z "number one", czyli z płynami. Mówi o tym tutaj:     

Jakie zatem można znaleźć rozwiązanie? Można z numer jeden iść do lasu, albo zamienić płyn w ciało stałe. Na przykład przy pomocy czegoś, co po amerykańsku nazywa się Sodium Polyacrylate, czyli Superabsorbent Polymer. Prawdę mówiąc dodając odrobinę "niebieskiego płynu" używanego w toj-tojach w ogóle nie będzie trzeba za każdym razem marnować tej wkładki do kibla - zaczeka, aż napełni się kibelek ponownie. Kupiliśmy więc na próbę takie coś, co powinno zamieniać płyn w galaretkę i oto rezultat: 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Trucker Hiob said:

Ciekawe, choć z pewnością subiektywne porównanie Transita i Sprintera: 

 

No generalnie to ten wasz Transit ma silnik nie do porównania z żadnym vanem. Widzisz że gościu mówi że mój 3 litrowy czasami może wymięknąć na górkach więc już wiesz jak będzie sobie radził nowy 2 litrowy Sprinter. Jedna rzecz której gościu nie poruszył że przy wersji przedłużonej Transit zostaje przy tym samym rozstawie odi natomiast Sprinterowi wydłużyli rozstaw że 144 do 170 cali, dzięki temu dupka nie odstaje :) generalnie jeśli miałbym budować na wersji mniejszej to Transit z twoim silnikiem i aftermarket napędem 4x4 nie ma konkurencji jeśli chodzi o jazdę poza asfaltem. Niestety jak bym nie liczył to z moim tabunem nie ma szans aby się zmieścić z prysznicem do mniejszej wersji. Generalnie AWD w Transicie to tylko dodatek do jazdy szosowej natomiast niestety nie ma nawet co porównywać do napędu 4x4 Sprintera gdyż to zupełnie dwa inne napędy:) 

Ja dzisiaj natomiast zmotywowałem się zamontować te kamerki na wasz przyjazd aby przetestować:) także kolejne dziury w dachu:) 

16622374321327501458237516320603.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seven-O-Savage porównał różne kibelki do kampervanów i ten, który my mamy ocenił bardzo dobrze, ale znalazł jedną wadę. Nie działa zbyt dobrze z "number one", czyli z płynami. Mówi o tym tutaj:     

Jakie zatem można znaleźć rozwiązanie? Można z numer jeden iść do lasu, albo zamienić płyn w ciało stałe. Na przykład przy pomocy czegoś, co po amerykańsku nazywa się Sodium Polyacrylate, czyli Superabsorbent Polymer. Prawdę mówiąc dodając odrobinę "niebieskiego płynu" używanego w toj-tojach w ogóle nie będzie trzeba za każdym razem marnować tej wkładki do kibla - zaczeka, aż napełni się kibelek ponownie. Kupiliśmy więc na próbę takie coś, co powinno zamieniać płyn w galaretkę i oto rezultat: 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minutes ago, Marcin Siemcio said:

... Niestety jak bym nie liczył to z moim tabunem nie ma szans aby się zmieścić z prysznicem do mniejszej wersji. Generalnie AWD w Transicie to tylko dodatek do jazdy szosowej natomiast niestety nie ma nawet co porównywać do napędu 4x4 Sprintera gdyż to zupełnie dwa inne napędy:) 

Zgadzam się, krótki van to jest już zbyt duży kompromis, gdy chcemy mieć prysznic. Co do napędów AWD/4WD, to dopóki będę jeździł z szefową, RWD wystarczy, bo i tak w żadne wertepy nie będziemy wjeżdżać. Teraz, gdy go zważyłem, widzę już wyraźnie, że i na przeróbkę na 4WD zabraknie wagi - nie zrobią tego, jeśli by po przeróbce waga pojazdu przekroczyła legalny limit z tabliczki znamionowej. Na takie rzeczy trzeba się decydować przed zabudową. :D Ale też wcale mi to nie będzie potrzebne - myślę jedynie ewentualnie o zrobieniu prawdziwej, mechanicznej szpery w tylnym moście. To będzie wydatek rzędu 10% kosztów przeróbki na 4WD, a powinno wystarczyć w vanie, który nie ma ambicji bycia pojazdem wyprawowym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Trucker Hiob said:

...To będzie wydatek rzędu 10% kosztów przeróbki na 4WD, a powinno wystarczyć w vanie, który nie ma ambicji bycia pojazdem wyprawowym. 

Oj, chyba byłem zbytnim optymistą.  Parts and labor to wydatek rzędu $3000, czyli raczej ok. 20% prawdziwego systemu 4WD, a po powrocie z Alaski widzę, że pewnie nie będzie mi to w ogóle potrzebne. LSD, Limited Slip Differential, działa dobrze w większości sytuacji, jeśli tylko pamiętamy o wyłączeniu kontroli trakcji - inaczej się "pogryzą".  Bałem się, że w ciężkim vanie tylne przełożenie 3,34 będzie zbyt szybkie po założeniu większych opon, de facto zmieniających to przełożenie na 3,05, ale w praktyce, nawet ciągnąć przyczepkę z samochodem, sprawdziło się bez zarzutu. Nigdy nie miałem żadnych problemów, co pewnie jest też zasługą doskonałej 10-biegowej skrzyni Forda, zaprojektowanej wraz z GMC i stosowanej we wszystkim, od Camaro i Mustanga, przez pickupy i vany do Lincolnów i Cadillaców.  Trzy nadbiegi, ale też wolniejszy pierwszy bieg w porównaniu do skrzyni stosowanej w Transicie wcześniej:

