Skocz do zawartości

Łatwy wjazd na posesję


misha81

Rekomendowane odpowiedzi

No to liczymy : 1 metr od krawężnika + dwa pasy to będzie min.5 m  (a napewno jest więcej)  i po metrze marginesu = 8 metrów !!
A autor ma 3,5 m plus 2x 0,5m = 4,5m   Widzisz różnicę ?   
 
5+2 to 7

Nie zmierzę teraz ulicy ale nie ma 5m. Dwa samochody mijają się na styk. Bus i osobówka już nie. Bliżej 4 metrów.
Ulica taka osiedlowa wśród domków. Niestety z krawężnikami więc nie ma jak zaszaleć

Dlatego sugestia szerokiej bramy
A i tak najbezpieczniej będzie manewrować budką solo i sprzęgać ją na ulicy . Ruchu tam pewnie nie ma prawie wcale. Nawet jak co tydzień kolega będzie jeździł. Kwestia wprawy.


Wysłane z telefonu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 102
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

33 minuty temu, chris_66 napisał:

 


 Brama metr od krawężnika. 


 

 

 

2 minuty temu, chris_66 napisał:

5+2 to 7 emoji106.png

 

Mamy zakaz wjazdu na/przez   krawężnik  czy może tam kwiaty w donicach stoją ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy zakaz wjazdu na/przez   krawężnik  czy może tam kwiaty w donicach stoją ?  

Można jeździć. Ale niewygodnie jest bo s....syny drogowcy zrobili "moskiewskie" krawężniki

Teść sprawdził plany -4 metry ulica i po metrze trawników.

 

Wysłane z telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, chris_66 napisał:


Można jeździć. Ale niewygodnie jest bo s....syny drogowcy zrobili "moskiewskie" krawężniki emoji35.pngemoji31.png


Wysłane z telefonu emoji12.png

To co mamy te 8 m ?  :)

O drogowcach to można pracę magisterką napisać w kilkunastu tomach. Albo zrobią te toporne krawężniki albo np. budują drogę i pas ziemi na której rośnie np. trawa jest wyżej od jezdni . I efekt jest taki ,że po deszczu błoto spływa na jezdnie i auta mamy tak ufajdane jak w Moskwie. Albo przykręcą słupki co by samochody nie wjeżdżały na chodnik ,zwykłymi kołkami do kostki ,która ma 8 albo co gorsza 6 cm wysokości !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Cezarr napisał:

Musisz pojeździć w Biedronce lub Tesco wtedy wjedziesz wszystkim i wszędzie :bevil:

Z tego właśnie powodu do każdej przyczepki powinno być wymagane E. 

Śmiać mi się chce jak tu czasami czytam wpisy że z przyczepą ciężko się tankuje na cpnie lub że trzeba np ze  100m gdzieś wycofać. Katastrofa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, danielpoz napisał:

Z tego właśnie powodu do każdej przyczepki powinno być wymagane E. 

Śmiać mi się chce jak tu czasami czytam wpisy że z przyczepą ciężko się tankuje na cpnie lub że trzeba np ze  100m gdzieś wycofać. Katastrofa?

 

ciężej tankuje się lpg, gdzie czasem dystrybutor jest w dziwnym miejscu, ma krótkiego węża bo złej stronie. Nie mniej jednak czasem potrzeba potrenować, kurs na b+e bardzo pomaga. Ostatnio cofałem z dużą towarówką do podziemnego garażu po łuku kilkadziesiąt metrów, do kompletu w dół. 

Być może brama po skosie pomoże ?  u mnie na ulicy są tak wyprofilowane krawężniki (powiększałem bramę 6 lat temu), że mogę wjechać tylko od jednej strony - inaczej prawe koło budki uderza w krawężnik dobre 14cm. Także jestem zmuszony czasem zrobić pętle po okolicy jak dojadę ze złej strony. Gdyby Ci to ułatwiło t- zrób bramę pod odpowiednim skosem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Cezarr napisał:

Musisz pojeździć w Biedronce lub Tesco wtedy wjedziesz wszystkim i wszędzie :bevil:

Trzeba dopisać ,że chodzi o ciągnik z naczepą bo ktoś pomyśli o wózku sklepowym i zakrętach  między regałami :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, danielpoz napisał:

Z tego właśnie powodu do każdej przyczepki powinno być wymagane E.

