Jump to content
szary11

Mitsubishi Outlander 2.0 Pb CVT 4WD, gen. III (2012-...)

Recommended Posts

szary11

Co myślicie o aucie? 

Czy ktoś używa jako holownika i co ciąga?  

Prośba o opinie, spostrzeżenia, uwagi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Giero
Posted (edited)

Silnik za słaby, przy wyprzedzaniu kręci się do końca obrotomierza, skrzynia CTV dziwnie pracuje. Ogólnie  budkę wole ciągnąć starym dieslem ze starym automatem. Ale to moje odczucia, przewieź się gdzieś na trasie i spróbuj przyspieszyć od 90-110 zobaczysz o czym mówię. 

Edited by Giero (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
filipert

Sprawdź ile ma uciągu z tym CVT bo chyba za dużo nie było.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mac

Kolega miał, kupiony nowy i serwisowany w ASO. Po ok 90000 padła skrzynia. Koszt naprawy coś około 10 tyś.

Share this post


Link to post
Share on other sites
szary11
19 minut temu, Giero napisał:

Silnik za słaby, przy wyprzedzaniu kręci się do końca obrotomierza, skrzynia CTV dziwnie pracuje. Ogólnie  budkę wole ciągnąć starym dieslem ze starym automatem. Ale to moje odczucia, przewieź się gdzieś na trasie i spróbuj przyspieszyć od 90-110 zobaczysz o czym mówię. 

Jeździem ASX i właśnie silnik ze skrzynią zaintrygowały mnie... stąd ciekawość opinii na forum.

8 minut temu, filipert napisał:

Sprawdź ile ma uciągu z tym CVT bo chyba za dużo nie było.

1600kg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Giero
Posted (edited)
8 minut temu, szary11 napisał:

Jeździem ASX i właśnie silnik ze skrzynią zaintrygowały mnie... stąd ciekawość opinii na forum.

1600kg

ASX to połowa outlandera, ja do swojego nawet haka nie zakładałem bo nie wyobrażam go sobie  z przyczepą w górach, chyba by do jedynki zszedł, no i spalanie na autostradzie 10l na pusto, a E39 530d 10 z przyczepą w Bieszadach :) . Ale zobacz tego z 2010 r. z dieslem, też miałem zacipowanego na 170KM, ten by się nadał :) 

Edited by Giero (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
szary11

ASX to skrócony Outlander. różnica mas też nie jest porażająca, bo konus na pusto miał 1450kg mówiąc o 4WD z CVT (taki miałem do testów), a out wg danych ze strony Mitsu 1540.

Share this post


Link to post
Share on other sites
golob
10 godzin temu, szary11 napisał:

Jeździem ASX i właśnie silnik ze skrzynią zaintrygowały mnie... stąd ciekawość opinii na forum.

Jedziłem takim Outlanderem z 2.0 150KM CVT z wypożyczalni, rocznik 2019, oczywiście tylko solo, i jeździł przyzwoicie, nie było jakiegoś strasznie irytującego wycia skrzynia ale czuć bylo że to CVT, jednak silnik wolnossący, moment 195Nm wysoko i podejrzewam, że słabo bedzie to jeździlo z większą przyczepą, w papierach przyczepa 1600kg, tak do 1200kg to może by znośnie sie jeździło. Za to można LPG bo to wtrysk pośredni no i prosto i trwalo (silnik). Troche design w środku dziwny, takie skrzyżowanie nowoczesności z japońską klasyką lat 90tych, ale to subiektywne odczucia. Jeździłem też Mistubishi Exlipse Cross z 1.5 turbo i z CVT i tutaj bardzo pozytywne odczucia, silnik żwawy jak to silnik doładowany, 163KM i 250Nm, i do tego bardzo fajnie pracująca skrzynia CVT, żadnego zamulania czy wycia na wysokich obrotach, bardzo mi sie podobało. Nie podobał mi się za to bardzo mały bagażnik w nim. Też ma 1600kg na haku i tutaj nie bałbym się czegoś cięższego ciągnąć.

9 godzin temu, Giero napisał:

ASX to połowa outlandera,

ASX ma dokładnie ten sam rozstaw osi co Outlander - 267cm, jest na tej samej bazie, tylko z tyłu trochę krócej.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
danielpoz
W dniu 21.04.2020 o 12:42, mac napisał:

Kolega miał, kupiony nowy i serwisowany w ASO. Po ok 90000 padła skrzynia. Koszt naprawy coś około 10 tyś.

5 lat gwarancji. 👍

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dioblik
W dniu 21.04.2020 o 13:38, golob napisał:

Jedziłem takim Outlanderem z 2.0 150KM CVT z wypożyczalni, rocznik 2019, oczywiście tylko solo, i jeździł przyzwoicie, nie było jakiegoś strasznie irytującego wycia skrzynia ale czuć bylo że to CVT, jednak silnik wolnossący, moment 195Nm wysoko i podejrzewam, że słabo bedzie to jeździlo z większą przyczepą, w papierach przyczepa 1600kg, tak do 1200kg to może by znośnie sie jeździło. Za to można LPG bo to wtrysk pośredni no i prosto i trwalo (silnik). Troche design w środku dziwny, takie skrzyżowanie nowoczesności z japońską klasyką lat 90tych, ale to subiektywne odczucia. Jeździłem też Mistubishi Exlipse Cross z 1.5 turbo i z CVT i tutaj bardzo pozytywne odczucia, silnik żwawy jak to silnik doładowany, 163KM i 250Nm, i do tego bardzo fajnie pracująca skrzynia CVT, żadnego zamulania czy wycia na wysokich obrotach, bardzo mi sie podobało. Nie podobał mi się za to bardzo mały bagażnik w nim. Też ma 1600kg na haku i tutaj nie bałbym się czegoś cięższego ciągnąć.

