Skocz do zawartości

Peitz - prawidłowe działanie amortyzatora hamulca najazdowego


tupek

Rekomendowane odpowiedzi

@tupek tak lekko nie wciśnie się sprawnego amortyzatora jak na twoim filmie

Ale też stuki w końcowej fazie jak piszesz to wina źle wyregulowanych hamulców.

 

Edytowane przez Pjoter (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wjadę na kanał i poszukam czy są otwory inspekcyjne do regulacji szczęk.

Ale ten stuk to raczej takie jakby szarpnięcie w tył samochodu i po chwili koła blokuje.

Jak dla mnie to wygląda jakby i jest winowajcą amortyzator który nie trzyma suwadła a ono pracuje w pełnym zakresie.

Założę nowy siłownik i przeprowadzę testy drogowe.

Gdzieś wyczytałem że gdzieś znajduje się jakiś ogranicznik aby suwadło się opierało przy pracy w pełnym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, tupek napisał:

Gdzieś wyczytałem że gdzieś znajduje się jakiś ogranicznik aby suwadło się opierało przy pracy w pełnym zakresie.

Na końcu rury suwadła powinna być taka guma odbojowa w kształcie pierścienia.

A co do regulacji. Jeżeli na przeglądzie hamulce wyszły dobrze i równo brały, to nie kombinuj nic przy bębnach tylko wymień amorek i wyreguluj naciąg pręta tak, żeby przy wyciągniętym suwadle nic nie tarło, a po wciśnięciu ok. 2/3 hamulce były zablokowane. Hamulce nie mogą zadziałać za wcześnie bo możesz mieć problem z automatem cofania. Suwadło musi się wtedy całe wsunąć. Jak będzie ok. to możesz jeszcze sprawdzić na OSKP równomierność hamowania i wtedy dopiero ewentualnie gmerać przy bębnach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 23.06.2020 o 23:00, Pjoter napisał:

Nie było problemu z dobraniem amortyzatora?

Też mam peitza.

Kupowałem po wymiarach starego i wychodziło że to jest taki jak pisze na tabliczce znamionowej.

Niestety nie był dokładnie taki jak miałem zamontowany ale po jednej przeróbce pasował.

W moim starym otwór był 6 mm a w nowym na 8 mm wiec rozwierciłem w suwadle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Mam podobny problem, mieszkam na lekkim wniesieniu i dzisiaj, po świeżo zakupionej przyczepie prawie nie usmażyłem sprzęgła, cofając z przyczepa pod górkę.

Posiadam oryginalna dokumentacje do przyczepy w tym także instrukcje od hamulca najazdowego ULTRAMATIC-CC 6000 f-my Josef Peitz JUN.KG. Wrzucam link do oryginału niemieckiego i tłumaczenia na PL z translatora; https://drive.google.com/drive/folders/150tPbtebDKtx99cYIdWCEW5Uqa9ZudWG?usp=sharing

Czy przy nachyleniu ok 8 stopni, cofając przyczepa ten hamulec ma się włączyć ? ( bo u mnie zadziałał i nie dało się cofnąć przyczepa) , czy muszę go blokować ręcznie na dyszlu jakas blokada, czy coś z nim nie tak i powinien być wyregulowany ?. Przyczepa z 89" od pierwszego właściciela, od 97r nieużywana wg. karty pojazdu i dokumentów.

Z góry dzięki za info i pozdrawiam.

Jacek

 

 

 

 

Edytowane przez jakrzy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, jakrzy napisał:

czy muszę go blokować ręcznie na dyszlu jakas blokada, czy coś z nim nie tak i powinien być wyregulowany ?. Przyczepa z 89" od pierwszego właściciela, od 97r nieużywana

Jak masz blokadę na dyszlu to musisz ją użyć. Raczej nie masz w tym roczniku automatu cofania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Pjoter napisał:

Ja mam w swojej hobby automaty.

No powinny już być. Ale kolega jakrzy napisał,  o blokadzie na dyszlu. Przynajmniej tak to zrozumiałem :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.