Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Kolega junior dobrze to zauważył. Nie jest to rondo turbinowe. A moje pytanie brzmi- dlaczego takim specyficznym oznakowaniem poziomym stwarzać precedensy? Wystarczy że spadnie śnieg i sytuacja się komplikuje.Ogólne zasady ruchu dają pierwszeństwo w punkcie oznaczonym kropką pojazdowi A a znaki poziome pojazdowi B.A prawo o ruchu drogowym i rozporządzenie o znakach drogowych ogólnie mówi że znaki drogowe/ pionowe i poziome/ potwierdzają prawa wyznaczone przez ogólne przepisy. Więc po co robić wyjątki które często rodzą konflikty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Kolega junior dobrze to zauważył. Nie jest to rondo turbinowe. A moje pytanie brzmi- dlaczego takim specyficznym oznakowaniem poziomym stwarzać precedensy? Wystarczy że spadnie śnieg i sytuacja się komplikuje.Ogólne zasady ruchu dają pierwszeństwo w punkcie oznaczonym kropką pojazdowi A a znaki poziome pojazdowi B.A prawo o ruchu drogowym i rozporządzenie o znakach drogowych ogólnie mówi że znaki drogowe/ pionowe i poziome/ potwierdzają prawa wyznaczone przez ogólne przepisy. Więc po co robić wyjątki które często rodzą konflikty? Wówczas gdy by nie było tych bezsensownych znaków poziomych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, BUMERANG napisał:

Wytłumacz mi w jakim to przypadku pojazd A będzie miał pierwszeństwo. Bo się zgubiłem :niewiem:

W takim jak spadnie śnieg i nie będzie widać znaków poziomych, to B będzie zmieniał pas i przecinał tor jazdy pojazdu A

Mowa o spotkaniu w punkcie zaznaczonym kropką

Edytowane przez jacekzoo (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam się nie znam ?, ale dla mnie wszystko tu jest jasne i klarowne. Jeżeli to jest rondo na dk92 koło McDonald to dodam że wg Google wjazd z którego wjeżdża B ma inne oznaczenia pasów tj. prawy - w prawo i prosto a lewy tylko w lewo. Pewnie tak zrobione żeby zachować symetrię, ponieważ wyjazd z galerii (na dole zdjęcia) ma tylko jeden pas ruchu. 

6 minut temu, jacekzoo napisał:

W takim jak spadnie śnieg i nie będzie widać znaków poziomych, to B będzie zmieniał pas i przecinał tor jazdy pojazdu A

Mowa o spotkaniu w punkcie zaznaczonym kropką

Ale pojazd B nie ma prawa znaleźć się w tym punkcie bo z tego pasa może jechać w prawo albo prosto. A też nie może z tego pasa skręcić w lewo. Przed rondem zapewne są tablice informujące o pasach ruchu.

Edytowane przez junior (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, jacekzoo napisał:

W takim jak spadnie śnieg i nie będzie widać znaków poziomych, to B będzie zmieniał pas

Nie będzie zmieniał pasa bo w takim przypadku rondo robi się jednojezdniowe i pojazdy jadą jeden za drugim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale znaki poziome na rondzie im na to pozwalają.Chodzi o to że w tym przypadku, w tym konkretnym punkcie znaki poziome zmieniają reguły gry i dają pierwszeństwo pojazdowi poruszającemu się po wewnętrznym pasie przed pojazdem poruszającym się po pasie zewnętrznym czyli po prawym ,który na rondzie zwykłym ma pierwszeństwo. I jest to tworzeniem precedensów , których nie powinno się stwarzać.

