Jump to content
Sign in to follow this  
masterek007

Corolla Verso 2002 2.0D4D 90KM

Recommended Posts

masterek007
Posted (edited)

Witam

Dopiero przymierzam się do zakupu przyczepy tylko zastanawiam się czy mój samochód się do tego nadaje. Tak jak w opisie jest to Corolla Verso 2002 2.0D4D 90KM. Jesteśmy rodzina 2+2 więc przyczepa nie może być jakaś bardzo mała.  Wymiana samochodu na razie nie wchodzi w grę. Gdzie chcemy jeździć? Troche Polska i raz do roku jakieś Węgry/Chrowacja. Jesteśmy z Lublina więc trasa biegnie przez Słowacje i góry 😕
Ma ktoś może opinie o takim zestawie? Silnik jest chyba taki sam jak w corolli e12. Kolega jechał przez góry Citroenem HDI z podobną mocą i mówił, ze dramat 😕

W dowodzie mam DMC pojazdu 1840 i dopuszczalna mase przyczepy 1350kg.

pozdrawiam

Michał

Edited by masterek007 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
rumpel

Przyczepa o DMC 1000kg i dasz radę. Mam kilkanaście koni więcej,  ale moment podobny.  Też mam układ 2+2 i w takiej cepce z piętrusem dajemy radę - a ułomkiem nie jestem 😅.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pjoter

Ja ciagalem scenikiem 1,9dti 98koni cepke o realnej wadze w ok tony i dawał rady.

Szukaj coś w tej wadze

12-50-42-551513_1_w_1584053554875.jpg.f9a355dcad62bf4170fb190be37c6f08.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66

W dieslu to 100KM na tonę budki daje w miarę komfort jazdy


Wysłane z telefonu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

1000-1200kg max ale nie w dowodzie rejestracyjnym ale masy rzeczywistej, powyżej już będą problemiki szczególnie w górach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
qtik1
7 godzin temu, masterek007 napisał:

Witam

Dopiero przymierzam się do zakupu przyczepy tylko zastanawiam się czy mój samochód się do tego nadaje. Tak jak w opisie jest to Corolla Verso 2002 2.0D4D 90KM. Jesteśmy rodzina 2+2 więc przyczepa nie może być jakaś bardzo mała.  Wymiana samochodu na razie nie wchodzi w grę. Gdzie chcemy jeździć? Troche Polska i raz do roku jakieś Węgry/Chrowacja. Jesteśmy z Lublina więc trasa biegnie przez Słowacje i góry 😕
Ma ktoś może opinie o takim zestawie? Silnik jest chyba taki sam jak w corolli e12. Kolega jechał przez góry Citroenem HDI z podobną mocą i mówił, ze dramat 😕

W dowodzie mam DMC pojazdu 1840 i dopuszczalna mase przyczepy 1350kg.

pozdrawiam

Michał

Jak chcesz, możemy się umówić i podepniesz 1300 DMC i sam sprawdzisz, jednak myślę że 90 KM będzie mocno cieniutko.  Jednak jak koledzy piszą nie poszalejesz z tym silnikiem. Ciągałem po Alpach 1200 DMC, ale miałem 130 KM i 320 Nm. Z kolei dla 2+2 ciężko coś w miarę wygodnego i lekkiego znaleźć. Generalnie Adrie są miarę lekkie, ale i wiotkie w dotyku ;)

Poza tym odpuść szukanie w woj. lubelskim. Osobiście 2 krotnie jeździłęm do Białogardu.

Na trasie do Chorwacji Słowacji bym się nie obawiał, tylko podjazdów na autostradzie w Chorwacji...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thomas

za 700-800 zł zrobisz cip na hamowni i z tego silnika spokojnie 120/130 km i z 320 nm i  da rade w każdych warunkach. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
masterek007

Dzieki  wszystkim za odpowiedz. Niby wg kalkulatora https://towcar.info/  (widziałem kilka osób podawało do niego link) moj bolid daje radę z przyczepami typu hobby 400 i wydaje mi się, że taka przyczepa dala by rade na start. Ale wiadomo to tylko kalkulator :/

9 minut temu, qtik1 napisał:

Jak chcesz, możemy się umówić i podepniesz 1300 DMC i sam sprawdzisz, jednak myślę że 90 KM będzie mocno cieniutko.  Jednak jak koledzy piszą nie poszalejesz z tym silnikiem. Ciągałem po Alpach 1200 DMC, ale miałem 130 KM i 320 Nm. Z kolei dla 2+2 ciężko coś w miarę wygodnego i lekkiego znaleźć. Generalnie Adrie są miarę lekkie, ale i wiotkie w dotyku ;)

Poza tym odpuść szukanie w woj. lubelskim. Osobiście 2 krotnie jeździłęm do Białogardu.

