Skocz do zawartości

Buduję campervana w USA na bazie Transita.


Trucker Hiob

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

6 hours ago, maciejek34 said:

Nie lepiej kupić coś gotowego ?, na miejscu chyba nie brakuje ciekawych egzemplarzy ?

Są, oczywiście, że są, tylko że żaden z nich nie jest perfekt. Jedziemy jutro do dealera do Południowej Karoliny, a za dwa tygodnie pojedziemy na parę dni w góry wypożyczonym i kto wie - może jednak zdecydujemy się na taką opcję. Jednak są one drogie, a i tak pewnie chciałbym wiele rzeczy w nim zmienić. 

6 hours ago, Commander said:

Hiob możesz podać 3 wymiary paki oraz MW i DMC?

Są to wymiary w stopach i calach, cal to 2,54 cm, stopa 30,48 cm. Ten "nasz" to najdłuższa wersja. Zatem długość wnętrza to 391 cm plus 18 na pewnej wysokości nad podłogą. Wysoki jest na 195 cm i szeroki na 175, ale na wysokości okien 10 cm więcej. 

Waga 2,5 tony, waga maksymalna 4,1 albo 4,3 - w zależności od wybranej wersji (T250, lub T350)

Wymiary (2).jpg

Edytowane przez Trucker Hiob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 hours ago, Suzu4x4 said:

wow Polskie blachy w USA

jak rozwiązujesz kwestię badań technicznych ?

 

22 hours ago, jacekzoo said:

Cadillac też ma chyba polskie

 

13 hours ago, Suzu4x4 said:

Obejrzałem i wszystko jasne ;)

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

Przepraszam, że zamiast odpowiedzi wkleiłem tylko link do filmu na YT, ale zrobiłem to w czasie jazdy, nie mając czasu na pełną odpowiedź. Pozwólcie zatem, że teraz dodam kilka słów, bo prawo w tej dziedzinie jest u nas dość zabawne.

"Klasyki", czyli w naszym stanie samochody mające ponad 30 lat, są zwolnione z obowiązku robienia przeglądów i badań technicznych. Zatem teraz już nawet maluszek, wyprodukowany w 88 roku nie jeździ na coroczne badania.

Cadillac i Cougar mają z tyłu rejestracje z roku produkcji samochodu, kupione na Amazon, nigdzie nie zgłaszane, czy rejestrowane. Cadillac ma dodatkowo starą rejestrację z przodu, z Kalifornii, też z 1951 roku. Te z tyłu są obowiązkowe, ta z przodu służy tylko do ozdoby.  Oczywiście z tyłu mogłyby być ich prawdziwe rejestracje, ale możliwość przykręcenia "lewych", tzn nigdzie nie zgłaszanych, zwłaszcza, gdy mamy w naszym stanie kilka płatnych dróg wysyłających rachunek za przejazd właścicielom aut po odczytach z kamery numerów rejestracji, jest zbyt kusząca, by z tego nie korzystać. ?  Prawdziwą rejestrację trzeba wozić w aucie, np. w bagażniku i okazać każdemu, kto o to poprosi.

Innym zabawnym przepisem jest ten mówiący, że rejestracja ma być z tyłu, chyba, że z tyłu mamy jakieś urządzenie, albo przewozimy towar, który by ją zasłonił, zniszczył, czy przekolorował, to wtedy możemy ją sobie przykręcić z przodu. Z tego (chyba) wynika, że jak mamy np. uchwyt na rower ją zasłaniający, to możemy ją sobie po prostu odkręcić i przykręcić z przodu, choć w praktyce i tak wszyscy w takiej sytuacji jeżdżą z zasłoniętą tablicą. 

A to cytat z przepisów:

 "Provided further, that when only one registration plate is issued for a motor vehicle and this motor vehicle is transporting a substance that may adhere to the plate so as to cover or discolor the plate or if the motor vehicle has a mechanical loading device that may damage the plate, the registration plate may be attached to the front of the motor vehicle.

