Skocz do zawartości

Zakup przyczepy - lepsza używana "porządna", czy nowa "budżetówka"?


pjetko

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Od jakiegoś czasu obserwuję forum, jednak do tej pory nie było okazji nic napisać. Od 3 lat myślimy nad zakupem przyczepy, za każdym razem temat ten był odkładany z przeróżnych powodów, jednak w tym roku chcemy w końcu przyczepę kupić. Będzie to nasz podróżnicy dom – dużo jeździmy na zasadzie objazdówek (głównie północ - Litwa i Skandynawia), do tej pory z namiotem.

Podróżnicza ekipa to 2+3, więc szukamy czegoś na tyle dużego, żeby się pomieścić i na tyle małego, żeby było dość mobilne do objazdówek. Oglądałem używane przyczepy w budżecie do ok 30 tys., ale trudno znaleźć taka, która by nam odpowiadała układem, a do tego była szczelna - takie jak są dobre, to rozchodzą się jak ciepłe bułki. Jeśli chciałbym znaleźć coś naprawdę fajnego, to musiałbym poświęcić ok 2-3 tygodni i zrobić po kraju kilka tys. km w poszukiwaniu tej właściwej.

Pojawił się więc nowy pomysł – dlaczego nie dołożyć trochę i nie kupić nowej?

I tutaj do Was, starych wyjadaczy pytanie, czy nowe, budżetowe przyczepy Sterckeman Easy i Dethlefs C’joy i Weinsberg CaraOne są w ogóle coś warte? Szczególnie przypadł nam jedne model Dethleffsa. Czy jest sens kupić nową, budżetową przyczepę, czy to się po kilka latach nie rozpadnie? Dołożyć w brew pozorom wcale nie trzeba by dużo, bo jeśli nowa kosztuje ok 70 brutto, mając możliwość odliczenia VAT-u, to wychodzi 57, jak jeszcze doliczę 19% tarczy, to w zasadzie wychodzi realny koszt 46 tys. za nową, względem ok 30 tys. za używaną i to 15 letnią… a co nowe, to nowe…

Proszę napiszcie jak to jest z przyczepami, czy te stare, porządne przyczepy mimo, że mające 15 lat są dużo lepsze i bardziej wytrzymałe od tych nowych, szczególnie budżetowych? I jak mniej więcej wygląda utrata wartość takiej nowej budżetówki – ile to może być warte za ok 5 lat?

 

Będę bardzo wdzięczny za Wasze uwagi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

11 minut temu, jacekzoo napisał:

Tylko za 70 brutto nie kupisz budy wielkości dla składu 5 osób. Poza tym w tej cenie będzie kompletny golas

Dethleffs C'Joy 480 QLK - 70 brutto

Sterckeman Easy 430 PE - 69 brutto

Weinsberg CaraOne 500 FDK - 72 - 80 brutto

Weinsberg CaraOne 480 QDK - 80 brutto

Zatem da się :)

 

Co do wyposażenia - wiadomo, wodotrysków nie będzie, ale to w końcu budżetówki - z tym faktem jestem pogodzony. Poza tym, będąc przyzwyczajonym do namiotu to każdy golas jest full wypasem ;) 

Edytowane przez pjetko (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jacekzoo napisał:

a o jakich 19% piszesz?

Taki księgowy żargon - amortyzacja środka trwałego generuje koszt, a zatem realny przychód od którego musiałbym zapłacić podatek się zmniejsza, więc i podatek się zmniejsza. Dla przykładu:

W miesiącu zarobię 10 tys. "na czysto" - muszę zapłacić 19% podatku, czyli zostaje mi 8100, podatek wynosi 1900 zł.

Zarobię 10 tys. ale odejmę jeszcze amortyzację (koszt na papierze, bo pieniądze już wydałem na zakup) np. 1163 zł (stawka miesięczna przy okresie amortyzacji 48 mc - kwota netto/48) , to podatek będę musiał zapłacić tylko 19% od 8837, więc 1679.

1900 - 1679 = 221 zł/mc i to x48 (bo amortyzacja będzie przez 48 miesięcy), więc wychodzi 10608 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kumam co to koszt. Napisałeś o tarczy, skojarzyłem z tarcza covidową a tam nic nie dają na przyczepy ? ten dethlefs ma trochę dziwny układ, łóżko za łóżkiem, ale może się sprawdzi. 
 

jak masz możliwość to pewnie że lepiej nową niż używkę, masz pewność i gwarancję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pjetko napisał:

Witajcie!

Od jakiegoś czasu obserwuję forum, jednak do tej pory nie było okazji nic napisać. Od 3 lat myślimy nad zakupem przyczepy, za każdym razem temat ten był odkładany z przeróżnych powodów, jednak w tym roku chcemy w końcu przyczepę kupić. Będzie to nasz podróżnicy dom – dużo jeździmy na zasadzie objazdówek (głównie północ - Litwa i Skandynawia), do tej pory z namiotem.

Podróżnicza ekipa to 2+3, więc szukamy czegoś na tyle dużego, żeby się pomieścić i na tyle małego, żeby było dość mobilne do objazdówek. Oglądałem używane przyczepy w budżecie do ok 30 tys., ale trudno znaleźć taka, która by nam odpowiadała układem, a do tego była szczelna - takie jak są dobre, to rozchodzą się jak ciepłe bułki. Jeśli chciałbym znaleźć coś naprawdę fajnego, to musiałbym poświęcić ok 2-3 tygodni i zrobić po kraju kilka tys. km w poszukiwaniu tej właściwej.

