Jump to content
pjetko

Zakup przyczepy - lepsza używana "porządna", czy nowa "budżetówka"?

Recommended Posts

pjetko

Witajcie!

Od jakiegoś czasu obserwuję forum, jednak do tej pory nie było okazji nic napisać. Od 3 lat myślimy nad zakupem przyczepy, za każdym razem temat ten był odkładany z przeróżnych powodów, jednak w tym roku chcemy w końcu przyczepę kupić. Będzie to nasz podróżnicy dom – dużo jeździmy na zasadzie objazdówek (głównie północ - Litwa i Skandynawia), do tej pory z namiotem.

Podróżnicza ekipa to 2+3, więc szukamy czegoś na tyle dużego, żeby się pomieścić i na tyle małego, żeby było dość mobilne do objazdówek. Oglądałem używane przyczepy w budżecie do ok 30 tys., ale trudno znaleźć taka, która by nam odpowiadała układem, a do tego była szczelna - takie jak są dobre, to rozchodzą się jak ciepłe bułki. Jeśli chciałbym znaleźć coś naprawdę fajnego, to musiałbym poświęcić ok 2-3 tygodni i zrobić po kraju kilka tys. km w poszukiwaniu tej właściwej.

Pojawił się więc nowy pomysł – dlaczego nie dołożyć trochę i nie kupić nowej?

I tutaj do Was, starych wyjadaczy pytanie, czy nowe, budżetowe przyczepy Sterckeman Easy i Dethlefs C’joy i Weinsberg CaraOne są w ogóle coś warte? Szczególnie przypadł nam jedne model Dethleffsa. Czy jest sens kupić nową, budżetową przyczepę, czy to się po kilka latach nie rozpadnie? Dołożyć w brew pozorom wcale nie trzeba by dużo, bo jeśli nowa kosztuje ok 70 brutto, mając możliwość odliczenia VAT-u, to wychodzi 57, jak jeszcze doliczę 19% tarczy, to w zasadzie wychodzi realny koszt 46 tys. za nową, względem ok 30 tys. za używaną i to 15 letnią… a co nowe, to nowe…

Proszę napiszcie jak to jest z przyczepami, czy te stare, porządne przyczepy mimo, że mające 15 lat są dużo lepsze i bardziej wytrzymałe od tych nowych, szczególnie budżetowych? I jak mniej więcej wygląda utrata wartość takiej nowej budżetówki – ile to może być warte za ok 5 lat?

 

Będę bardzo wdzięczny za Wasze uwagi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

Tylko za 70 brutto nie kupisz budy wielkości dla składu 5 osób. Poza tym w tej cenie będzie kompletny golas

Co to za 19% z tarczy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
pjetko
Posted (edited)

 

11 minut temu, jacekzoo napisał:

Tylko za 70 brutto nie kupisz budy wielkości dla składu 5 osób. Poza tym w tej cenie będzie kompletny golas

Dethleffs C'Joy 480 QLK - 70 brutto

Sterckeman Easy 430 PE - 69 brutto

Weinsberg CaraOne 500 FDK - 72 - 80 brutto

Weinsberg CaraOne 480 QDK - 80 brutto

Zatem da się :)

 

Co do wyposażenia - wiadomo, wodotrysków nie będzie, ale to w końcu budżetówki - z tym faktem jestem pogodzony. Poza tym, będąc przyzwyczajonym do namiotu to każdy golas jest full wypasem ;) 

Edited by pjetko (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

W takim detku za 75 nawet jest ciepła woda i ogrzewanie, byłem pewny że nie będzie. 
 

a o jakich 19% piszesz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
pjetko
Teraz, jacekzoo napisał:

a o jakich 19% piszesz?

Taki księgowy żargon - amortyzacja środka trwałego generuje koszt, a zatem realny przychód od którego musiałbym zapłacić podatek się zmniejsza, więc i podatek się zmniejsza. Dla przykładu:

W miesiącu zarobię 10 tys. "na czysto" - muszę zapłacić 19% podatku, czyli zostaje mi 8100, podatek wynosi 1900 zł.

