Jump to content
Milosz1911

Hak holowniczy

Recommended Posts

steven
Raczej dał swoje. Żaden producent nie daje śrub z nierdzewki/kwasówki, z powodów opisanych wcześniej. 
Piszesz że ten hak to S.I.A.R.R. - wyrób pod marką francuskiej firmy przejętej przez Westfalię (S.I.A.R.R. i Monoflex - przejęte przez W. w latach 2006-7), w katalogu jest to oznaczone jako wyrób SIARR. Malowaniem katodowym (jak na końcówkach haka) W. się szczyci, jest solidne, jeżeli nie trzyma się kuli okrągły rok. Coś musi być innego marce zależnej, żeby było wiadomo że to marka zależna, ale też mnie wkurzałby pokorodowany hak. 
 
Nie wiem czy te śruby są z nierdzewki, jutro rzucę okiem na oznaczenia. Jeśli tak jest to wymienię na odpowiednie.
Na stronie Westfalii do mojego samochodu wyskakuje tylko ten model: https://www.westfalia-automotive.com/pl/produkty/hak-holownicze/citroen-berlingo-l1/304091600001-700/

W instrukcji jest wpisane zarówno Siarr i Westfalia. Na tabliczce jak mnie pamięć nie myli jest logo Westfalia i napis Siarr. Nie wiem czy traktować to jako gorszy sort pod tanim brandem renomowanego producenta?

Kula jest przykręcana, więc chyba mało kto odkręca za każdym razem jak nie holuje. Poza tym reszta haka (cała belka pod zderzakiem) siedzi cały czas na aucie i to wszystko ma sobie rdzewieć, zakładając, że samą kule by się odkręcało? Jeśli jest zabezpieczone to chyba wszystko w jednakowy sposób. Napisałem do nich maila z pytaniem, ciekawe co napiszą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
czyś

W starych katalogach było wyraźnie oznaczone, WAM_Umschlag_2013_PL.indd (westfalia-automotive.com) że to np. wyrób S.I.A.R.R. (Peugeot - s. 141 i następne).

Teraz już tego rozróżnienia nie ma. W każdym razie przejmując te firmy cieszyli się jak dzieci że poszerzają ofertę o ponad setkę referencji. 

Wiesz, może to być też tak, że francuski ruch oporu Niemcowi sabotaż odstawił :) Ciekawe co odpiszą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
steven

 

 

 

Wiesz, może to być też tak, że francuski ruch oporu Niemcowi sabotaż odstawił  Ciekawe co odpiszą.

 

To się uśmiałem Jak napiszą, że jest ok i ruda ma chrupać w najlepsze to pozwolę sobie zacytować Twój post w odpowiedzi

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
w79

A tak z innej beczki, czym smarujecie hak po wyciągnięciu lub przed nałożeniem? Oczywiście nie mam na myśli kuli... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
BUMERANG
2 godziny temu, w79 napisał:

A tak z innej beczki, czym smarujecie hak po wyciągnięciu lub przed nałożeniem? Oczywiście nie mam na myśli kuli... 

Smar STP.

Share this post


Link to post
Share on other sites
czyś

Przyznam, że jeszcze nie smarowałem Westfalii, ani gniazda w belce, ani końcówki, od 5 lat. Nie rdzewieje, wszystko pracuje, tyle że zawsze wypinam końcówkę i wkładam zaślepkę. Ani rdzy, ani stuków, czyściutko. Zawsze przy wkładaniu haka biorę czystą szmatkę i przecieram gniazdo/ew. zabrudzenia na końcówce, zwłaszcza piasek itp. Jak nie ma smaru, to syf się nie zbiera i nie klei do wszystkiego, jak jest smar, np. piasku nie da się pozbyć. 