Any motor vehicle of the age of 35 years or more from the date of manufacture may bear the license plates of the year of manufacture instead of the current registration plates, if the current registration plates are maintained within the vehicle and produced upon the request of any person."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że tak. To znaczy główne wymiary, być może pewne elementy zawieszenia mogą się różnić. U nas nie ma ograniczenia do 3,5 tony, więc nawet te najlżejsze mogą mieć mocniejsze resory, ale nie jestem tego pewien.

Wybierając "blaszaka" na stronie Forda najlżejszą wersją jest van o ciężarze 8670 lbs, czyli prawie 4 tony. Ten z podwójnymi kołami może ważyć 4700 kg, a na "amatorskie" prawo jazdy w USA można prowadzić pojazdy i zestawy o wadze do 12 ton, z przyczepą do 4,5 tony, albo autobusy z 15 pasażerami. Poszczególne stany mają nieco inne przepisy, ale ogólne zasady są takie same: Gdy pojazd waży do 26 tys funtów, gdy przyczepa nie waży ponad 10 tys funtów, to każdy amator może to prowadzić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minutes ago, maciejek34 said:

Właśnie obejrzałem

Tylko, że to jest tzw. "Class C" kamper, a mnie interesuje tylko coś znacznie mniejszego. Nawiasem mówiąc te "class C", "półintegry", często są tańsze od vanów, mimo, że są od nich większe. 

Przy okazji parę słów o tym jak się te pojazdy u nas klasyfikuje.  Class A to "integry", duże kampery, największe wielkości autokaru, albo wręcz budowane na bazie autokarów. Class B to vany, mające oryginalne nadwozie. Kamper mający kabinę vana, ale zabudowę z tyłu taką jak na powyższym filmie, to Class C. Czasem te najmniejsze kampery z tej grupy są nazywane "B+", ale prawdziwa klasa "B" to po prostu przerobiony van, z zachowaniem oryginalnego nadwozia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wizycie u dealera gotowych kamperów tylko się upewniliśmy, że chcemy zbudować swojego - zatem zamówiłem to, co chciałem i teraz tylko trzeba czekać. Prawdopodobnie ok. 5 miesięcy.  Cena? 50 tys dolarów za "gołego" blaszaka. 

Silnik 3,5 l biturbo benzyna, 310 KM, 10-biegowy automat, 3,31 dyfer ze szperą, choć pewnie to tylko elektroniczna blokada, hamująca ślizgające się koło. Poza tym obracane fotele z szarego materiału, długa i wysoka buda, 31-galonowy zbiornik paliwa, hak do przyczepy, okna w tylnych i bocznych, odsuwanych drzwiach, tempomat, dwa alternatory po 250 Amps, radio z 8-calowym wyświetlaczem, satelitą, SYNC3, USB, Aux etc i to z grubsza wszystko. Resztę musimy sami dodać. Teraz 5 miesięcy na planowanie, a potem do roboty. 

 

vehicle-%283%29.png vehicle-%284%29.png vehicle.png vehicle-%281%29.png vehicle-%282%29.png 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnej przegrody między miejscem kierowcy i pasażera, a przestrzenią ładunkową. Nasz van będzie w przybliżeniu wyglądał jak ten: 

Różnice będą takie, że nasz ma na razie tylko okna w drzwiach, pojedyncze koła, a we wnętrzu zamiast "wersalki" z tyłu będzie łóżko na stałe, wyżej i w poprzek, z "bagażnikiem" pod nim, dostępnym z tyłu, poza tym prysznic będzie bardziej "kwadratowy". Zamiast generatora i propanu będzie sporo akumulatorów i baterie słoneczne, plus parę innych drobiazgów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Podobał mi się bardzo ten projekt. Może i Tobie się coś przyda...

 

Pytałem o wymiary, żeby coś wtryskiwać, ale doszedłem do wniosku, że sam na pewno wiesz jak to ma wyglądać. Najważniejsze...nie oszczędzać na izolacji...

Mam jeszcze pytanie.... Dlaczego nie bliźniaki? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.