Skocz do zawartości

Małe auto i mała przyczepa - da się zapakować i sensownie doposażyć?


Mars

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Jestem laikiem w temacie przyczepy campingowej, bo z żoną do tej pory jeździliśmy tylko pod namiot, więc proszę o pomoc w uzyskaniu odpowiedzi na nurtujące pytania, ewentualnie o przekierowanie w odpowiednie miejsce, za co z góry serdecznie dziękuję.

Do rzeczy. Chcemy kupić nową (fabrycznie) przyczepę, ewentualnie kilkuletnią o DMC: 1000 kg, która ma być tylko dla mnie i żony (po prostu mamy już kilka lat i chcemy zmienić namiot na przyczepę). Budżet, to 70 kzł brutto.

Mamy forda fiestę z 2018 r.; 129 KM i 205 Nm; MW: 1088 kg; DMC pojazdu: 1670 kg; DMC zespołu pojazdów: 2670 kg; DMC przyczepy z hamulcem: 1000 kg.

Wystarczy tylko łóżko małżeńskie np. taka. Ta z linku ma ładowność 250 kg, a chciałbym dołożyć klimę i panele fotowoltaiczne, chociaż prąd mógłbym brać z kampingu tak, jak do tej pory. Dużo zmieści się w aucie, bo jeździmy sami. Z Waszego doświadczenia ma to sens, czy za mała taka cepka? Adria AVIVA 360 DD jest podobna do tej STERCKEMAN:  Adria    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym budżecie bez problemu znajdziesz taką małą "nówkę".

Aviva 360DD - bez problemu zmieścisz się w budżecie łącznie z solarami i klimą. One w podstawie kosztują ok 55-57 tys. zł brutto (w zależności o kursu euro).

Pomyśl jeszcze nad Avivą 400 PS (tam chyba da się obniżyć DMC do 1000 kg). Sprawdź też Dethleffsa c'joy 410 QL - tam DMC jest 1100, ale musisz sprawdzić, czy też nie można obniżyć DMC. 

Co do wielkości - to są małe przyczepy, wąskie przede wszystkim. My z 2+3 mieścimy się bez problemu w Avivie 360DK, ale jesteśmy średniego wzrostu i szczupli, a dzieciaki malutkie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Moim zdaniem klima i solary się wzajemnie wykluczają. Co ma pociągnąć tę klimę? Akumulator?

1000 kg na fFestę to dużo... Czy za dużo? Wyjdzie w praniu.

Jak dla mnie to łóżko małżeńskie i mała dinerka, mower i klimatyzacja w opcji po pierwszym sezonie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Commander napisał:

Moim zdaniem klima i solary się wzajemnie wykluczają

Nie zawsze jedzie w takie słońce że musi mieć klimę i nie zawsze jedzie na dzika że musi mieć solary 

4 minuty temu, Commander napisał:

mower

Do budki 1000kg?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta fiesta to 1.5 tdci czy 1.0 ecoboost?

Dmc 1000 to będzie niemałe obciążenie, da się, ale cudów nie można będzie wymagać. Mały samochód, małe rozstawy osi, przy małej wadze trochę będzie szarpana przez cepę. Jeśli to diesel, to o tyle dobrze, że większa masa będzie nad przednią osią niż w ecobooście 1.0, i 4 garnki jednak. 

Czy jeden czy drugi, nie sępić obrotów podczas jazdy. Nie niskie, a średnie, niskie obroty przy holowaniu to nie jest ulga dla silnika, im mniejszy silnik tym jest to ważniejsze.

Niebagatelne znaczenie m.zd. ma gabaryt budki, max. 350-380 po długości podłogi, ale to i tak dla takiego samochodu żagiel.

