Skocz do zawartości

Buduję campervana w USA na bazie Transita.


Trucker Hiob

Rekomendowane odpowiedzi

1 minute ago, Commander said:

Czy te schodki nie obniżają nadmiernie prześwitu pojazdu? Pamiętam że była na początku walka o jego zwiększenie....

To się okaże "w praniu". Na razie jestem skłonny raczej iść w kierunku szosowych opon. Prześwit jest zdeterminowany umiejscowieniem dyfra i zamocowaniem amortyzatorów, schodki go nie zmniejszyły. Zmniejszony jest kąt rampowy, więc łatwiej będzie się powiesić na poprzecznym garbie, ale nie ma żadnych planów, by wybierać się w takie okolice, gdzie by nam to groziło. Większe koła i tak ten prześwit nam zwiększył parę cm, niezależnie od schodka.

Film z budowy stolika:   

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Przyszły szafki, więc już wiem co będę robił w weekend... Na razie są trzy, czwarta w drodze, ale to wystarczy, by zamontować konstrukcję do ich zawieszania. Na zdjęciach po prostu je podparłem poduchami z foteli. 

 

DSC02558.JPG

DSC02560.JPG

DSC02568.JPG

DSC02569.JPG

DSC02572.JPG

DSC02573.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szafki po zamontowaniu. Pewien problem z kablami, które Ford bezsensownie puścił w środku vana, ale znajdziemy jakieś rozwiązanie. Docelowo będą pod szafkami, nie między szafkami, a ścianą. Pewnie będzie to wymagać pewnych cięć w wewnętrznym oblachowaniu nyski, ale i to się da zrobić. 

DSC02578.thumb.JPG.2cfdcd1d1347fe107bac1c9378dfd064.JPG

DSC02576.thumb.JPG.9bea992b38b485f934d4cc78f2df8f07.JPG

DSC02575.thumb.JPG.b7af2944dc27ef397f3dc4bd578e1d51.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego by Nas to miało irytować? Odchylane do góry same by się zamykały, a tak wystarczy odsunąć zamek błyskawiczny, odchylić drzwi w dół. Co więcej, szafki  mają siatki zabezpieczające rzeczy przed wypadnięciem. Po trzecie - i najważniejsze, moja żona jest nimi zachwycona - i to jest najistotniejsze, bo wiesz, "if mama ain't happy, ain't nobody happy". :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no jak żona zadowolona to zupełnie zmienia postać rzeczy ;)

Ale tak na poważnie, mając "zawias' na dole szafki by cokolwiek z niej wyjąć musimy ja praktycznie całą otworzyć i robimy to "na siebie". Zawias od góry nie wymusza całkowitego otwierania i zdecydowanie ułatwia sięganie. Przerabiałem to u mnie ale ja mam pneumatyczne siłowniki dźwigające fronty i utrzymujące je w górze.

Choć ogólnie u Was z natury będzie trudniej bo szafki na łóżkiem. Ja do wszystkich mam dostęp stojąc, to nie co inna sytuacja.
Edit: Widziałem gdzieś na jakimś filmiku jak mieli szafki bez żadnych frontów, takie siatki o których wspominasz wystarczały by nic nie wylatywało w czasie jazdy.

Swoją drogą to myślałem, że będziecie sami robić pod wymiar by wykorzystać każdy zakątek. Warunki, narzędzia i zdolności ku temu macie ;)  .

Edytowane przez Paweł7 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szafki praktycznie są "na wymiar", naprawdę niewiele stracimy przez to, że są one kupione gotowe. Ponieważ mają one półkę w środku, to rzeczy najczęściej wyjmowane, np. majtki i skarpetki, można trzymać na górnej półeczce i wtedy wystarczy odsunąć połowę "drzwiczek". Nad segmentem kuchennym, między fotelem kierowcy a prysznicem, w drzwiach prysznica i koło "mojego" krzesełka przy łóżku, na przeciwko "kuchni" i pod tym krzesełkiem będą kolejne szafki i schowki, tym razem "na miarę" i rzeczy częściej wyjmowane tam będzie można chować. 

Szafki bez "frontów" też widzieliśmy, ale one ładnie wyglądają gdy są puste, gdy zza siatki spoglądają różowe majtki, to już trochę gorzej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Zamieściłem na moim kanale YT dłuższy film z budowy układu hydraulicznego prysznica i czytam komentarze. Oczywiście większość z nich pokrywa się z Waszymi uwagami, za które dziękuję. Dzięki nim można bowiem poprawić swój projekt.

Dwie rzeczy będą zatem zmienione. Jedna to dodatkowe filtry wody: Jeden to zwykłe sitko w otworze "wanienki", drugi będzie taki sam, jak ten przed pompą, ale przykręcony do zaworu pod autem. Będzie go łatwo wyczyścić, w przeciwieństwie do tego przed pompą.

Druga zmiana, to rurka odprowadzająca wodę z zaworu pod autem. Normalnie będzie ona przyczepiona do dolnej krawędzi ściany samochodu, ale gdy np. na kempingu, czy parkingu pod WalMartem będziemy się chcieli wykąpać, będzie można po prostu podstawić pod samochód jeden z naszych siedmiogalonowych zbiorników na czystą wodę i po kąpieli wylać ją do kratki ściekowej, czy w inne odpowiednie miejsce.

 

Edytowane przez Trucker Hiob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.