Skocz do zawartości

DMC Przyczepy, torelancja, przeładowanie


Pirmin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanowne Grono,

jestem na etapie zakupu pierwszej przyczepki, i Ļoki co wybór padł na ADRIA 673PT, mam w związku z tym pare pytań dla doświadczonych caravaningowców.

1. Co polecacie, markize czy przedsionek? Póki co jeździłem pare razy kamperem z markizą.

2. Jak wygląda kwestia przekroczenia DMC w przyczepie, biorąc pod uwagę kupe dodatków, typu klima, moover, bagażniki na 4 rowery, solar itp wychodzi że zostaje 80kg ? a to troche mało na kuchnie i ciuchy? Jak wygląda tolerancja na wagach w PL i Europie?

3. Z uwagi na to że przyczepka ma 2000kg, a samochód 2940kg w Polsce potrzebuje Viatolla, jak ta kwestia wygląda Europie?

4. Co to jest masa przyczepy na sucho i gotowej do jazdy, różnica jest u mnie 82kg, które ratuje. Czy w gotowy do jazdy jest liczony pełny zbiornik wody plus 2 butle pełne + koło zapasowe?

Masa na sucho ( kg ) 
1632
Masa w gotowości do jazdy (kg) 
1714
Dopuszczalna masa całkowita DMC / opcjonalnie (kg) 
2000
Ładowność (kg) 
286

5. Jeszcze pytanko co do haka, mam zamontowany oryginalny Westfalia do X5, rozumie że na niego mogę zapiąć przyczepe? Hak jest demontowalnych ręcznie w dół.

Będę wdzięczny za odpowiedzi.

Pozdrawiam

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) markiza

2) w pl nie słyszałem żeby kogoś ważyli najgorzej jest w austrii, podajże tolerancja 2%  Rowery najlepiej na dach holownika
3) w większości nie ma znaczenia czy do 3,5T czy powyżej

4) gotowa do jazdy to jest z pełną butlą, spłuczką i ileś tam czystej wody

5) będzie super, westfalia to najlepsze haki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, jacekzoo napisał:

 

4) gotowa do jazdy to jest z pełną butlą, spłuczką i ileś tam czystej wody

 

Możesz Kolego to rozwinąć? Skąd masz taką wiedzę? Czy wynika to z jakiś przepisów? Bynajmniej nie jest to zaczepka z mojej strony. Sam kiedyś próbowałem rozkminić czym jest np. MW przyczepy i nigdzie nie mogłem doszukać się precyzyjnych przepisów. Producent wypuszcza model danej przyczepy i już na starcie waga tego samego modelu może się różnić (np. jedna z Klimą druga bez). I dalej czym jest MW? - czy to przyczepa z płynami, kołem zapasowym (też nie zawsze jest standardowo albo było) butlą z gazem butle też są różne (czasem jedna czasem dwie o różnych wagach). itd. Nigdzie nie znalazłem precyzyjnych zapisów. Model przyczepy jeden a samo wyposażenie meblowe może dawać inną wagę (różne materace meble, sprzęty itp.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, kleo77 napisał:

Możesz Kolego to rozwinąć? Skąd masz taką wiedzę? Czy wynika to z jakiś przepisów? Bynajmniej nie jest to zaczepka z mojej strony. Sam kiedyś próbowałem rozkminić czym jest np. MW przyczepy i nigdzie nie mogłem doszukać się precyzyjnych przepisów. Producent wypuszcza model danej przyczepy i już na starcie waga tego samego modelu może się różnić (np. jedna z Klimą druga bez). I dalej czym jest MW? - czy to przyczepa z płynami, kołem zapasowym (też nie zawsze jest standardowo albo było) butlą z gazem butle też są różne (czasem jedna czasem dwie o różnych wagach). itd. Nigdzie nie znalazłem precyzyjnych zapisów. Model przyczepy jeden a samo wyposażenie meblowe może dawać inną wagę (różne materace meble, sprzęty itp.)

Dane z katalogu hobby 201920200727_172112.thumb.jpg.9909565ae134bdb88d10be1365926efd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Cichy56 napisał:

Dane z katalogu hobby 2019

O i to już jest coś dzięki

45 minut temu, danielpoz napisał:

Kazde dodatkowe wyposazenie ma podana wage gdy zamawiasz do nowej przyczepy. 

