smok_wawelski Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Może jeszcze doscislę - pisząc "Ten Hiob" miałem na myśli Piotra truckera z fest wąsikami. Choć po wyjaśnieniach które udzieliłeś mojemu Ziomkowi to jestem już pewien I jeszcze uzupełnię - o ile nie trafiłeś dotychczas to zaprosze Cię na CT czyli forum camperteam.pl gdzie jeśli chodzi i budowy DIY kampervana znajdziesz naprawdę sporo super pomysłów i realizacji Uzupełnię też -[mention=37959]Gustav63[/mention], cenie tych ludzi za luz, sposób na życie itp itd, być może też kamperovanie poprawiło już ten film ale nie mniej jednak uważam że jest naprawdę bardzo wiele lepszych technicznie porad i relacji z budowy kampervanów - będąc technikiem mechanikiem i budując vana uważam że mogę tak twierdzić w aspektach technicznych zarówno z teorii jak i praktyki Wysłane przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaml61 Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 39 minut temu, smok_wawelski napisał: będąc technikiem mechanikiem i budując vana uważam że mogę tak twierdzić w aspektach technicznych zarówno z teorii jak i praktyki A jak postępy w budowie ? bo na razie niczego nowego nie pokazujesz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Commander Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 57 minut temu, smok_wawelski napisał: Może jeszcze doscislę - pisząc "Ten Hiob" miałem na myśli Piotra truckera z fest wąsikami. Choć po wyjaśnieniach które udzieliłeś mojemu Ziomkowi to jestem już pewien I jeszcze uzupełnię - o ile nie trafiłeś dotychczas to zaprosze Cię na CT czyli forum camperteam.pl gdzie jeśli chodzi i budowy DIY kampervana znajdziesz naprawdę sporo super pomysłów i realizacji Uzupełnię też -[mention=37959]Gustav63[/mention], cenie tych ludzi za luz, sposób na życie itp itd, być może też kamperovanie poprawiło już ten film ale nie mniej jednak uważam że jest naprawdę bardzo wiele lepszych technicznie porad i relacji z budowy kampervanów - będąc technikiem mechanikiem i budując vana uważam że mogę tak twierdzić w aspektach technicznych zarówno z teorii jak i praktyki Wysłane przy użyciu Tapatalka Przecież na pierwszej stronie zostało to potwierdzone... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smok_wawelski Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 A jak postępy w budowie ? bo na razie niczego nowego nie pokazujesz .Mea culpa, mea maxima culpa wiesz że choć żem jest pasjonat fot cz-b mam wstręt do focenia przy robocie. A z resztą co to przy bieda puszce pokazywać Idzie do przodu, parę rzeczy i w robocie i w chałupie się mi dołożyło więc zapiernicza się Adam i nie ma czasu focić żeby przynajmniej niedokończonym wyjechać bo urlop już tuż tuż Albania zdechła na 2020 po prostu rodzina i dom mają najwyższy priorytet ale choć gdzieś po PL chcemy busem szurnać. Wskazania są na Roztocze i Polesia czar albo Pojezierze Drawskie a może Biesy. Pożyjemy zobaczymy [mention=12392]Commander[/mention] - przyganiał kocioł garnkowi ja najpierw nie doczytałem pierwszej strony a Ty kilka postów wyżej ....Choć po wyjaśnieniach które udzieliłeś mojemu Ziomkowi to jestem już pewien.... Tnij cytaty dłuzyzna zbędna się robi Wysłane przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Commander Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Hiob...jest tu kolega Adam H który ma dużą przyczepkę i grzeje wodę prądem do prysznica. Ma pełną niezależność energetyczną, panele i dwa accu. Jak z nim rozmawiałem to mówi że nigdy nie brakowało mu prądu. Do mycia ma bojler elektryczny i to zapewnia komfort. Jedyne co miał problemy to z przetwornicą . Kupił profesjonalną z pełnym sinusem co waży ok 7 kg. Może Adam się odezwie albo napisz do niego. Myślę że to dobry trop... boiler. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trucker Hiob Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 11 hours ago, smok_wawelski said: Serwus @Trucker Hiob czy to ten Trucker Hiob o ktorym myślę ? Tak czy inaczej pozdrawiam serdecznie i życzę udanej budowy. Sorry że dopiero teraz się witam, widziałem i wpis w zielonej puszce i tutaj ale trochę mało czasu ostatnio na pisanie. Jednak urlop za tydzień to obiecuję że przeglądane Twój wątek i postaram się podzielić moimi doświadczeniami z budowy Z góry dziękuję. Zawsze lepiej uczyć się na błędach innych. I tak, to ten Hiob. Z takim nickiem to nie mam zbyt wielkiej konkurencji. ? 