Jump to content
Niunius07

Volvo XC90 2.4 D5 185 KM

Recommended Posts

Niunius07

Dokładnie też tak robiłem, kombinowanie z ogrzewaniem klima się wyłączała bo temp silnika rosła, wachlowanie biegami aż w pewnym momencie się za bardzo wyluzowałem i już nie zdążyłem tego opanować. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
maciejek34

Klima się wyłącza żeby silnik odciążyć

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zbyszek

Ja mogę się podzielić swoimi obserwacjami, Volvo w Automacie.

1. Koniec lipca, upał niemiłosierny. w zestawie z przyczepą DMC 1300(a było chyba  powyzej),   jadę wolniutko w korku przez Wiedeń, w kierunku Chorwacji. W pewnym momencie komputer sygnalizuje przegrzanie płynu w automacie.  Zaniepokojony ale jade pomału wraz z korkiem (w tym miejscu 4 pasy wyjazdowe zapełnione).  W pewnym momencie samochod odmawia posłuszeństwa. STAJE.  Wiem ze to skrzynia automatyczna.  Właczam awaryjne,  nikt nie trąbi, nie ponagla (zapewne nie ma Polakow w okolicy).  Odszukuję namiary telefoniczne na Assistance, trzeba bedzie holowac. Trwało to moze 15-20 minut. Zanim zadzwoniłem, postanowiłem uruchomić silnik,  odpalił i ..................ku mojej radosci poruszam się do przodu.  Udało mi sie wyjechac za Wieden. Na pierwszym parkingu długi postój. Silnik, skrzynia nieco ostygły i ruszyłem dalej.  Dotarłem na miejsce, wyspa Murter.

2.  na miejscu zgłosiłem sie do serwisu. Kontrola komputerowa - bez uwag. Kasacja błedu.

3. Droga powrotna, połowa sierpnia. Upał, droga rozgrzana do maksimum. Długi podjazd w korku  pod wzniesienie Sv Rok.  Ponownie pojawia się komunikat,  przegrzany płyn w automacie. Jednak dało się podjechac i już bez problemu dotarłem do domu.

4. Natychmiast do wyspecjalizowanego warsztatu od automatów. Przeglad skrzyni, wymiana płynu na nowy.  Słowa mechanika - gdy chcesz ciagnac przyczepę,  wymieniaj płyn min co 60 000km.

5. Moj bład. Po zakupie samochodu, wymieniłem wszystkie płyny, oleje,  jednak zaniedbałem skrzynię automatyczaną. NAUCZKA NA PRZYSZŁOŚĆ.  Okresowo wymieniac płyn w automatycznej skrzyni biegów.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niunius07
18 minut temu, Zbyszek napisał:

Ja mogę się podzielić swoimi obserwacjami, Volvo w Automacie.

1. Koniec lipca, upał niemiłosierny. w zestawie z przyczepą DMC 1300(a było chyba  powyzej),   jadę wolniutko w korku przez Wiedeń, w kierunku Chorwacji. W pewnym momencie komputer sygnalizuje przegrzanie płynu w automacie.  Zaniepokojony ale jade pomału wraz z korkiem (w tym miejscu 4 pasy wyjazdowe zapełnione).  W pewnym momencie samochod odmawia posłuszeństwa. STAJE.  Wiem ze to skrzynia automatyczna.  Właczam awaryjne,  nikt nie trąbi, nie ponagla (zapewne nie ma Polakow w okolicy).  Odszukuję namiary telefoniczne na Assistance, trzeba bedzie holowac. Trwało to moze 15-20 minut. Zanim zadzwoniłem, postanowiłem uruchomić silnik,  odpalił i ..................ku mojej radosci poruszam się do przodu.  Udało mi sie wyjechac za Wieden. Na pierwszym parkingu długi postój. Silnik, skrzynia nieco ostygły i ruszyłem dalej.  Dotarłem na miejsce, wyspa Murter.

2.  na miejscu zgłosiłem sie do serwisu. Kontrola komputerowa - bez uwag. Kasacja błedu.

3. Droga powrotna, połowa sierpnia. Upał, droga rozgrzana do maksimum. Długi podjazd w korku  pod wzniesienie Sv Rok.  Ponownie pojawia się komunikat,  przegrzany płyn w automacie. Jednak dało się podjechac i już bez problemu dotarłem do domu.

4. Natychmiast do wyspecjalizowanego warsztatu od automatów. Przeglad skrzyni, wymiana płynu na nowy.  Słowa mechanika - gdy chcesz ciagnac przyczepę,  wymieniaj płyn min co 60 000km.

5. Moj bład. Po zakupie samochodu, wymieniłem wszystkie płyny, oleje,  jednak zaniedbałem skrzynię automatyczaną. NAUCZKA NA PRZYSZŁOŚĆ.  Okresowo wymieniac płyn w automatycznej skrzyni biegów.

 

Zbyszek a czy też masz XC 90 czy inny model. Rozumiem że układ chłodniczy bez uwag? Moje VOLVO jest w manuału nie wiem czy lepiej czy gorzej. Dzięki za info 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zbyszek

moje XC70,  ale układy napędowe w tych samochodach Volvo są takie same.  Ja zwracałem uwagę na płyn w skrzyni automatycznej. Gdyby to ode mnie zależało (teraz)   w manualu też wymieniłbym olej na nowy,  Co do chłodnicy i płynu, też należy go okresowo  wymienić.   To co też robię,  nalezy przeczyscic (tak na wszelki wypadek)  połaczenia wentylatorów przy chłodnicy. Coprawda są one "wilgotno-odporne), ale były już przypadki że w ciepłych i wilgotnych warunkach  potrafią zajsc "sniedzią" i utrudniają przepływ prądu,  załączanie wentylatorów.

