Jump to content
Trucker Hiob

Buduję campervana w USA na bazie Transita.

Recommended Posts

smok_wawelski

Może jeszcze doscislę - pisząc "Ten Hiob" miałem na myśli Piotra truckera z fest wąsikami. Choć po wyjaśnieniach które udzieliłeś mojemu Ziomkowi to jestem już pewien default_smile.png

 

I jeszcze uzupełnię - o ile nie trafiłeś dotychczas to zaprosze Cię na CT czyli forum camperteam.pl gdzie jeśli chodzi i budowy DIY kampervana znajdziesz naprawdę sporo super pomysłów i realizacji default_smile.png

 

Uzupełnię też -[mention=37959]Gustav63[/mention], cenie tych ludzi za luz, sposób na życie itp itd, być może też kamperovanie poprawiło już ten film ale nie mniej jednak uważam że jest naprawdę bardzo wiele lepszych technicznie porad i relacji z budowy kampervanów - będąc technikiem mechanikiem i budując vana uważam że mogę tak twierdzić w aspektach technicznych zarówno z teorii jak i praktyki

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
adaml61
39 minut temu, smok_wawelski napisał:

będąc technikiem mechanikiem i budując vana uważam że mogę tak twierdzić w aspektach technicznych zarówno z teorii jak i praktyki

A jak postępy w budowie ? bo na razie niczego nowego nie pokazujesz .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander
57 minut temu, smok_wawelski napisał:

Może jeszcze doscislę - pisząc "Ten Hiob" miałem na myśli Piotra truckera z fest wąsikami. Choć po wyjaśnieniach które udzieliłeś mojemu Ziomkowi to jestem już pewien default_smile.png

 

I jeszcze uzupełnię - o ile nie trafiłeś dotychczas to zaprosze Cię na CT czyli forum camperteam.pl gdzie jeśli chodzi i budowy DIY kampervana znajdziesz naprawdę sporo super pomysłów i realizacji default_smile.png

 

Uzupełnię też -[mention=37959]Gustav63[/mention], cenie tych ludzi za luz, sposób na życie itp itd, być może też kamperovanie poprawiło już ten film ale nie mniej jednak uważam że jest naprawdę bardzo wiele lepszych technicznie porad i relacji z budowy kampervanów - będąc technikiem mechanikiem i budując vana uważam że mogę tak twierdzić w aspektach technicznych zarówno z teorii jak i praktyki

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

 

 

Przecież na pierwszej stronie zostało to potwierdzone...

Share this post


Link to post
Share on other sites
smok_wawelski
A jak postępy w budowie ? bo na razie niczego nowego nie pokazujesz .

Mea culpa, mea maxima culpa wiesz że choć żem jest pasjonat fot cz-b mam wstręt do focenia przy robocie. A z resztą co to przy bieda puszce pokazywać default_smile.pngIdzie do przodu, parę rzeczy i w robocie i w chałupie się mi dołożyło więc zapiernicza się Adam i nie ma czasu focić żeby przynajmniej niedokończonym wyjechać bo urlop już tuż tuż default_smile.png Albania zdechła na 2020 po prostu rodzina i dom mają najwyższy priorytet ale choć gdzieś po PL chcemy busem szurnać. Wskazania są na Roztocze i Polesia czar albo Pojezierze Drawskie a może Biesy. Pożyjemy zobaczymy default_smile.png 

[mention=12392]Commander[/mention] - przyganiał kocioł garnkowi default_smile.png ja najpierw nie doczytałem pierwszej strony a Ty kilka postów wyżej

 

 

 

....Choć po wyjaśnieniach które udzieliłeś mojemu Ziomkowi to jestem już pewien....
  

Tnij cytaty dłuzyzna zbędna się robi default_smile.png

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Hiob...jest tu kolega Adam H który ma dużą przyczepkę i grzeje wodę prądem do prysznica. Ma pełną niezależność energetyczną, panele i dwa accu. Jak z nim rozmawiałem to mówi że nigdy nie brakowało mu prądu. Do mycia ma bojler elektryczny i to zapewnia komfort. Jedyne co miał problemy to z przetwornicą . Kupił profesjonalną z pełnym sinusem co waży ok 7 kg. 

Może Adam się odezwie albo napisz do niego. Myślę że to dobry trop... boiler.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trucker Hiob
11 hours ago, smok_wawelski said:

Serwus @Trucker Hiob

czy to ten Trucker Hiob o ktorym myślę ? Tak czy inaczej pozdrawiam serdecznie i życzę udanej budowy.

Sorry że dopiero teraz się witam, widziałem i wpis w zielonej puszce i tutaj ale trochę mało czasu ostatnio na pisanie.

Jednak urlop za tydzień to obiecuję że przeglądane Twój wątek i postaram się podzielić moimi doświadczeniami z budowy

Z góry dziękuję. Zawsze lepiej uczyć się na błędach innych. :D  I tak, to ten Hiob. Z takim nickiem to nie mam zbyt wielkiej konkurencji. ? 