Założenie dmc max 1000 kg i klima, cepa możliwie nowa/fabrycznie nowa - generalnie ambitne, bo cepki ostatnio "przytyły" mocno. Myślcie od samego początku nad możliwym obniżeniem wagi - mover należałoby sobie darować, sam sporo waży, plus wymaga większego aku. Solar - elastyczny lekki, lub 2 małe ramkowe po np. 30-40W, ważą koło 2-2,5 kg sztuka, i do tego regulator MPPT (panele spięte szeregowo), lub PWM (równolegle), sam regulator to też 1-2 kg (MPPT z prawdziwego zdarzenia [np. tracer] vs PWM (np. phocos 8ka lub 10-ka - ten waży może ze 100 gramów). Jeśli planujecie klimę, to panele są wspomogająco, do wyjazdów lub postojów na dziko, sporadycznie, gdzie nie będzie się gdzie podłączyć, Do takich paneli aku 50-60Ah, na pewno nie ma co liczyć na zasilanie klimy z paneli, więc po co rozważania co by było gdyby babka dziadkiem była? Jeśli gaz, i np. do tego grill gazowy, lub kuchenka w przedsionku, to odżałować, przeciągnąć rurki i zrobić podłączenia w ścianach zewnętrznych, wtedy 1 nano lub 8-ka gaspolu (lżejsza parę deko) zasili wszystko, kwestia szybkozłączek i węża odpowiedniej długości. Jeśli przedsionek - stelaż alu albo karbon, ew. przedsionek lekki., jak nie przedsionek, to roleta, raczej workowa, ew. na początek daszek como. Gdybyście planowali np. rowery itp - na dach w samochodzie, nie dać się namówić na żaden bagażnik na przyczepie. Jak już jeździc z tą cepą, i z tym holownikiem, to ze zbiornikami na pusto lub prawie pusto.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.08.2020 o 20:48, pjetko napisał:

... Pomyśl jeszcze nad Avivą 400 PS (tam chyba da się obniżyć DMC do 1000 kg)...

Ta pasuje nam jeszcze bardziej, tylko nie sądziłem, że można obniżyć jej DMC. Zadzwonię i zapytam. 

19 godzin temu, czyś napisał:

Ta fiesta to 1.5 tdci czy 1.0 ecoboost?... Jeśli przedsionek - stelaż alu albo karbon, ew. przedsionek lekki., jak nie przedsionek, to roleta, raczej workowa, ew. na początek daszek como. Gdybyście planowali np. rowery itp - na dach w samochodzie, nie dać się namówić na żaden bagażnik na przyczepie. Jak już jeździc z tą cepą, i z tym holownikiem, to ze zbiornikami na pusto lub prawie pusto.

 

Fiesta ma silnik 1,0 EcoBoost po tuningu oprogramowania. Movera na razie bym nie brał, bo to dość lekka przyczepka. Klima obowiązkowo, ale prąd z zewnątrz, czyli z kampingu - OK. Nie brać paneli - OK. Przedsionek byśmy chcieli kupić od razu z przyczepką. Rowerów nie planujemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowery to by się przydały na dach żeby dociążać auto.

Najpierw spróbuj dobry daszek.... przedsionek każdy z nas już dawno porzucił. To jest dobre rzecz przy małych dzieciach i ew porze deszczowej. Ale jak pada beznadziejnie to przecież zmieniamy miejsce.

Edytowane przez Commander (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Commander napisał:

Rowery to by się przydały na dach żeby dociążać auto.

Najpierw spróbuj dobry daszek...

Auto by się dociążało rzeczami, skoro do cepki wejdzie tylko 200 kg. Na razie by była więc tylko markiza, aby zobaczyć, czy przedsionek będzie potrzebny. 

 

W dniu 6.08.2020 o 20:48, pjetko napisał:

... Pomyśl jeszcze nad Avivą 400 PS (tam chyba da się obniżyć DMC do 1000 kg)...

Widzę, że ona waży tylko 784 kg, więc obniżając DMC do tony zostaje 216 kg ładowności. 

Edytowane przez Mars (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fendt najgorszy, a Niewiadów najlepszy?
Przecież takie kategoryzowanie nie ma sensu. Jest masa osób a których Niewiadówki są najlepsze.

Wszystko zależy po prostu od punktu widzenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.