Jump to content
Trucker Hiob

Buduję campervana w USA na bazie Transita.

Recommended Posts

Marcin1171
Teraz, G13 napisał:

Tu nie pisze, że zawór jest zbedny ale, że  nie może być montowany bliżej niż 6 stóp.

Masz też screena schematu instalacji z filmiku producenta na Amazon. Pokaż mi gdzie niby jest na nim zawór zwrotny ?

Może ten zawór jest już zaworem zintegrowanym. Zresztą Paweł7 może mieć rację. Hioba pompa i akumulator ciśnienia działają w sumie jak hydrofor. Jak niby miałaby się tam cofać woda jak cały czas jest tam utrzymywane ciśnienie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
G13
6 minut temu, Marcin1171 napisał:

Nie wiem Hiobie czy zwróciłeś na to uwagę więc cytuję :

Co to jest pręt anodowy i dlaczego należy go sprawdzić/wymienić?

Pręt anodowy jest wymiennym elementem wielu zbiorników na wodę, w tym naszych elektrycznych mini-zbiorników, a jego celem jest poświęcenie się z czasem, aby chronić zbiornik na wodę przed korozją.

Aby zapobiec korozji metalowych elementów zbiornika, ważne jest, aby regularnie sprawdzać stan pręta anodowego i wymieniać go, jeśli jest mocno wżery lub rozpuszczony.

Niezastosowanie się do tego może spowodować przedwczesną awarię podgrzewacza wody.

Ponieważ właściwości korozyjne wody mogą się różnić w zależności od miejsca, częstotliwość sprawdzania stanu pręta anodowego również jest różna, ale zalecamy okres od sześciu miesięcy do roku.

Uszkodzenia podgrzewacza wody powstałe w wyniku niekonserwacji pręta anodowego nie będą objęte gwarancją.

Nie pręt a anoda magnezowa. Te tłumaczenia...

Teraz, Marcin1171 napisał:

Masz też screena schematu instalacji z filmiku producenta na Amazon. Pokaż mi gdzie niby jest na nim zawór zwrotny ?

Może ten zawór jest już zaworem zintegrowanym. Zresztą Paweł7 może mieć rację. Hioba pompa i akumulator ciśnienia działają w sumie jak hydrofor. Jak niby miałaby się tam cofać woda jak cały czas jest tam utrzymywane ciśnienie ?

Właśnie ciśnienie utrzymuje zawór zwrotny. Bez niego po wyłaczeniu pompy nastąpiła by cofka wody do zbiornika, do wyrównania ciśnień.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marcin1171
3 minuty temu, G13 napisał:

Nie pręt a anoda magnezowa. Te tłumaczenia...

Nieważne tłumaczenie, ważne zwrócenie uwagi że jest tam element który należy kontrolować i w razie potrzeby wymieniać a uszkodzenia powstałe na skutek zaniedbania tego nie są objęte gwarancją, jakby go nie nazwać 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trucker Hiob
14 minutes ago, Marcin1171 said:

Nie wiem Hiobie czy zwróciłeś na to uwagę ...

Tak, wiem, czytałem. Będziemy wymieniać, albo sprawdzać, skoro nie ma innej możliwości. Albo plan B: Zaczekamy, gdy cały bojler szlag trafi i kupimy nowy. To w końcu tylko  200 dolarów. ;-) 

14 minutes ago, G13 said:

Dokładnie taki zawór zintegfrowany był na schemacie co podesłałem w linku. Bezpieczeństwo jest najważniejsze.

Zawór bezpieczeństwa jest, ale to nie jest zawór zwrotny. 

13 minutes ago, G13 said:

Tu nie pisze, że zawór jest zbedny ale, że  nie może być montowany bliżej niż 6 stóp.

