Jump to content
Trucker Hiob

Buduję campervana w USA na bazie Transita.

Recommended Posts

maciejek34

Nie lepiej kupić coś gotowego ?, na miejscu chyba nie brakuje ciekawych egzemplarzy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Hiob możesz podać 3 wymiary paki oraz MW i DMC?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trucker Hiob
Posted (edited)
6 hours ago, maciejek34 said:

Nie lepiej kupić coś gotowego ?, na miejscu chyba nie brakuje ciekawych egzemplarzy ?

Są, oczywiście, że są, tylko że żaden z nich nie jest perfekt. Jedziemy jutro do dealera do Południowej Karoliny, a za dwa tygodnie pojedziemy na parę dni w góry wypożyczonym i kto wie - może jednak zdecydujemy się na taką opcję. Jednak są one drogie, a i tak pewnie chciałbym wiele rzeczy w nim zmienić. 

6 hours ago, Commander said:

Hiob możesz podać 3 wymiary paki oraz MW i DMC?

Są to wymiary w stopach i calach, cal to 2,54 cm, stopa 30,48 cm. Ten "nasz" to najdłuższa wersja. Zatem długość wnętrza to 391 cm plus 18 na pewnej wysokości nad podłogą. Wysoki jest na 195 cm i szeroki na 175, ale na wysokości okien 10 cm więcej. 

Waga 2,5 tony, waga maksymalna 4,1 albo 4,3 - w zależności od wybranej wersji (T250, lub T350)

Wymiary (2).jpg

Edited by Trucker Hiob (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suzu4x4
 
Obejrzałem i wszystko jasne ;)

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trucker Hiob
22 hours ago, Suzu4x4 said:

wow Polskie blachy w USA

jak rozwiązujesz kwestię badań technicznych ?

 

22 hours ago, jacekzoo said:

Cadillac też ma chyba polskie

 

13 hours ago, Suzu4x4 said:

Obejrzałem i wszystko jasne ;)

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

Przepraszam, że zamiast odpowiedzi wkleiłem tylko link do filmu na YT, ale zrobiłem to w czasie jazdy, nie mając czasu na pełną odpowiedź. Pozwólcie zatem, że teraz dodam kilka słów, bo prawo w tej dziedzinie jest u nas dość zabawne.

"Klasyki", czyli w naszym stanie samochody mające ponad 30 lat, są zwolnione z obowiązku robienia przeglądów i badań technicznych. Zatem teraz już nawet maluszek, wyprodukowany w 88 roku nie jeździ na coroczne badania.

Cadillac i Cougar mają z tyłu rejestracje z roku produkcji samochodu, kupione na Amazon, nigdzie nie zgłaszane, czy rejestrowane. Cadillac ma dodatkowo starą rejestrację z przodu, z Kalifornii, też z 1951 roku. Te z tyłu są obowiązkowe, ta z przodu służy tylko do ozdoby.  Oczywiście z tyłu mogłyby być ich prawdziwe rejestracje, ale możliwość przykręcenia "lewych", tzn nigdzie nie zgłaszanych, zwłaszcza, gdy mamy w naszym stanie kilka płatnych dróg wysyłających rachunek za przejazd właścicielom aut po odczytach z kamery numerów rejestracji, jest zbyt kusząca, by z tego nie korzystać. 🙂  Prawdziwą rejestrację trzeba wozić w aucie, np. w bagażniku i okazać każdemu, kto o to poprosi.

Innym zabawnym przepisem jest ten mówiący, że rejestracja ma być z tyłu, chyba, że z tyłu mamy jakieś urządzenie, albo przewozimy towar, który by ją zasłonił, zniszczył, czy przekolorował, to wtedy możemy ją sobie przykręcić z przodu. Z tego (chyba) wynika, że jak mamy np. uchwyt na rower ją zasłaniający, to możemy ją sobie po prostu odkręcić i przykręcić z przodu, choć w praktyce i tak wszyscy w takiej sytuacji jeżdżą z zasłoniętą tablicą. 

A to cytat z przepisów:

 "Provided further, that when only one registration plate is issued for a motor vehicle and this motor vehicle is transporting a substance that may adhere to the plate so as to cover or discolor the plate or if the motor vehicle has a mechanical loading device that may damage the plate, the registration plate may be attached to the front of the motor vehicle.

Any motor vehicle of the age of 35 years or more from the date of manufacture may bear the license plates of the year of manufacture instead of the current registration plates, if the current registration plates are maintained within the vehicle and produced upon the request of any person."

