Skocz do zawartości

Łatwy wjazd na posesję


misha81

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem!
prośba o poradę choć pewnie dla niektórych pytanie będzie śmieszne :)


Przymierzam się do zakupu przyczepy, ktorą poza sezonem planuję trzymać pod wiatą na działce. Do działki prowadzi droga gruntowa o szerokości ok 3,5m + po pół metra trawy z każdej strony a dalej ogrodzenia. Wjeżdżanie na działkę byłoby przez nową bramę, pod kątem prostym do drogi, pewnie tyłem.
Przyczepa do której się przymierzam to Hobby 460 (wymiary 660cm (z dyszlem) / 230cm) a samochód Octavia.

Do tej pory korzystałem z przyczep stacjonarnych oraz z kamperów i nie mam doświadczenia w prowadzeniu i manewrowaniu przyczepą.
Zastanawiam się, ile miejsca potrzeba na złamanie się samochodu z przyczepą i czy wjeżdżanie byłoby bardzo trudne przy podanej szerokości drogi?
Brama będzie dopiero robiona, więc mogę ją cofnąć w głąb działki, żeby zrobić więcej miejsca na manewry, chociaż wolałbym tego uniknąć.

Doradzicie proszę jak zaplanować bramę, żeby potem nie kląć przy każdym wjeździe?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 102
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Mam coś bardzo podobnego.  Przy wyjeździe z posesji  już muszę" łamać" zestaw a buda jeszcze jest na posesji. Jutro zrobię pomiar i Ci napiszę . Bardzo dobrze ,że o tym myślisz przed a nie po :ok: 

Jacku, wjechać to prawie zawsze można   na styk ale po co się męczyć i ryzykować nawet najmniejszego obtarcia. Wychodzić z auta i sprawdzać bez sensu .Lepiej zrobić szerszą bramę i mieć spokój.    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, misha81 napisał:

 (wymiary 660cm (z dyszlem) / 230cm)............................nie mam doświadczenia w prowadzeniu i manewrowaniu

przy takich wymiarach to spokojnie wymanewrujesz zestawem

kwestia poćwiczenia z budą i złapania odrobiny praktyki