Skocz do zawartości

Kia Sportage 1.6 benzyna rok 2016


Kuba Andrzejewski

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, 

Chciałem Was zapytać jakie macie doświadczenia z ciągnięciem przyczepy takim autem jak kia sportage 1.6 benzyna ? Waga to bodajże 1441kg.

Czy to w ogóle ma sens czy lepiej kupić wieksze auto z silnikiem diesla?

Odrazu mówię że nie chce tu ciągnąć jakiś kolosów ale np takie przyczepy do 1200 kg max

Edytowane przez Kuba Andrzejewski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

ja mam kia 1,6 wolnossący plus przyczepa dmc 1400. Z Krakowa nad Nasze morze  się dojedzie bez większych problemów - na obwodnicy trójmiasta (podjazd) też daje radę jak się pokręci mocniej i nic nie przyblokuje, ale jak się coś przytka to już nie przyspieszę i będę się się wlókł do samej góry. W tym roku jadę takim samym zestawem. Ale już noszę się z zamiarem wymiany na diesla przed kolejnymi wakacjami. Więc jak jeszcze nie kupiłeś auta - pomyśl o dieslu. Będziesz się czuł pewniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę sportkiem 1.6 TGDI z DCT 2WD z przyczepą 1300kg, i mogę powiedzieć jedno - wcale nie musi być diesel. 13-14l/100km przy 90-95 km/h akceptowalne, przyspieszenie pozwalające z łatwością wyprzedzać maruderów. Jedyne co by się przydało przy aucie z DCT (suche sprzęgła) to mover, bo po kilku manewrach ( nierówno, najazd na kliny, poprawki) się przegrzewają i trzeba dać im odpocząć.

Niestety wiem że 1.6 GDI takiego komfortu nie daje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, automaciek napisał:

Ja jeżdżę sportkiem 1.6 TGDI z DCT 2WD z przyczepą 1300kg, i mogę powiedzieć jedno - wcale nie musi być diesel. 13-14l/100km przy 90-95 km/h akceptowalne, przyspieszenie pozwalające z łatwością wyprzedzać maruderów. Jedyne co by się przydało przy aucie z DCT (suche sprzęgła) to mover, bo po kilku manewrach ( nierówno, najazd na kliny, poprawki) się przegrzewają i trzeba dać im odpocząć.

Niestety wiem że 1.6 GDI takiego komfortu nie daje.

 

Mam też taki samochód i kropka w kropkę mogę potwierdzić i spalanie i ułomność skrzyni na wstecznym biegu. W ostatni weekend zrobiłem trasę Tarnów-Strbskie Pleso - w sumie 500 km i kilka stromych podjazdów w Tatrach wysokich i spalanie wyszło dokładnie 13,03l/100 km więc jak dla  mnie świetnie. Przyczepa Hymer Living 505.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.05.2020 o 17:05, Kuba Andrzejewski napisał:

Witajcie, 

Chciałem Was zapytać jakie macie doświadczenia z ciągnięciem przyczepy takim autem jak kia sportage 1.6 benzyna ? Waga to bodajże 1441kg.

Czy to w ogóle ma sens czy lepiej kupić wieksze auto z silnikiem diesla?

Odrazu mówię że nie chce tu ciągnąć jakiś kolosów ale np takie przyczepy do 1200 kg max

Cześć,

Ja ciągam Hyundaiem ix35 przyczepę 1100 kg. To de facto to samo co Twoja Kia. Generalnie po płaskim idzie ok, jak nie ma wiatru czołowego to da się jechać na 6 (2500RPM/90 km/h).

Przy wietrze czołowym redukcja na "5" (2500 RPM/80 km/h) - niestety mój Buerstner ma aerodynamikę kiosku.

Zjeździłem też Włochy i Chorwację - tak więc da się, ale jeśli masz jeszcze wybór to warto rozważyć diesla lub jak pisał automaciek turbo benzynę.

Przy tym silniku na długich podjazdach będziesz musiał jechać na "3" - przy 4000RPM będziesz miał ok. 80 km/h. Silnik spokojnie to znosi, kontrolowałem temperaturę i nigdy nie przekroczyła 96C, z reguły jest na poziomie 86C.

Dla mnie zaletą przy ciągnięciu przyczepy są relatywnie "krótkie" biegi, które niwelują w pewnym stopniu niedostatki momentu przy niskich obrotach.

PS. Ostatnio na trasie Włocławek - Jantar zużył 10,8 l/100 km gdy było pod wiatr, i 10,4 l/100 km gdy wiało w plecy w drodze powrotnej.

20170819_075658.jpg

Pozdrawiam

Grizzli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 18.05.2020 o 17:05, Kuba Andrzejewski napisał:

Witajcie, 

Chciałem Was zapytać jakie macie doświadczenia z ciągnięciem przyczepy takim autem jak kia sportage 1.6 benzyna ? Waga to bodajże 1441kg.

Czy to w ogóle ma sens czy lepiej kupić wieksze auto z silnikiem diesla?

Odrazu mówię że nie chce tu ciągnąć jakiś kolosów ale np takie przyczepy do 1200 kg max

Moja przyczepa 1200 dmc ciągam ją 1.5 dCi z 2010r. Nie mam żadnego problemu z obwodnicą gdańską. Powyżej 2200 obr piąty bieg jeszcze ładnie ciągnie.