11 hours ago, filipert said:

czyli elektryczny (w Twoim przypadku) podgrzewacz przepływowy

Aby podgrzał wodę do natrysku potrzeba będzie kilka KW i to wcale nie będzie obfity strumień. To będzie mocno "jadło akumulatory".

Jak zsumujesz dodatkowe aku i prądnicę do tego sam podgrzewacz to ani to lżejsze, ani mniejsze, ani tańsze od zwykłego bojlera.

fajni, że potestujecie takiego vana na żywo

jak już będziesz we wnętrzu to wyobraź sobie i pomierz prysznic a najlepiej zrób kartonowy model ścian.

Jakoś słabo widzę w blaszance tak duży natrysk za przednimi fotelami. 

A rozważaliście układ łózka i natrysku równolegle wzdłuż auta?

1. Sprawdzałem te przepływowe i rzeczywiście - jest problem. Może zrobimy inaczej, np. coś takiego:  https://pantherrvproducts.com/isotherm-isotemp-601623-slim-square-4-2-gal-16l-electric-hot-water-heater/  16 litrów to niewiele, ale myślimy o systemie filtracji i zamkniętym obiegu, więc wtedy będzie więcej niż trzeba, a 750W to pobór mocy do zaakceptowania. 

2. Kartonowy model będzie - nawet taki trochę wzmacniany, żeby dało się np. usiąść na fotelach i położyć na łóżku.

3. Oglądaliśmy kampera z łóżkiem wzdłuż i prysznicem obok, ale ma to chyba więcej wad niż zalet. Ciężko to skonfigurować, by nie było przerwy między łóżkiem, a prysznicem, więc łóżko staje się wąskie, traci się też sporo miejsca na bagaż pod łóżkiem. Niemniej jednak, być może, zrobimy też taką wersję z kartonów. 

Duży natrysk może być tylko albo z tyłu, a to odpada przy układzie łóżka w poprzek, albo zaraz za fotelem kierowcy. Jest też możliwość "w środku", gdy zrobimy np. coś takiego:  

 

Albo takiego: 

 

10 hours ago, smok_wawelski said:

Może jeszcze doscislę - pisząc "Ten Hiob" miałem na myśli Piotra truckera z fest wąsikami. Choć po wyjaśnieniach które udzieliłeś mojemu Ziomkowi to jestem już pewien default_smile.png

I jeszcze uzupełnię - o ile nie trafiłeś dotychczas to zaprosze Cię na CT czyli forum camperteam.pl gdzie jeśli chodzi i budowy DIY kampervana znajdziesz naprawdę sporo super pomysłów i realizacji default_smile.png

Dzięki raz jeszcze. Ja nawet myślę, że gdy wreszcie dotrę do Krakowa, zaprosisz mnie na zwiedzanie swojego kamperka. ?

 

9 hours ago, Commander said:

Hiob...jest tu kolega Adam H który ma dużą przyczepkę i grzeje wodę prądem do prysznica. Ma pełną niezależność energetyczną, panele i dwa accu. Jak z nim rozmawiałem to mówi że nigdy nie brakowało mu prądu. Do mycia ma bojler elektryczny i to zapewnia komfort. Jedyne co miał problemy to z przetwornicą . Kupił profesjonalną z pełnym sinusem co waży ok 7 kg. 

Może Adam się odezwie albo napisz do niego. Myślę że to dobry trop... boiler.

Zawsze  dobrze jest pogadać z kimś, kto już przecierał szlaki przed nami.  Dwa accu, gdy się planuje mieć klimę, to mało. Ja myślę o 8-12 akumulatorach LiFePo4. Problemy będą, bo jak na razie nikt nie wie jak oszukać "inteligentne" alternatory w Taurusie, ale, mam nadzieję, w końcu to ktoś rozkmini. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trucker Hiob

Jutro, w niedzielę 30 VIII, ruszamy na naszą mini-trasę w góry. Tutaj mapka naszej planowanej podróży: https://goo.gl/maps/uN9XX3vtieuAsTPe8 Odbieram kampera w Boiling Springs, SC, to ten najniższy punkt podróży, następnie podjadę do domu w Matthews, NC po żonę i ruszamy w góry. Pierwszy nocleg w Boone Fork Pond, druga noc w Linville Gorge Wilderness, trzecia w Wolf Ford Roadside Camping. Wszystkie miejsca darmowe, bez jakiejś solidnej infrastruktury, ale taki właśnie jest nasz plan. Po trzeciej nocy powrót do Boiling Spring i stamtąd samochodem do domku.

Postaram się włączyć kamerę w drodze z wypożyczalni do domku, czyli koło 18 polskiego czasu, zatem - do zobaczenia!

