Skocz do zawartości

Jaka przyczepę mogę ciągnąć? Pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Mam problem z wartościami wpisanymi w dowód auta, odbiegają znacząco od tabliczki znamionowej.

Chciałbym to wyprostować oraz chętnie się dowiem od kogoś jaką mogę przyczepę ciągnąć i na co patrzeć dowód? Czy tabliczka?

Dowód rejestracyjny: 

F1,F2 - 1741 kg, G - 1332 kg, O1 - 1400 kg, O2 - 700 kg

Tabliczka znamionowa:

1741 , 2691 , 1000 , 900 

Według mnie powinno być tak 

DMC zespołu pojazdów - DMC auta = DMC przyczepy czyli 2691-1741=950 

To skąd te liczby w moim dowodzie?

IMG_20200705_105005.thumb.jpg.74e39d927d7152b0eaffac545c51a723.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj! Sprawa jest prosta. Patrzysz na oznaczenia w dowodzie rejestracyjnym Twojego auta "O1 "i "02" Pierwsze to dopuszczalna masa przyczepy z hamulcem najazdowym ,druga wartość  to maksymalna masa przyczepy bez hamulca najazdowego. Tego tylko trzeba się trzymać :) Pozdrawiam . Fred

Edytowane przez Fred Wyrok (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

Witam  Mam problem z wartościami wpisanymi w dowód auta, odbiegają znacząco od tabliczki znamionowej.

Chciałbym to wyprostować oraz chętnie się dowiem od kogoś jaką mogę przyczepę ciągnąć i na co patrzeć dowód? Czy tabliczka?

Dowód rejestracyjny: 

F1,F2 - 1741 kg, G - 1332 kg, O1 - 1400 kg, O2 - 700 kg

Tabliczka znamionowa:

1741 , 2691 , 1000 , 900 

Według mnie powinno być tak 

DMC zespołu pojazdów - DMC auta = DMC przyczepy czyli 2691-1741=950 

To skąd te liczby w moim dowodzie?

IMG_20200705_105005.thumb.jpg.74e39d927d7152b0eaffac545c51a723.jpg

 

 

A skąd Ci wyszlo to 950 kg? 2691 to jest DMC zestawu, natomiast 1741 to DMC pojazdu. O1, czyli MMC przyczepy to nie jest różnica pomiędzy F3 i F2.

 

Kiedy F3 nie jest sumą F2 i O1 oznacza tak naprawdę, że masz mniejszą ładowność. Czyli F3 zestawu - G pojazdu - G przyczepy = ładowność zestawu

 

PS. To Dacia Duster?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem świeży w tych sprawach, a do tego Pan na przeglądzie mnie "atakował", że mam nieprawidłowe wartości i jak tam mogę i w ogóle jakby to moja wina była ? 

To peugeot 207sw

Czyli F3 - nie jest sumą DMC auta i przyczepy, 

Myślałem, że wszystko to rozumiem ale jednak niee?

Podsylam zdjęcie dowodu niech mi ktoś napisze jaka mogę ciągnąć przyczepę oczywiście jak najbardziej legalnie? 

F3 - 2691

IMG_20200704_154259.thumb.jpg.e8dff7810b22ab38a0b67dc841c91fb5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Twoim dowodzie masz wpisane O1 - 1400 kg, O2 - 700 kg. Fakt, trochę dziwne  bo ja mam  307 Sw i mam wpisane 1250 i 700  a mój samochodzik jest  trochę większy od Twojego.Tak czy inaczej uważam ze nie powinieneś  podczepiać przyczepy z hamulcem najazdowym powyżej 1200 kg. i bez hamulca do 700kg .To tak już dla samego bezpieczeństwa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzielimy przez 1,33 a nie mnożymy przez 0,67. Niby podobne ale wychodzi co innego

13 minut temu, jaassiek napisał:

Mam przyczepę upatrzoną DMC 1000kg, więc wychodzi na to, że mogę spokojnie z nią jeździć

Tak, spokojnie pociągnie i w miarę komfortowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Fred Wyrok napisał:

Patrzysz na oznaczenia w dowodzie rejestracyjnym Twojego auta "O1 "i "02" Pierwsze to dopuszczalna masa przyczepy z hamulcem najazdowym ,druga wartość  to maksymalna masa przyczepy bez hamulca najazdowego. Tego tylko trzeba się trzymać

Gdzie masz wpisane w dowodzie że chodzi o hamulec najazdowy?

Nie szukaj  Nie znajdziesz.  Chodzi o hamulec "normalny" a takiego nie ma w 99,9% przyczep kempingowych.

Pamiętaj że jesteśmy w Polsce, czyli nie jest normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Cathay napisał:

Gdzie masz wpisane w dowodzie że chodzi o hamulec najazdowy?

Nie szukaj  Nie znajdziesz.  Chodzi o hamulec "normalny" a takiego nie ma w 99,9% przyczep kempingowych.

Pamiętaj że jesteśmy w Polsce, czyli nie jest normalnie.

Tak, masz racje, ale dlatego obliczamy 1:33 dla hamulca najazdowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nigdy nie było normalnie :) Jednak , napisane jest hamulec, jak hamulec to hamulec tak samo nie jest tam napisane że normalny. Więc chodzi o hamulec i tyle :) (Tak sobie myślę ;)  ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Fred Wyrok napisał:

Tu nigdy nie było normalnie :) Jednak , napisane jest hamulec, jak hamulec to hamulec tak samo nie jest tam napisane że normalny. Więc chodzi o hamulec i tyle :) (Tak sobie myślę ;)  ) 

Poczytaj, dopiero co ktoś z forum wrzucił ten artykuł.

Ciągnięcie przyczepy – przepisy dotyczące pojazdu i kierowcy • AutoCentrum.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, peja76 napisał:

Poczytaj, dopiero co ktoś z forum wrzucił ten artykuł.

Ciągnięcie przyczepy – przepisy dotyczące pojazdu i kierowcy • AutoCentrum.pl

Bardzo dobre wyjaśnienie. Od zawsze mówiłem, że wyznacznikiem są dane z dowodu rejestracyjnego. Potwierdziła to i "drogówka" i ITD a na forum cały czas maglowany jest przelicznik do znudzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.