Skocz do zawartości

Jaki niezawodny silnik do ciągniecia min.1300 kg


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Jak kupowałem kolełosa to sprzedawca od razu powiedział żebym olej wymieniał co max 15 tyś. Poważnie nie wiedziałeś, że trzeba wymieniać częściej? Oczywiście, że ciągnięcie przyczepy nie ma nic wspólnego ze zużyciem łańcucha rozrządu ale cwaniacki serwis znajdzie każdy pretekst aby zwalić winę na użytkownika. 

Godzinę temu, jagodek napisał:

warto było serwisować w ASO??

sam sobie odpowiedz. Czasami można coś wynegocjować z serwisem. Auto regularnie serwisowane, nieduży przebieg,  w miarę nowe to są argumenty do obniżenia ceny za części, robociznę - pogadać lub wysłać pisemko nie zaszkodzi a może coś się zaoszczędzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jednym z elementów branych pod uwagę, była niewielka częstotliwość wykonywania przeglądów. Wcześniejsze auta, przy przeglądach co 15 tysięcy wiązały się z wielotysięcznymi fakturami. Nissan te koszty ma dość umiarkowane (na razie).

11 godzin temu, Commander napisał:

W każdej instrukcji jest napisane że w przypadku ciężkich warunków pracy wymianę oleju i filtrów należy skrócić o połowę. Ciężkie warunki to przyczepa lub miasto 100%.

Wytkną Ci to jak zaczniesz się z nimi tzn salonem szarpać....

Przebieg 150 tysięcy uzyskałem głównie na przebiegach autostradowych do Europy i wg serwisu nie wymagało to częstszej wymiany. "Silnik bezobsługowy - wszystko wyjdzie w elektronicznym sprawdzeniu". Jak się okazało nie wyszło?

Koszt naprawy silnika w ASO astronomiczny i rzeczywiście nie ma winnych awarii, znalazłem inny  serwis trochę tańszy i sprawdzony przez wiele osób. Niemniej zaczynam szukać holownika z silnikiem do którego miałbym zaufanie, że nie padnie po 100 tysiącach kilometrów i da radę przejechać przez wysokie góry z przyczepą, czyli niutki co najmniej 300.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, kolega dojrzewa do decyzji o zakupie przyczepy ale jak to jest z jego holownikiem, mianowicie: Peugeot 307 SW 2.0 HDI 136 koni, i wg przelicznika może ciągnąć przyczepę 1560 kg (DMC auta 2075 kg) ale w dowodzie ma wpisaną przyczepę 1400 kg jak to jest ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, borek6 napisał:

Panowie, kolega dojrzewa do decyzji o zakupie przyczepy ale jak to jest z jego holownikiem, mianowicie: Peugeot 307 SW 2.0 HDI 136 koni, i wg przelicznika może ciągnąć przyczepę 1560 kg (DMC auta 2075 kg) ale w dowodzie ma wpisaną przyczepę 1400 kg emoji2960.png jak to jest ?

No czyli może maks 1400kg.

Najpierw patrzysz co ma w O.1, czyli ma 1400kg, a potem F.1 dopiero 1.33 i wychodzi tutaj jak obliczyłeś 1560kg czyli więcej niż O.1, więc obowiązuje to co w O.1.

Inna sprawa że to francuz więc mozna sprawdzić co on ma w F.3 (zespół) czy ma tam 3475kg czy coś mniej. Ale nawet jak jest ograniczenie w F.3 to i tak może ciągnąć te 1400kg przy mniej załadowanym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, borek6 napisał:

Panowie, kolega dojrzewa do decyzji o zakupie przyczepy ale jak to jest z jego holownikiem, mianowicie: Peugeot 307 SW 2.0 HDI 136 koni, i wg przelicznika może ciągnąć przyczepę 1560 kg (DMC auta 2075 kg) ale w dowodzie ma wpisaną przyczepę 1400 kg emoji2960.png jak to jest ?

Który rok auta? Ale 1400 kg to i tak sporo jak na to auto. One chyba miały mniej

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś musiałeś źle robić albo serwis coś zawalił. Sąsiad jeździ espace z tym silnikiem i aktualnie ma niecały milion, miasto, trasa, rocznie 20 tysięcy z przyczepą 1500kg. Obsługa w ASO według książki bez żadnych kombinacji.
U mnie 250 tysięcy też bez problemu.


Wysłane z telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Łańcuszek może się  zużyć od słabej jakości oleju ale najczęściej wyciąga  się gdy auto stoi na biegu i nie ma zaciągniętego hamulca ręcznego .Dlatego w Koleosach i Lagunach tzw ręczny zaciąga  się  automatycznie .Koszt łańcuszka kompletnego oryginalny 450 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.