Dokładnie, manewrowanie z przyczepą  750 kg a 1500 kg jest takie same, i tego uczą na kursie.

2 minuty temu, Maras napisał:

Trzeba dopisać ,że chodzi o ciągnik z naczepą bo ktoś pomyśli o wózku sklepowym i zakrętach  między regałami

Oj tam szczegóły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szeroki odzew - nie spodziewałem się :)
Oczywiście mover, to opcja, którą biorę pod uwagę i chyba rozwiązałoby to problem. Ręcznie pewnie też można, ale latka lecą, w kręgosłupie łupie, więc raczej wolę uniknąć. A odnośnie długości zestawu to myślę, że temat jest rozwojowy :) Także wolałbym mieć zapas w razie wymiany na jakiegoś SUVa czy dłuższą budkę.

@powolniak Czemu chcę wjeżdżać tyłem: działka jest mała, ma 20m szerokości, więc nie bardzo jest miejsce na manewry. Wiata będzie stała na przeciwko bramy, także najlepiej byłoby wjechać tyłem od razu pod wiatę, odczepić samochód i wyjechać tą samą drogą.

@chris_66 Droga na szczęście jest używana bardzo mało, może z 10 aut dziennie nią przejedzie, więc czasu na próby nie powinno zabraknąć.

@Voku @maarec Pomysł z ustawieniem bramy pod kątem innym niż 90: też o tym myślałem, tylko zarówno brama jak i wiata będą bezpośrednio przy tej samej bocznej granicy działki. Wiata będzie miała pewnie z 7 metrów to między początkiem wiaty a bramą będzie pewnie max 12 metrów. Wjeżdżając pod kątem musiałbym na przestrzeni tych 12 metrów  pojechać łukiem i złamać się, żeby wjechać pod wiatę. Wydaje mi się, że ze względu na wielkość (a raczej małość) działki chyba to się nie sprawdzi. Ale jeszcze to sobie "zwizualizuję" w weekend.

@szary11 Możesz proszę rozwinąć "obok bramka z wyjmowanym słupem, na który najeżdża brama"? Ewentualnie fotkę zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co mamy te 8 m ? 

 

Chyba jakiś moskiewski uniwersytet kończyłeś

Bo mi z 4+2 nie wychodzi 8 tylko 6

 

 

 

Wysłane z telefonu

Śmiać mi się chce jak tu czasami czytam wpisy że z przyczepą ciężko się tankuje na cpnie lub że trzeba np ze  100m gdzieś wycofać. Katastrofa

 

 

To kwestia wprawy i sprzętu.

 

Co ciekawe budą 6-8-10 m manewruje się łatwiej niż niewiadowką . Chodzi mi o wykonanie manewru a nie ilość miejsca na to.

Ktoś wybierał wagę na złomie taką na wylot bo nie potrafił wykręcić w te i nazad

 

 

Wysłane z telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam bramy po 6m i bez problemu daję się wjechać prawie wszystkim  . a miejsce od bramy do rosnacych drzew  3,5m . Zrób szeroka bramę i po problemie .

1 godzinę temu, Cezarr napisał:

Musisz pojeździć w Biedronce lub Tesco

Albo po Berlińskich budowach gabarytem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, danielpoz napisał:

Śmiać mi się chce jak tu czasami czytam wpisy że z przyczepą ciężko się tankuje na cpnie.

Nie neguje, ale teraz niektóre stacje są tak budowane że podjeżdżając tankujesz na wprost budynku/kas, a jeśli jest to któryś środkowy dystrybutor zastanawiasz się czy przy wyjeździsz będziesz w stanie tak mocno złamać zestaw, zostawione jest bardzo mało miejsca na taki manewr albo ustawią dodatkowo przed wejściem jakieś palety z Płynami do spryskiwaczy, lub węglem do grilla i robi się ciasno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Voku napisał:

Nie neguje, ale teraz niektóre stacje są tak budowane że podjeżdżając tankujesz na wprost budynku/kas, a jeśli jest to któryś środkowy dystrybutor zastanawiasz się czy przy wyjeździsz będziesz w stanie tak mocno złamać zestaw, zostawione jest bardzo mało miejsca na taki manewr albo ustawią dodatkowo przed wejściem jakieś palety z Płynami do spryskiwaczy, lub węglem do grilla i robi się ciasno.

Ciężarówki tankują to z przyczepą też zatankujesz :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.