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łza Włóczynutka

Oprócz silnika i skrzyni, reszta w tych transitach jest taka sama jak w Europie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trucker Hiob

Myślę, że tak. To znaczy główne wymiary, być może pewne elementy zawieszenia mogą się różnić. U nas nie ma ograniczenia do 3,5 tony, więc nawet te najlżejsze mogą mieć mocniejsze resory, ale nie jestem tego pewien.

Wybierając "blaszaka" na stronie Forda najlżejszą wersją jest van o ciężarze 8670 lbs, czyli prawie 4 tony. Ten z podwójnymi kołami może ważyć 4700 kg, a na "amatorskie" prawo jazdy w USA można prowadzić pojazdy i zestawy o wadze do 12 ton, z przyczepą do 4,5 tony, albo autobusy z 15 pasażerami. Poszczególne stany mają nieco inne przepisy, ale ogólne zasady są takie same: Gdy pojazd waży do 26 tys funtów, gdy przyczepa nie waży ponad 10 tys funtów, to każdy amator może to prowadzić. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
maciejek34

Właśnie obejrzałem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trucker Hiob
12 minutes ago, maciejek34 said:

Właśnie obejrzałem

Tylko, że to jest tzw. "Class C" kamper, a mnie interesuje tylko coś znacznie mniejszego. Nawiasem mówiąc te "class C", "półintegry", często są tańsze od vanów, mimo, że są od nich większe. 

Przy okazji parę słów o tym jak się te pojazdy u nas klasyfikuje.  Class A to "integry", duże kampery, największe wielkości autokaru, albo wręcz budowane na bazie autokarów. Class B to vany, mające oryginalne nadwozie. Kamper mający kabinę vana, ale zabudowę z tyłu taką jak na powyższym filmie, to Class C. Czasem te najmniejsze kampery z tej grupy są nazywane "B+", ale prawdziwa klasa "B" to po prostu przerobiony van, z zachowaniem oryginalnego nadwozia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trucker Hiob

Po wizycie u dealera gotowych kamperów tylko się upewniliśmy, że chcemy zbudować swojego - zatem zamówiłem to, co chciałem i teraz tylko trzeba czekać. Prawdopodobnie ok. 5 miesięcy.  Cena? 50 tys dolarów za "gołego" blaszaka. 

Silnik 3,5 l biturbo benzyna, 310 KM, 10-biegowy automat, 3,31 dyfer ze szperą, choć pewnie to tylko elektroniczna blokada, hamująca ślizgające się koło. Poza tym obracane fotele z szarego materiału, długa i wysoka buda, 31-galonowy zbiornik paliwa, hak do przyczepy, okna w tylnych i bocznych, odsuwanych drzwiach, tempomat, dwa alternatory po 250 Amps, radio z 8-calowym wyświetlaczem, satelitą, SYNC3, USB, Aux etc i to z grubsza wszystko. Resztę musimy sami dodać. Teraz 5 miesięcy na planowanie, a potem do roboty. 

 

vehicle-%283%29.png vehicle-%284%29.png vehicle.png vehicle-%281%29.png vehicle-%282%29.png 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łza Włóczynutka

No i super, transity są wygodne i nowoczesne. Będziecie mieć przegrodę za fotelami czy cała przestrzeń do dyspozycji?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trucker Hiob

Nie ma żadnej przegrody między miejscem kierowcy i pasażera, a przestrzenią ładunkową. Nasz van będzie w przybliżeniu wyglądał jak ten: 

Różnice będą takie, że nasz ma na razie tylko okna w drzwiach, pojedyncze koła, a we wnętrzu zamiast "wersalki" z tyłu będzie łóżko na stałe, wyżej i w poprzek, z "bagażnikiem" pod nim, dostępnym z tyłu, poza tym prysznic będzie bardziej "kwadratowy". Zamiast generatora i propanu będzie sporo akumulatorów i baterie słoneczne, plus parę innych drobiazgów. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Cześć.

Podobał mi się bardzo ten projekt. Może i Tobie się coś przyda...

 

Pytałem o wymiary, żeby coś wtryskiwać, ale doszedłem do wniosku, że sam na pewno wiesz jak to ma wyglądać. Najważniejsze...nie oszczędzać na izolacji...

Mam jeszcze pytanie.... Dlaczego nie bliźniaki? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
danielpoz

50tyś$? Czyli aż tak tanich samochodów tam nie ma. Chyba że w użytkowych ceny nie sa tak niskie jak w osobówkach. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander
4 godziny temu, danielpoz napisał:

50tyś$? Czyli aż tak tanich samochodów tam nie ma. Chyba że w użytkowych ceny nie sa tak niskie jak w osobówkach. 

Pewnie to kwota ze wszystkimi podatkami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...