Na trasie do Chorwacji Słowacji bym się nie obawiał, tylko podjazdów na autostradzie w Chorwacji...

Na razie czekam na hak ;) dzisiaj zamówiony może uda się zamontować go niedługo. Jak nie do przyczepy kempingowej to zawsze się przyda :) Ale dzięki za propozycję. Co do składu 2+2 to nie musi być na razie coś nie wiem jak dużego ponieważ dzieciaki mają obecnie 1 i 4 lata więc wystarczy im dosyć małe "kojo"

Przyznam szczere nigdy nie byłem w Chorwacji więc nawet nie wiem jakich podjazdów mogę się tam spodziewać. Boje się, ze będzie góra i stanę na środku:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo
19 minut temu, qtik1 napisał:

jednak myślę że 90 KM będzie mocno cieniutko.

Ja miałem taki zestaw w sharanie, nie było większych problemów

Share this post


Link to post
Share on other sites
rumpel

Na kempingu życie toczy się w przedsionku, cepka do spania i toaleta/wc. Moja mała Adria z piętrusem wystarcza dla rodziny 2+2 (dzieci 4 i 8 lat). A leciwy jtd w Multipli daje radę w górach,  i gdy trzeba wyprzedzić do ponad 100km/h idzie stabilnie. Delikatnie ze sprzęgłem przy manewrach i wszystko będzie OK 😀. Byleby przyczepa była w okolicach 1000kg DMC.

Pozdrawiamy znad Bałtyku w Gąskach .

Share this post


Link to post
Share on other sites
PolariS

!05 km 1.9TDI Jakos sobie jedzie, ale wszyscy piszą o mocy i część osób o momencie obrotowym. a ważne jest też kiedy ten moment i jakie przełożenia skrzyni. Fajnie że będzie np 250Nm ale one będą przy np 2200 obr/min a jadąc np na 5 biegu 90km/h będziesz miał np 1900 obr/min i każde wzniesienie będzie oznaczało gaz w podłodze i spadek prędkości i redukcja na 4 bieg.  Czasem można jechać szybciej ale nie zawsze jest taka możliwość, z kolei jazda cały czas na 4 biegu bywa uciążliwa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66
Ja miałem taki zestaw w sharanie, nie było większych problemów

Sharan wyjątkowo jest pod lawety zrobiony i ma fajne przełożenia dobrane tak jak pisze [mention=33884]PolariS[/mention] Ale nie da się ukryć że 90 KM to jednak uboga stajnia pod holowanie

 

 

Wysłane z telefonu

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
masterek007
9 minut temu, PolariS napisał:

!05 km 1.9TDI Jakos sobie jedzie, ale wszyscy piszą o mocy i część osób o momencie obrotowym. a ważne jest też kiedy ten moment i jakie przełożenia skrzyni. Fajnie że będzie np 250Nm ale one będą przy np 2200 obr/min a jadąc np na 5 biegu 90km/h będziesz miał np 1900 obr/min i każde wzniesienie będzie oznaczało gaz w podłodze i spadek prędkości i redukcja na 4 bieg.  Czasem można jechać szybciej ale nie zawsze jest taka możliwość, z kolei jazda cały czas na 4 biegu bywa uciążliwa. 

Katalogowa jest 215 Nm przy 2200 obr/min

Share this post


Link to post
Share on other sites
PolariS

 

Teraz, masterek007 napisał:

215 Nm przy 2200 obr/min

A na 5 biegu 2200 obr odpowiada jakiej prędkości auta?

Share this post


Link to post
Share on other sites
masterek007

Szczerze to nie pamiętam musiałbym jutro sprawdzić. Wczoraj wracając z nad morza przy 3tys miałem srednio 130-140km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...