Skocz do zawartości

Problem z sygnałem w gniazdku antenowym.


pepe6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z sygnałem w gniazdku antenowym. Do tej pory miałem podłączony telewizor bezpośrednio do anteny i działał bez problemu, ale założyłem w przyczepie radio samochodowe i postanowiłem zainstalować gniazdo antenowe do którego będzie wpięty antenowy kabel od telewizji i od radia. I tutaj zrobił mi się problem. Po podłączeniu urządzeń przez gniazdo antenowe, telewizor i radio nie są wstanie wyszukać żadnych stacji, jak podłączę te odbiorniki z pominięciem gniazda antenowego, urządzenia wychwytują sygnał i jest ok. Przyszło mi do głowy, żeby założyć wzmacniacz antenowy, że może zainstalowanie gniazda antenowego osłabia sygnał i odbiorniki nie potrafią wyszukać programów, ale nie znam się na tych wzmacniaczach i nie mam pojęcia, czy mój tok rozumowania jest prawidłowy i ewentualnie jaki wzmacniacz zastosować, bo parametry techniczne niewiele mi mówią. Na obecną chwilę chodzi mi o telewizję naziemną i radio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założenie gniazda zawsze powoduje spadek siły sygnału ale są dwa rodzaje gniazd antenowych. Przelotowe i końcowe. W Twoim przypadku powinno być końcowe. Założenie przelotowego może powodować problemy z odbiorem wynikające z powstawaniem fali odbitej. Błędy montażowe np zwarcie ekranu i żyły gorącej praktycznie.calkowicie wyklucza jakikolwiek odbiór. Najlepiej tak jak wyżej napisane wrzuć model gniazda i zdjęcie podłączenia.

Wysłane z mojego TA-1021 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20200504_095751.thumb.jpg.286a2c8084d796efbb718f8983ddb96a.jpg

20200504_095751.jpg

To jest moje gniazdko i chyba jest przelotowe a nie końcowe jak pisze tomekuss. Co do końcówek to raczej mam zrobione prawidłowo, bo jak pisałem wcześniej, gdy pominę to gniazdo, to wszystko działa prawidłowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach