Skocz do zawartości

Buduję campervana w USA na bazie Transita.


Trucker Hiob

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

11 hours ago, Łza Włóczynutka said:

@Trucker Hiob Orientujesz się, czy Twoja wersja nadwozia (wymiarów paki) transita jest odpowiednikiem europejskiego L4H3?

 

6 hours ago, Trucker Hiob said:

Jestem niemal pewien, że tak. Tutaj są podane wymiary europejskich wersji Transita i wygląda na to, że są identyczne z ich amerykańskimi odpowiednikami:  https://vandimensions.com/database/ford/transit-2014  

 

 

2 minutes ago, Łza Włóczynutka said:

Jestem ciekawy tego projektu. Ten model transita o tych wymiarach jest bliski mojemu sercu ;D 
 

Coś mi się nie zgadza z tymi wymiarami. Wersje są identyczne: Krótki i długi rozstaw osi i ta ostatnia w dwóch długościach nadwozia. Niemniej jednak wymiary wnętrza, jakie są dostępne w Necie, dość wyraźnie się różnią i nie rozumiem z czego to może wynikać.  Amerykański ma 106, 124, albo 154 cale długości wnętrza, a europejski 126, 144, albo 172 cale, czyli po ok. 20 cali/pół metra więcej. Chyba, że w Europie jakoś to inaczej liczą. Nie chce mi się wierzyć, by europejski van "wystawał" dalej o pół metra od amerykańskiego odpowiednika.  Tak czy inaczej za tydzień po prostu zmierzę kampera, którego wynajęliśmy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam brakuje wersji L4, gdzieś miałem wymiary tej wersji, jak znajdę to podeślę

O, tu: https://www.ford.pl/content/dam/guxeu/pl/pl_pl/documents/feature-pdfs/FT-Transit_Van.pdf

L4 ma 421,7 cm, mierzone chyba to jest od drzwi tylnych do przegrody. Może w USA mierzą między innymi punktami?

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 hours ago, Łza Włóczynutka said:

tam brakuje wersji L4, gdzieś miałem wymiary tej wersji, jak znajdę to podeślę

O, tu: https://www.ford.pl/content/dam/guxeu/pl/pl_pl/documents/feature-pdfs/FT-Transit_Van.pdf

L4 ma 421,7 cm, mierzone chyba to jest od drzwi tylnych do przegrody. Może w USA mierzą między innymi punktami?

Tutaj jest link do prospektu z amerykańską wersją: KLIK  Mam nadzieję, że działa też poza USA. Wymiary blaszaków są na stronie 16.  Wygląda to podobnie, nie wierzę, by robili inne wersje nadwozia na rynek USA i do Europy, tym bardziej, że to od początku był projekt z myślą o amerykańskim rynku. Gdy porównamy wymiary w tych dwu prospektach, to wszystko zaczyna się zgadzać. W amerykańskim podają dwie wartości: Na podłodze i na wysokości pasa i okazuje się, że te europejskie wymiary wychodzą "w środku". Zatem pewnie po prostu różnice wynikają z miejsc, od których liczą odległości, a wymiary aut są identyczne.

EU              US             podłoga/wys. pasa

L2      3044  US Regular Length       3200/2944

L3      3494  US Long Length            3650/3393

L4      4217  US Extended Length    4374/4115

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Trucker Hiob napisał:

... Tak czy inaczej za tydzień po prostu zmierzę kampera, którego wynajęliśmy. 

Będziesz miał na Transicie? jeśli mógłbym prosić to wrzuć jakies fotki i wymiary :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minutes ago, kit said:

Będziesz miał na Transicie? jeśli mógłbym prosić to wrzuć jakies fotki i wymiary :ok:

Będzie dokładnie taki jak nasz, z wyjątkiem podwójnych kół z tyłu, więc na pewno będą fotki, film i może nawet zrobię sesję LIVE Q&A z jego wnętrza. Dam tutaj znać, ale lepiej zaznaczyć dzwoneczek na kanale YT. 

Nawiasem mówiąc pojechałem przed chwilą do Forda zmierzyć własnoręcznie długość wnętrza i wychodzi 164 cale, czyli ok 415 cm. Więcej to się da, jak się wiezie deski i odsunie fotele do przodu, ale nie pod zabudowę kempingową. A ja zaraz zrobię kilka "teoretycznych" projektów zabudowy i tutaj wkleję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka pomysłów na zabudowę. To są wstępne projekty, życie je zweryfikuje. Rzeczy, które raczej na pewno się nie zmienią, to wymiary i położenie łóżka i generalnie miejsce, gdzie jest lada kuchenna ze zlewozmywakiem i indukcyjną kuchenką. Jednak jej wymiary mogą się zmienić, ale łózka raczej nie.  

Fotele kierowcy i pasażera są obracane. Szafka koło fotela umiejscowionego przy łóżku jest niska, tak, by łokieć miał miejsce. Te fotele w ogóle są wysoko, tak, że łokcie siedzących będą nad poziomem łóżka i lady kuchennej. Może zrobię jeszcze rysunki - widok z boku, by to lepiej zilustrować. 

 

plan 2 (2).jpg

plan 3 (2).jpg

plan 4 (2).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak to wygląda "z boku". Plan jest mylący, bo pokazuje widok z góry, ale przy odrobinie wyobraźni można sobie unaocznić co mam na myśli. To jest boczny rzut trzeciej wersji naszych planów, bo ona jest najbardziej, w tym momencie, prawdopodobna. Foteliki przed łóżkiem są na platformie, podwyższeniu, z kilku powodów. Po pierwsze platforma taka będzie ułatwiała wejście do dość wysoko usytuowanego łóżka. Po drugie siedząc wysoko uzyskamy miejsce na łokcie, które będą powyżej płaszczyzny łózka, szafki obok i blatu kuchennego. Po trzecie przesuwany stolik będzie można łatwo odsunąć nad łóżko, gdy się będzie chciało wstać z fotelika. 

Plan 5 (2).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minutes ago, kit said:

A dlaczego nie wykorzystasz przednich foteli w ramach "salonu"?

Łóżko po odjęciu izolacji wyjdzie 190cm? Na jakiej będzie wysokości?

Przednie fotele też będą wykorzystane, zamówiliśmy obrotowe, ale czasem lepiej sobie usiąść z daleka od siebie. ?  Na planie 1 i 2 w zasadzie głównie przednie fotele byłyby wykorzystywane. 

Transit w miejscu wgłębień okiennych ma 194 cm szerokości, więc nawet po dodaniu dwucentymetrowej izolacji powinno zostać 190. Ja mam 174, więc jak się zrobi z tego trochę mniej, powiedzmy 188, to i tak będzie wystarczająco dla nas. Moja żona chciałaby tam dać "body flares" (nie wiem jak to się nazywa po polsku), coś takiego:  https://www.campervan-hq.com/products/ford-transit-148wb-campervan-body-flares  albo takiego:  https://www.flarespace.com/  Ta druga firma ma całe komplety, włącznie z wykończeniem wnętrza i łóżkiem z materacem. Jedyny problem to kasa....  zaczyna się od 6 tys dolarów. :D  Tak więc chyba sobie darujemy.

Ale taka opcja jest możliwa:  https://www.flarespace.com/shop/Ford-Transit-148-p192015039  Flares po obu stronach, z jednej można dodać odchylane okno plus wykończenie wnętrza, razem 2135 dolarów. Do tego pewnie dojdzie jakiś podatek i wysyłka, ale nad tym już można się zastanowić.  Zazwyczaj cena takich rzeczy kręci się w okolicach 1600 dolarów, ale to za niepomalowane, bez okna i bez wykończenia od wewnętrznej strony. 

Edytowane przez Trucker Hiob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prysznic w miejscu nadkoli mógłby być tylko wtedy, gdyby był "custom made". Gotowe kabiny się tam nie nadają. Dlatego też chyba pozostaniemy przy planie z fotelikami nad nadkolami i z prysznicem za fotelem kierowcy. Prysznic będzie najbardziej "wystawał", więc musi być w którymś kącie. 

Pisząc o prysznicu mam oczywiście na myśli całą łazienkę z ubikacją, tzw. "wet bath" w nomenklaturze amerykańskiej, czyli kabina z muszlą klozetową, na której można siedzieć biorąc prysznic. Do tego myślimy o zainstalowaniu konkretnie tego urządzenia:   https://compostingtoiletsusa.com/product/natures-head-composting-toilet/   https://www.amazon.com/Natures-Head-Composting-Toilet-Standard/dp/B003EX7LV6/ref=sr_1_7?crid=33DNWN8PAG7Z2   Drogie, ale ma doskonałe opinie. "Numer 1" opróżnia się co dwa dni, "numer 2" co dwa tygodnie i ma formę kompostu, bez zapachu, tzn wg opinii w necie ma zapach "mokrej ziemi" i można to wyrzucić do zwykłego kontenera na śmieci. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa ta toaleta, nie słyszałem nigdy o takich. W Europie najczęściej spotykane są "kasetowe" czyli mają wyjmowany z zewnątrz vana zbiornik na fekalia.

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwus @Trucker Hiob

czy to ten Trucker Hiob o ktorym myślę ? Tak czy inaczej pozdrawiam serdecznie i życzę udanej budowy.

Sorry że dopiero teraz się witam, widziałem i wpis w zielonej puszce i tutaj ale trochę mało czasu ostatnio na pisanie.

Jednak urlop za tydzień to obiecuję że przeglądane Twój wątek i postaram się podzielić moimi doświadczeniami z budowy

 

 

 

 Budowa Kampera

 

Skoro jesteś moim rówieśnikiem i jak piszesz fachowcem to dziwię się mocno że podajesz ten przykład budowy gdzie gość mieniąc się guru i oferując podręczniki budowy kampervana w jednym z filmów wypowiada się np. o grodzi i konstruuje ja niezgodnie z prawem i zdrowym technicznie rozsadkiem

 

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.08.2020 o 16:05, Trucker Hiob napisał:

grzałka, która grzeje tylko wtedy, gdy woda płynie,

czyli elektryczny (w Twoim przypadku) podgrzewacz przepływowy

Aby podgrzał wodę do natrysku potrzeba będzie kilka KW i to wcale nie będzie obfity strumień. To będzie mocno "jadło akumulatory".

Jak zsumujesz dodatkowe aku i prądnicę do tego sam podgrzewacz to ani to lżejsze, ani mniejsze, ani tańsze od zwykłego bojlera.

15 godzin temu, Trucker Hiob napisał:

Kilka pomysłów na zabudowę

fajni, że potestujecie takiego vana na żywo

jak już będziesz we wnętrzu to wyobraź sobie i pomierz prysznic a najlepiej zrób kartonowy model ścian.

Jakoś słabo widzę w blaszance tak duży natrysk za przednimi fotelami. 

A rozważaliście układ łózka i natrysku równolegle wzdłuż auta?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.