Skocz do zawartości

Jaki niezawodny silnik do ciągniecia min.1300 kg


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Po ostatnim wypadzie przez góry, silnik w Nissanie wymaga remontu (łańcuch się rozciągnął od przyczepy) i wydaje dziwne odgłosy. Zastanawiam się nad nowym ciągnikiem 4x4, jaki silnik wybrać? Benzyna czy diesel ? Jaka marka? Musi być z wyższym zawieszeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie, to silnik 2,0 dci na łańcuchu. Auto kupione jako nowe, jestem 1 właścicielem. Serwisowane w ASO. "Długie przejazdy z obciążeniem powodują wcześniejsze zużycie elementów silnika" - tak brzmi diagnoza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy silnik jest dobry, ale każdy raz na jakiś czas się psuje. 

Przy tak lekkiej przyczepie, każdy sinik powyżej 130 KM pojedzie. Powyżej 180 będzie miło, a powyżej 230 będzie luz.  

No i najważniejsze to jaki masz budżet? Czy wchodzimy w auta nowe czy używki, czy w tańsze, czy w tak zwane premium? Bo rozstrzał cenowy mamy kosmiczny.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, jagodek napisał:

 "Długie przejazdy z obciążeniem powodują wcześniejsze zużycie elementów silnika" - tak brzmi diagnoza.

I mają rację. Tylko powinni doprecyzować;

  1. CO się wcześniej zużywa? Może na przykład wspornik filtra paliwa albo wtyczka czujnika temperatury zasysanego powietrza?
  2. Jak definiujemy "długie przejazdy"?
  3. Co to znaczy "wcześniejsze"?
  4. Co rozumiemy przez "obciążenie"?

Jeżeli jest o co grać to dobry rzeczoznawca mógłby mieć pole do popisu.

Ale,ale... Była kiedyś taka sprawa że reklamowano ( w sensie reklamacja) za duże zużycia paliwa w samochodzie. W ramach przyjmowania reklamacji-oddalania-przyjmowania-oddalania  wykonano kilka przeglądów, samochód wystał się na parkingu dealera ,żeby w końcu wydać salomonową decyzję że niemożliwa jest ocena zużycia paliwa bez wykonania dokładnego pomiaru z wzorcowym zbiornikiem itp, itd. Tu trochę gościem telepnęło ale doprowadził do tego że taki pomiar został wykonany i potwierdził duże zużycie paliwa. Ale podstaw do reklamacji NIE MA bo podana w katalogu/instrukcji wartość zużycia paliwa jest wartością "poglądową" i nie wiąże prawnie dostawcy/producenta i nabywcy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, jagodek napisał:

Po ostatnim wypadzie przez góry, silnik w Nissanie wymaga remontu (łańcuch się rozciągnął od przyczepy) i wydaje dziwne odgłosy. Zastanawiam się nad nowym ciągnikiem 4x4, jaki silnik wybrać? Benzyna czy diesel ? Jaka marka? Musi być z wyższym zawieszeniem.

Łańcuch rozrządu nie mógł się wyciągnąć od przyczepy on napędza walki rozrządu, a one nie stawiają większego oporu po zapięciu przyczepy. Inna sprawa ze wymiana łańcucha to nie remont silnika, a zwykła wymiana eksploatacyjnej części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przedmówcy: holowanie przyczepy nijak się ma do zużycia łańcucha. Po prostu Nissan to Renault, a to nie komplement. Jaki holownik? Taki na jaki cię stać z jak najdłuższą gwarancją. I unikać mezaliansów, zwłaszcza z francuzami. Niestety poza Kia/ Hyundai i VAG mało która marka jest wolna od skazy. Od siebie polecam KIA np: Sportage (bo mam, bo pracuję w serwisie), ale to tylko moja opinia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sportage może być trochę za lekki do 1300 ja mam 1400 i x-trailem czasami przyczepa próbowała sterować od kilku lat  Sorento 2.2 i jest ok. Ale i w nim po przejechaniu Norwegii z przyczepą i 7000km musiałem robić uszczelkę pod głowicą, no cóż auto to zawsze skarbonka albo kupujesz nowe i tracisz na wartości albo używane i czasami trzeba coś jednak naprawić wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień łańcuch, olej regularnie co 15 tyś. a nie jak podaje serwis. Akurat 2.0 dci od reno to dobry silnik i to jest zaleta tego auta. Miałem kolełosa z tym silnikiem od nowości do 220 tyś żadnych problemów (poza dpf-em, auto użytkowałem 70% miasto), takie życie z nowoczesnym dieslem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu targaliśmy 1300kg Suzuki GV ze znienawidzonym 1.9DDIS i mogę szczerze polecić. Palił 10, lałem paliwo oleje co 10tys lub co roku Motulowski olej i GV smigała bez problemu. ALe jak ktoś dziaduje i uważa że LL zaleje i super to mamy co mamy jak wywalone wałki czy łancuchy.. Przecież technologia olei poszła tak do przodu że tylko LL lać.

