Skocz do zawartości

Zakup przyczepy - lepsza używana "porządna", czy nowa "budżetówka"?


pjetko

Rekomendowane odpowiedzi

Powiem tak, jestem na etapie zakupu i badałem temat. 580 qs ma ważyć goła chyba 1260.po zjechaniu z taśmy okazuje się że waży 1407 kg:). To oficjalne info z fabryki. Silver Selection tyle daje, pewenie podobnie jest w 500:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dziś byłem zważyć moją przyczepę po montażu markizy. Przyczepa gotowa do jazdy bo jutro wyjazd, na wyposażeniu mover, wspomniana markiza, 2 leżaki, dwie butle gazow, szafka, 2 stoliki, woda około 20l, grill, ubrania i wiele nie potrzebnych szpargałów?

z autem 1460kg, solo 1520kg,

DMC przyczepy 1500kg Hobby 540WLU 2015R

20200604_160051.jpg

20200604_155819.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jacek00 napisał:

Myślałem, że już 1700 wiąże się ze zmianą osi, a to tylko wystawienie innego papierka? 

No to faktycznie trochę mało. Zastanawiam się czemu go nie homologowali bazowo przynajmniej na 1350 kg. Bo 80 kg ładowności to jakiś żart. 

żeby się sprzedawał. Trzeba by podpytać np w centrum campingowym Kutno ile sztuk poszło 500kd z DMC 1300, tak w sam raz do mondeo czy podobnych samochodów, na siłę składanych w zestaw 3,5t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Suzu4x4 napisał:

Knaus 500KD ma masę gotową do jazdy 1220 kg co przy maksymalnym DMC 1500 kg pozostawia 280 kg ładowności po doposażeniu w klimę mower markizę zostanie ze 150 kg realnej ładowności.

 

kupując Knausa 500KD z DMC 1300 pozbawiamy się całkowicie ładowności.

No właśnie. Skąd się ta wartość 1220kg wzięła skoro w wszystkich specyfikacjach na stronie producenta masa w gotowości do jazdy wynosi 1170kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, peja76 napisał:

Dziś byłem zważyć moją przyczepę po montażu markizy. Przyczepa gotowa do jazdy bo jutro wyjazd, na wyposażeniu mover, wspomniana markiza, 2 leżaki, dwie butle gazow, szafka, 2 stoliki, woda około 20l, grill, ubrania i wiele nie potrzebnych szpargałów?

z autem 1460kg, solo 1520kg,

DMC przyczepy 1500kg Hobby 540WLU 2015R

 

20200604_155819.jpg

Czyli jeszcze kilka kg Ci dojdzie? Do 1550 kg dobijesz :P 

11 godzin temu, maarec napisał:

żeby się sprzedawał. Trzeba by podpytać np w centrum campingowym Kutno ile sztuk poszło 500kd z DMC 1300

Niepojęte do jest dla mnie. To w takim razie te 1300 czy 1350 kg to powinno być normą w takich przyczepach jak moja, budżetowa lekka. U mnie MW przyczepy z moverem i markizą to było 1025 kg - czyli zostaje jeszcze niemal 300 kg ładowności, które mi spokojnie wystarcza. Ale nie wyobrażam sobie mieć mniej, bo ja bym się z pewnością nie zmieścił. 80 kg ładowności to jakiś absurd - to już niemal błąd pomiarowy - krzesła, stolik, kilka gratów, lodówka i już mamy przekroczone DMC. 

Cytat

, tak w sam raz do mondeo czy podobnych samochodów, na siłę składanych w zestaw 3,5t

Poniekąd i to rozumiem, bo sam chciałem zmieścić się w 3,5t, ale  nie kosztem sztucznego DMC przyczepy. Ja szukałem przyczepy odpowiednio lekkiej. Poza tym obecne auto może ciągnąc wiele więcej, więc w zasadzie możliwości ma. 
 

2 godziny temu, Gizbern napisał:

No właśnie. Skąd się ta wartość 1220kg wzięła skoro w wszystkich specyfikacjach na stronie producenta masa w gotowości do jazdy wynosi 1170kg

Tu się okazuje, że problem jest większy, a nie to co na papierze. Bo na papierze mogą wpisać i 1000 kg, tylko co z tego jak się okazuje, że te wartości są z sufitu, a przyczepy wyjeżdżające z fabryki są już przeładowane jak pisał @w79?

Po lekturze powyższego tematu jestem trochę przerażony, i uważam że tym bardziej powinieneś pojechać na wagę. Zaraz się okaże, że dla własnego bezpieczeństwa musisz wymienić jednak swoje auto. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, jacek00 napisał:

Tu się okazuje, że problem jest większy, a nie to co na papierze. Bo na papierze mogą wpisać i 1000 kg, tylko co z tego jak się okazuje, że te wartości są z sufitu, a przyczepy wyjeżdżające z fabryki są już przeładowane jak pisał @w79?

Dam znać po odbiorze jak jest naprawdę, bo jak na razie mam suche dane, a jak wiadomo papier przyjmie wszystko. Ja podniosłem DMC do 1700, mam nadzieje że istotnie będę miał ładowność 290 kg, co po doposażeniu da jakieś 150 kg na szmaty i lodówkę:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Gizbern napisał:

No właśnie. Skąd się ta wartość 1220kg wzięła skoro w wszystkich specyfikacjach na stronie producenta masa w gotowości do jazdy wynosi 1170kg

 mówię o masie gotowej do jazdy  czyli z zalanym na full zbiornikiem wody, bojlerem, butlą gazową kołem zapasowym narzędziami itd. Nie wiem jakie masz dokładnie wyposażenie (moower ? markiza ? przedsionek ? klima? akumulator ? ) ale jak doliczysz to wszystko sztućce + gary + talerze + krzesła + stolik + podłogę do przedsionka, węże, , bagażnik i rowery to wyjdzie ok 1400 kg. do tego dolicz ciuchy i lodówkę . 1500 kg dmc to minimum a najlepiej 1700 jak chce się mieć komfort.

