Skocz do zawartości

Hak holowniczy


Milosz1911

Rekomendowane odpowiedzi

14 minut temu, Kristofer napisał:

Zwróć uwagę na to, co napisałem wyżej, w tym poscie, ponieważ pierwotnie odpisałem zbyt szybko czytając Twoją odpowiedź i byłem zmuszony go edytować - kwestia końcówki igiełkowej.

Czyli konektor musi pasować do przewodu? Patrzałem w te podstawki do przekaźników maxi i tam są konektory 9mm, więc jest większa szansa że tam uda mi się włożyć kabel 6mm.

Do gniazda haka powinien pasować. Jeszcze prosiłem o dokładna średnice rdzenia.

14 minut temu, Kristofer napisał:

Aby wszystko miało sens, powinieneś też sprawdzić, jaka jest instalacja i przekroje przewodów w tych obwodach po stronie przyczepy - jeśli w ogóle te obwody tam będą. Często dobrym i zalecanym przez producentów wyposażenia sposobem, jest zastosowanie przewodów o większym przekroju również w obwodach przyczepy. Powiedziałbym, że ma to nawet większe znaczenie, niż standardowe przewody w instalacji auta, choć elektrycznie obydwa obwody są równie istotne.

Z tym może być problem bo jeszcze nie wiem gdzie moja przyczepa stoi. Dopiero jej szukam, ale jak znajdę to sprawdzę :-).

Czy sugerujesz, żeby zastanowić się również nad większym przekrojem kabla do stałego plusa?

2 minuty temu, Maras napisał:

Tak jak Krzysztof wyżej napisał trzeba sprawdzić przewody od strony przyczepy. Tam nie będzie 6mm/2

Pod lodówkę dałbym  osobne gniazdo z wtyczką np. takie  3 pin lub coś podobnego.

 

Gniazdo 3PIN Traktor Ciągnik John Deere Fendt          Gniazdo 3 Pin John Deere Fendt Ursus Zetor Holland        images?q=tbn:ANd9GcQPXpTDqVbd9rZsiBFA7vq9JrkI9y1GEeI0pgD6G8YdHlRwE443GhmjFFE9xcRzz-gQu4mp42r3eg&usqp=CAc

Czyli znów inaczej...

Raczej aż tak kombinować nie chcę, chyba że się dowiem że większość ludzi co maja lodówkę w przyczepie ma osobne gniazda...

Na razie przyczepy jeszcze nie ma, ale ma być hak pod przyczepę, no i tak, aby na samym początku go nie przerabiać. Z tego względu przyjmuję trochę grubszy kabel niż to co określone jako absolutne minimum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 173
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

12 minut temu, Piotrekm13 napisał:

Czyli konektor musi pasować do przewodu?

Wejście na przewód w danym konektorze musi odpowiadać rozmiarowi zastosowanego przekroju przewodu.

1268492577_konektorizol.jpg.8d50018eb26886d0795e3e5ca36d891d.jpg

14 minut temu, Piotrekm13 napisał:

Patrzałem w te podstawki do przekaźników maxi i tam są konektory 9mm, więc jest większa szansa że tam uda mi się włożyć kabel 6mm.

Nie dałeś zdjęcia, więc nie chcę się domyślać, o czym piszesz

15 minut temu, Piotrekm13 napisał:

Do gniazda haka powinien pasować. Jeszcze prosiłem o dokładna średnice rdzenia.

Tu właśnie możesz zastosować końcówkę "igiełkową".

16 minut temu, Piotrekm13 napisał:

Z tym może być problem bo jeszcze nie wiem gdzie moja przyczepa stoi. Dopiero jej szukam, ale jak znajdę to sprawdzę :-).

Powodzenia w poszukiwaniach :ok:

16 minut temu, Piotrekm13 napisał:

Czy sugerujesz, żeby zastanowić się również nad większym przekrojem kabla do stałego plusa?