Edytowane przez Bob Duży (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi...

W dniu 4.08.2020 o 00:10, Cathay napisał:

No i najważniejsze to jaki masz budżet? Czy wchodzimy w auta nowe czy używki, czy w tańsze, czy w tak zwane premium? Bo rozstrzał cenowy mamy kosmiczny.

Generalnie wolę nowe, musi być 4x4 i dobre właściwości jezdne.

 

20 godzin temu, Krzysztof57 napisał:

I mają rację. Tylko powinni doprecyzować;

Teraz jest rozbierany silnik, już są koszty. Bez rozebrania nie będzie diagnozy naprawy. Ciągałem tym różne ciężkie rzeczy grubo powyżej 2T?

Zmiana podyktowana jest utratą zaufania, że pojazd wyprodukowany w całości w Japonii (wg papierów) klęknął .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Jeżeli to tylko łańcuch, to przyczyną rozciągnięcia była jazda że zbyt niskimi obrotami silnika. Zmień łańcuch i zostaw sobie auto na chwilę zmieniając styl jazdy. Przy ciąganiu obroty nie powinny spadać poniżej 2000 na minutę.

Chyba że usterek jest więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

niestety usterek w silniku jest więcej. Głównym winowajcą jest producent pojazdu, zalecana częstotliwość wymiany oleju co 30 000 km jest zbyt rzadka i głównie to doprowadziło do zużycia poszczególnych elementów. Przede wszystkim popychacze, łańcuch rozrządu, olejowy, dźwigienki itd. Jak zobaczyłem zdjęcia to się załamałem. Najgorsze w tym jest, że nikomu nie można zarzucić błędu. Serwis wykonuje wytyczne producenta, wymiana tylko elementów wyszczególnionych w czynnościach serwisowych, olej taki jak zaleca producent. Tak się zastanawiam, warto było serwisować w ASO??

A najbardziej zabawne jest, że sprzęgło jest w dobrym stanie od nowości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jagodek napisał:

Cześć,

niestety usterek w silniku jest więcej. Głównym winowajcą jest producent pojazdu, zalecana częstotliwość wymiany oleju co 30 000 km jest zbyt rzadka i głównie to doprowadziło do zużycia poszczególnych elementów. Przede wszystkim popychacze, łańcuch rozrządu, olejowy, dźwigienki itd. Jak zobaczyłem zdjęcia to się załamałem. Najgorsze w tym jest, że nikomu nie można zarzucić błędu. Serwis wykonuje wytyczne producenta, wymiana tylko elementów wyszczególnionych w czynnościach serwisowych, olej taki jak zaleca producent. Tak się zastanawiam, warto było serwisować w ASO??

A najbardziej zabawne jest, że sprzęgło jest w dobrym stanie od nowości?

Gdzie było Twoje myślenie jak serwisowałeś auto? Sam jesteś winny wymian oleju. Trzeba było sie postawić i robić co 10, nie pisz że to nie możliwe bo możliwe. Zaraz tutaj się fachowcy odezwą że przeciwnicy LL zatrzymali się w epoce fiata 125p bo przecież technologia poszła tak do góry i do przodu że LL jest wręcz perfekcyjny. :) Kolejny przykład olei LL...Ale nie nie przepraszam LL jest super tak jak interwały 20-30tys haha.

Edytowane przez Bob Duży (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.