   

Share this post


Link to post
Share on other sites
steven

W nawiązaniu do mojego postu odnośnie rdzewiejącej Westfalii. Kontaktowałem się z polskim przedstawicielstwem marki. Na podstawie przesłanych zdjęć stwierdzili, że tak nie powinno być i jest to prawdopodobnie wada powłoki antykorozyjnej. Hak zakwalifikowali do wymiany

Share this post


Link to post
Share on other sites
czyś

Czyli jednak Francuz Niemcowi piątą kolumnę odstawił :) 

Jednak firma to firma. W. stanęła na wysokości zadania. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maras

Przerabiałem reklamację z Westfalią i zero problemów czy też idiotycznych pytań związanych z używaniem haka. Ekspresowy  termin , info via email, gratisy w paczce. Pełna profeska tej firmy i wzór do naśladowania.  

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
BUMERANG
21 minut temu, Maras napisał:

Przerabiałem reklamację z Westfalią i zero problemów czy też idiotycznych pytań związanych z używaniem haka.

To cieszy. Z drugiej strony jednak martwi spadek jakości :niewiem:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maras
1 minutę temu, BUMERANG napisał:

To cieszy. Z drugiej strony jednak martwi spadek jakości :niewiem:

Myślę ,że w dalszym ciągu poprzeczka dalej jest zawieszona wysoko. Bardziej bym obstawiał ,że coś nie zagrało ,może partia powłoki antykorozyjnej od dostawcy zewnętrznego była inna. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
steven

Zdecydowanie W. trzyma poziom pod względem obsługi klienta. Narazie czekam na kontakt w sprawie umówienia wizyty w warsztacie, który zajmie się wymianą. Generalnie jestem pozytywnie zaskoczony tokiem sprawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
w79

Dostałem dzisiaj szybką odpowiedź z Westfalii aby smarować dowolnym smarem bez zywicy lub olejem. 

Jakim papierem sciernym przecieracie kule jeśli są na niej ślady rdzy? (kula bez farby). Spróbowałem dzisiaj drobnym do metalu i nie wiem czy nie jest zamocny. Nie chcę uszkodzić kuli. 

Ps dostałem również instrukcje haka do Peugeota 5008II, jeśli kogoś interesuje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
czyś

Zależy jakie te ślady rdzy. Jak tylko nalot, to nie szlifuj papierem, watę stalową, taką jak do garów weź albo szorstki zmywak, żeby zrzucić nalot, ale nie zeszlifowywać kuli. Jeśli już musisz wyczyścić rdzę, miękka szczotka druciana a nie papier, papierem z wżerów nie usuniesz ognisk korozji. Jeśli będzie chropowata od rdzy, to co najwyżej wtedy, papier 1000-ka na mokro, raz, żeby ją z lekka wygładzić, potem szczotka.

U siebie czasem jeżdżę z cepą hamowaną ze stabiliztorem, więc bez smaru, czasem bez hamulca, ze smarem, więc kulę muszę zmywać. Czasem jeżdzę po parę dni/parę tygodni ze smarem na kuli, nawet jak zdejmuje końcówkę, to chowam ją taka usmarowaną, zakłądam tylko kaptur na kulę. Na tyle się od tego okresowego smaru "zaimpregnowała", że ani myśli korodować, jak pojawi się nawet rdzawy nalot, to jak łysego, starczy przetrzeć zwykłą szmatką.   

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piotrekm13

W związku z tym, że hak i wiązka leży już od miesiąca, w garażu więc trzeba się przymierzać do montażu.

Ogólnie to czekam na wiosnę, aby najpierw na myjni dobrze opłukać spód ze soli, wysuszyć i poprawić konserwację, zanim założę hak. Wygląda że na dniach będzie to możliwe

Właśnie chcę zamawiać dodatkowe kable, które będą potrzebne do wiązki uniwersalnej, oraz zastanawiam się nad przekrojami. Do zasilania lodówki dam 6mm2, natomiast zastanawiam się nad masą. Na mój rozum w pinie nr.11 gdzie jest masa do zasilania "po stacyjce", aby to miało jakiś sens powinien być taki sam przekrój kabla, czyli też zakładam że wymienię to co we wiązce na 6mm2. Czy dobrze rozumuję? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...