Skocz do zawartości

Hak holowniczy


Milosz1911

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 173
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W dniu 22.06.2020 o 22:26, Cezarr napisał:

Czyli 13 PIN nie gwarantuje zasilania dla lodówki czy wewnętrznego  oświetlenia?

Tomku też montowałem niedawno hak ale do Mondeo mk5 i podobna sytuacja, żeby działała lodówka potrzebujesz dodatkowego zasilania mimo że masz moduł dedykowany  (ja płaciłem stówkę za wiązkę) to samo się będzie dotyczyło np ładowania aku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, w79 napisał:

Nikt tego nie zatajał, a wręcz poinformowali. Takie mają zasady i tyle:) 

Dlatego napisałem, że to lekka paranoja ;) Przy nowej nikt tego nie zataja, przy używkach już jest inaczej, było kilka wątków na forum że dlaczego lodówka nie działa, po czym się okazywało, że kable w Knausie są właśnie nie podłączone. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pawnawoli napisał:

Tomku też montowałem niedawno hak ale do Mondeo mk5 i podobna sytuacja, żeby działała lodówka potrzebujesz dodatkowego zasilania mimo że masz moduł dedykowany  (ja płaciłem stówkę za wiązkę) to samo się będzie dotyczyło np ładowania aku

Tak to jest bo sprawdzane było w drugim aucie i również nie ma zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2020 o 11:55, czyś napisał:

. I gdyby nie końcówka haka, który właściciel miał obowiązek zdjąć, a nie zdjął, tak by było. I tutaj masz "czystą" szkodę wynikającą z zaniedbania polegającego na nie zdjęciu końcówki haka.

Sorry za OT, ale nie lubię kiedy bez powodu zarzuca mi się pisanie bzdur. 

Póki co takiego obowiązku jeszcze nie ma. O tym obowiązku decydują konkretne przepisy, a takich nie ma. A firmy ubezpieczeniowe zawsze będą naciągać -dzisiaj jest już na nie bat w postaci firm specjalizujących się w uzyskiwaniu należytych odszkodowań. To kosztuje, ale przy dużych szkodach - jak piszesz - na pewno się to opłaci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.06.2020 o 23:29, AdamH napisał:

Koledzy !  Coś nie tak. Zamawiasz auto w fabryce z hakiem i masz wszystkie działające piny. Tak jest w normie. Nie może być inaczej.  Jeżeli ktoś chce taniej to mu zakłada hak dealer albo zleca to firmie ' krzak ". I wtedy różnie może być. W Renault Espace  założono oryginalną wiązkę i wszystko działało.

Tak było też w Fordzie Galaxy. Kia sportage i Sorento. W Amaroku w papierach z fabryki stoi wyrażnie, że założono hak. W LR Disco3 nie było opcji bez haka.

Zmieńcie Wasze ASO !

Z fabryki 13 pin wychodzi zawsze. A w ASO - zależy na ile ogarniają, niestety, przeważnie dla nich to kwestia jakie gniazdo, i tyle, koniec (tzn. jaką klient ma wtyczkę od cepki). Że za tym idzie coś dalej - blade pojęcie. Dla nich to zwykle kwestia tylko standardu gniazdka pod zgodność z wtyczką. Jak masz towarówkę, lawetę, koniowóz, platformę pod skuter wodny/motocykle, podłodziówkę to wsio rawno, ludzie z kempingami to dla nich nierozpoznana nisza (tzn. że poza oświetleniem drogowym jest potrzebny prąd, i to w dwóch "odmianach"). 

Z drugiej strony nawet u renomowanych producentów haków akcesoryjnych, bajzel w ofercie, że strach. Zależnie od modelu samochodu, wiązka w opcji 13 pin albo jest pełna, albo wymaga "dołożenia" wiązki uzupełniającej (lub nawet dwóch - pod plus po stacyjce i stały). 

