Skocz do zawartości

solary - co i jak proszę o pomoc


żelu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Sprawa wygląda następująco - chcę ustawić przyczepę na działce, na której nie ma przyłącza prądu - aku w przyczepie 82Ah. W jaką moc fotowoltaiki  powinienem zainwestować, żeby być niezależnym tzn mieszkać powiedzmy tam na stałe na 2 miesiące. Nie jestem elektrykiem i jestem totalną zieleniną w temacie. Przyczepa wyposażona w tv, radio, lodówke na prąd no i oświetlenie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko da radę. Tyle tylko, że tematów o tym jest masa. Po co kolejny? Nie jestem fachowcem ale tak na oko to masz za mały akumulator (pewnie z 3x tyle by się przydało) i paneli też z kilka setek :) głównie przez lodówkę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, żelu napisał:

Przyczepa wyposażona w tv, radio, lodówke na prąd no i oświetlenie 

Oprócz lodówki . 82 Ah przy dobrym nasłonecznieni i solaże ok 100 W jakoś by dawało radę ,ale szału by nie było  . Lodówka absorpcyjna , tu już potrzebna poważna elektrownia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lodówka na gaz i jakieś szanse są, ale panel 100W to mało.

Jeśli lodówka na 12V z akumulatora to mniej więcej 7 h popracuje (raczej mniej), wydajność lodówki będzie spadać wraz z rozładowaniem akumulatora 

tutaj masz tabelę dla akumulatora 80Ah, jednak nie wiemy jaki aku siedzi w Twojej przyczepie, więc możemy sobie rozważać teoretycznie. 

 

Zwróć uwagę że pełne naładowanie tak rozładowanego akumulatora zajmie kilka dni w pełnym nasłonecznieniu. 

Edytowane przez PolariS (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zużycie gazu przez lodówkę to raptem 16 gram na godzinę. Czyli przez 24h lodówka zużyje mi 384 gramy. Przy takim zużyciu butla 11 kg starcza na 28 dni. IMO nie ma co kombinować z jakimś zasilaniem z akumulatora, kiedy mamy alternatywne i energooszczędne zasilanie.