Wiem bo miałem 500QDK z DMC 1300kg i ważyłem ją wielokrotnie. żeby zmieścić się w 1300 musiałem wszystko co ciężkie ładować do auta (w przyczepie tylko wsad do lodówki i lekkie ciuchy) jeździć bez wody, z małą butlą kompozytową zamiast stalówki a nie miałem klimy, przedsionka i wielu innych rzeczy które większość ludzi wozi.

Zważ swoją gotową do wyjazdu  to się przekonasz.

 

 

12 godzin temu, peja76 napisał:

Dziś byłem zważyć moją przyczepę po montażu markizy. Przyczepa gotowa do jazdy bo jutro wyjazd, na wyposażeniu mover, wspomniana markiza, 2 leżaki, dwie butle gazow, szafka, 2 stoliki, woda około 20l, grill, ubrania i wiele nie potrzebnych szpargałów?

z autem 1460kg, solo 1520kg,

DMC przyczepy 1500kg Hobby 540WLU 2015R

 

 

do tego dolicz klimę, przedsionek, czy tam dodatkowe ściany do markizy, bagażnik na rowery, rowery zalej wodę na full i wychodzi 1700 jak nic  :]

ale pocieszę Was, z kamperami jest jeszcze gorzej  :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Suzu4x4 napisał:

do tego dolicz klimę, przedsionek, czy tam dodatkowe ściany do markizy, bagażnik na rowery, rowery zalej wodę na full i wychodzi 1700 jak nic  :]

ale pocieszę Was, z kamperami jest jeszcze gorzej

Dwa lata temu na kempingu we Włoszech poznałem świeżo upieczonego właściciela kamera. To był ich pierwszy wyjazd. Opowiadał że nawet tankują tylko 1/2 baku żeby nie przekroczyć 3500 kg. Wtedy stwierdziłem że wożenie koła zapasowego przyczepy w samochodzie nie jest wielkim zboczeniem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

 mówię o masie gotowej do jazdy  czyli z zalanym na full zbiornikiem wody, bojlerem, butlą gazową kołem zapasowym narzędziami itd. Nie wiem jakie masz dokładnie wyposażenie (moower ? markiza ? przedsionek ? klima? akumulator ? ) ale jak doliczysz to wszystko sztućce + gary + talerze + krzesła + stolik + podłogę do przedsionka, węże, , bagażnik i rowery to wyjdzie ok 1400 kg. do tego dolicz ciuchy i lodówkę . 1500 kg dmc to minimum a najlepiej 1700 jak chce się mieć komfort.

Wiem bo miałem 500QDK z DMC 1300kg i ważyłem ją wielokrotnie. żeby zmieścić się w 1300 musiałem wszystko co ciężkie ładować do auta (w przyczepie tylko wsad do lodówki i lekkie ciuchy) jeździć bez wody, z małą butlą kompozytową zamiast stalówki a nie miałem klimy, przedsionka i wielu innych rzeczy które większość ludzi wozi.

Zważ swoją gotową do wyjazdu  to się przekonasz.

 

 

do tego dolicz klimę, przedsionek, czy tam dodatkowe ściany do markizy, bagażnik na rowery, rowery zalej wodę na full i wychodzi 1700 jak nic  :]

ale pocieszę Was, z kamperami jest jeszcze gorzej  :rolleyes:

a nawet te 1700 dmc nie daje pełnego komfortu wożenia wszystkiego co się chce w przyczepie - pamiętasz ile tego miałem nad morzem 3 lata temu :)

u mnie przy MW na wadze na pusto 1122kg dobicie do 1700 zajęło moment, teraz na stałe jestem na tej krawędzi i często ważę budkę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, maarec napisał:

a nawet te 1700 dmc nie daje pełnego komfortu wożenia wszystkiego co się chce w przyczepie - pamiętasz ile tego miałem nad morzem 3 lata temu :)

u mnie przy MW na wadze na pusto 1122kg dobicie do 1700 zajęło moment, teraz na stałe jestem na tej krawędzi i często ważę budkę.

 

To już zależy od człowieka. Ja mam te 1300 dmc i owszem, jestem na granicy, ale nie wiem co musiałbym jeszcze dołożyć aby przekroczyć DMC :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, jacek00 napisał:

To już zależy od człowieka. Ja mam te 1300 dmc i owszem, jestem na granicy, ale nie wiem co musiałbym jeszcze dołożyć aby przekroczyć DMC :) 

wody nalej :) do zbiornika i do wc :) rowery, klimę - nie ograniczaj się :). jak braknie pomysłów to elektryczny piec do pizzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, maarec napisał:

wody nalej :) do zbiornika i do wc :) rowery, klimę - nie ograniczaj się :). jak braknie pomysłów to elektryczny piec do pizzy

Ja mówię już o zestawie z klimą, rowerami itp ;) Mam w okolicach 1300 kg właśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maarec napisał:

a nawet te 1700 dmc nie daje pełnego komfortu wożenia wszystkiego co się chce w przyczepie - pamiętasz ile tego miałem nad morzem 3 lata temu :)

u mnie przy MW na wadze na pusto 1122kg dobicie do 1700 zajęło moment, teraz na stałe jestem na tej krawędzi i często ważę budkę.

 

Taaa, smak tych frytek z prawdziwych ziemniaków zrobionych w Waszej frytkownicy pamiętam do dziś  :slina:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.