FORD 10R80 10 SPEED GEAR RATIOS

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

R

4.69 : 1

2.98 : 1

2.14 : 1

1.76 : 1

1.52 : 1

1.27 : 1

1.00 : 1

0.85 : 1

0.68 : 1

0.63 : 1

4.86 : 1

 

Stara skrzynia:  

FORD 6R80 TRANSMISSION GEAR RATIOS

1

2

3

4

5

6

R

4.17 : 1

2.34 : 1

1.52 : 1

1.14 : 1

0.87 : 1

0.69 : 1

3.40 : 1

 

Inaczej mówiąc, nawet gdy nasz van, z powodu opon o obwodzie większym o ok. 9%, ma teraz "realne" przełożenie  dyfra o 9% szybsze od fabrycznego 3,34, to dzięki nowej skrzyni biegów i tak pierwsze biegi są wolniejsze, niż w Transicie z dyfrem 3,34 i 6-biegową skrzynią. 

Pierwszy bieg odpowiadałby przełożeniu 4,22, drugi 2,71, trzeci 1,94 - więc wszystkie trzy są mocniejsze od pierwszych trzech w starej skrzyni, natomiast w wyższych biegach siódemka odpowiada niemal piątce, ósemka to 0,77, dziewiątka 0,62 (czyli niemal jak dziesiątka na fabrycznych oponach), a dziesiątka 0,57 - 20% szybciej, niż szósty bieg w starych transitach. ale ecoboost biturbo radził sobie z tym doskonale i nawet przy prędkościach rzędu 80-90 km/h samochód nie redukował na niższe biegi, jeśli nie było pod górkę i gdy nie wciskałem pedału gazu w podłogę. 

Edytowane przez Trucker Hiob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to dopiero teraz zczaiłem że Transit ma napęd na tył jak napisałeś że rozmyślałeś o tylnym szperze bo jakoś w głowie miałem że napęd na tył. 

Ja osobiście jeśli już bym rozmyślał nad dodaniem trakcji w Transicie to bardziej bym poszedł w prawdziwą blokadę niż LSD . ARB robi fajne blokady

https://mtbnomads.com/2019/12/27/all-locked-up/

 

Kamerki prawie zamontowane. Tak na 70% jestem zadowolony z tego systemu. Szczerze myślałem że będzie troszkę lepiej ale i tak ujdzie. 

Jest to ten zestaw

 

JOINLGO 4CH GPS 4G WiFi 1080P HDD Mobile Vehicle Car DVR MDVR Video Recorder Kit Real-time Live View on PC Phone with 4pcs 2.0MP Side Rear View IR Metal Car Camera 7 inch Car Monitor (10" and no HDD) https://a.co/d/apVFeu8

 

Plusy :

- wszystko chodzi na 12v i w nocy już kiedy w kamerach włączają sie IR diody ( czyli największe pobory to pobiera około 20W z monitorem włączonym lub 15W z monitorem wyłączonym. 

- jeśli w vanie ustawimy hotspot to mamy podgląd na kamerki , gps , dźwięk na telefonie 

- malutki dvr terminal z możliwością instalacji karty pamięci lub sysku HDD dzięki czemu można go schować w ustronnym miejscu

- możliwość wsadzenia karty sim 

- niewielkie kamerki ( widoczne ale dyskretne ) 

 

Minusy

- aplikacja na telefon starej daty , co prawda ma sporo funkcji takie jak rejstracja trasy, oredkosci itp ale jakies toporne to wszystko jak by z poprzedniej epoki

- pilot do monitorka nie działa od nowości ( przyciski mają inne funkcje )

 

Nadal do sprawdzenia 

- jakość kamerek w dzień ( w nocy sprawdzone i nie jest źle chociaż du.y nie urywa )

- odczytywanie nagrań archiwalnych 

 

Jutro jeszcze potestuje i zobaczymy co z tego będzie:) 

Tak sobie zdałem sprawę że na tą chwilę van ma już 10 kamerek 

4x Security o których mowa powyżej 

4x parking camera 

2 x dash camera 

I pewnie dojdzie jeszcze jakaś wewnętrzna:) 

Takie mamy czasy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 hours ago, Marcin Siemcio said:

Ja osobiście jeśli już bym rozmyślał nad dodaniem trakcji w Transicie to bardziej bym poszedł w prawdziwą blokadę niż LSD . ARB robi fajne blokady

https://mtbnomads.com/2019/12/27/all-locked-up/

Właśnie o tym myślałem, ale doszedłem do wniosku, że akurat nam to nie będzie potrzebne. To wydatek 3 tysięcy dolarów i dodatkowo nie do końca jest pewne, czy to się nie pogryzie z kontrolą trakcji.  LSD działa zawsze, tzn wtedy, gdy jest potrzebne, a gdy nie jest potrzebne, a jest włączone, to może być niebezpieczne. LSD nie ma żadnego włącznika, jest zawsze "ON" i działa wtedy, kiedy go potrzebujemy, nawet, gdy nie zdajemy sobie z tego sprawy - np. wjeżdżając na przymarznięty kawałek kałuży. Pełne blokady, reduktory itp są potrzebne w terenówkach, a nasz kamper nie ma ambicji być tego typu pojazdem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.