Niekoniecznie. Zależy, do czego "stały plus" będziesz wykorzystywał, ponieważ na ten obwód jest tyle pomysłów, ilu użytkowników przyczep ;) Niektórzy nawet w ogóle go nie potrzebują.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Kristofer napisał:

 

Nie dałeś zdjęcia, więc nie chcę się domyślać, o czym piszesz

Chodzi o takie gniazdo. Konektory mają 9mm szerokości. Właśnie zadałem pytanie, na aukcji, dla jakiego kabla to jest? 

image.png.d67875c0fbecb47fa736cfc331af7695.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Piotrekm13 napisał:

Chodzi o takie gniazdo. Konektory mają 9mm szerokości. Właśnie zadałem pytanie, na aukcji, dla jakiego kabla to jest? 

image.png.d67875c0fbecb47fa736cfc331af7695.png

 

Chyba znalazłem podstawkę przekaźnika pod kable 6mm. Jedyny minus, że z tego samego systemu oprawki bezpieczników widzę tylko na kabel 2,5mm. Chciałbym mieć w miarę możliwości jeden system co by ładnie razem się trzymało. Jutro będę jeszcze szukał, bo dzisiaj juz słabo widzę...

Ewentualnie jak nic nie znajdę ciekawego to pytanie czy taka konfiguracja może być:

Od akumulatora do bezpiecznika kabel 2,5mm (ok.30cm długości) --- od bezpiecznika do przekaźnika kabel 2,5mm (ok.5cm długości) -- od przekaźnika do gniazda kabel 6mm (ok. 5m długości).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za bardzo wziąłeś sobie do serca to co wcześniej napisałem  :D
Nie przesadzaj z tym mieszaniem przekrojów przewodów. Co innego końcówka "igiełkowa", a co innego przewody. Zastosuj jeden i ten sam przekrój - lepiej to wygląda i jest bardziej poprawne. Jeśli nie znajdziesz podstawki przekaźnika, to nic się nie stanie, jeśli izolowane konektory będą podłączone bezpośrednio do wyprowadzeń przekaźnika. To w zasadzie tylko plastykowa kostka, która nie zawsze upraszcza podłączenie. Jeśli chcesz "ładnie" i bezproblemowo, to możesz zrobić w systemie "Midival", a wtedy możesz zastosować wybrane przekroje przewodów, konektory i końcówki kablowe takie, jak potrzeba, bez chodzenia na skróty i kompromisy.

913556522_dlaMidival.thumb.jpg.8b83e7c5a74fd5e9febee72bdef15a03.jpg

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Kristofer napisał:

Jeśli chcesz "ładnie" i bezproblemowo, to możesz zrobić w systemie "Midival"

Polecam, nie wiem czy to reguła ale w mojej skrzynce są mocowania M5 i muszę zmieniać konektory.

IMG_20210220_164935.thumb.jpg.134eacc0198bb83280f154043d933375.jpg

 

A osobne gniazdo do lodówki raczej znajdzie uzasadnienie przy 7 PIN.

10 godzin temu, Piotrekm13 napisał:

chyba że się dowiem że większość ludzi co maja lodówkę w przyczepie ma osobne gniazda...

Zaryzykuję, że większość ludzi jednak jeździ na gazie w tym i ja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.02.2021 o 07:31, filipert napisał:

Zaryzykuję, że większość ludzi jednak jeździ na gazie w tym i ja :)

Ok, ja na razie poprowadzę "prund" a jak wyjdzie później to się zobaczy jak będę jeździł. Ogólnie to na innym wątku czytałem że na gazie nie bardzo się powinno bo, że niby płomień może zdmuchnąć czy coś. Muszę jeszcze doczytać aby wyrobić sobie zdanie...

Te bezpieczniki midival mi się podobają. Wychodzi że bezpieczniki zaczynają się od 30A, ale udało mi się znaleźć również 20A.

Edytowane przez Piotrekm13 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 23.02.2021 o 07:31, filipert napisał:

Polecam, nie wiem czy to reguła ale w mojej skrzynce są mocowania M5 i muszę zmieniać konektory.

IMG_20210220_164935.thumb.jpg.134eacc0198bb83280f154043d933375.jpg

 

A osobne gniazdo do lodówki raczej znajdzie uzasadnienie przy 7 PIN.