Volvo da radę.  Trzeba o niego tylko odpowiednio zadbać.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niunius07

Zbyszek. Fajnie dzięki za info. Płyn chłodniczy wymieniałem przed zimą a olej w skrzyni trzeba będzie wymienić. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
maciejek34

Do płynów chłodniczych są testery zamarzania, co do oleju w skrzyni to jeśli nigdy nie był wymieniany, wymiana niesie pewne ryzyko, olej w skrzyni można wymienic samemu rotacyjnie, albo zlać korkiem i tyle samo dolać nowego, za jakiś czas wymienić cały, co do volva polecam volvoforum jako kopalnię wiedzy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
pjetko
W dniu 4.05.2020 o 10:14, Zbyszek napisał:

Ja mogę się podzielić swoimi obserwacjami, Volvo w Automacie.

1. Koniec lipca, upał niemiłosierny. w zestawie z przyczepą DMC 1300(a było chyba  powyzej),   jadę wolniutko w korku przez Wiedeń, w kierunku Chorwacji. W pewnym momencie komputer sygnalizuje przegrzanie płynu w automacie.  Zaniepokojony ale jade pomału wraz z korkiem (w tym miejscu 4 pasy wyjazdowe zapełnione).  W pewnym momencie samochod odmawia posłuszeństwa. STAJE.  Wiem ze to skrzynia automatyczna.  Właczam awaryjne,  nikt nie trąbi, nie ponagla (zapewne nie ma Polakow w okolicy).  Odszukuję namiary telefoniczne na Assistance, trzeba bedzie holowac. Trwało to moze 15-20 minut. Zanim zadzwoniłem, postanowiłem uruchomić silnik,  odpalił i ..................ku mojej radosci poruszam się do przodu.  Udało mi sie wyjechac za Wieden. Na pierwszym parkingu długi postój. Silnik, skrzynia nieco ostygły i ruszyłem dalej.  Dotarłem na miejsce, wyspa Murter.

2.  na miejscu zgłosiłem sie do serwisu. Kontrola komputerowa - bez uwag. Kasacja błedu.

3. Droga powrotna, połowa sierpnia. Upał, droga rozgrzana do maksimum. Długi podjazd w korku  pod wzniesienie Sv Rok.  Ponownie pojawia się komunikat,  przegrzany płyn w automacie. Jednak dało się podjechac i już bez problemu dotarłem do domu.

4. Natychmiast do wyspecjalizowanego warsztatu od automatów. Przeglad skrzyni, wymiana płynu na nowy.  Słowa mechanika - gdy chcesz ciagnac przyczepę,  wymieniaj płyn min co 60 000km.

5. Moj bład. Po zakupie samochodu, wymieniłem wszystkie płyny, oleje,  jednak zaniedbałem skrzynię automatyczaną. NAUCZKA NA PRZYSZŁOŚĆ.  Okresowo wymieniac płyn w automatycznej skrzyni biegów.

 

A masz hak zamontowany w ASO? W Volvo z automatami przy montażu haka, musisz dodatkowo dołożyć specjalny moduł elektroniczny, który trzeba zakodować. Wtedy, przy każdym podpięciu przyczepy zmienia się program skrzyni i skrzynia inaczej pracuje, dodatkowo inaczej działa DSTC. Jeśli nie masz tego modułu to zrób to czym prędzej - inaczej zajedziesz skrzynię i wymiany oleju nic nie pomogą. 

 

Jak chcesz mam namiary na niezależny serwis Volvo, który świetnie radzi sobie z elektroniką (nawet lepiej niż ASO) i bez problemu dołoży Ci taki moduł, jeśli go nie masz, ew. jeśli nie montowałeś haka sam, to sprawdzą, czy ten moduł masz, czy nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Helmut
18 godzin temu, pjetko napisał:

W Volvo z automatami przy montażu haka, musisz dodatkowo dołożyć specjalny moduł elektroniczny, który trzeba zakodować. Wtedy, przy każdym podpięciu przyczepy zmienia się program skrzyni i skrzynia inaczej pracuje, dodatkowo inaczej działa DSTC. Jeśli nie masz tego modułu to zrób to czym prędzej - inaczej zajedziesz skrzynię i wymiany oleju nic nie pomogą. 

Masz rację. Kolegi Volvo powinno mieć zamontowany  odpowiedni moduł (Steuergerat Trailer)  - ceny od około 100 € - 150 €., co nie oznacza, że go nie miał. Ważne gdzie i jak był montowany hak oraz jaki moduł został zamontowany.

Już kiedy wspominałem w innym temacie na temat automatycznych skrzyni Volvo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
pjetko

Patrząc na objawy, wysoce prawdopodobne jest to, że niestety tegoż modułu nie ma. Problemy pojawiały mu się w korku - a program z modułu najbardziej zmienia sposób ruszania i powolnej jazdy. Jak już samochód się rozpędzi, to jedzie i wtedy skrzynia w zasadzie pracuję normalnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
krzy_

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...