Skocz do zawartości

Odbudowa podłogi i ściany


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Taką naprawę należy wykonać na wzór i podobieństwo oryginalnej konstrukcji. Jakiekolwiek odstępstwo od oryginału powinno mieć swoje uzasadnienie. Oczywiście dotyczy to naprawy w celu użytkowania jej turystycznie bo gdyby miała dokonać żywota stacjonarnie to można ją postawić pod zadaszeniem i funkcję trochę lepszego namiotu spełni.

Odnoszę wrażenie że przyczyną powstania pęknięć blachy w okolicy dużego okna był nieprawidłowo wykonany montaż tego okna. Wycinając otwór na duże okno ktoś usunął część listew powodując utratę sztywności ściany w tym obszarze. Reszty dokonały w pierwszej fazie drgania i naprężenia w czasie jazdy a potem woda przeciekająca przez powstałe szczeliny. Sądząc po tym jak ktoś wykonał naprawę, miała ona na celu zamaskowanie problemu a nie jego usunięcie.

Teraz jest problem. Trzeba przy naprawie poprawić błędy tego majstra- przywrócić ścianie sztywność ale jak to zrobić ? Potrzeba wiedzy i doświadczenia.

 

Jeszcze jedna uwaga - co z podwoziem  ? Wydaje mi się że koła są za głęboko w nadkolach. Czyżby oś wymagała regeneracji ? Czy rama nie ma uszkodzeń ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest mocny i elastyczny oraz klei wszystko jak dotąd nie widziałem lepszego kleju 

No to już przynajmniej wiesz jakiego kleju najlepiej użyć.  

 

Dziwne, że producenci przyczep nie wpadli na to, że kleju do szyb można używać, skoro taki on wspaniały i nadaje się do wszystkiego  

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest mocny i elastyczny oraz klei wszystko jak dotąd nie widziałem lepszego kleju 


Tyle że to klej. Trzyma i nie puści. A ty masz delikatną i do tego jeszcze chorą blaszkę aluminiową. Przyczepy uszczelnia się elastycznym uszczelniaczem i niewiele rzeczy się klei.
A pęknięcia poszycia mają to do siebie że po czasie rozłażą się. Chyba że to dziurka po wkręcie, to zaklejenie działa.
Porywasz się z motyką na wiatrak . Ale jak chcesz to baw się dobrze z remontem, będę rzucał czasem okiem na pole bitwy


Wysłane z telefonu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Krzysztof57 napisał:

Czy rama nie ma uszkodzeń ?

Albo czy jest cała...

Pierwszy post, zdjęcie nr 4

Tam jest podłoga z jasną smugą i w tym miejscu chyba powinna być cześć ramy. Demontowałeś to? 

3 godziny temu, jarekvolvo napisał:

to, do czego chcesz się przymierzyć - to sprawa z gruntu przegrana, która będzie kosztować Cię wiele wysiłku, zdrowia i pieniędzy - i niestety NIGDY nie będzie miała zwycięskiego końca

To ze szklanej kuli? 

Być może kolega ma do odbudowania kawałek bocznej ściany i narożnik z podłogą a może to faktycznie trup. Ja nie odważę się wyrokować na odległość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, TomiWawa napisał:

A jeśli chodzi o poszycie to cały bok trzeba wymienić czy część?

Powinno się cały bok ale w domowych warunkach to bardzo trudne. Kolega @leszek u siebie zastosował łącznik pionowy co pozwoliło podzielić poszycie na 2 części.

Sądzę, że u Ciebie taki zabieg byłby możliwy od okolic nadkola do przodu. Wtedy, niestety tandetnie ale bardziej realnie dało by się to sensownie naprawić. Nowy arkusz dałbym na zakład starego na klej elastyczny np. Sika 221.

Optymistycznie to bym widział tak:

Zdejmij uszczelnienie krawędziowe, zdemontuj okno, wytnij zniszczoną cześć blachy, usuń zgniliznę z podłogi. Odtwórz podłogę, szkielet ścian, poszycie wewnątrz, izolację, poszycie na zewnątrz. Zamontuj nowe uszczelnienie i okno. 

Ja mam wszystkie potrzebne narzędzia więc po pracy i w weekendy w kilka miesięcy pewnie bym temat ogarnął. Do tego trzeba doliczyć z grubsza kilka tysiecy na materiały. Jeśli czujesz się na siłach, to do dzieła. 

To oczywiście tylko spekulacje i szacunki na podstawie domysłów i założeń. 

Mam nadzieję, że nie ma więcej niespodzianek. Popatrz dobrze co z dachem, zwymiaruj obie strony bo faktycznie może się okazać, że przyczepa jest poważniej uszkodzona niż optymistyczne warianty. 

Czytaj, kalkuluj, decyduj. 

I tak jak koledzy piszą, na chłodno, bez pośpiechu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, filipert napisał:

Albo czy jest cała...

Pierwszy post, zdjęcie nr 4

Tam jest podłoga z jasną smugą i w tym miejscu chyba powinna być cześć ramy. Demontowałeś to? 

To podstawa podpory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję przeczytaj sobie temat kolegi Maćka @maciejkos(też w Wawy) i pewnie po wakacjach możesz się z nim skontaktować. Może ten wariant odbudowy całej ściany ekonomiczniejszy.

 

Edytowane przez Malinki (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Malinki napisał:

Proponuję przeczytaj sobie temat kolegi Maćka @maciejkos(też w Wawy) i pewnie po wakacjach możesz się z nim skontaktować. Może ten wariant odbudowy całej ściany ekonomiczniejszy.

Co do ekonomii to mam wątpliwości. A większą wątpliwość budzi pomysł zrobienia jednej ściany w innej technologii niż reszta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wymianą okna na większe to dosyć ciekawe, ale może być prawdziwe. Na jednym z pierwszych zdjęć gdzie zdemontowane jest poszycie wewnętrzne nie widać konstrukcji drewnianej. Czy rama okna nie powinna być podparta na kantówkach? Tutaj wisi sobie tylko na blasze zewnątrz, nie widać nawet wypełnienia ze styropianu. Możliwe że okno wisząc tylko na poszyciu zewnętrznym na pustej scianie spowodowało taką destrukcję tej sciany podczas jazdy przyczepy. Chyba że autor tematu wycinał to wszystko do zdjęć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, pozwoliłem sobie podpiąć się pod temat. Czy czeka mnie dużo roboty? Czy może lepiej ją sprzedać w całości lub na części żeby cześć kasy odzyskać? To miejsce, co przeciekało już zostało uszczelnione.

IMG_20200801_144313425.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.