Sześć stóp? To gdzie go mam zamontować? W przyczepce za autem? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Paweł7

Co do anody magnezowej to ja przyznaję, że ignoruję temat. Dlatego, że nie miałem bojlera który wytrzymał krócej niż 10lat.
Do kuchni ostatnio kupiłem z nierdzewki i to lata temu.
Sama anoda też kosztuje i musi ją nam wymienić ktoś kto da nam potwierdzenie takiego zabiegu ( np. faktura ) inaczej nikt nam nie uwierzy na słowo honoru żeśmy sami ją regularnie wymieniali. Doszedłem do wniosku, że przy cenie podgrzewaczy i ich kosztach serwisowania nie opłaca mi się wymieniać i płacić za tą wymianę owej anody magnezowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
G13
Teraz, Trucker Hiob napisał:

Tak, wiem, czytałem. Będziemy wymieniać, albo sprawdzać, skoro nie ma innej możliwości. Albo plan B: Zaczekamy, gdy cały bojler szlag trafi i kupimy nowy. To w końcu tylko  200 dolarów. ;-) 

Zawór bezpieczeństwa jest, ale to nie jest zawór zwrotny. 

Sześć stóp? To gdzie go mam zamontować? W przyczepce za autem? 

To przeciez podesłał kolega Marcin1171 a nie ja. To tylko tłumaczenie instrukcji. Zawór montyujemy na wejściu wody zimnej do bojlera. Odległośc 6 stór wynika z mozliwości zadziałania wody gorącej na uszczelnienie zaworu - pewno w boschu jest nieodporne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trucker Hiob
2 minutes ago, Paweł7 said:

Co do anody magnezowej to ja przyznaję, że ignoruję temat.

Ja pewnie też. Jak bojler wytrzyma dwa - trzy lata, to się kupi nowy. A jest szansa, że wytrzyma i pięć. 

Just now, G13 said:

To przeciez podesłał kolega Marcin1171 a nie ja. To tylko tłumaczenie instrukcji. Zawór montyujemy na wejściu wody zimnej do bojlera. Odległośc 6 stór wynika z mozliwości zadziałania wody gorącej na uszczelnienie zaworu - pewno w boschu jest nieodporne.

Naprawdę nie wiem czemu mamy kontynuować ten wątek dyskusji? Myślę, że już doszliśmy do konsensusu, że w moim układzie żaden zawór zwrotny nie tylko nie jest konieczny, ale wręcz producent zakazuje stosowania go, zwłaszcza, gdy cały system jest tak kompaktowy jak w moim vanie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marcin1171
3 minuty temu, Trucker Hiob napisał:

 

Sześć stóp? To gdzie go mam zamontować? W przyczepce za autem? 

Nigdzie nie masz go montować. W instrukcji nie ma o tym słowa. Nie doczytałem ale to o zaworach zwrotnych dotyczyło podgrzewaczy tej serii BEZZBIORNIKOWYCH czyli przepływowych. Twoja pompa wody ma budowany zawór zwrotny i drugi nie jest potrzebny.

Screenshot_20220503_210534.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trucker Hiob

 

9 minutes ago, Trucker Hiob said:

To gdzie go mam zamontować? W przyczepce za autem? 

 

3 minutes ago, Marcin1171 said:

Nigdzie nie masz go montować. W instrukcji nie ma o tym słowa....

To nie było pytanie. To był sarkazm. ;-) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marcin1171
Posted (edited)
22 minuty temu, Paweł7 napisał:

Co do anody magnezowej to ja przyznaję, że ignoruję temat. Dlatego, że nie miałem bojlera który wytrzymał krócej niż 10lat.
Do kuchni ostatnio kupiłem z nierdzewki i to lata temu.
Sama anoda też kosztuje i musi ją nam wymienić ktoś kto da nam potwierdzenie takiego zabiegu ( np. faktura ) inaczej nikt nam nie uwierzy na słowo honoru żeśmy sami ją regularnie wymieniali. Doszedłem do wniosku, że przy cenie podgrzewaczy i ich kosztach serwisowania nie opłaca mi się wymieniać i płacić za tą wymianę owej anody magnezowej.

