Skocz do zawartości

Hak westfalia


Damian1231

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, może ktoś doradzi do czego służy ten trzpień z tyłu? Gdy kupiłem samochód okazało się że nie było kluczyka do haka i gdy już znalazłem kluczyk przy demontażu ułamał się ten trzpień pewnie dlatego że dawno nie był demontowany . Po nasmarowaniu i rozruszaniu wszystko działa dobrze hak wpinam i siedzi stabilnie tylko zastanawiam się jakie działanie ma ten trzpień? Jakieś zabezpieczenie? Można bez tego jeździć? Boję się że mimo hak siedzi stabilnie może się wypiąć podzas jazdy. Z góry dzięki za odpowiedź 

IMG_20200521_110655.jpg

IMG_20200521_110647.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też już niezbyt to pamiętam, ale wydaje mi się, że ten element zwalnia dźwignię (pokrętło), co jednocześnie powoduje uruchomienie mechanizmu blokady głowicy w gnieździe.

Nazywa się on "auslösehebel". Sprawdź jeszcze wymiar kuli, czy nie jest zużyta, bo może się okaże, że uzasadniony jest zakup nowej głowicy.

Osobiście nie odważyłbym się jeździć z głowicą haka, w której brakuje jakiegokolwiek elementu. To nie jest jakieś tam mocowanie lewarka w bagażniku, czy coś podobnego. To istotny element sprzęgu!  Zapinać na to zaczep przyczepy i jechać w trasę, to proszenie się o kłopoty i nieszczęście, także dla innych. Takie jest moje zdanie.

Albo kupiłbym nową głowicę, albo napisałbym do Westfalii, czy nie mają takiego elementu do sprzedaży, albo ostatecznie próbowałbym w dobrej firmie i z odpowiedniego materiału (wytrzymałość mechaniczna) dorobić tą część - masz przecież te dwa kawałki i głowicę, więc to nie powinien być chyba problem :hmm:

2a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, byry007 napisał:

A używany nie szukałeś ?

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
 

Można poszukać ale jaką mamy pewność czy ktoś właśnie uszkodzonego nie chce się pozbyć ? 

Jest od groma różnych części ,które wymagały wymiany po czym trafiły do sprzedaży...

Odnośnie Westfalii  to można wysłać do nich hak i na serwisie ocenią czy mogą go naprawić czy też nie .A ,że jest to nasze i innych bezpieczeństwo to bym w tym przypadku poszedł tą drogą- IMO 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za odpowiedzi. Tak jak kolega wyżej pisał dźwignia blokuję mechanizm i gdy wpinam kule w gniazdo mechanizm sam blokuję się. Element dorobiłem że stali identyczny jak oryginał i spełnia swoje zadanie. Poza tym hak jest praktycznie jak nowy możliwe że nie był nigdy używany. Dodam zdjęcie później jak to wyszło pozdrawiam. 

edit. Po kilku telefonach dowiedziałem się że ta czesc/zapadka to koszt około 70 zł ?‍♂️ Warto było spędzić godzine w garażu i dorobić :)

Edytowane przez Damian1231 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto było. Niestety, jednorodny kawałek czy to metalu czy tworzywa, gumy, silikonu itp. przybierający kształt jakiejkolwiek części zapasowej, drastycznie zmienia wartość, bo koszt materiału to parę-paręnaście eurocentymów, obróbki mniej niż 1 euro tudzież małej miseczki ryżu, reszta to logistyka pojedyczeo elementu nie sprzedawanego masowo, i set- procentowe marże. Mimo to, docelowo zamówiłbym tę część, koszt nie jest jakiś powalający , żeby w haku było wszystko sicher i fabryczne, bez śladów ingerencji w rozwiązanie fabryczne. Odpukać, gdyby coś się kiedyś wydarzyło związanego z holowaniem przyczepy, wypięciem się cepy/haka, to jakkolwiek prawdopodobieństwo jest bardzo małe, ale żeby nikt nie chodził wokół haka, i nie próbował drążyć tematu, czy to aby było poprawnie wykonane, czy zadziałało prawidłowo czy nie.

Poza tym, żeby podczas jakiejś kontroli nie było - proszę odpiąć przyczepę, tu coś było grzebane, nie pozwalam holować. Jak Niemcy czy Austriacy biorą na celownik przyczepy, to nie ma zlituj, zważą, zmierzą, każą się przepakować lub pobyć się nadmiaru ładunku. Rzadko bo rzadko, ale robią takie "celowane" akcje. Nasza ITD i Policja tez zaczyna trochę świrować z kontrolą stanu technicznego, lepiej nie mieć śladów "grzebanego" przy newralgicznych rozwiązaniach, typu hamulce, układ kierowniczy, a w przypadku holowania, hak.

Twoja praca nie poszła na marne, miałbyś część zapasową, na wypadek awarii, która jak widać może się zdarzyć, chociaż oceniając realnie - bardziej mogą to być następstwa jakichś sporo wcześniejszych prób zdjęcia przyblokowanego od wilgoci i korozji haka siłą, przy użyciu solidnego impulsu kinetycznego naprowadzanego trzonkowo lub podważania, podbijania dźwigni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.