Skocz do zawartości

instalacja fotowoltaiczna


fred 63

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 39
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W dniu 6.05.2020 o 09:45, Arturo43 napisał:

Witam , podlączę się do tematu. Również myślę o panelach, jak je trzeba zamocować, wystarczy dobry klej pod narożniki , czy trzeba wiercić, ma solar sens w przypadku aku 100AH, przetwornicy 300/600w i bojlera 300w?

300/600W. Nie za słaby? Próbowałeś już? Jeśli dobrze pamiętam, to chyba właśnie z tego powodu kupowałem 500/1000 W.

W dniu 6.05.2020 o 10:08, smok_wawelski napisał:

Grzanie wody z solara i Aku wg mnie raczej zapomnij

Chyba muszę się zgodzić. Dobrze naładowane, sprawne aku, załatwimy w pół godziny najpóźniej'

Zaczynam się skłaniać do najtańszego rozwiązania. Dobre kable i wyprowadzenie podłączenia do aku np. w bakiście. Albo przetwornica pod maską i przedłużacz do przyczepy. I pracujący silnik. Trudno. I tak chyba to lepsze niż agregat  " wrrrrrrrrrrrrrrrr"  :look:  Ustawić auto tak, żeby rura szła w krzaki i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kajetan napisał:

 

Chyba muszę się zgodzić. Dobrze naładowane, sprawne aku, załatwimy w pół godziny najpóźniej'

???????????     :niewiem:  U mnie to działa od 4 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz na allegro gościu sprzedaje primer Aktywator i tuna kleju 252 za 120zl co prawda małe buteleczki Primera i aktywatora ale jak piszesz z reguły mało wychodzi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.05.2020 o 09:45, Arturo43 napisał:

Witam , podlączę się do tematu. Również myślę o panelach, jak je trzeba zamocować, wystarczy dobry klej pod narożniki , czy trzeba wiercić

W zasadzie cały temat, choćby ten:

https://forum.karawaning.pl/topic/19000-ogniwo-fotowoltaiczne-solar-montaż-witus/?do=findComment&comment=415617

https://forum.karawaning.pl/topic/19000-ogniwo-fotowoltaiczne-solar-montaż-witus/?do=findComment&comment=414567

 

W dniu 6.05.2020 o 09:45, Arturo43 napisał:

ma solar sens w przypadku aku 100AH, przetwornicy 300/600w i bojlera 300w?

https://forum.karawaning.pl/topic/22142-grzanie-bojlera-truma-tt2-z-akumulatora-przez-przetwornicę/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o grzanie wody nie ma się co spierać - potrzebne są dane:. ilość wody, ∆temp oraz pożądany czas grzania.

Mając te dane bez problemów można policzyć ile energii będzie potrzebne ciepło właściwe wody bez problemów znajdzie się w necie

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.05.2020 o 21:52, smok_wawelski napisał:

Jeśli nie będzie miał obciążenia odbiornikami pobór na biegu jałowym możesz pominąć - będzie znikomy

Dla przesyłania niskiego napięcia 12v prad stały - zasada im dłuższy przewód tym grubszy aby uniknąć strat - nie ma sensu pisac 2x - zacytuje  mojego Imiennika

Dość możliwe liczydło spadku napiecia:  https://napiecie.salama.pl/konfiguratory-kalkulatory/

 

Drodzy Panowie Użytkownicy Urządzeń Solarnych i Innych!

Dostałem do rozpracowania przyczepę FENDT 590 - panele, akumulatory, przetwornica 12/230V , kontroler paneli (zadane), oraz przetwornica 230/12V i instalacja wewętrzna 12V. Problem polega głównie na tym, że pracę i stan akumulatorów chcą kontrolować aż trzy z tych urządeń. Na ogół przetwornica 230/12V jest programowana w ten sposób, że przy spadku napięcia BATT poniżej zadanej wielkości, odcina (wyłącza a nawet wyłancza!) określone odbiorniki energii i trzyma pieczę nad stanem akumulatora. Tę samą funkcję posiaa kontroler /sterownik baterii solarnych jak i przetwornica 12/230V.  
Trzy urządzenia kontrolujace jedno - tyć za dużo i wielka możliwość konfliktów.

Skupiłem się nad odizolowaniem galwanicznym poszczególnych typów zasilania. Załączenie zasilania 12V z akumulatorów odcina istniejącą przetwornicę 230/12V  dającą napięcia dla oświetlenia, lodówki, pompy wody, elektrycznej wersji kominka ogrzewania, przekazując napięcie właśnie z akumulatorów.

Podłączenie 230V z zewnętrznego źródła napięcia automatycznie  odcina zasilanie z akumulatorów, które pozostaja jedynie w "dyspozycji" ładowania paneli solarnych.

Złacze zasilania przez instalację spiętego samochodu również jest izolowane od 12V akumulatorów przyczepy.

Zestaw, po testach na postoju, wyjechał na testy w plenerze .

Uklad jest prosty - jedna płytka drukowana z zestawem popularnych przekaźników.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.05.2020 o 01:29, Kristofer napisał:

Dziękuję. To wyczerpuje moje potrzeby w zakresie wiedzy.

Idę w kierunku odpalania na pół godziny auta i zagrzania wody do kąpieli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.