Skocz do zawartości

Buduję campervana w USA na bazie Transita.


Trucker Hiob

Rekomendowane odpowiedzi

Nie martw się,  w ciągu 30stu dni można zrezygnować ze starlinka i za darmo odesłać że 100% zwrotem także teraz trzeba się zorientować jaka różnica w tym rv jest. Albo może wystarczy zmienić opcje bo sprzęt będzie pewnie taki sam. Obczaję to dzisiaj bo tak jak mówiłem to wszystko się dynamicznie rozwija i fora nie nadarzają za tym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

39 minutes ago, Trucker Hiob said:

Więc tak... 

Udało się aktywować Starlinka w Lumberton, NC. Po powrocie do domu nie mogłem się jednak połączyć, bo aplikacja mówiła, że nie jestem w miejscu, gdzie mam serwis i muszę aktywować roaming. Zrobiłem to i mam serwis w domu, ale...

Okazuje się jednak, że niepotrzebnie się pospieszyłem, bo dziś dostałem takiego maila:

If you are receiving this email, you are currently on the waitlist for Starlink in your area. We are launching additional satellites as quickly as we can to expand network capacity in your region, and will fulfill your order as soon as possible.

In the meantime, we are now offering Starlink for RVs at any destination where Starlink provides active coverage. Currently there is no waitlist - all orders will be shipped shortly after the order is placed, including to "Waitlist" areas on the Starlink Availability Map. You can pause and un-pause service at any time. 

Users can expect high speed, low latency internet in areas marked "Available", and notably slower speeds during events with many collocated users, or during hours of peak usage in areas marked as "Waitlist”, where residential users are prioritized.  Prioritizing residential makes it possible to offer Starlink for RVs immediately with minimal impact to the most loaded portions of the network. 

You can order Starlink for RVs directly from www.starlink.com/rv or by selecting the "+" button under "Your Starlinks" on your account page. To learn more about Starlink for RVs, please read our FAQ page.

Thank you for being a supporter of Starlink!

The Starlink team

Czyli, po prostu, trzeba było zaczekać parę dni i zamówić tego "Starlinka for RV". Płaciłbym tyle samo, a nie miałbym problemów z tymi dwoma kontami, bo jak widać, Starlink nadal myśli, że czekam na usługę w Charlotte, a ja nie wiem jak z tego zrezygnować. Ich maile dochodzą z adresu "no-reply@starlink.com", a jakiegoś telefonu, czy innego adresu mailowego do nich nie mogę znaleźć. 

Okej więc tak na szybko to wygląda tak

sprzęt jest ten sam , różnica jest tylko w abonamentach :

starlink standardowy - 100$

Starlink z roamingiem 135 $

Starlink rv - 135$

między roamingowym a rv jest różnica taka że roamingowy ma priorytet w adresie w ktorym jest zameldowany a jesli jest uzywany w innym okręgu to może być czasowo zwalniana prędkość ponieważ stacjonarne lokalne mają priorytet. 

natomiast opcja RV nie ma żadnego priorytetowego adresu i w każdym miejscu gdzie będzie przepełniona sieć on będzie w poerwszej kolejnosci zwalniany na rzecz stacjonarnych , plusem jest to że można zawieszać abonament w okresach miesięcznych. 

także wydaje mi się że ten roaming jest lepszy w twoim przypadku bo w pewnym momencie , zapewne w ciągu najbliższych kilku miesięcy twój region będzie dostępny i wtedy zmienisz adres instalacji z Lamberton na domowy co da ci szybki internet w domu za 99 dolarów który będziesz zmieniał na roaming w momentach wyjazdu i płacił wtedy 135$. 

teraz zostaję tylko kwestia jak zablokować żeby nie wysłali tego drugiego modemu bo szkoda pozniej zawracac glowe sobie z odsylaniem .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starlink is now offering Starlink for RVs at any destination where Starlink provides active coverage. At this time, there is no waitlist - all orders will be shipped shortly after the order is placed, including to "Waitlist" areas on the Starlink Availability Map
 
Users can expect high speed, low latency internet in areas marked "Available", and notably slower speeds during events with many collocated users, or during hours of peak usage in areas marked as "Waitlist",  where residential users are prioritized.  Prioritizing residential makes it possible to offer Starlink for RVs immediately with minimal impact to the most loaded portions of the network. 
 