Pojawił się więc nowy pomysł – dlaczego nie dołożyć trochę i nie kupić nowej?

I tutaj do Was, starych wyjadaczy pytanie, czy nowe, budżetowe przyczepy Sterckeman Easy i Dethlefs C’joy i Weinsberg CaraOne są w ogóle coś warte? Szczególnie przypadł nam jedne model Dethleffsa. Czy jest sens kupić nową, budżetową przyczepę, czy to się po kilka latach nie rozpadnie? Dołożyć w brew pozorom wcale nie trzeba by dużo, bo jeśli nowa kosztuje ok 70 brutto, mając możliwość odliczenia VAT-u, to wychodzi 57, jak jeszcze doliczę 19% tarczy, to w zasadzie wychodzi realny koszt 46 tys. za nową, względem ok 30 tys. za używaną i to 15 letnią… a co nowe, to nowe…

Zdecydowanie nowa. Przyczepy nie tracą na wartości za dużo, więc w cenie nowej można kupić kilkuletnią używkę. Ale co nowa to nowa. Odchodzi Ci czas na poszukiwania, na ryzyko kupienia zgniłka. 

1 godzinę temu, pjetko napisał:

Proszę napiszcie jak to jest z przyczepami, czy te stare, porządne przyczepy mimo, że mające 15 lat są dużo lepsze i bardziej wytrzymałe od tych nowych, szczególnie budżetowych? I jak mniej więcej wygląda utrata wartość takiej nowej budżetówki – ile to może być warte za ok 5 lat?

Po 5 latach licz jakieś 20-25%% utraty wartości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie rynek używek to ostatnio mocno zwariował :hehe: i ceny zrobiły się przesadzone. Strach teraz używaną przyczepę w koszty wrzucić bo więcej podatku się zapłaci przy sprzedaży niż od niej odliczy...
Generalnie 70 kzł za tego Dethleffsa jest kuszącą ceną, ale jak pojedziesz dotkniesz, pooglądasz z CJOYa wejdziesz do Campera, z Campera do Nomada i już Cię handlowiec będzie miał w kieszeni :D. Jedź oglądaj i wyrób sobie zdanie, ale myślę że na początek ten CJOY to dobre rozwiązanie. Jak złapiecie bakcyla, to po 5 latach jeśli nie będzie wielkiej recesji sprzedasz go z niewielką stratą i kupicie coś z większym luksusem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem podobne dylematy i wybrałem Nową.Ten C'Joy nie jest taki zły. Oglądałem go na żywo. Jeżeli akceptujesz że łóżko dzieci jest przy samym wejściu to można już go rozważać. Możesz poszukać jeszcze jakiejś Adrii. Ja byłem mocno zainteresowany Aviva 522PT. Też udany model. Cena po dobrym doposażeniu wychodzi 16900Euro. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo Wam dziękuję za wszystkie pomocne posty.

Byliśmy i oglądaliśmy Hobby, Weinsberga i Dethleffsa kilka linii - C'Joya, C'Up, Campera. Te dwa ostatnie raczej żeby tylko mieć odniesienie budżetówki do wyższych wersji, bo różnica w cenach jest dość spora.

 C'Joy jest prosty, surowy, ale nie można mówić o tandecie, po prostu nie ma wodotrysków, za które trzeba dopłacić w wyższych wersjach. Jego plusem jest (przynajmniej dla mnie) jego szerokość - 2.12 m na zewnątrz. Zastanawiamy się nad nim, jednak jest to rocznik 2019 (model 2020) - czy to jest powód do negocjacji o lepszą cenę jak w przypadku samochodów z wyprzedaży rocznika, czy na rynku przyczep rok produkcji nie ma znaczenia, a liczy się rok modelowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, pjetko napisał:

 C'Joy jest prosty, surowy, ale nie można mówić o tandecie, po prostu nie ma wodotrysków, za które trzeba dopłacić w wyższych wersjach. Jego plusem jest (przynajmniej dla mnie) jego szerokość - 2.12 m na zewnątrz. Zastanawiamy się nad nim, jednak jest to rocznik 2019 (model 2020) - czy to jest powód do negocjacji o lepszą cenę jak w przypadku samochodów z wyprzedaży rocznika, czy na rynku przyczep rok produkcji nie ma znaczenia, a liczy się rok modelowy?

Tak liczy się głównie rok modelowy. Rok produkcji w zasadzie jest bez znaczenia. Z przyczepami jest tak, że sam fakt że jest dostępna od ręki jest dużym plusem ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, luktom napisał:

Która przyczepę wybrałeś ? Mam podobny dylemat tylko dla rodziny 2+2 na max 3lata.

Najbardziej cenowo odpowiadam mi Dethleffs c Joy 410 QL natomiast układem Weinsberg 400 lk

W układzie jak Weinsberg 410 LK masz jeszcze Adrię Aviva 400 DK - pewnie lepiej wyposażona i tańsza niż Weinsberg. I ma dużą lodówkę, co jest niezaprzeczalnie dużym plusem:
 

Cytat

Ile taka przyczepa straci przez 2 - max 3lata ? 

Popatrz na ceny na mobile DE. Pewnie niewiele taniej niż nowe

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, jacek00 napisał:

W układzie jak Weinsberg 410 LK masz jeszcze Adrię Aviva 400 DK - pewnie lepiej wyposażona i tańsza niż Weinsberg. I ma dużą lodówkę, co jest niezaprzeczalnie dużym plusem:
 

 

Dolozyłabym jeszcze jeden argument- gwarancja. Adria mila 7 lat na szczelność zabudowy - oczywiście do sprawdzenia czy nadal tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.