Skocz do zawartości

Jaki niezawodny silnik do ciągniecia min.1300 kg


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

3 godziny temu, jagodek napisał:

Wobec tego, że temat nie został zamknięty. Wymieniam silnik za dużą kwotę. Jeżdżę/będę jeździł  do serwisów z prawdziwego zdarzenia do czasu, aż znajdę autko z silnikiem . Sprzedam nabywcy sprawnego i dobrze utrzymanego Nissana. Wcale nie jest łatwo znaleźć dobry silnik zarówno w nowych, czy używanych. Może benzyna wolnossąca? powyżej 2 litrów?

Co tu wiecej można dodać? Wszystko czarno na białym.  Obecnie poszukuję SILNIKA w jakimkolwiek autku ( nie chodzi o Nissana), które z byle powodu nie klęknie mi w czasie podróży. Dotyczy tematu poszukiwania samochodu/ciągnika do ciągnięcia przyczepy . Nie jest istotne, czy nowy czy stary.

Edytowane przez Gość (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tu wiecej można dodać? Wszystko czarno na białym.  Obecnie poszukuję SILNIKA w jakimkolwiek autku ( nie chodzi o Nissana), które z byle powodu nie klęknie mi w czasie podróży. Dotyczy tematu poszukiwania samochodu/ciągnika do ciągnięcia przyczepy . Nie jest istotne, czy nowy czy stary.

 

Chcesz zmienić samochód na inny bo Nissan podpadł i zastanawiasz się z jakim silnikiem -czy o to chodzi

 

Nissan dostanie inny silnik i pójdzie do ludzi a na razie będziesz jeszcze jeździł.

 

 

Wysłane z telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissana doprowadza do igły i sprzedaje, a szuka nowego, lepszego od nissana. Polecam Kia, a co do nissana to powtórzę za kolegami jako wieloletni technik w serwisie, jak denka tłoków całe (nie sklepane zaworami) to naprawić głowice i po sprawie. Nooo chyba że dół silnika padaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, @automaciek. Silnik po wyjęciu okazał się jedną wielką porażką, rzeczoznawca z wieloletnim doświadczeniem doradził mi dać sobie spokój z szukaniem winnych. To wada systemowa. Wymiana oleju i płynów eksploatacyjnych częściej niż doradza producent auta to powinna być norma dla użytkowników pojazdów. Problemy (zwłaszcza w dieslu) mają też inni znani producenci samochodów. W silniku powstaje efekt domina.

Patrzyłem na Kia Sorento i Niro, ale brak jest benzyny wolnossącej bez wodotrysków. Co polecasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki,@automaciek. Silnik po wyjęciu okazał się jedną wielką porażką, rzeczoznawca z wieloletnim doświadczeniem doradził mi dać sobie spokój z szukaniem winnych. To wada systemowa. Wymiana oleju i płynów eksploatacyjnych częściej niż doradza producent auta to powinna być norma dla użytkowników pojazdów. Problemy (zwłaszcza w dieslu) mają też inni znani producenci samochodów. W silniku powstaje efekt domina.
Patrzyłem na Kia Sorento i Niro, ale brak jest benzyny wolnossącej bez wodotrysków. Co polecasz?
Nie ma się co bać turbiny w benzynie. Zresztą odkąd pojawiły się DPF'y to i w dieslu turbiny żyją dłużej (niestety dużo nowego osprzętu sie pojawiło i to niesie ryzyko awarii).Za chwilę będzie nowe Sorento, kwestia gamy silników. Skrzynia DCT będzie miała mokre sprzęgła. Ja ciągam Knausa 1300 kg Sportage 1.6 T-GDI, z DCT i 2WD (1500 MW, 2160 DMC), naprawdę daje radę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mojej oceny aktualnie najlepiej sprawującymi się silnikami są jednostki VAG   poprawione 1,4 TSI , 1, 5 TSI , 2,0 TDI o mocach 150 jak 180 kM ,  jednostka PSA 2,0 HDI, z Volvo 2,4 benzynowy (ten nowy diesel z serii D5 trochę dali ciała - osobiście nie polecam), BMW  2,0 Diesel mimo początkowych problemów teraz już spisuje się w miarę nienagannie. Rzędowe jednostki BMW właściwie można by rzec - wszystkie nie są złe. To moja ocena.

Co do łańcucha rozrządu. Jeżeli faktem jest , że auto ma na "tacho" 150 tys. km to wg. mojej oceny , wynik zużycia eksploatacyjnego a interwały wydłużone tylko przyspieszyły jego zużycie. 

Ps. Życie uczy, że klientowi nie zawsze można wierzyć bo jak to najczęściej klient mówi podczas zgłaszania w serwisie usterki, że to dopiero wczoraj się stało.Wczoraj hamulce mu się wytarły, wczoraj moc stracił, wczoraj silnik zaczął nie równo pracować, wczoraj mu wahacz zaczął stukać itp, itd. Klient zapomina, ze po podłączeniu urządzenia diagnostycznego większość niedomagań w pojeździe jest zapisanych z datą ich wystąpienia. Z drugiej strony mamy w autach coraz więcej "gow...nej" jakości osprzętu silnika, który potrafi doprowadzić nawet warsztat do irytacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Helmut napisał:

Życie uczy, że klientowi nie zawsze można wierzyć

Awaria zdarzyła się nagle, podczas spokojnej jazdy. Silnik po uruchomieniu zaczął walić metalicznie, natychmiast wyłączyłem, po 10 minutach chciałem odpalić i już nie zapalił. Laweta i do warsztatu w którym 2 tygodnie wcześniej był wykonany przegląd.

40 minut temu, Commander napisał:

A to ma jeździć tylko z budką czy z jakaś lawetą jeszcze?

To ma jeździć bezproblemowo nad Morze Północne i Atlantyk? Wyłącznie z budką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ma jeździć bezproblemowo nad Morze Północne i Atlantyk Wyłącznie z budką.


To nie ma reguły. Każdy może dojechać albo stanąć na skrzyżowaniu. Masz prosty przykład swój i mojego sąsiada. Jeden skończył się przy 150 a drugi jeździ milion. Z innymi silnikami też loteria. Mieliśmy 1,9 DCI który podobno nie nadawał się do jazdy bo panewki się obracały. I skrzynie biegów się sypały. Parę sztuk u mnie i kilka po znajomych. I żadna panewka się nie chciała obracać ani skrzynia wysypać. Co gorsza jedna sztuka była przeznaczona do zniszczenia przez zalewanie dowolnego oleju. I skubaniec nie chciał się popsuć mimo oleju hydraulicznego i przekładniowego


Wysłane z telefonu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.