11 hours ago, filipert said: czyli elektryczny (w Twoim przypadku) podgrzewacz przepływowy Aby podgrzał wodę do natrysku potrzeba będzie kilka KW i to wcale nie będzie obfity strumień. To będzie mocno "jadło akumulatory". Jak zsumujesz dodatkowe aku i prądnicę do tego sam podgrzewacz to ani to lżejsze, ani mniejsze, ani tańsze od zwykłego bojlera. fajni, że potestujecie takiego vana na żywo jak już będziesz we wnętrzu to wyobraź sobie i pomierz prysznic a najlepiej zrób kartonowy model ścian. Jakoś słabo widzę w blaszance tak duży natrysk za przednimi fotelami. A rozważaliście układ łózka i natrysku równolegle wzdłuż auta? 1. Sprawdzałem te przepływowe i rzeczywiście - jest problem. Może zrobimy inaczej, np. coś takiego: https://pantherrvproducts.com/isotherm-isotemp-601623-slim-square-4-2-gal-16l-electric-hot-water-heater/ 16 litrów to niewiele, ale myślimy o systemie filtracji i zamkniętym obiegu, więc wtedy będzie więcej niż trzeba, a 750W to pobór mocy do zaakceptowania. 2. Kartonowy model będzie - nawet taki trochę wzmacniany, żeby dało się np. usiąść na fotelach i położyć na łóżku. 3. Oglądaliśmy kampera z łóżkiem wzdłuż i prysznicem obok, ale ma to chyba więcej wad niż zalet. Ciężko to skonfigurować, by nie było przerwy między łóżkiem, a prysznicem, więc łóżko staje się wąskie, traci się też sporo miejsca na bagaż pod łóżkiem. Niemniej jednak, być może, zrobimy też taką wersję z kartonów. Duży natrysk może być tylko albo z tyłu, a to odpada przy układzie łóżka w poprzek, albo zaraz za fotelem kierowcy. Jest też możliwość "w środku", gdy zrobimy np. coś takiego: Albo takiego: 10 hours ago, smok_wawelski said: Może jeszcze doscislę - pisząc "Ten Hiob" miałem na myśli Piotra truckera z fest wąsikami. Choć po wyjaśnieniach które udzieliłeś mojemu Ziomkowi to jestem już pewien I jeszcze uzupełnię - o ile nie trafiłeś dotychczas to zaprosze Cię na CT czyli forum camperteam.pl gdzie jeśli chodzi i budowy DIY kampervana znajdziesz naprawdę sporo super pomysłów i realizacji Dzięki raz jeszcze. Ja nawet myślę, że gdy wreszcie dotrę do Krakowa, zaprosisz mnie na zwiedzanie swojego kamperka. ? 9 hours ago, Commander said: Hiob...jest tu kolega Adam H który ma dużą przyczepkę i grzeje wodę prądem do prysznica. Ma pełną niezależność energetyczną, panele i dwa accu. Jak z nim rozmawiałem to mówi że nigdy nie brakowało mu prądu. Do mycia ma bojler elektryczny i to zapewnia komfort. Jedyne co miał problemy to z przetwornicą . Kupił profesjonalną z pełnym sinusem co waży ok 7 kg. Może Adam się odezwie albo napisz do niego. Myślę że to dobry trop... boiler. Zawsze dobrze jest pogadać z kimś, kto już przecierał szlaki przed nami. Dwa accu, gdy się planuje mieć klimę, to mało. Ja myślę o 8-12 akumulatorach LiFePo4. Problemy będą, bo jak na razie nikt nie wie jak oszukać "inteligentne" alternatory w Taurusie, ale, mam nadzieję, w końcu to ktoś rozkmini. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trucker Hiob Opublikowano 29 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2020 Jutro, w niedzielę 30 VIII, ruszamy na naszą mini-trasę w góry. Tutaj mapka naszej planowanej podróży: https://goo.gl/maps/uN9XX3vtieuAsTPe8 Odbieram kampera w Boiling Springs, SC, to ten najniższy punkt podróży, następnie podjadę do domu w Matthews, NC po żonę i ruszamy w góry. Pierwszy nocleg w Boone Fork Pond, druga noc w Linville Gorge Wilderness, trzecia w Wolf Ford Roadside Camping. Wszystkie miejsca darmowe, bez jakiejś solidnej infrastruktury, ale taki właśnie jest nasz plan. Po trzeciej nocy powrót do Boiling Spring i stamtąd samochodem do domku. Postaram się włączyć kamerę w drodze z wypożyczalni do domku, czyli koło 18 polskiego czasu, zatem - do zobaczenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tamtam Opublikowano 30 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2020 Ze wzgledu na wage kabli a tych bedziesz duzo instalowal, to szedlbym w 24v. Nie ma problemów z dostepem do sprzętów na tym napięciu.W nowych samochodach juz montuja 48v ale z dostepem do sprzetu na 48v jest problem, na razie malo popularne i nie wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trucker Hiob Opublikowano 30 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2020 Bierzemy to pod uwagę, tym bardziej, że urządzenie zasilające akumulatory, jakie, myślę, zastosujemy, ma ustawienia 12/12, 12/24, 24/24 i 24/12V. Akumulatory LiFePo4 mają po ok. 12 volt, więc skonfigurowanie ich w grupach tak, by otrzymać 24, czy 