Zarobię 10 tys. ale odejmę jeszcze amortyzację (koszt na papierze, bo pieniądze już wydałem na zakup) np. 1163 zł (stawka miesięczna przy okresie amortyzacji 48 mc - kwota netto/48) , to podatek będę musiał zapłacić tylko 19% od 8837, więc 1679.

1900 - 1679 = 221 zł/mc i to x48 (bo amortyzacja będzie przez 48 miesięcy), więc wychodzi 10608 zł

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

Ja kumam co to koszt. Napisałeś o tarczy, skojarzyłem z tarcza covidową a tam nic nie dają na przyczepy 🤣 ten dethlefs ma trochę dziwny układ, łóżko za łóżkiem, ale może się sprawdzi. 
 

jak masz możliwość to pewnie że lepiej nową niż używkę, masz pewność i gwarancję

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
1 godzinę temu, pjetko napisał:

Witajcie!

Od jakiegoś czasu obserwuję forum, jednak do tej pory nie było okazji nic napisać. Od 3 lat myślimy nad zakupem przyczepy, za każdym razem temat ten był odkładany z przeróżnych powodów, jednak w tym roku chcemy w końcu przyczepę kupić. Będzie to nasz podróżnicy dom – dużo jeździmy na zasadzie objazdówek (głównie północ - Litwa i Skandynawia), do tej pory z namiotem.

Podróżnicza ekipa to 2+3, więc szukamy czegoś na tyle dużego, żeby się pomieścić i na tyle małego, żeby było dość mobilne do objazdówek. Oglądałem używane przyczepy w budżecie do ok 30 tys., ale trudno znaleźć taka, która by nam odpowiadała układem, a do tego była szczelna - takie jak są dobre, to rozchodzą się jak ciepłe bułki. Jeśli chciałbym znaleźć coś naprawdę fajnego, to musiałbym poświęcić ok 2-3 tygodni i zrobić po kraju kilka tys. km w poszukiwaniu tej właściwej.

Pojawił się więc nowy pomysł – dlaczego nie dołożyć trochę i nie kupić nowej?

I tutaj do Was, starych wyjadaczy pytanie, czy nowe, budżetowe przyczepy Sterckeman Easy i Dethlefs C’joy i Weinsberg CaraOne są w ogóle coś warte? Szczególnie przypadł nam jedne model Dethleffsa. Czy jest sens kupić nową, budżetową przyczepę, czy to się po kilka latach nie rozpadnie? Dołożyć w brew pozorom wcale nie trzeba by dużo, bo jeśli nowa kosztuje ok 70 brutto, mając możliwość odliczenia VAT-u, to wychodzi 57, jak jeszcze doliczę 19% tarczy, to w zasadzie wychodzi realny koszt 46 tys. za nową, względem ok 30 tys. za używaną i to 15 letnią… a co nowe, to nowe…

Zdecydowanie nowa. Przyczepy nie tracą na wartości za dużo, więc w cenie nowej można kupić kilkuletnią używkę. Ale co nowa to nowa. Odchodzi Ci czas na poszukiwania, na ryzyko kupienia zgniłka. 

1 godzinę temu, pjetko napisał:

Proszę napiszcie jak to jest z przyczepami, czy te stare, porządne przyczepy mimo, że mające 15 lat są dużo lepsze i bardziej wytrzymałe od tych nowych, szczególnie budżetowych? I jak mniej więcej wygląda utrata wartość takiej nowej budżetówki – ile to może być warte za ok 5 lat?

Po 5 latach licz jakieś 20-25%% utraty wartości. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomii

Dla mnie rynek używek to ostatnio mocno zwariował :hehe: i ceny zrobiły się przesadzone. Strach teraz używaną przyczepę w koszty wrzucić bo więcej podatku się zapłaci przy sprzedaży niż od niej odliczy...
Generalnie 70 kzł za tego Dethleffsa jest kuszącą ceną, ale jak pojedziesz dotkniesz, pooglądasz z CJOYa wejdziesz do Campera, z Campera do Nomada i już Cię handlowiec będzie miał w kieszeni :D. Jedź oglądaj i wyrób sobie zdanie, ale myślę że na początek ten CJOY to dobre rozwiązanie. Jak złapiecie bakcyla, to po 5 latach jeśli nie będzie wielkiej recesji sprzedasz go z niewielką stratą i kupicie coś z większym luksusem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gizbern

