Skocz do zawartości

Peitz - prawidłowe działanie amortyzatora hamulca najazdowego


tupek

Rekomendowane odpowiedzi

Po 3 latach użytkowania przyczepy rozkręciłem mechanizm najazdowy.

Spowodowane było to iż podróż była niekomfortowa ponieważ podczas hamowania( w ostatniej jego fazie) przyczepa uderzała na hak i blokowała koła.

A przy ruszaniu czuć było mocne szarpniecie.

Stąd moje podejrzenie odnośnie uszkodzenia  amortyzatora i tu właśnie potrzebuje porady doświadczonych użytkowników.

Na filmiku jest mój tłok którego wciskam ręką z małym oporem i po chwili sam wychodzi.

Czy to jest prawidłowe działnie ?

https://youtu.be/6yUdo0bp3vY

20200607-062748.jpg

I czy całe suwadło w plastikowych tulejach musi chodzić lekko czy też z oporem?

Edytowane przez tupek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, tupek napisał:

moje podejrzenie odnośnie uszkodzenia  amortyzatora

No bardzo dobrze podejrzewasz, amorek do wymiany na 100000%

 

11 minut temu, tupek napisał:

czy całe suwadło w plastikowych tulejach musi chodzić lekko czy też z oporem?

Ma pracować z dużym oporem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, tupek napisał:

I czy całe suwadło w plastikowych tulejach musi chodzić lekko

Sprecyzujmy. Bez amortyzatora ma chodzić lekko ale bez luzów. Z założonym amorkiem ma się dać wcisnąć ale przy użyciu sporej siły i po puszczeniu ma wrócić powoli z powrotem do stanu całkowitego rozciągnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, BUMERANG napisał:

Sprecyzujmy. Bez amortyzatora ma chodzić lekko ale bez luzów. Z założonym amorkiem ma się dać wcisnąć ale przy użyciu sporej siły i po puszczeniu ma wrócić powoli z powrotem do stanu całkowitego rozciągnięcia.

O to mi właśnie chodziło.

Moje suwadło bez tłoka niestety przesuwa się z oporem a jest solidnie nasmarowane.

Będę musiał jakoś delikatnie rozwiercić tulejki aby lżej pracowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd !  Zacznij od regulacji luzu na szczękach. Przy prawidłowej regulacji zaczep nie ma prawa uderzyć o hak. Amortyzator może być winny tylko o uderzenie przy ruszaniu.

Zacznij od szczęk !!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdy amortyzator hamulca jest niesprawny to nie zablokuje kół w przyczepie przy  hamowaniu ?

Właśnie powinien łagodzić posuw suwadła aby nie blokowało kół przy każdorazowej próbie zatrzymania zestawu.

Gdyby szczęki miały zbyt duży skok, hamulce by nie działały poprawnie a na przeglądzie oba koła hamowały równo .

Jedynie co robiłem aby zmniejszyć blokowanie kół to rozkręcenie cięgna.

Mam nadzieje że po wymianie amora odzyskam komfort podróżowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienić bo jest zepsuty to żaden problem. Trzeba znaleźć przyczynę ,która przyczyniła się do uszkodzenia amorka.

Adam bardzo trafnie podpowiedział co należy zrobić.

10 minut temu, tupek napisał:

 

Gdyby szczęki miały zbyt duży skok, hamulce by nie działały poprawnie a na przeglądzie oba koła hamowały równo .

Jedynie co robiłem aby zmniejszyć blokowanie kół to rozkręcenie cięgna.

Mam nadzieje że po wymianie amora odzyskam komfort podróżowania.

   Rozumiem ,że na przeglądzie było ok ,potem majstrowałeś przy cięgnie  a potem zaczęło stukać  ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przeglądzie wstawiają przyczepę na rolki i urządzeniem symulują płynne zaciąganie hamulca.

Niestety podczas jazdy podczas zatrzymywania zestawu napór na zaczep jest tak duży że suwadło nie mając oporu amortyzatora wsuwa się całe co skutkuje zablokowaniem kół.

Dodatkowo same suwadło u mnie (nawet bez tłoka) pracuje z oporem i może dlatego przy hamowaniu gdy zostanie pokonany ten opór następuje blokowanie kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tupek napisał:

Moje suwadło bez tłoka niestety przesuwa się z oporem a jest solidnie nasmarowane.

Będę musiał jakoś delikatnie rozwiercić tulejki aby lżej pracowało.

Pomału z tym rozwiercaniem. Skoro tulejki i rura suwadła są oryginalne to nie mogły się skurczyć. Może rurę masz skrzywioną :hmm:

Po za tym niewielki opór nie przeszkadza w prawidłowym działaniu hamulca. Weź pod uwagę jakie masy go uruchamiają.

43 minuty temu, tupek napisał:

Na przeglądzie wstawiają przyczepę na rolki i urządzeniem symulują płynne zaciąganie hamulca.

I tu nie wykryje czy amortyzator działa czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, tupek napisał:

 

Niestety podczas jazdy podczas zatrzymywania zestawu napór na zaczep jest tak duży że suwadło nie mając oporu amortyzatora wsuwa się całe co skutkuje zablokowaniem kół.

 

I własnie należy tak wyregulować hamulce aby suwadło na tym skoku suwadła wyhamowało przyczepę.Jeśli na końcu masz strzał i zablokowane hamulce  to oznacza ,że są żle wyregulowane i hamują na samym końcu. W tym przypadku całą siłę przyjął na klatę amorek i  kolokwialnie  mówiąc zesrał się 

Nie majstruj sam i jedź do fachowca na regulację bo załatwisz sobie kolejny amorek. 

A możesz fotkę zrobić z zaciągniętym ręcznym ?

Edytowane przez Maras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, AdamH napisał:

Błąd !  Zacznij od regulacji luzu na szczękach. Przy prawidłowej regulacji zaczep nie ma prawa uderzyć o hak

Jeżeli amortyzator jest niesprawny to i tak musi go najpierw wymienić. Zaczep nie uderzy w hak ale będzie latał po suwadle bezwładnie co faktycznie może powodować blokowanie kół przy hamowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, tupek napisał:

 

Ale sądzę że podkręcenie cięgna da podobny efekt.

Nie da. W każdej instrukcji pisze,że cięgno ma być lużne, bez luzów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.