Users can pause and un-pause service at any time. You can order directly at Starlink.com/rv. 
 
Starlink for RVs is not meant for use while in-motion. To learn more about Starlink for RVs, please read our FAQ page or updated Terms of Service.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szwagier przyjechał i robota ruszyła z kopyta. Szkielet łóżka już prawie gotowy. Przypomnę - koncepcja jest taka, że łóżko w zasadzie jest w poprzek, a przed nim dwa fotele nad akumulatorami, ale można łóżko rozsunąć nad fotele. Wymiary złożonego łóżka, tzn. gdy śpimy w poprzek, to 150 na 185 cm. Po rozsunięciu 185 staje się szerokością, a łóżko ma dwa metry długości. Ja mam 174, szefowa 164, więc i w poprzek się zmieścimy, ale wzdłuż będzie wygodniej.

Na tych fotkach widać konstrukcję, gdy łóżko jest złożone. Przed deską - zakończeniem łóżka będą te fotele z poduszkami tak dobranymi, by po ich przeniesieniu na ramę łóżka tworzyły równą płaszczyznę z materacem łóżka. 

 

 

IMG_3677.JPG

IMG_3683.JPG

IMG_3685.JPG

Po rozsunięciu konstrukcji wygląda to tak:  

 

IMG_3687.JPG

IMG_3691.JPG

IMG_3693.JPG

A tu szczegóły prowadnic, po których to będzie jeździć i na ostatniej fotce tył łóżka  - materac będzie sięgał do poprzecznej listwy, a za nim będzie półeczka, na której można sobie położyć telefon, książkę, czy coś takiego. Pewnie też tam zrobimy gniazdka USB i 125V

 

DSC00018.JPG

DSC00019.JPG

DSC00021.JPG

Do tego jest już skończona ścianka pod łóżkiem, wraz z izolacją. Oczywiście wyżej, koło łóżka, ta ścianka będzie także, ale już z ładniejszym wykończeniem. W "garażu" taka wystarczy. 

 

IMG_3694.JPG

Oczywiście w trakcie pracy wychodzą pewne problemy. Na pierwszych fotkach widać, że te prowadnice są pojedyncze na czterech podłużnicach, na jednym ze zdjęć poniżej widać dwie prowadnice na jednej podłużnicy. Ta zmiana była konieczna, by się to rozsuwało gładko, bez blokowania się. Po prostu gdy było tak, jak na początku, każde najmniejsze skrzywienie części wysuwanej powodowało jej blokadę. Gdy mamy dwie prowadnice jedna za drugą, łóżko rozsuwa się znacznie lżej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek z szefową zabrali się za wnętrze, to dla mnie już tam nie ma miejsca, ale ja się za to zabrałem za górę vana.  Kupiłem lamy, już przyszły, i kamerki, które będą za kilka dni Kamerki takie:   https://reolink.com/us/product/rlk8-800b4/?attribute_pa_version=kit a lampy takie:  https://www.amazon.com/gp/product/B079L1GSRK/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Na razie, na próbę, zamontowana tylko jedna. Docelowo chcę zainstalować dwie z przodu, symetrycznie, dwie z boku od strony pasażera i po jednej z drugiego boku i z tyłu. 

 

 

DSC00064.JPG

DSC00070.JPG

DSC00079.JPG

DSC00088.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest noc, pani kierowniczko, musi być ciemno. Takie jest odwieczne prawo natury. A czy ja palę? Cały czas! Palę moje nowe światła, albo raczej jedną lampę, bo na razie pozostałych nie zainstalowałem. Niestety nie mam wiele miejsca przed autem, ale i tak widać jaką różnicę robi jedna lampa i jak oświetli gdy mamy światła samochodowe wyłączone. 

Na początek ten jeden halogen: 

 

DSC00121.JPG

Teraz światła mijania i światła mijania z halogenem:

 

DSC00124.JPG

DSC00113.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Paweł7 napisał:

Nie myślałeś o kamerach kopułkowych? Mniej się rzucają w oczy i są bardziej odporne na wszelkie mechaniczne i fizyczne uszkodzenia.
 