Też miałem podobne dylematy i wybrałem Nową.Ten C'Joy nie jest taki zły. Oglądałem go na żywo. Jeżeli akceptujesz że łóżko dzieci jest przy samym wejściu to można już go rozważać. Możesz poszukać jeszcze jakiejś Adrii. Ja byłem mocno zainteresowany Aviva 522PT. Też udany model. Cena po dobrym doposażeniu wychodzi 16900Euro. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
pjetko

Bardzo Wam dziękuję za wszystkie pomocne posty.

Byliśmy i oglądaliśmy Hobby, Weinsberga i Dethleffsa kilka linii - C'Joya, C'Up, Campera. Te dwa ostatnie raczej żeby tylko mieć odniesienie budżetówki do wyższych wersji, bo różnica w cenach jest dość spora.

 C'Joy jest prosty, surowy, ale nie można mówić o tandecie, po prostu nie ma wodotrysków, za które trzeba dopłacić w wyższych wersjach. Jego plusem jest (przynajmniej dla mnie) jego szerokość - 2.12 m na zewnątrz. Zastanawiamy się nad nim, jednak jest to rocznik 2019 (model 2020) - czy to jest powód do negocjacji o lepszą cenę jak w przypadku samochodów z wyprzedaży rocznika, czy na rynku przyczep rok produkcji nie ma znaczenia, a liczy się rok modelowy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
24 minuty temu, pjetko napisał:

 C'Joy jest prosty, surowy, ale nie można mówić o tandecie, po prostu nie ma wodotrysków, za które trzeba dopłacić w wyższych wersjach. Jego plusem jest (przynajmniej dla mnie) jego szerokość - 2.12 m na zewnątrz. Zastanawiamy się nad nim, jednak jest to rocznik 2019 (model 2020) - czy to jest powód do negocjacji o lepszą cenę jak w przypadku samochodów z wyprzedaży rocznika, czy na rynku przyczep rok produkcji nie ma znaczenia, a liczy się rok modelowy?

Tak liczy się głównie rok modelowy. Rok produkcji w zasadzie jest bez znaczenia. Z przyczepami jest tak, że sam fakt że jest dostępna od ręki jest dużym plusem ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
dudek_t

Jesli jest mozliwosc - zdecydowanie nowa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
luktom

Która przyczepę wybrałeś ? Mam podobny dylemat tylko dla rodziny 2+2 na max 3lata.

Najbardziej cenowo odpowiadam mi Dethleffs c Joy 410 QL natomiast układem Weinsberg 400 lk

Ile taka przyczepa straci przez 2 - max 3lata ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
Posted (edited)
35 minut temu, luktom napisał:

Która przyczepę wybrałeś ? Mam podobny dylemat tylko dla rodziny 2+2 na max 3lata.

Najbardziej cenowo odpowiadam mi Dethleffs c Joy 410 QL natomiast układem Weinsberg 400 lk

W układzie jak Weinsberg 410 LK masz jeszcze Adrię Aviva 400 DK - pewnie lepiej wyposażona i tańsza niż Weinsberg. I ma dużą lodówkę, co jest niezaprzeczalnie dużym plusem:
 

Cytat

Ile taka przyczepa straci przez 2 - max 3lata ? 

Popatrz na ceny na mobile DE. Pewnie niewiele taniej niż nowe

Edited by jacek00 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Funiaki
38 minut temu, jacek00 napisał:

W układzie jak Weinsberg 410 LK masz jeszcze Adrię Aviva 400 DK - pewnie lepiej wyposażona i tańsza niż Weinsberg. I ma dużą lodówkę, co jest niezaprzeczalnie dużym plusem:
 

 

Dolozyłabym jeszcze jeden argument- gwarancja. Adria mila 7 lat na szczelność zabudowy - oczywiście do sprawdzenia czy nadal tak jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...