Ergo: do zlecenia montażu haka akcesoryjnego trzeba się przygotować (przewertować katalogi producentów haków i wiązek akceptowanych przez ASO), określić jasno wymagania, i wpisać je do zlecenia ("gniazdo 13pin, zasilanie (+)stały, zasilanie (+) po zapłonie pod prąd min.10A - przyczepa kempingowa") i zwykle... dać ASO czas do namysłu :) Dlaczego piszę o zleceniu i wpisaniu tego do zlecenia? Bo sami zwykle wpisują montaż haka 13pin i cześć, a potem są niedopowiedzenia, a jak klient się czepia, wyciągają zlecenie - nic nie było mowy w zleceniu, zmontowano hak, moduł, gniazdo 13 pin, a ten akurat producent haka w standardzie nie ma dodatkowych kabli (tzn. "rozszerzenia wiązki"), trzeba było zlecić dodatkowo, a nie teraz mieć pretensje.

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jest w ASO .

Ale skoro klient wyraźnie mówi : hak z gniazdem  13 pin to pracownik powinien wypytać o szczegóły lub wyjaśnić/rozjaśnić temat tej instalacji.   Tak swoją drogą to nikt nie kupuje wtyczki /gniazda na 400V aby podłączyć 220V   . Ale jak już podjedziemy do firmy ,która instaluje haki i powiemy z gniazdem 13 pin to już potrafią zapytać czy pełne czy tylko oświetlenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aso czy nie Aso, wszyscy producenci (westfalia, btp) wiązek haków akcesoryjnych nie oferują w zestawie opcji z plusami do kempingu. To zawsze opcja, wyjątkiem jest tu oryginalny akcesoryjny hak w grupie VAG. Tam jest zawsze 13 pin i zawsze full opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, automaciek napisał:

Aso czy nie Aso, wszyscy producenci (westfalia, btp) wiązek haków akcesoryjnych nie oferują w zestawie opcji z plusami do kempingu. To zawsze opcja, wyjątkiem jest tu oryginalny akcesoryjny hak w grupie VAG. Tam jest zawsze 13 pin i zawsze full opcja.

To się zmienia. Do paseratiego w Westfalii B7 było jak piszesz, w B8 jest już inna kompletacja.

4 godziny temu, Cezarr napisał:

Dobra czyli co serwis teraz może nie dołożyć tego zasilania?

Dołoży, ale na osobnym zleceniu i za osobną $$, odpowiednio licząc godziny za ponowne grzebanie w tym samym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że nie ma reguł i zależy to od producenta auta. Im droższy samochód lub bardziej szacowna marka, tym więcej "ekstrasów" musi być dodatkowo płatnych. Chcesz mieć hak, proszę bardzo, będzie fabrycznie zamontowany, ale z podstawowym obłożeniem dla oświetlenia, ewentualnie, jeśli auto premium, to ze stałym "plusem", ale już bez "plusa po stacyjce". Któremu klientowi przyjdzie do głowy, że gniazdo będzie "niepełne"? Gdyby wiedział, to by zamówił, a tak po odebraniu samochodu, ASO ma dodatkowe zamówienia. Oczywiście nie zawsze, bo nie każdemu to potrzebne, ale jednak. Aby było ciekawiej, albo trudniej, gniazdo pozbawione jest nawet odpowiednich pinów, co utrudnia dołożenie wspomnianego obwodu lub w pewnych przypadkach, zupełnie to uniemożliwia, zwłaszcza poza ASO. To chyba tak, jakby zamówić sobie w opcji szyber-dach, a po odebraniu samochodu by się okazało, że on się wyłącznie uchla. Aby go całkiem odsunąć, trzeba dołożyć w ASO wiązkę przewodów lub drugi włącznik :miga: Robią nas w konia na każdym kroku i w każdej dziedzinie, ot co. To chyba znak obecnych czasów :hmm:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Koledzy, zastanawiam się jak to jest: czy stały plus i zasilanie przy włączonej stacyjce nie wykluczają się? Czy też to już rozwiązanie wiązki elektrycznej w przyczepie rozdziela sposób zasilania z akumulatora w samochodzie? Innymi słowy czy montować w samochodzie pełną opcję czy wystarczy plus po zapłonie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.