Skocz do zawartości

Akumulator na dziko


Kruszony

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Mam mały dylemat, chciałbym podłączać będąc na dziko mały akumulator do swojej przyczepy, taki aby wytrzymał tylko przez weekend, pompki i małe oświetlenie led. Akumulator to 12V, 20Ah, mały, przenośny, taki prawie że motocyklowy.

Będąc na dziko, nie będę wpinał się w 230V, ponieważ mój nowy zasilacz ma 200w i 16 A, zgodnie z moim sposobem montażu, akumulator się zagotuje, dlatego w takim przypadku będę go wypinał z instalacji.

Pytanie mam tylko, czy przy takim podłączeniu, jak na moim schemacie ( nie będąc podpiętym pod 230V ) nie uszkodzę zasilacza? Prąd z akumulatora będzie również wpływać w obieg 12V zasilacza, tak jakby wstecz, zmieniony został kierunek, czy to go nie uszkodzi?

Jakiej wielkości zastosować bezpiecznik na dodatnim przewodzie z akumulatora?

 

Pozdrawiam.

Kruszon.

Resized_20200321_143757.jpeg

Resized_20200418_132628.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne zasilacz będzie powodował pewien pobór prądu(sprawdź miernikiem) więc lepiej dać wyłącznik na wyjściu tego urządzenia. 

Edytowane przez danielpoz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosuj wyłącznik jak koledzy pisali lub dołożyć diodę zabezpieczającą przy zasilaczu . Ostatecznie założyć przekaźnik .

Edytowane przez glipo (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dioda szotkiego będzie najlepszym rozwiązaniem - ma najmniejsze straty. Co do akumulatora - proponuję akumulatorek LiFePO4 z prądem ładowania 1C. Ta technologia zapewnia 4 razy mniejszą wagę niż ołów i nawet 10 razy szybsze ładowanie, o 10 razy dłuższej żywotności nawet nie wspominając.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Świstak napisał:

Dioda szotkiego będzie najlepszym rozwiązaniem - ma najmniejsze straty. Co do akumulatora - proponuję akumulatorek LiFePO4 z prądem ładowania 1C. Ta technologia zapewnia 4 razy mniejszą wagę niż ołów i nawet 10 razy szybsze ładowanie, o 10 razy dłuższej żywotności nawet nie wspominając.

I kosztują też odpowiednio więcej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są droższe - to fakt, ale oferują znacznie więcej. Właściwie można powiedzieć że w większości przypadków będzie to ostatni akumulator jaki się w życiu przyczepki czy kamperka kupi... Oczywiście jeżeli będzie właściwie traktowany, ale o to dba BMS czyli elektroniczny system zarządzania baterią. Teraz są nawet modele z Bluetooth...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.