ASX ma dokładnie ten sam rozstaw osi co Outlander - 267cm, jest na tej samej bazie, tylko z tyłu trochę krócej.

 

Jeżdżę takim outlanderem 2016 , benzyna . Ciągnie 1600 i jedzie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
szary11
44 minuty temu, Dioblik napisał:

Jeżdżę takim outlanderem 2016 , benzyna . Ciągnie 1600 i jedzie :)

Jakie obroty utrzymuje silnik przy ok 90km/h. 

Jak kształtuje Ci się spalanie w różnych warunkach? Solo miasto/trasa, z przyczepą po płaskim i górzystym? 

Jakie wrażenia i odczucia masz co do przyspieszeń, czy wyprzedzania z przyczepą? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dioblik
11 minut temu, szary11 napisał:

Jakie obroty utrzymuje silnik przy ok 90km/h. 

Jak kształtuje Ci się spalanie w różnych warunkach? Solo miasto/trasa, z przyczepą po płaskim i górzystym? 

Jakie wrażenia i odczucia masz co do przyspieszeń, czy wyprzedzania z przyczepą? 

 

Przyznam , że jestem karawaningowym świeżakiem , aczkolwiek wybór outlandera był przemyślany . Nie chciałem diesla z obawy o te wszystkie przypadłości które się pojawiają ( żona wozi dzieci do szkoły , jezdzi do sklepu  ... krótki dystans wiele cykli gaszenia i odpalania - to czego współczesny disel za bardzo nie lubi ) . Mówiąc o spalaniu solo , to samochód łyka  12 litrów w mieście  ( przy wspomnianym cyklu , szkoła , sklep) Na trasie około 9,5 l przy jezdzie 130 km na godzine. Dwa tygodnie temu zrobilimy taką traskę Kraków - Bieszczady - Pieniny - Kraków z przyczepą hobby 560 ( dmc 1600). Było po autostradzie i po górkach. Spalanie 15 litrów , na autostradzie prędkość 90 km , można by , szybciej ale nie czuje się komfortowo z zestawem powyżej tej prędkości . Przyczepa załadowana chyba nawet lekko powyżej dmc , na dachu auta bagażnik z gratami , w środku dwoje dorosłych , dwoje dzieci i w bagażniku 2 labradory. Jadąc przyczepą w mieście skrzynia automatyczna działa normalnie , przy jezdzie po górkach biegi zmieniam ręcznie bo automat nie kuma obciążenia z przyczepą i dostosowania przełożenia do np. podjazdu pod górkę. Ręczna zmiana ( łopatkami przy kierownicy ) nie sprawia najmniejszego kłopotu . Co do prędkości obrotowej silnika przy 90 km , myślę że jest to w granicach 3 tys ( jutro wyjeżdzamy to zwrócę na to uwagę dokładnie i dam znać) Zauważyłem , że 6 bieg przy holowaniu w moim wykonaniu nie za bardzo się przydaje . Outlander wyposażony jest w czujnik temperatury oleju w skrzyni automatycznej i jakby się coś złego miało dziać ( jakieś przeciążenie skrzyni) to wyskoczy info na desce - nic takiego nie ma miejsca :)  Temperatura pracy silinika jest bez róznicy czy jade solo , czy z przyczepą wspinam się pod większe wzniesienie. Czy mam odczucia co do przyspieszeń ? Nie mam porównania z innymi samochodami ciągnącymi tą przyczepę. Powiedziałbym , że samochód ten przyspiesza jakby ciągnął 1600 kilogramów. Może mam małe wymagania a może nie posmakowałem jak to jest ciągnąć przyczepę jakimś 5 litrowym potworem. Od małego jeżdze motocyklami i zjezdziłem kawał drogi... i w porównaniu z tym nawet sportowe samochody nie przyspieszają :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
szary11

Dzięki za informację 🍻 

Share this post


Link to post
Share on other sites
golob
W dniu 31.05.2020 o 10:43, Dioblik napisał:

Jeżdżę takim outlanderem 2016 , benzyna . Ciągnie 1600 i jedzie

Jak jesteś zadowolony to najważniejsze :) Ja przyzwyczaiłem się do turbo diesli i turbo benzyn więc każdy wolnossący czterocylindrowy silnik jest taki sobie po prostu czy solo czy z przyczepą. Przy okazji czy Twoja budka jest 250cm szerokości?

Spalanie widać trochę wyższe niż turbo silniki, ale to wiadomo, wolnossący silnik i trzeba kręcić, plusy tak jak mówisz prosty silnik. Ciekawe jak ten nowy Outlander PHEV ciąga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dioblik
W dniu 31.05.2020 o 11:31, szary11 napisał:

Jakie obroty utrzymuje silnik przy ok 90 km/h

 

 

Wczoraj podczas jazdy przyjrzalem się dokladnie. Obroty sinika przy licznikowych 90km/h to 2750 obr/ min.

Przy 100 km/h odpowiednio 3000 obr/ min

21 godzin temu, golob napisał:

Przy okazji czy Twoja budka jest 250cm szerokości?

Tak , moja budka to 250 cm szerokosci i jest moją pierwszą budką:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...