Zaryzykuję, że większość ludzi jednak jeździ na gazie w tym i ja :)

Zawsze podczas jazdy 12V u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Żeby zakończyć wątek, który zacząłem odnośnie reklamacji korodującego haka Westfalia, pochwalę się, że mam już nowy założony Dzisiaj byłem na wymianie w warsztacie partnerskim W. Oglądałem stary hak po zdemontowaniu i okazało się, że farba czy też powłoka lakiernicza, schodziła miejscami w całych płatach. Nie zdążyłem zrobić zdjęć, ale wyglądało to kiepsko. Ciekawe co będzie z tym nowym. Po przyjrzeniu się z bliska widać (przynajmniej na elemencie z kulą), że struktura powłoki jest inna niż w tamtym poprzednim.
Przy okazji demontażu wyszło, że niektóre śruby mocujące były słabo dokręcone.
Coś nie popisał się poprzedni monter
Całe szczęście przyczepy nie zgubiłem razem z hakiem...
53ed4c37eb84ff6f22a1222d9c645846.jpg67a112cc4c6a8e8b1ba66b12a55c0a42.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, steven napisał:

Ciekawe co będzie z tym nowym. Po przyjrzeniu się z bliska widać (przynajmniej na elemencie z kulą), że struktura powłoki jest inna niż w tamtym poprzednim.

Mam nadzieję. Teraz mam także Wesfalię vel Renault i malowanie w porównaniu do mojego starego haka VAG jest kiepskie. Mam porównanie w czyszczeniu kuli z lakieru. W starym po kilku latach ciągania przyczep bez stabilizatora lakier zszedł tylko w miejscu największego nacisku ( czyli z przodu ). Drapanie reszty lakieru było bardzo żmudne.  Teraz dosłownie po dotknięciu papierem ściernym zaczął wyłazić już metal i po 5 minutach było po wszystkim. Słabo :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję. Teraz mam także Wesfalię vel Renault i malowanie w porównaniu do mojego starego haka VAG jest kiepskie. Mam porównanie w czyszczeniu kuli z lakieru. W starym po kilku latach ciągania przyczep bez stabilizatora lakier zszedł tylko w miejscu największego nacisku ( czyli z przodu ). Drapanie reszty lakieru było bardzo żmudne.  Teraz dosłownie po dotknięciu papierem ściernym zaczął wyłazić już metal i po 5 minutach było po wszystkim. Słabo
Ja się dopiero będę zabierał za skrobanie kuli z lakieru. Zobaczę jak pójdzie. W poprzednim aucie z Westfalią wypinaną, też tak miałem, tzn. jak ciągałem towarówkę to lakier zszedł jedynie z przodu kuli.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam wszystkich

Mam pytanie odnośnie pinów w haku planuje zacząć przygodę z przyczepą poszukiwania trwają ale równocześnie zacząłem się rozglądać za hakiem do swojego auta.

 

Holownikiem będzie BMW F31

 

 

Mam wątpliwości co do pinu 9 i 10

Gdybym kupił dedykowaną wiązkę 13 pinową westfalii to nie przewiduje ona w sobie podpięcia pinu 9 oraz 10, zestaw  oryginalny doposażenia z ASO do mojego auta  przewiduje już 9 pin ale nie przewiduje 10 pinu

W schematach  PIN 9 jest podpięty  do skrzynki bezpiecznikowej pojazdu w puste dedykowane do tego miejsce i zastosowanie bezpiecznika 20A

 

Jak zatem poradzić sobie z dołożeniem 10 pinu, wiem że zasilanie na nim ma pojawić się " po stacyjce", może to być problematyczne w BMW gdyż kluczyk jest zbliżeniowy, a dodatkowo auto ma taką dziwną funkcje że po wyłączeniu zapłonu i zamknięciu pojazdu zasilanie np na zapalniczkach trzyma się jeszcze przez ok 10 minut po czym dopiero gaśnie.

Wnioskuję że przekaźnik nazwany modułem ładownia można podpiąć bezpośrednio pod aku w bagażniku gdy ten wykryje napięcie powyżej zadanej wartości puści napięcie na 10 pin.

 

Zostaje jeszcze kwestia nowoczesnych modułów w samochodach , czy to BMW czy nawet SKODA, gdzie regulator napięcia działa inteligentnie ( chociażby trzeba zakodować w sterowniku jakiej pojemności ma się aku aby było poprawnie doładowane ) i podaje napięcie na akumulator za każdym razem inne, bo np auto ma start stop czy inne wynalazki.

Co wtedy jakiś separator ładowania czy jak ?

 

Co daje przyczepie PIN 9 a co daje PIN 10 ( prace lodówki czy coś jeszcze ?)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.