Po Bieszczadach, czy Tatrach też spokojnie daje radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Bardziej chodziło mi o dobór holownika do dmc 1200, niż porównywanie wolnossącej benzyny 1.6 do 1.5 dCi - w tej kwestii nie ma żadnego porównania.

Chociaż mamy na forum kolegę, który ciąga 1.6 Sce 1300 dmc i sobie chwali. Mnie mam powodu żeby mu nie wierzyć, tym bardziej że jest to 4WD (4×4).? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem Kia Sportage III z silnikiem 1.6 GDI i przyczepą 1000DMC cały zeszły sezon i początek tego, ogólnie dawała radę, ale często redukcje na podjazdach. Nabyłem drugi "holownik" Skodę Octavię III z silnikiem 1.8TSI 180KM i teraz muszę pamiętać że mam przyczepę z tyłu ;) Inny komfort, auto nie czuje przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Koledzy. Kia Sportage 2.0 CRDI MHEV 185 KM  4WD ,Automat 8 stopniowa rocznik od 2018 r / od 2021 r nie ma tego napędu w katalogach Sportage w Polsce/. Czy wiecie co to za silnik-czy produkcji Kia czy jakiś inny i ewentualnie jakie są jego notowania? I co to jest za skrzynia biegów bo w innych modelach są DSG siedmiobiegowe?

Pytają co to za skrzynia -chodzi o producenta i w jakich autach jest montowana-czy PSA?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Dzień dobry,

Zwracam się do Państwa z zapytaniem ,o zastosowanie współczynnika 1.33 DMC przyczepy kempingowej. 

Moje dane z DR  AUTA  :        F1  1940 KG    F2  1940 KG     F3 -----   
                                                   G  1551 KG
                                                   0.1   1200 KG

Pytanie moje jest takie ,czy według  w/w współczynnika  mogę podpiąć pod moje auto, przyczepę kempingową o DMC 1230 KG.

Przeszukałem różne fora i część osób pisze,że tak a inni ,że  pozycja 0.1  z DR wyznacza   jaką przyczepę mogę ciagnąć,ale dla hamulca sterowanego z pozycji kierowcy.Dlatego postanowiłem upewnić się u Państwa jak to jest  ,czy podczas kontroli  Policji ,lub ITD  nie będę miał żadnych problemów .

Bardzo dziękuję za informację.

Pozdrawiam Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, tom77 napisał:

Dzień dobry,

Zwracam się do Państwa z zapytaniem ,o zastosowanie współczynnika 1.33 DMC przyczepy kempingowej. 

Moje dane z DR  AUTA  :        F1  1940 KG    F2  1940 KG     F3 -----   
                                                   G  1551 KG
                                                   0.1   1200 KG

Pytanie moje jest takie ,czy według  w/w współczynnika  mogę podpiąć pod moje auto, przyczepę kempingową o DMC 1230 KG.

Przeszukałem różne fora i część osób pisze,że tak a inni ,że  pozycja 0.1  z DR wyznacza   jaką przyczepę mogę ciagnąć,ale dla hamulca sterowanego z pozycji kierowcy.Dlatego postanowiłem upewnić się u Państwa jak to jest  ,czy podczas kontroli  Policji ,lub ITD  nie będę miał żadnych problemów .

Bardzo dziękuję za informację.

Pozdrawiam Tomek

W Twoim przypadki O1 jest wyznacznikiem max możliwości holownika i tego co możesz zgodnie z prawem holować.

1.33 miało by znaczenie jeśli miałby w dowodzie O1 1500, wówczas mógłbyś holować 1458kg wg wyliczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, tom77 napisał:

Dzień dobry,

Zwracam się do Państwa z zapytaniem ,o zastosowanie współczynnika 1.33 DMC przyczepy kempingowej. 

Moje dane z DR  AUTA  :        F1  1940 KG    F2  1940 KG     F3 -----   
                                                   G  1551 KG
                                                   0.1   1200 KG

Pytanie moje jest takie ,czy według  w/w współczynnika  mogę podpiąć pod moje auto, przyczepę kempingową o DMC 1230 KG.

Przeszukałem różne fora i część osób pisze,że tak a inni ,że  pozycja 0.1  z DR wyznacza   jaką przyczepę mogę ciagnąć,ale dla hamulca sterowanego z pozycji kierowcy.Dlatego postanowiłem upewnić się u Państwa jak to jest  ,czy podczas kontroli  Policji ,lub ITD  nie będę miał żadnych problemów .

Bardzo dziękuję za informację.

Pozdrawiam Tomek

Jeśli pozycja O1 wynosi 1200 kg, to maksymalnie co możesz podpiąć do tego auta to właśnie przyczepa mające MMC mniejsze bądź równe 1200 kg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Odświeżę trochę temat.

Kia Sportage 4 2016, T-gdi 177KM, 4x4 DTC, do tego przyczepa 1500kg. Jak myślicie da radę? Przyczepa ma podniesione DMC z 1400 na 1500kg, zatem zakładam że i tak będę mieścił się w 1400kg. Wiem, że jeśli chodzi o manewry na polu kempingowym, to raczej na moverze (ze względu na skrzynię). No i nie wybieram się w trasy górzyste :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.