48V to żaden problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kit Opublikowano 30 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2020 16 godzin temu, Trucker Hiob napisał: Jutro, w niedzielę 30 VIII, ruszamy na naszą mini-trasę w góry. ... Czekam na relacje jak sie maszyna spisal, jak z jej przestronnoscią , funkcjonalnością itd ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trucker Hiob Opublikowano 4 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2020 On 8/30/2020 at 6:42 AM, kit said: Czekam na relacje jak sie maszyna spisal, jak z jej przestronnoscią , funkcjonalnością itd ? Już po powrocie. Właśnie sklejam filmy z wyjazdu. Pierwsza część już jest gotowa: Wiemy już co koniecznie chcielibyśmy zmienić. Przede wszystkim łóżko, które trzeba rozkładać każdego dnia - zdecydowanie lepiej mieć łóżko na stałe. Taki tapczan od ściany do ściany jest trudny do rozścielania, bo trzeba na czworakach po nim chodzić, naciągając prześcieradło, a rano po złożeniu łóżka nie ma gdzie chować poduszek i kołdry. Do tego brakuje w takim aucie miejsca na walizkę, czy torby. Stałe łóżko z bagażnikiem pod nim rozwiązuje te problemy. Druga sprawa - to prysznic. Brakowało nam kilkunastu cm szerokości, by się czuć tam komfortowo. Na pewno w naszym aucie będzie szerszy. Brakowało też wody i dlatego zrobimy u nas zamknięty obieg, z filtrami, by nie myśleć bez przerwy, czy wody nie braknie. Zużycie paliwa - na szosie wyszło nam około 15-16 l/100km, ale w lesie, w górach, na szutrowych drogach, spalił ponad 21 litrów. My tu, na promocji, mamy benzynę po złotówce za litr, ale gdy ruszymy w świat, promocje się skończą i trzeba będzie zapłacić więcej, choć ciągle znacznie mniej, niż w Europie. W trasie, gdy to zużycie będzie wynosić 15, to i tak taniej będzie niż jazda BMW żony, które pali 7l/100km, plus spanie w hotelu. Więcej przemyśleń będzie na filmach, zwłaszcza w podsumowaniu. Mam nadzieję, że uda się je wszystkie skończyć zanim wrócę do pracy w poniedziałek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łza Włóczynutka Opublikowano 4 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2020 Ciekawe, że autko ma pełne (?) przeszklenie trochę to dziwne, bo większość okien jest zastawiona szafami, prysznicem itp. Ciekawy jest też ten stały stopień wejściowy, chociaż może być niepraktyczny (łatwo o coś zawadzić i urwać - w Europie są rozpowszechnione wysuwane elektrycznie.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trucker Hiob Opublikowano 6 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2020 On 9/4/2020 at 5:12 AM, Łza Włóczynutka said: Ciekawe, że autko ma pełne (?) przeszklenie trochę to dziwne, bo większość okien jest zastawiona szafami, prysznicem itp. Ciekawy jest też ten stały stopień wejściowy, chociaż może być niepraktyczny (łatwo o coś zawadzić i urwać - w Europie są rozpowszechnione wysuwane elektrycznie.) Myślę, że to wynika z faktu, że za bazę kampervana służy bus, nie blaszak. Może też łatwiej zasłonić istniejące okna, niż wyciąć nowe? Nie wiem. Zwykle jest tak, że ładniejsze, bogatsze deski rozdzielcze mają pasażerskie wersje, a blaszaki mają podstawowe wyposażenie, choć, rzecz jasna, można zamówić też wszystko do blaszaka. Progi stałe, bo to nie jest wyprawowy pojazd. W takim terenie, w którym mógłby on je połamać, miałby pewnie inne problemy, z trakcją i zaczepianiem dyfrem i zaczepami amortyzatorów. W zasadzie takie drogi, jakimi jeździliśmy w ubiegłym tygodniu to maksimum na co go stać. Tutaj parę słów na temat tego wypożyczonego vana: ... a tu moje końcowe przemyślenia: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kit Opublikowano 6 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2020 Obejrzałem filmiki i auto fajne ale ... Jak dla mnie największym minusem jest brak stolika śniadaniowego co wymusza bezsensowne manewry z łóżkiem (które najlepiej jak jest stałe) a fotele przednie oba powinny być obracane (co zwiększa znacznie przestrzeń życiową) Reszta to szczegóły które i tak każdy zrobi pod siebie budując campervana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trucker Hiob Opublikowano 6 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2020 Dlatego też w naszym vanie będą dwa obracane fotele, stałe łóżko, którego nie trzeba codziennie rozścielać i dwa fotele przed łóżkiem, z odsuwanym, ale ciągle dostępnym stolikiem, jak na tym planie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.