Kol. Bumerang- jak nie ma wyznaczonych pasów a szerokość jezdni na to pozwala to można poruszać się dwoma pasami z tym że nie można wyprzedzać z prawej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Kolega junior dobrze to zauważył. Nie jest to rondo turbinowe. A moje pytanie brzmi- dlaczego takim specyficznym oznakowaniem poziomym stwarzać precedensy? Wystarczy że spadnie śnieg i sytuacja się komplikuje.Ogólne zasady ruchu dają pierwszeństwo w punkcie oznaczonym kropką pojazdowi A a znaki poziome pojazdowi B.A prawo o ruchu drogowym i rozporządzenie o znakach drogowych ogólnie mówi że znaki drogowe/ pionowe i poziome/ potwierdzają prawa wyznaczone przez ogólne przepisy. Więc po co robić wyjątki które często rodzą konflikty?


Jakie to ogólne zasady ruchu dają pierwszeństwo pojazdowi A skoro pasy ruchu są wyznaczone? Przecież to właśnie przepis ogólny nakazuje zajmowanie swojego pasa ruchu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, mundek28 napisał:

to można poruszać się dwoma pasami z tym że nie można wyprzedzać z prawej strony.

To jest rondo. Nikt tam nie urządza wyścigów i nie wyprzedza szczególnie jak leży śnieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale znaki poziome na rondzie im na to pozwalają.Chodzi o to że w tym przypadku, w tym konkretnym punkcie znaki poziome zmieniają reguły gry i dają pierwszeństwo pojazdowi poruszającemu się po wewnętrznym pasie przed pojazdem poruszającym się po pasie zewnętrznym czyli po prawym ,który na rondzie zwykłym ma pierwszeństwo. I jest to tworzeniem precedensów , których nie powinno się stwarzać.

Kol. Bumerang- jak nie ma wyznaczonych pasów a szerokość jezdni na to pozwala to można poruszać się dwoma pasami z tym że nie można wyprzedzać z prawej strony.

To nie jest żaden precedens a normalna sytuacja kiedy na drodze jednokierunkowej są wyznaczone pasy ruchu, w tym niektóre do skretu. Takich rond w Polsce jest mnóstwo, tak samo jak innych dróg jednokierunkowych.

 

 

Ale znaki poziome na rondzie im na to pozwalają.Chodzi o to że w tym przypadku, w tym konkretnym punkcie znaki poziome zmieniają reguły gry i dają pierwszeństwo pojazdowi poruszającemu się po wewnętrznym pasie przed pojazdem poruszającym się po pasie zewnętrznym czyli po prawym ,który na rondzie zwykłym ma pierwszeństwo. I jest to tworzeniem precedensów , których nie powinno się stwarzać.

Kol. Bumerang- jak nie ma wyznaczonych pasów a szerokość jezdni na to pozwala to można poruszać się dwoma pasami z tym że nie można wyprzedzać z prawej strony.

 

Dajesz za przykład jakieś skrajne przypadki. Kiedy widziałeś tak zasypane rondo aby nie było widać znaków drogowych? W przypadku takiego ataku zimy to i na prostej drodze nie będziesz widział znaków

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No trudno może ktoś z jaśniejszym umysłem się włączy.

Z całym szacunkiem ale dla Ciebie to rondo to jest jakaś abstrakcja? A co powiesz o takiej sytuacji jak o pasie do jazdy na wprost który robi się pasem do skrętu w lewo? Czy to też wg Ciebie precedens? ccef31356faa99c553bf93db2b295f60.jpg&key=3ee4ea705753a3a73342e44703d1304eb9c484a3b956e77a6b3e90cbf61f61d8 

Albo takie rondo, też skrajnie prawym pasem byś w kółko jeździć chciał?

 

 

66c62cc6cac873681d05fc5399206243.jpg&key=3bd277e8ca9739a89a1b28cdd0d42cd12f3571c421d200ab9e61f464aa05473a

 

I kolejne:

 

752d98ddecedcbe8d5c83c14daeb6bd7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, maarec napisał:

dajcie linka gdzie są te ronda, profilaktycznie ominę je na trasie :)

Te moje? W Warszawie mnóstwo takich, każde większe skrzyżowanie z wyspą centralną tak właśnie wygląda :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.