Share this post


Link to post
Share on other sites
tamtam

Ze wzgledu na wage kabli a tych bedziesz duzo instalowal, to szedlbym w 24v. Nie ma problemów z dostepem do sprzętów na tym napięciu.
W nowych samochodach juz montuja 48v ale z dostepem do sprzetu na 48v jest problem, na razie malo popularne i nie wszystko.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trucker Hiob

Bierzemy to pod uwagę, tym bardziej, że urządzenie zasilające akumulatory, jakie, myślę, zastosujemy, ma ustawienia 12/12, 12/24, 24/24 i 24/12V.  Akumulatory LiFePo4 mają po ok. 12 volt, więc skonfigurowanie ich w grupach tak, by otrzymać 24, czy 48V to żaden problem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
kit
16 godzin temu, Trucker Hiob napisał:

Jutro, w niedzielę 30 VIII, ruszamy na naszą mini-trasę w góry. ...

Czekam na relacje jak sie maszyna spisal, jak z jej przestronnoscią , funkcjonalnością itd ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trucker Hiob
On 8/30/2020 at 6:42 AM, kit said:

Czekam na relacje jak sie maszyna spisal, jak z jej przestronnoscią , funkcjonalnością itd ?

Już po powrocie. Właśnie sklejam filmy z wyjazdu. Pierwsza część już jest gotowa:

 

 

Wiemy już co koniecznie chcielibyśmy zmienić. Przede wszystkim łóżko, które trzeba rozkładać każdego dnia - zdecydowanie lepiej mieć łóżko na stałe. Taki tapczan od ściany do ściany jest trudny do rozścielania, bo trzeba na czworakach po nim chodzić, naciągając prześcieradło, a rano po złożeniu łóżka nie ma gdzie chować poduszek i kołdry. Do tego brakuje w takim aucie miejsca na walizkę, czy torby. Stałe łóżko z bagażnikiem pod nim rozwiązuje te problemy.

Druga sprawa - to prysznic. Brakowało nam kilkunastu cm szerokości, by się czuć tam komfortowo. Na pewno w naszym aucie będzie szerszy. Brakowało też wody i dlatego zrobimy u nas zamknięty obieg, z filtrami, by nie myśleć bez przerwy, czy wody nie braknie. 

Zużycie paliwa - na szosie wyszło nam około 15-16 l/100km, ale w lesie, w górach, na szutrowych drogach, spalił ponad 21 litrów. My tu, na promocji, mamy benzynę po złotówce za litr, ale gdy ruszymy w świat, promocje się skończą i trzeba będzie zapłacić więcej, choć ciągle znacznie mniej, niż w Europie. W trasie, gdy to zużycie będzie wynosić 15, to i tak taniej będzie niż jazda BMW żony, które pali 7l/100km, plus spanie w hotelu.

Więcej przemyśleń będzie na filmach, zwłaszcza w podsumowaniu. Mam nadzieję, że uda się je wszystkie skończyć zanim wrócę do pracy w poniedziałek. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łza Włóczynutka

Ciekawe, że autko ma pełne (?) przeszklenie

trochę to dziwne, bo większość okien jest zastawiona szafami, prysznicem itp. Ciekawy jest też ten stały stopień wejściowy, chociaż może być niepraktyczny (łatwo o coś zawadzić i urwać - w Europie są rozpowszechnione wysuwane elektrycznie.)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trucker Hiob
On 9/4/2020 at 5:12 AM, Łza Włóczynutka said:

Ciekawe, że autko ma pełne (?) przeszklenie

trochę to dziwne, bo większość okien jest zastawiona szafami, prysznicem itp. Ciekawy jest też ten stały stopień wejściowy, chociaż może być niepraktyczny (łatwo o coś zawadzić i urwać - w Europie są rozpowszechnione wysuwane elektrycznie.)

Myślę, że to wynika z faktu, że za bazę kampervana służy bus, nie blaszak. Może też łatwiej zasłonić istniejące okna, niż wyciąć nowe? Nie wiem.  

Zwykle jest tak, że ładniejsze, bogatsze deski rozdzielcze mają pasażerskie wersje, a blaszaki mają podstawowe wyposażenie, choć, rzecz jasna, można zamówić też wszystko do blaszaka. 

Progi stałe, bo to nie jest wyprawowy pojazd. W takim terenie, w którym mógłby on je połamać, miałby pewnie inne problemy, z trakcją i zaczepianiem dyfrem i zaczepami amortyzatorów. W zasadzie takie drogi, jakimi jeździliśmy w ubiegłym tygodniu to maksimum na co go stać.  Tutaj parę słów na temat tego wypożyczonego vana: 

 

 

... a tu moje końcowe przemyślenia:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
kit

Obejrzałem filmiki i auto fajne ale ...

Jak dla mnie największym minusem jest brak stolika śniadaniowego co wymusza bezsensowne manewry z łóżkiem (które najlepiej jak jest stałe) a fotele przednie oba powinny być obracane (co zwiększa znacznie przestrzeń życiową) Reszta to szczegóły które i tak każdy zrobi pod siebie budując campervana ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trucker Hiob

Dlatego też w naszym vanie będą dwa obracane fotele, stałe łóżko, którego nie trzeba codziennie rozścielać i dwa fotele przed łóżkiem, z odsuwanym, ale ciągle dostępnym stolikiem, jak na tym planie: 

plan 4 (2).jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...