Czyli rozumiem że producent uzyskuje homologację na dany model tzw. standard (jedna stała MW  dla danego modelu) i potem kupującemu podaje, że dołożenie klimy tyle kg więcej, piecyka tyle, bojlera tyle itd. 

I to jeszcze przy nowych przyczepach a jak używka i poprzedni właściciel coś dokładał indywidualnie.....

Jednym słowem jak dla mnie jedynym miarodajnym wynikiem w przypadku używki będzie własne ważenie. Bo wygląda na to że to co na tabliczce może być dużo dalekie od rzeczywistego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, kleo77 napisał:

Jednym słowem jak dla mnie jedynym miarodajnym wynikiem w przypadku używki będzie własne ważenie. Bo wygląda na to że to co na tabliczce może być dużo dalekie od rzeczywistego

Dokładnie tak ?

ale też można to mniej więcej policzyć, wiadomo ile waży mover czy markiza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem że producent uzyskuje homologację na dany model tzw. standard (jedna stała MW  dla danego modelu) i potem kupującemu podaje, że dołożenie klimy tyle kg więcej, piecyka tyle, bojlera tyle itd. 
I to jeszcze przy nowych przyczepach a jak używka i poprzedni właściciel coś dokładał indywidualnie.....
Jednym słowem jak dla mnie jedynym miarodajnym wynikiem w przypadku używki będzie własne ważenie. Bo wygląda na to że to co na tabliczce może być dużo dalekie od rzeczywistego
Nikt nic nie podaje. Samemu sobie musisz policzyć. W katalogu masz dodatki z podanymi wagami. Potem w DR i tak ląduje wartość MW oderwana od rzeczywistości. Czasem pusta przyczepa waży mniej, a czasem i tyle co jej DMC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adria podaje w instrukcji obsługi co należy rozumieć przez masę przyczepy gotowej do jazdy. W mojej jest to dokładnie napisane, że masa przyczepy gotowej do jazdy zawiera to i tamto (w tej chwili nie pamiętam i nie mam przed sobą instrukcji), ale na pewno jest jedna pełna butla (ale już masa samej butli podana 5.5kg, więc kompozyt), pełny fabryczny zbiornik wody i coś tam jeszcze... Oczywiście nie uwzględnia to wyposażenia dodatkowego, które znacząco może dociążyć przyczepę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, pjetko napisał:

Adria podaje w instrukcji obsługi co należy rozumieć przez masę przyczepy gotowej do jazdy. W mojej jest to dokładnie napisane, że masa przyczepy gotowej do jazdy zawiera to i tamto (w tej chwili nie pamiętam i nie mam przed sobą instrukcji), ale na pewno jest jedna pełna butla (ale już masa samej butli podana 5.5kg, więc kompozyt), pełny fabryczny zbiornik wody i coś tam jeszcze... Oczywiście nie uwzględnia to wyposażenia dodatkowego, które znacząco może dociążyć przyczepę.

I ta masa gotowego pojazdu do jazdy trafia potem do DR do pozycji masy własnej pojazdu. Oczywiście ta waga ma się nijak do rzeczywistości :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jacek00 napisał:

I ta masa gotowego pojazdu do jazdy trafia potem do DR do pozycji masy własnej pojazdu. Oczywiście ta waga ma się nijak do rzeczywistości :) 

Co jest absurdem, bo ta wartość nie zawiera nawet wyposażenia dodatkowego montowanego w fabryce, a gdzie jeszcze dodatki montowane u dealera albo samemu... :D I nagle ładowność zamiast ponad 200 kg wynosi niewiele ponad 100 kg... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, pjetko napisał:

Co jest absurdem, bo ta wartość nie zawiera nawet wyposażenia dodatkowego montowanego w fabryce, a gdzie jeszcze dodatki montowane u dealera albo samemu... :D I nagle ładowność zamiast ponad 200 kg wynosi niewiele ponad 100 kg... 

To u mnie masz lepszy przykład. Katalogowo moja Adria waży na pusto 950 kg. Masa gotowego pojazdu do jazdy to 1055 kg i taka masa własna też wpisana jest do DR. Czyli ponad 100 kg różnicy. Przyczepę zamówiłem z masą dodatkowego wyposażenia fabrycznego, do tego u dealera założyłem mover, aku i markizę. I mocno się zdziwiłem, kiedy po zważeniu faktycznie na pusto przyczepy (z tymi wszystkimi dodatkami) okazało się, ze waży ona mniej niż MW w DR ?  a ja mam jeszcze ponad 250 kg ładowności na wszystko. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.