Muszę się tu zgodzić z przedmówcą. Też jestem zdania że kamery typu kopułkowego byłyby lepszym wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 5/28/2022 at 3:14 PM, Trucker Hiob said:

Szwagier przyjechał i robota ruszyła z kopyta. Szkielet łóżka już prawie gotowy. Przypomnę - koncepcja jest taka, że łóżko w zasadzie jest w poprzek, a przed nim dwa fotele nad akumulatorami, ale można łóżko rozsunąć nad fotele. Wymiary złożonego łóżka, tzn. gdy śpimy w poprzek, to 150 na 185 cm. Po rozsunięciu 185 staje się szerokością, a łóżko ma dwa metry długości. Ja mam 174, szefowa 164, więc i w poprzek się zmieścimy, ale wzdłuż będzie wygodniej.

Na tych fotkach widać konstrukcję, gdy łóżko jest złożone. Przed deską - zakończeniem łóżka będą te fotele z poduszkami tak dobranymi, by po ich przeniesieniu na ramę łóżka tworzyły równą płaszczyznę z materacem łóżka. 

 

 

IMG_3677.JPG

IMG_3683.JPG

IMG_3685.JPG

Po rozsunięciu konstrukcji wygląda to tak:  

 

IMG_3687.JPG

IMG_3691.JPG

IMG_3693.JPG

A tu szczegóły prowadnic, po których to będzie jeździć i na ostatniej fotce tył łóżka  - materac będzie sięgał do poprzecznej listwy, a za nim będzie półeczka, na której można sobie położyć telefon, książkę, czy coś takiego. Pewnie też tam zrobimy gniazdka USB i 125V

 

DSC00018.JPG

DSC00019.JPG

DSC00021.JPG

Do tego jest już skończona ścianka pod łóżkiem, wraz z izolacją. Oczywiście wyżej, koło łóżka, ta ścianka będzie także, ale już z ładniejszym wykończeniem. W "garażu" taka wystarczy. 

 

IMG_3694.JPG

Oczywiście w trakcie pracy wychodzą pewne problemy. Na pierwszych fotkach widać, że te prowadnice są pojedyncze na czterech podłużnicach, na jednym ze zdjęć poniżej widać dwie prowadnice na jednej podłużnicy. Ta zmiana była konieczna, by się to rozsuwało gładko, bez blokowania się. Po prostu gdy było tak, jak na początku, każde najmniejsze skrzywienie części wysuwanej powodowało jej blokadę. Gdy mamy dwie prowadnice jedna za drugą, łóżko rozsuwa się znacznie lżej. 

Ze Szwagrem zawsze robota idzie!!!:))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minutes ago, Paweł7 said:

Nie myślałeś o kamerach kopułkowych? Mniej się rzucają w oczy i są bardziej odporne na wszelkie mechaniczne i fizyczne uszkodzenia.
 

 

2 minutes ago, Marcin1171 said:

Muszę się tu zgodzić z przedmówcą. Też jestem zdania że kamery typu kopułkowego byłyby lepszym wyborem.

To, że się nie rzucają w oczy ma tyle samo zalet co wad. Myślę, że gdy kamera taka jest widoczna z daleka, to odstraszy ewentualnego złodzieja, czy w ogóle zbyt ciekawskiego. Poza tym te kopułkowe zwykle się montuje pod sufitem i nie wiem, czy by mi się udało to zrobić pod aluminiowym elementem na dachu. Tam mam niewiele miejsca. Te kamerki mogę zamontować na pionowej płaszczyźnie, co mi ułatwi montaż. 

3 minutes ago, Marcin1171 said:

Problem z kamerkami jest taki, że wiele z nich ma dość mizerną jakość nagrywania, zwłaszcza przy słabym świetle. Mój wybór wynika nie z reklamy producenta na Amazon, ale z testu faceta, który przetestował dziesiątki kamer - i dlatego zdecydowałem się na ten model, który kupiliśmy. Tutaj ten test, ale polecam też inne filmy na jego kanale. Po ich obejrzeniu odrzuciłem wszystkie bezprzewodowe kamerki na baterie, bo nie tylko dużo gorzej nagrywają, to mają one problemy z szybkim włączeniem się, gdy wykryją jakiś ruch. O ile go w ogóle wykryją. Te, które kupiliśmy, nagrywają cały czas, więc niczego nie przegapią. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.