Ja myślę że jeśli samemu wymienisz i będzie w dobrym stanie jak oddasz na ewentualną reklamację to nikt nie będzie wnikał czy była wymieniana czy nie. Do tego z tego co patrzyłem kosztuje do tego modelu 12$ to chyba lepiej wymienić w razie potrzeby niż pozbawiać ochrony antykorozyjnej bojler 😉  Zresztą instrukcja tego bojlera mówi jak zrobić to samodzielnie. Mało tego jest tam też instrukcja jak w razie potrzeby samodzielnie odkamienić grzałkę octem 😁

Screenshot_20220503_212701_com.google.android.apps.docs.jpg

Screenshot_20220503_213022_com.google.android.apps.docs.jpg

Edited by Marcin1171 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Paweł7
2 minuty temu, Marcin1171 napisał:

Ja myślę że jeśli samemu wymienisz i będzie w dobrym stanie jak oddasz na ewentualną reklamację to nikt nie będzie wnikał czy była wymieniana czy nie. Do tego z tego co patrzyłem kosztuje do tego modelu 12$ to chyba lepiej wymienić w razie potrzeby niż pozbawiać ochrony antykorozyjnej bojler 😉

Gdy kupowałem to pytałem jak to wygląda w praktyce. Wyraźnie powiedziano mi, że musi to zrobić firma i dać mi potwierdzenie. Może w USA przymrużą oko i uwierzą na słowo...
Gdyby to były duże zbiorniki na CWU, warte kilka kilkanaście tyś. to gra byłaby warta świeczki. Ale ja mam jeden 60L a drugi bodajże 10L.
I szczerze powiedziawszy jak mam rozkręcać, wymieniać przy okazji albo z konieczności uszczelki, ten cały syf itd... :sciana:
Kupuję nowy podmieniam i spokój na lata ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marcin1171
2 minuty temu, Paweł7 napisał:

Gdy kupowałem to pytałem jak to wygląda w praktyce. Wyraźnie powiedziano mi, że musi to zrobić firma i dać mi potwierdzenie. Może w USA przymrużą oko i uwierzą na słowo...

Jak patrzę na instrukcję tego bojlera to faktycznie może tam być "normalniej" . Wyobrażasz sobie w instrukcji urządzenia przeznaczonego na rynek europejski opis odkamienia grzałki octem ? Ja jakoś nie 😁 W FAQ jest napisane że masz kontrolować i w razie potrzeby wymienić a uszkodzenia spowodowane zaniedbaniem tego nie będą objęte gwarancją. Jest to opisane w instrukcji jako normalne czynności konserwacyjne. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Paweł7
3 minuty temu, Marcin1171 napisał:

opis odkamienia grzałki octem

I jeszcze miała by to zrobić moja kobita :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomek515
1 godzinę temu, Marcin1171 napisał:

Nie wiem Hiobie czy zwróciłeś na to uwagę więc cytuję :

Co to jest pręt anodowy i dlaczego należy go sprawdzić/wymienić?

Pręt anodowy jest wymiennym elementem wielu zbiorników na wodę, w tym naszych elektrycznych mini-zbiorników, a jego celem jest poświęcenie się z czasem, aby chronić zbiornik na wodę przed korozją.

Aby zapobiec korozji metalowych elementów zbiornika, ważne jest, aby regularnie sprawdzać stan pręta anodowego i wymieniać go, jeśli jest mocno wżery lub rozpuszczony.

Niezastosowanie się do tego może spowodować przedwczesną awarię podgrzewacza wody.

Ponieważ właściwości korozyjne wody mogą się różnić w zależności od miejsca, częstotliwość sprawdzania stanu pręta anodowego również jest różna, ale zalecamy okres od sześciu miesięcy do roku.

Uszkodzenia podgrzewacza wody powstałe w wyniku niekonserwacji pręta anodowego nie będą objęte gwarancją.

Nie wiem czy nie więcej się narobi szkód w celu wyciągnięcia anody w celach "konserwacyjnych" kto rozbierał używana termę wie jak to się później składa. Czy ma to sens przy tak małym i dość tanim zbiorniku? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marcin1171
7 godzin temu, Tomek515 napisał:

Nie wiem czy nie więcej się narobi szkód w celu wyciągnięcia anody w celach "konserwacyjnych" kto rozbierał używana termę wie jak to się później składa. Czy ma to sens przy tak małym i dość tanim zbiorniku? 

Dlatego właśnie myślę że jeśli od początku będzie tego pilnował to nie będzie miał takiego problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...